Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej

Data: 2017-11-06 06:06:07
Autor: kloi
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
Kupiłem używane stilo 1.6 benzyna, jadąc nim testowo udało mi się osiągnąć na trasie kraków tarnów (autorstrada) 210km licznikowe, lekkie zaskoczenie ale na pewno tak było

po miesiącu oddałem do autoryzowanego serwisu fiat na wymianę rozrządu, filtrów, oleju. Rozrząd był zamiennikiem (continental). Po tej wymianie wczoraj jak testowałem na tej samej drodze za cholerę nie mogłem szybciej pojechać niż 180-185km/h.

pytanie: czy może być coś nie tak z ustawieniem rozrządu? czy po prostu przedtem było coś nie tak a teraz jest ustawione prawidłowo?

wydaje mi się że teraz również spalanie jest o włos mniejsze bo na tej samej trasie spaliłem 7.5 a przedtem szło 8.2 (zalanie pod korek)

Data: 2017-11-06 06:59:04
Autor: Mateusz Bogusz
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
wydaje mi się że teraz również spalanie jest o włos mniejsze bo na tej samej trasie spaliłem 7.5 a przedtem szło 8.2 (zalanie pod korek)

Jak byś miał rozrząd przestawiony to by prędzej palił więcej a nie mniej, a osiągi były by słabsze a nie lepsze.

Taka różnica przy Vmax, to mała różnica i wpłynąć na nią mogły:
- inna temperatura na zewnątrz
- inny kierunek i siła wiatru
- inne opony
- inne paliwo (zatankowane na innej stacji)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-06 07:03:54
Autor: m4rkiz
On 2017-11-06 06:06, kloi wrote:
[...]

przy tej predkosci i tym silniku stawialbym np. na wiatr

Data: 2017-11-06 08:20:36
Autor: Mirek Ptak
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
W dniu 2017-11-06 o 07:03, m4rkiz pisze:
[...]
przy tej predkosci i tym silniku stawialbym np. na wiatr

Też tak chciałem napisać :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-11-06 16:28:49
Autor: kloi
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej

przy tej predkosci i tym silniku stawialbym np. na wiatr

brałem to pod uwagę, ale zrobiłem nawrotkę w tarnowie czyli zupełnie w przeciwnym kierunku i dalej to samo, temperatury były różne tzn wczoraj było znacznie zimniej niż wtedy przy 210km/h, opony te same, paliwo to samo

jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to filtr powietrza ponieważ pierwotnie był założony zły filtr od modelu przed liftem który nie pasował i puszczał nieco powietrza bokami...

Data: 2017-11-06 07:57:11
Autor: WS
On Monday, November 6, 2017 at 4:28:53 PM UTC+1, kloi wrote:

[...]

To 210 km/h tez udalo sie osiagnac w obie strony? Moze wtedy jechales z wiatrem ~40km/h ?

Data: 2017-11-06 10:22:51
Autor: przemek.jedrzejczak
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
Fabryka podaje vmax 185 km/h dla tego silnika ?

Data: 2017-11-06 19:35:24
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

To jest toczydełko z ledwo stu konnym silnikiem. Czego byś się chciał po nim spodziewać? Jak osiągasz 185km/h, to tylko należy się cieszyć bo znaczy to że masz sprawy silnik i zawieszenie. Wystarczy że filtry będą już brudne, wiatr zawieje nie z tej strony i choćbyś deptał do podłogi to nawet tyle nie pojedzie.

Jak chciałeś mieć zagwarantowane 220km/h kiedy zechcesz, to trzeba było wybierać z silnikiem od 200KM w górę. Wtedy czy filtry brudne, czy wiatr wieje, czy tłoczek nie odpuszcza do końca, to nie musiałbyś byś się zastanawiać jak szybko dzisiaj pojedzie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-11 09:46:57
Autor: Trybun
W dniu 2017-11-06 o 06:06, kloi pisze:
Kupiłem używane stilo 1.6 benzyna, jadąc nim testowo udało mi się osiągnąć na trasie kraków tarnów (autorstrada) 210km licznikowe, lekkie zaskoczenie ale na pewno tak było

Błąd licznika, albo jazda na tzw podwójnym gazie.. trzeciej możliwości chyba nie ma.

