Stery zintegrowane -żywotność łożysk

Data: 2014-11-28 07:38:10
Autor: PeJot
Stery zintegrowane -żywotność łożysk
Czołem. Zagadnienie jak w topiku. Stery zintegrowane ( bez misek ), łożyska dostarczone razem z ramą ( Accent Tormenta ). Jakiej żywotności łożysk można się spodziewać ? Czy po trzech sezonach układ może mieć luzy nie do skasowania bez wymiany łożysk, związane np. z wybiciem gniazd w ramie ? Kompletnie nie mam doświadczenia w temacie.

--
P.Jankisz

Data: 2014-11-28 07:45:14
Autor: mbut
W dniu 28.11.2014, 07:38, PeJot pisze:
Czołem. Zagadnienie jak w topiku. Stery zintegrowane ( bez misek ),
łożyska dostarczone razem z ramą ( Accent Tormenta ). Jakiej żywotności
łożysk można się spodziewać ? Czy po trzech sezonach układ może mieć
luzy nie do skasowania bez wymiany Ĺ‚oĹĽysk, zwiÄ…zane np. z wybiciem
gniazd w ramie ? Kompletnie nie mam doświadczenia w temacie.

Jak będziesz dbał o konserwację to trzy sezonu bez problemu. Ja wymieniam raz w roku smar

Data: 2014-11-28 11:44:32
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Tez nie mam zintegrowanych, ale jak chcialbys skasowac luzy wymiana lozysk przy wybitych gniazdach ?
To chyba jakimis nadwymiarowymi lozyskami jak rozumiem ?
Jesli montaz jest zrobiony bez luzow to nie widze mozliwosci wybicia gniazd podobnie jak misek przy polzintegrowanych.
W niezintegrowanych przy minimalnym luzie kulki wianka uderzaja punktowo w miske i tu faktycznie wystepuje problem. Tak mi sie wydaje :)

Data: 2014-11-28 12:45:48
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Pardon, te nazwane przeze mnie niezintegrowane to tez polzintegrowane tylko dla rozroznienia golych wiankow tak je sobie nazywam.

Data: 2014-11-28 12:08:07
Autor: qrt
Stery zintegrowane -żywotność łożysk
Dnia Fri, 28 Nov 2014 07:38:10 +0100, PeJot napisał(a):

Czołem. Zagadnienie jak w topiku. Stery zintegrowane ( bez misek ), łożyska dostarczone razem z ram± ( Accent Tormenta ). Jakiej żywotno¶ci łożysk można się spodziewać ? Czy po trzech sezonach układ może mieć luzy nie do skasowania bez wymiany łożysk, zwi±zane np. z wybiciem gniazd w ramie ? Kompletnie nie mam do¶wiadczenia w temacie.

Ja szczerze powiedziawszy nigdy z łożyskami maszynowymi w sterach nie
miałem żadnych problemów. Owszem - niekonserwowane i nieczyszczone mogę sie obracać z oporami ale do
luzów to nigdy nie doszło.    Co do łozysk osadzonych w ramie to też słyszałem (czytałem) iż niby może
doj¶ć do uszkodzenia ramy ale od 4 lat użytkuje rame (felt - kupiłem
używan±) z takimi sterami i nic sie nie dzieje.

Data: 2014-11-28 12:22:41
Autor: Czesław Wi¶niak
Stery zintegrowane -żywotno¶ć łożysk
Owszem - niekonserwowane i nieczyszczone mogę sie obracać z oporami ale do
luzów to nigdy nie doszło.

Ale co tam konserwowac i czyscic jak to szczelnie zamkniete ?:)

Data: 2014-11-28 13:42:39
Autor: qrt
Dnia Fri, 28 Nov 2014 12:22:41 +0100, Czesław Wi¶niak napisał(a):

Owszem - niekonserwowane i nieczyszczone mogę sie obracać z oporami ale do
luzów to nigdy nie doszło.

Ale co tam konserwowac i czyscic jak to szczelnie zamkniete ?:)

Z tym szczelnie to bym nie przesadzał :) Wyczy¶cić i nasmarować łożysko maszynowe to sie powiedzmy się da - ino ze
to chyba nie bardzo ma sens. Kiedy¶ oróbowałem to robić ale efekty nie powalały.

Data: 2014-11-28 16:49:43
Autor: Czesław Wi¶niak
[...]

Ja raz doprowadzilem do niezlego stanu.
Zdjalem pierscienie i szejkowalem lozysko w benzynie ale starajac sie nie krecic kulkami, a potem dlugo pod sprezonym powietrzem i smar.
Jak nie ma pod reka nowego to takie jeszcze mozna awaryjnie wykorzystac.

Data: 2014-11-29 14:54:07
Autor: mbut
W dniu 28.11.2014, 12:22, Czesław Wi¶niak pisze:
Owszem - niekonserwowane i nieczyszczone mogę sie obracać z oporami
ale do
luzów to nigdy nie doszło.

Ale co tam konserwowac i czyscic jak to szczelnie zamkniete ?:)

To nie jest szczelnie zamknięte, woda zawsze się przedostanie

Data: 2014-11-28 19:03:29
Autor: mbut
W dniu 28.11.2014, 12:08, qrt pisze:
[...]

uszkodzenie ramy.....ciekawe, pierwszy raz słyszę

Data: 2014-12-01 13:58:30
Autor: qrt
Dnia Fri, 28 Nov 2014 19:03:29 +0100, mbut napisał(a):

[...]

http://chrisking.com/files/pdfs/Int20HeadsetsExplained.pdf

Inna sprawa na ile w tym czarnowidztwa oraz marketingu. Oraz tego ze rozwi±zanie nie jest szczególnie popularne w MTB wiec i o
ewentualnych wadach i uszkodzeniach może być nie do¶ć gło¶no.

Data: 2014-12-01 17:04:20
Autor: Czesław Wi¶niak
[...]

Tu autor zaklada, ze ktos jezdzi na strasznych luzach albo elementy fabrycznie nie sa dobrze spasowane.
Ja mam miski aluminiowe to efekt w przypadku tych misek moglby byc podobny, tak mi sie wydaje.
Nie nalezy jezdzic nawet na najmniejszych  luzach i czesto poddawac kontroli, a nie jest to skomplikowane. To jest podstawa

Data: 2014-12-02 06:30:54
Autor: PeJot
W dniu 2014-12-01 17:04, Czesław Wi¶niak pisze:

Tu autor zaklada, ze ktos jezdzi na strasznych luzach albo elementy
fabrycznie nie sa dobrze spasowane.

Akurat to drugie ( bior±c pod uwagę jako¶ć wykonania np. mufy suportowej w tej ramie ) jest całkiem możliwe i co gorsza nie widzę możliwo¶ci by w warunkach amatorskich to sprawdzić i poprawić.

--
P.Jankisz

Stery zintegrowane -żywotność łożysk