Stery ahead

Data: 2010-08-10 12:28:24
Autor: SERG
Stery ahead
Ostatnio ciężko mi chodzi kierownica w rowerze.
Czy może być to wina sterów?
Moje stery to typowe stery ahead 1 1/8".
W sumie przejechane mają już ponad 23 kkm.

Data: 2010-08-10 03:37:30
Autor: Michał Kieś
Stery ahead
On 10 Sie, 12:28, SERG <marcin_...@poczta.fm> wrote:
Ostatnio ciężko mi chodzi kierownica w rowerze.
Czy może być to wina sterów?
Moje stery to typowe stery ahead 1 1/8".
W sumie przejechane mają już ponad 23 kkm.

A kiedy ostatnio je konserwowałeś? Tak, może to być wina sterów.
Pozdrawiam,
mk

Data: 2010-08-10 06:27:47
Autor: Rowerex
Stery ahead
On 10 Sie, 11:37, Michał Kieś <kies.mic...@gmail.com> wrote:
> [...]

> W sumie przejechane mają już ponad 23 kkm.

A kiedy ostatnio je konserwowałeś? Tak, może to być wina sterów..

Że się nieco wtrącę - w mojej stalowej ramie Orłowskiego chyba żadne
stery nie będą działać dobrze (obecnie Cane Creek S8). Wydaj mi się,
że jakąś rolę odgrywają tu spora wiotkość tamy i może różnice w
rozszerzalności cieplnej stali i aluminium.

Jakbym nie ustawił, to jest źle - albo luzy, albo pykanie, stękanie i
trzeszczenie. Miski są prosto wciśnięte w ramę, główka jest równo
przycięta, zresztą poprzednie stery, jakiś wynalazek Neco, chodziły
jeszcze gorzej.

Ostatnio zastosowałem podkładki z cienkiej ceraty między mostek i
tulejki dystansowe i pykanie ustąpiło, no i raczej przyjąłem do
wiadomości, że nic innego nie da się zrobić...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-08-10 12:38:17
Autor: SERG
Stery ahead
  Michał Kieś pisze:

A kiedy ostatnio je konserwowałeś? Tak, może to być wina sterów.
Pozdrawiam,
mk

Wstyd się przyznać ale od nowości nic z nimi nie było robione.

Data: 2010-08-10 14:19:30
Autor: Rafał Wawrzycki
Stery ahead
Dnia 10 sie 2010 w liście [news:i3ra6m$5nv$1news.onet.pl] SERG [marcin_net@poczta.fm] napisał(a):

Wstyd się przyznać ale od nowości nic z nimi nie było robione.

Rozkręć, wyczyść, jeżeli łożyska są w kiepskim stanie - wymień, nasmaruj, skręć. Albo do serwisu, jeżeli dwie lewe rączki.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

Sprzedam rowerowy szpej podróżniczy: http://tiny.pl/hxqkl

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2010-08-10 14:22:13
Autor: SERG
Stery ahead

Rozkręć, wyczyść, jeżeli łożyska są w kiepskim stanie - wymień,
nasmaruj, skręć.
Albo do serwisu, jeżeli dwie lewe rączki.

No nigdy tego nie robiłem ale spróbuje sam to rozkręcić i przejrzeć :
)

Data: 2010-08-10 21:14:13
Autor: Yogi\(n\)
Stery ahead
Użytkownik "SERG" <marcin_net@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i3rg9h$n91$1news.onet.pl...

Rozkręć, wyczyść, jeżeli łożyska są w kiepskim stanie - wymień,
nasmaruj, skręć.
Albo do serwisu, jeżeli dwie lewe rączki.

No nigdy tego nie robiłem ale spróbuje sam to rozkręcić i przejrzeć :

Nic trudnego, odkręcasz kapsel na górze, potem mostek i widelec sam wypadnie,. Jak nie wypadnie, walnij drewnianym młotkiem, klockiem itp. w rurę od góry. Jeżeli miski są gładkie i nie mają wżerów, wyżłobień itd, to pół biedy, obejrzyj dokładnie kulki - może wymagają tylko przesmarowania. Jeżeli nie, to wymień całe łożyska (nie są drogie). http://www.pg-bikes.com/WebRoot/PGBikesDB/Shops/PGBikes/4B5D/5288/3C31/396C/8422/5295/E532/D455/PFK-16.jpg Możesz też mieć zamknięte, maszynowe łożyska, wtedy oczywiście niewiele zdziałasz poza ich wymianą, ale za to nie będziesz miał zużytych misek. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bicycle_headset_%28threadless%29_exploded_view-en.png
Użyj smaru, który się nie wytopi w czasie upałów, ja użyłem po raz pierwszy zwykłego ŁT43 i musiałem poprawiać, bo po paru ciepłych dniach wypłynął. O smar oczywiście zapytaj w sklepie/serwisie rowerowym.
--
Yogi(n)

Data: 2010-08-10 18:24:59
Autor: solar
Stery ahead
W dniu 2010-08-10 12:28, SERG pisze:
Ostatnio ciężko mi chodzi kierownica w rowerze.
Czy może być to wina sterów?
Moje stery to typowe stery ahead 1 1/8".
W sumie przejechane mają już ponad 23 kkm.

Jak już napisano - najpewniej wina sterów. Powinna pomóc wymiana łożysk. Najlepiej wyjąć, spisać oznaczenie i kupić nowe, a nie bawić się w ich czyszczenie po 23 kkm.

"Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."
                                     dr House

Data: 2010-08-10 11:32:39
Autor: ArteQ
Stery ahead
Najlepiej wyjąć, spisać oznaczenie i kupić nowe, a nie bawić się w ich
czyszczenie po 23 kkm.

Przeważnie w sterach siedzi łożysko ACB z kątami 36 i 45 stopni i
średnicy zewnętrznej 41mm.

Zwykle jest bez problemu wymienne... a jedyne utrudnienie polega na
tym, że nie ma gdzie kupić nowego :-) Tzn można sprowadzić z
zagranicy, tylko komplet (2) takich łożysk + wysyłka pewnie
kilkukrotnie przewyższy cenę nowych sterów.

--
ArteQ

Data: 2010-08-10 20:42:23
Autor: solar
Stery ahead
W dniu 2010-08-10 20:32, ArteQ pisze:

Przeważnie w sterach siedzi łożysko ACB z kątami 36 i 45 stopni i
średnicy zewnętrznej 41mm.

W moich FSA były jakieś "normalne", nie pamiętam oznaczenia. W każdym razie bez problemu do kupienia w sklepie z łożyskami.

"Kto obcuje z kobietami, narażony jest na skalanie swojego ducha, tak samo, jak ten, co idzie przez ogień, narażony jest na poparzenie stóp."
                                               św. Franciszek z Asyżu

Stery ahead