Data: 2017-11-12 08:44:25
Autor: WS
On Saturday, November 11, 2017 at 9:46:56 AM UTC+1, Trybun wrote:
> [...]

Błąd licznika, albo jazda na tzw podwójnym gazie.. trzeciej możliwości chyba nie ma.

jest  - wiatr

Glownym ograniczeniem max predkosci jest opor powietrza, jesli np. mamy wiatr 50km/h w plecy, to przy 210km/h opor powietrza jest taki, jak przy 210-50 czyli jak przy 160 km/h, wiec jest to calkiem realne...

WS

Data: 2017-11-12 22:13:16
Autor: J.F.
Dnia Sun, 12 Nov 2017 08:44:25 -0800 (PST), WS napisał(a):
[...]

Jeszcze sa obroty silnika - musialo byc niezle z gorki, zeby tak sie
rozpedzil. Chyba, ze ma nadbieg.

J.

Data: 2017-11-13 00:29:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
-- Jeszcze sa obroty silnika - musialo byc niezle z gorki, zeby tak sie rozpedzil. Chyba, ze ma nadbieg.

I NOS-a na pokladzie :-)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Nitro_(motoryzacja)#/media/File:NOS_Bottle.jpg

Data: 2017-11-13 07:47:13
Autor: kloi
W dniu 2017-11-11 o 09:46, Trybun pisze:
[...]

nie chodzi o faktyczną prędkość tylko o różnicę między osiągami przed i po naprawach, w sensie pytania nie chodziło o to co pokazuje licznik i czy on jest wiarygodny czy nie (bo nie jest)

na razie obieram wersję z paliwem

Data: 2017-11-13 12:32:50
Autor: Trybun
W dniu 2017-11-13 o 07:47, kloi pisze:
[...]

Ale skąd pewność że to nie licznik wprowadził w błąd? Brałeś pod uwagę także inne rzeczy które różniły się od czasu przed wymianą rozrządu, np. obroty silnika, czy tylko te osiągi na prędkościomierzu?

Data: 2017-11-13 16:05:45
Autor: kloi
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej

Ale skąd pewność że to nie licznik wprowadził w błąd? Brałeś pod uwagę także inne rzeczy które różniły się od czasu przed wymianą rozrządu, np.

pedał w podłodze, ta sama trasa z wiatrem lub pod wiatr ( wiatromierza nie mam ale zazwyczaj wieje tu z zachodu czyli jadąc do tarnowa mam wiatr w plecy), znam trase na pamięć bo w tym roku przejechałem z 100 razy i wiem która górka i jaka jest, nawet z najwiekszej górki nie udało mi się na liczniku osiągnąć tyle co wtedy na starym rozrządzie

oglądałem też materiały o filtrach i faktycznie można zyskać 10% mocy na dobrym filtrze powietrza

Data: 2017-11-13 18:38:18
Autor: Trybun
W dniu 2017-11-13 o 16:05, kloi pisze:

[...]

Szkoda że nie miałeś wtedy prędkościomierza zsynchronizowanego np z GPS, wtedy byłaby pewność że to nie jakieś przekłamywanie licznika.

Jasne że nie tylko rodzaj, ale także wymiana filtra na nowy może poskutkować zauważalnym zwiększeniem mocy, ale raczej nie zrobi to z pojazdu rakiety;-)

Data: 2017-11-13 22:18:57
Autor: yabba
[...]

