Data: 2009-10-16 15:58:20 | |
Autor: Moper | |
Stery w holendrze | |
Witam
Kierownicę można obracać, bez obracania widelca. Czy wystarczy co¶ dokręcić? Wygl±da to podobnie jak tutaj: http://x.garnek.pl/ga4499/67c8c0b61c947ba6859362a3/6859362.jpg Czyli ¶ruba na górze, poniżej pier¶cień (na zdjęciu dokręcany na klucz, u mnie ręk±). Pod tym drugim pier¶cieniem jest wianek z kulkami, dalej nie chcę rozbierać bez wiedzy co tam jest. Dokręcenie jednego i drugiego nic nie daje, ale nie widzę tam też niczego co miałoby ¶cisn±ć jako¶ rurę kierownicy, żeby się nie obracała. Rurę wyci±gn±łem trochę, żeby kierownica była wyżej, może co¶ tutaj zepsułem? |
|
Data: 2009-10-16 07:31:47 | |
Autor: praxis | |
Stery w holendrze | |
On 16 PaĽ, 15:58, "Moper" <b...@meilu.pl> wrote:
Dokręcenie jednego i drugiego nic nie daje, ale nie widzę tam też niczego co Jest jeszcze opcja, że ta rura do której mocowana jest kierownica (sztyca kierownicy? wspornik kierownicy?) jest nacięta od dołu (tak jak tutaj http://www.sheldonbrown.com/images/stems333-220.gif ta podpisana "expander") i ta nacięta czę¶ć rury się odłamała. W takim przypadku dokręcanie ¶ruby w kierownicy nic nie daje, dlatego może warto wyj±ć t± rurę i sprawdzić. -- Jędrek Wojnar http://jedrzejwojnar.com |
|
Data: 2009-10-16 14:13:31 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Stery w holendrze | |
On 2009-10-16, Moper wrote:
Witam Dokręć mocno tą śrubę, która wchodzi w rurę od góry. To ona dociska fajkę mostka do ścianek rury sterowej. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-20 18:01:54 | |
Autor: Moper | |
Stery w holendrze | |
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnhdgvsb.1be9.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2009-10-16, Moper wrote: Dopiero teraz jak się za to zabrałem, skojarzyłem o którą śrubę chodzi :) Dokręcenie załatwiło sprawę. Dzieki za pomoc. |
|
Data: 2009-10-16 16:23:10 | |
Autor: Coaster | |
Stery w holendrze | |
Moper wrote:
Witam To, co robisz, to zmiana luzu w glowce ramy. W takim rowerze jak ten na fotce kierownice unieruchamiasz/regulujesz wysokosc w pozadanej pozycji tylko i wylacznie sruba na srodku sztycy kierownicy. Sruba jest zakonczona elementem zapewniajacym rozpieranie ukladu klin-sztyca w rurze widelca. http://www.sheldonbrown.com/images/stems333-220.gif Nie powinienes wysuwac kierownicy zbyt wysoko, bo trafisz na oslabiona gwintem czesc widelca. Nie mozesz rowniez wpychac za nisko (jak masz dluzsza sztyce kierownicy od glowki ramy/ruru widelca bo mozesz trafic na zwezenie kostrukcyjne widelca: http://www.sheldonbrown.com/images/stem-bottom.jpg -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-16 19:09:27 | |
Autor: Moper | |
Stery w holendrze | |
"Moper" <brak@meilu.pl> wrote in message news:4ad87bfe$1news.home.net.pl...
Witam Dzięki za odpowiedzi. Jutro rozbiorę cało¶ć i zobaczę co tam się podziało. |