To wychodzi, że nowy czysty filtr, który założyłeś daje większe opory niż stary brudny filtr.
Jakiej marki filtr założyłeś? Jaki był wcześniej?

yabba

Data: 2017-11-13 22:51:59
Autor: przemek.jedrzejczak
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
-- Jakiej marki filtr założyłeś? Jaki był wcześniej?

pisal:
filtr powietrza ponieważ pierwotnie był założony zły filtr od modelu przed liftem który nie pasował i puszczał nieco powietrza bokami... PS co do teorii z wiatrem to niby wialo powyzej 200 km/h czy moze trzeba sumowac predkosci tzn 185 km/h plus 25 wiatru i juz mamy 210 :-)

Data: 2017-11-13 23:39:28
Autor: WS
On Tuesday, November 14, 2017 at 7:52:01 AM UTC+1, przemek.j...@gmail.com wrote:

PS co do teorii z wiatrem to niby wialo powyzej 200 km/h czy moze trzeba sumowac predkosci tzn 185 km/h plus 25 wiatru i juz mamy 210 :-)

Nie no, bez przesady, liczac opor aerodynamiczny bierzemy predkosc wzgledna, predkosc z jaka ma pojazd wzgledem otaczajacego go powietrza.

np. pojazd jedzie 200km/h wzgledem ziemi

 wiatr nie wieje - to do obliczen oporu bierzemy 200km/h

wieje zgodnie z kier. jazdy 50km/h to liczymy opor dla predk. 150km/h wzgledem powietrza

wieje przeciwnie do kier jazdy - to 250km/h

WS

Data: 2017-11-14 00:02:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ?

Data: 2017-11-14 00:56:32
Autor: WS
W dniu wtorek, 14 listopada 2017 09:02:19 UTC+1 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ?

wbrew pozorom tak sobie... jesli predkosc max katalogowa to 185, to tylko 25km roznicy, wiec przy wietrze w plecy 25km/h opory aerodynamiczne beda takie same, dochodzi troche (maly procent alosci) oprow samego ruchu (lozyska, opony), wiec stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne....

WS

Data: 2017-11-14 01:32:39
Autor: przemek.jedrzejczak
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
-- wiec stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne...

ba nawet Tico pojdzie 2 paczki jak dobrze dmuchnie :-)

http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,25743601,25743601,Jak_to_mozliwe_.html

Data: 2017-11-14 12:16:45
Autor: J.F.
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1cb604b3-0575-414a-b4ad-2cc756632b03@googlegroups.com...
[...]

plus te nieszczesne obroty silnika, ale Stilo 1.6 moze miec nadbieg.

J.

Data: 2017-11-14 03:38:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
-- plus te nieszczesne obroty silnika, ale Stilo 1.6 moze miec nadbieg.

TTTM
https://www.youtube.com/watch?v=7PZNWClWHsg

Data: 2017-11-13 23:35:08
Autor: piotrll
W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 16:06:10 UTC+1 użytkownik kloi napisał:
oglądałem też materiały o filtrach i faktycznie można zyskać 10% mocy na dobrym filtrze powietrza

10% mocy!? o rzesz :-P to chyba oglądałeś to na Mango TV :-P

Data: 2017-11-14 12:48:40
Autor: J.F.
Użytkownik "kloi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a09b4cb$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przy tych predkosciach moc oporow powietrza rosnie w trzeciej potedze, wiec 10% mocy silnika wiecej to raptem 3% szybciej.
Jakies 5km/h szybciej.

IMO - fabryka pewnie ok 180 podaje, nie 210 :-)
Licznik pewnie zawyza, wiec przy tych 180 moze pokazywac 190, a 210 to moze byc naprawde tylko 195.

A kół mechanik nie podmienil lub sam nie zmieniales ?
Moze w srednicy odpowiedz ?

J.

Data: 2017-11-20 17:38:10
Autor: kloi
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej

IMO - fabryka pewnie ok 180 podaje, nie 210 :-)
Licznik pewnie zawyza, wiec przy tych 180 moze pokazywac 190, a 210 to moze byc naprawde tylko 195.

znowu!, nie chodzi o to ile faktycznie jechałem tylko że na liczniku BYŁO 210

przetestowałem benzynę, 98 nic nie zmieniło

A kół mechanik nie podmienil lub sam nie zmieniales ?
Moze w srednicy odpowiedz ?

testy już były na tych samych nowych kołach letnich

pozostaje rozrząd i filtr powietrza

uprzedzając: nic nie przytyłem od pierwszych testów, nadal 82 kg ważę :)

Data: 2017-11-13 12:31:41
Autor: Trybun
W dniu 2017-11-12 o 17:44, WS pisze:
[...]

Ale aż taki rozrzut przy osobówce?

Data: 2017-11-13 13:04:42
Autor: WS
On Monday, November 13, 2017 at 12:32:20 PM UTC+1, Trybun wrote:

Ale aż taki rozrzut przy osobówce?

Rozrzut czego? To, ze predkosc wiatru ma wplyw na osiagi jest oczywiste, wzory mozna znalezc p. tu: http://autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html

Opor aerodynamiczny zalezy od kwadratu predkosci - ale tu chodzi o predkosc wzgledem powietrza, czyli np. jesli poruszamy sie 50km/h i wiatr wieje w plecy z predk. 50km/h to opor ten wynosi zero (wzgl. powietrza sie nie poruszamy!!!). Dlatego stawiam, ze jest to mozliwe, jesli b. mocno wialo od tylu, wiekszosc samochodow benz. z skrzynia 5 biegowa v.max osiaga na 4 biegu, wiec zapas obrotow jest dosc duzy na 5 biegu.

Sile oporu powietrza dobrze widac np. na rowerze - juz przy wietrze ~30km/h z wiatrem "samo jedzie", pod wiatr to wrecz walka...

WS

Data: 2017-11-14 12:48:58
Autor: Trybun
W dniu 2017-11-13 o 22:04, WS pisze:
[...]

Rozrzut w maksymalnie osiąganej prędkości. I rower zdaje się nie jest tu adekwatnym przykładem - cyklista to nieomal żagiel,, małe prędkości poruszania itd.  natomiast w aucie osobowym konstruktorzy dużą wagę przykładają do aerodynamiki, tak aby jak najmniejszy na pojazd miał wpływ wiatr, jednym słowem - nie jest to coś na co wiatr może mieć duże znaczenie przy poruszaniu. Przy ciężarowce to i owszem,ale przy osobowym, myślę że jest to bardzo mało prawdopodobne.

Data: 2017-11-14 05:16:21
Autor: WS
On Tuesday, November 14, 2017 at 12:48:47 PM UTC+1, Trybun wrote:

[...]

Nie ma co dywagowac o prawdopodobienstwie, wystarczy policzyc / pogooglac,
np. od reki  FIAT Bravo 1,6 16V (o ile sie nie ryp... gdzies):

dane z http://autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html
jest tam cwiczenie na koncu, licze sam opor z wzorow podanych w p.5.
(wydaje mi sie, ze tam sie pomylili i biora predk. w km/h zamiast m/s jesli wynik ma byc w N)

sila oporu = 0,31*1,226*0,5*0,75*1,755*1,416 * (predkosc w m/s)^2

potrzebna moc do pokonania sily oporu[W] = sila[N] * predkosc[m/s] wezmy predkosci w km/h: 30 ; 130 ; 200

odpowiednio w m/s to: 8,333 ; 36,111 ; 55,555

co daje nam sile oporu w N odpowiednio: 24,59582044 ;  461,8548504 ; 1093,147575

potrzebna moc do jej pokonania to [W] odpowiednio: 204,9 ; 16678,09182 ; 60730,42083

po przeliczeniu na KM: 0,28 ; 22,67 ; 82,57

jak widac przy 200km/h silnik fiata bravo potrzebuje 82.5KM na samo pokonanie oporow powietrza!!!

Zreszta widac to w danych spalania - roznice przy podawanych predkosciach sa znaczace (zazwyczaj 50km/h, 90, 120)

WS

Data: 2017-11-17 11:02:57
Autor: Trybun
W dniu 2017-11-14 o 14:16, WS pisze:
[...]

Żadne wyliczenia - tu trzeba mieć doświadczenie jako kierownik, aby wiedzieć że wiatr nigdy z osobówki nie zrobi rakiety, czy na odwrót - ślimaka w smole. Jakby nie patrzeć 200km/h to już jest parametr zarezerwowany dla poważnych aut. W swoim czasie miałem pyszałkowatego znajomego, otóż ten znajomy przechwalał się jak to on swoją Sieną 1.6 bez trudu osiąga i przekracza 200km/h... żeby nie było - świadkowie potwierdzali.. do czasu aż miałem jechać za nim Sierrą z Gdańska do Poznania. Sierra na maksa osiągała 180/h, gość nie był w stanie oderwać się nawet na kilkadziesiąt metrów - prędkość na możliwych odcinkach wynosiła co najwyżej 170km. Tak że mimo woli stałem się tym kto sprawił że gość przestał się przechwalać osiągami swojego auta. Trochę nie na temat, ale już na tym przykładzie widać że chwilowy wskaźnik licznika to żaden dowód na coś.

Data: 2017-11-17 12:06:41
Autor: WS
On Friday, November 17, 2017 at 11:02:55 AM UTC+1, Trybun wrote:

Żadne wyliczenia - tu trzeba mieć doświadczenie jako kierownik,

Wzory sa trywialne, predkosc w 3 potedze przy wymaganej mocy do osiagniecia danej predkosci maksymalnej nie daje wiekszego pola manewru (np. wyliczenia JF zgadzaja sie z danymi fabrycznymi idealnie)

aby wiedzieć że wiatr nigdy z osobówki nie zrobi rakiety, czy na odwrót - ślimaka w smole.

hm... my tu mowimy o roznicach rzedu 30 km/h ;) ani to rakieta, ani slimak

Jakby nie patrzeć 200km/h to już jest parametr zarezerwowany dla poważnych aut.

moja ciezarowka (znaczy sie diesel kombi) ma maks. 215 km/h wg instrukcji, a nie jest to jakis "powazny" samochod

[...]

o, dokladnie, widac, ze roznice rzedu 30km/h przy zakresie 180-200 sa "na oko" malo zauwazalne, wiec z tym wiatrem to pewnie podobnie

BTW ~2lata temu mialem okazje jechac do Chorwacji, juz prawie na miejscu pod silny wiatr. Standardowo jechalem autostrada ~150 km/h , zorientowalem sie, ze naprawde mocno wieje po szacowanym zasiegu wyswietlanym przez kompa-) wir w baku ;)  I faktycznie rekawy na wiaduktach wskazywaly, ze jade praktycznie pod wiatr...

a wcale nie wialo tak, ze magistrale adriatycka zamykaja dla motocykli WS

Data: 2017-11-14 18:05:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a0ad81d$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I tu sie mylisz. Wzor na opor cisnieniowy jest w miare prosty, tylko niewiadomych duzo
F=Cx*S*q*V^2/2

no to podstawny Cx=0.4, S=2, q=1.3, V=50m/s  (180km/h)
1300N

moc (F*v) potrzebna na pokonanie tego oporu to 65kW.
(tu juz mamy predkosc wzgledem drogi, nie powietrza)

I tu wchodzimy w niewiadome - pozostale opory przy tej predkosci wymagaja 11kW, czy wspolczynniki sa nieco inne, czy jednak potrafi szybciej jechac - fabryka podaje 183km/h dla silnika 76kW (103KM)
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/fiat/stilo/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-16v-103km-2001-2005/

Przy takich przykladowych danych to 200km/h (55.5m/s) juz nie pojedzie, bo to wymaga 89kW.
Ta trzecia potega przy predkosci powoduje dosc stromą krzywa, 10% wieksza predkosc to 30% wieksza moc, wiec ta predkosc jest dobrze okreslona ... ale tez mocno zalezna od wiatru, bo pracujemy na granicy mocy.

Przy ciezarowce powiedzmy ze mamy Cx=1 i S=10, co nam przy 25m/s daje
3125N,  78kW

ale dobra ciezarowka ma tych kW ze 200, to moze duzo szybciej pojechac :-)
I wiatr jej nie przeszkodzi ... choc takie 45km/h w nos podniesie sile oporu 2.25 raza, moc tez tyle samo - 175kW .. i 200kW moze nie starczyc na jazde 90.
No i lepiej sie przespac i poczekac az wiatr przejdzie, bo po co palic drogie paliwo  :-)
Albo pojechac 10m za kolega

Co innego jakies gorsze ciezarowki, co nie maja 200kW, tylko 70.
Jakies Lublin izoterma np.

Bo Transity, Transportery itp to aerodynamike maja dobra - silniki tam umiarkowane, a te 160km/h bydle pojedzie, mimo ze powierzchnia czolowa dwa razy wieksza niz Stilo. Wcale nie przypomina to oporow cegly.

P.S. Stilo 1.8 133KM 98kW, zgodnie z powyzszym wzorem powinno pozwolic na jazde 183* ( (98/76)^(1/3)) = 199 km/h
Fabryka podaje 200.

Stilo 2.4 170KM 125kW daloby 216km/h. Fabryka podaje 215.
Podejrzana zgodnosc :-)

Albo opory powietrza stanowia wiekszosc oporow takiej osobowki, albo inne opory maja podobna zaleznosc (moga miec inna, ale np jest w nich masa, a ta rosnie wraz z moca silnika czy rozmiarem opon - ktory tez zalezy od mocy), albo ... fabryce wcale sie nie chce mierzyc wszystkich modeli, tylko mierza jeden, a reszte przeliczaja w/w wzorem uwzgledniajac jedynie powietrze  :-)

J.

Data: 2017-11-17 11:05:07
Autor: Trybun
W dniu 2017-11-14 o 18:05, J.F. pisze:
[...]

Wg wszystkich wzorów trzmiel nie ma prawa latać, jest za duży i za ciężki na tak małą powierzchnię skrzydeł,  a on lata i ma się dobrze.

Data: 2017-11-17 02:16:26
Autor: przemek.jedrzejczak
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
-- Wg wszystkich wzorów trzmiel nie ma prawa latać, jest za duży i za ciężki na tak małą powierzchnię skrzydeł,  a on lata i ma się dobrze.

to sa nieaktualne informacje
hint
oscylacyjny kąt natarcia

Data: 2017-11-17 21:25:17
Autor: m4rkiz
On 2017-11-14 18:05, J.F. wrote:
Stilo 2.4 170KM 125kW daloby 216km/h. Fabryka podaje 215.
Podejrzana zgodnosc :-)

to akurat moge potwierdzic ;)
licznikowe 220 przy oponach zalecanej wielkosci

Data: 2017-11-12 15:46:32
Autor: Budzik
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
Użytkownik kloi sdgjdg@fgsgs.pl ...

Kupiłem używane stilo 1.6 benzyna, jadąc nim testowo udało mi się osiągnąć na trasie kraków tarnów (autorstrada) 210km licznikowe,
lekkie zaskoczenie ale na pewno tak było

Wsiasc do uzywanego, nieznanego auta i rozpedzic sie do 210. Gratuluje.

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Data: 2017-11-13 08:01:22
Autor: kloi
W dniu 2017-11-12 o 16:46, Budzik pisze:
[...]

hah nie mam rodziny a nieznane to ono nie było, jazda testowa była po tygodniu spędzonym w garażu na dokładnych oględzinach i robocie: wymieniłem kompletne hamulce tył, przód, nowiutkie wyważone opony z felgami fabrycznymi alu po odnowieniu, martwiłem się jedynie o rozrząd bo oryginalny 10 letni pasek mógł strzelić

Data: 2017-11-26 06:19:54
Autor: kloi
Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej

kurwa chciałbym mieć takie warunki żeby tak odnowić sobie samochód, czysta przyjemność:

http://allegro.pl/show_item.php?item=7060956139#imglayer

Data: 2017-11-26 21:39:02
Autor: Janusz
W dniu 2017-11-26 o 06:19, kloi pisze:

kurwa chciałbym mieć takie warunki żeby tak odnowić sobie samochód, czysta przyjemność:

http://allegro.pl/show_item.php?item=7060956139#imglayer
Faktycznie, piękne.

--
Pozdr
Janusz

Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej