Stirlitz

Data: 2018-09-11 12:26:50
Autor: PiteR
Stirlitz
Otarł ukradkiem łzę. To już 5 miesięcy jak nie jeździł samochodem po właściwej stronie drogi i samochodu. Od tego ukradka niemieckie dzieci puchły i umierały.

Ale już we czwartek kupuję nowe oponki i robię 500km dziennie tadam ;)
Mam zamiar kupić Firestone Multiseason. Z zimówek Firestone Winterhawk3 byłem baaaardzo zadowolony w służbowym.

Tymi całorocznymi mam zamiar jeździć w świeta i w styczniu w pasie nadmorskim. Dadzą radę czy kupić jednak zimówki? --
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-09-11 13:32:37
Autor: radekp@konto.pl
Stirlitz
Tue, 11 Sep 2018 12:26:50 +0100, w <XnsA95A7E9F17345dayrider@localhost.net>,
PiteR <email@fauszywy.pl> napisał(-a):

Tymi całorocznymi mam zamiar jeździć w świeta i w styczniu w pasie nadmorskim. Dadzą radę czy kupić jednak zimówki?

Oczywiście, że dadzą. Dlaczego miałyby nie mieć?
Co prawda ja tych bym nie kupił.

Data: 2018-09-12 07:15:43
Autor: PiteR
Stirlitz

<email@fauszywy.pl> napisał(-a):
Tymi całorocznymi mam zamiar jeździć w świeta i w styczniu w
pasie nadmorskim. Dadzą radę czy kupić jednak zimówki?

Oczywiście, że dadzą. Dlaczego miałyby nie mieć?
Co prawda ja tych bym nie kupił.

A które? Jakie propozycje?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-09-12 09:19:21
Autor: radekp@konto.pl
Stirlitz
Wed, 12 Sep 2018 07:15:43 +0100, w <XnsA95B49DF71226dayrider@localhost.net>,
PiteR <email@fauszywy.pl> napisał(-a):

> [...]

Dwa lata temu szukałem i "hibilowałem się" z opon.
Wybór padł na:
1) Goodyear Vector AllSeasons
2) Nokian Weatherproof
3) Vredestein Quatrac 5
(mogłem w 1 i 2 trochę pomylić nazwy)

Wybrałem 3, były nieco gorsze od 1 i 2, ale gwarantowały duży przebieg (wg
testów).

Data: 2018-09-12 13:41:03
Autor: J.F.
Stirlitz
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:obfhpd5u1j8cg0ebtp2tbvs5iamvhgpe40@4ax.com...
Wed, 12 Sep 2018 07:15:43 +0100, w <XnsA95B49DF71226dayrider@localhost.net>, PiteR <email@fauszywy.pl> napisał(-a):

> [...]
(mogłem w 1 i 2 trochę pomylić nazwy)

Wybrałem 3, były nieco gorsze od 1 i 2, ale gwarantowały duży przebieg (wg

Jest w tym maly niuans ... czy one nie sa na tyle drozsze, ze bedzie mozna kupic dwa komplety opon i jeszcze na zmiany zostanie.
Tzn - dwa komplety calorocznych kontra komplet letnich i zimowych z dobrej polki.

Szczegolnie jak sie duzo jezdzi i miedzy zmianami relatywnie duzo przejezdza.

Ja sobie chwale Debice Navigator, ale od paru lat nie bylo okazji sprawdzic w ciezkich zimowych warunkach.
W pierwszym sezonie byly naprawde dobre na sniegu ... i mam na mysli narciarskie kurorty, a nie pas pomorski :-)

J.

Data: 2018-09-12 15:37:39
Autor: radekp@konto.pl
Stirlitz
Wed, 12 Sep 2018 13:41:03 +0200, w <5b98fb73$0$601$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Tzn - dwa komplety calorocznych kontra komplet letnich i zimowych z dobrej polki.

Wygląda, że wyjdzie pewnie z tyle samo.
Tylko, że w zimie śniegu jak na lekarstwo, więc aby porównanie było dobre, to
musiałbym w ciągu 3 miesięcy zrobić z 10 przekładek.

Szczegolnie jak sie duzo jezdzi i miedzy zmianami relatywnie duzo przejezdza.

Skoro dużo się jeździ, to i ze 20 przekładek może wypaść.

Data: 2018-09-13 16:30:08
Autor: elmer radi radisson
Stirlitz
On 2018-09-12 13:41, J.F. wrote:

Jest w tym maly niuans ... czy one nie sa na tyle drozsze, ze bedzie mozna kupic dwa komplety opon i jeszcze na zmiany zostanie.

To by musialy byc zmiany ze przychodzi konsjerż w iberii, zabiera
kluczyki, auto i opony i przychodzi z informacja ze juz wymienione.
Inaczej to tez czas i dzwiganie warte oszczedzenia.

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-09-13 16:40:28
Autor: J.F.
Stirlitz
Dnia Thu, 13 Sep 2018 16:30:08 +0200, elmer radi radisson napisał(a):
On 2018-09-12 13:41, J.F. wrote:
[...]

Ale tak tez mozna.
Wielu gumiarzy mialo usluge "zmiana z przechowaniem".

Dzwonisz, umawiasz termin, za trzy dni podjezdzasz, oddajesz kluczyki
.... no i tu moze byc problem co zrobic z ta godzinka, jesli gumiarz na
zadupiu ..

J.

Data: 2018-09-13 23:29:32
Autor: elmer radi radisson
Stirlitz
On 2018-09-13 16:40, J.F. wrote:

Dzwonisz, umawiasz termin, za trzy dni podjezdzasz, oddajesz kluczyki
... no i tu moze byc problem co zrobic z ta godzinka, jesli gumiarz na
zadupiu ..

No wlasnie, trzeba tracic czas i targac opony. Zadna frajda.
Samo sie nie zrobi.

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-09-18 09:01:30
Autor: J.F.
Stirlitz
Dnia Thu, 13 Sep 2018 23:29:32 +0200, elmer radi radisson napisał(a):
On 2018-09-13 16:40, J.F. wrote:
[...]

Nic nie targasz. Twoje opony sa gumiarza.

Dokladniej, to one sa w jakims magazynie, gdzie je gumiarz wysyla i
potem kaze przyslac, stad koniecznosc umowienia terminu.

No i kosztuje to dodatkowe pieniadze ...

J.

Data: 2018-09-19 00:28:26
Autor: PiteR
Stirlitz
> [...]

3) Vredestein Quatrac 5
(mogłem w 1 i 2 trochę pomylić nazwy)

Wybrałem 3, były nieco gorsze od 1 i 2, ale gwarantowały duży

Ok. Kupiłem Nokiana Weatherproof. Jeszcze tylko 36 godzin i będę siedział w moim szerszeniu. Wykurzę mrówki i drogę ;)   --
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-09-24 23:13:11
Autor: PiteR
Stirlitz
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

> [...]

Ok. Kupiłem Nokiana Weatherproof. Jeszcze tylko 36 godzin i będę siedział w moim szerszeniu. Wykurzę mrówki i drogę ;)

Nou przejechałem 745km vmax 140km/h i wrażenia są takie, że
głośne nie są, śliskie też nie. Były śliskie po założeniu.

Pompowane do 1.9 wg naklejki robią pierwsze wrażenie miękkich.

także tak

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-09-11 14:21:45
Autor: J.F.
Stirlitz
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA95A7E9F17345dayrider@localhost.net...
[...]

Ale urwal ze Szczecina ogladal ? :-)

Ale ponoc klimat sie ociepla, to moze powtorki nie bedzie :-)

J.

Data: 2018-09-11 14:32:51
Autor: Myjk
Stirlitz
Tue, 11 Sep 2018 12:26:50 +0100, PiteR
Tymi całorocznymi mam zamiar jeździć w świeta i w styczniu w pasie nadmorskim. Dadzą radę czy kupić jednak zimówki?

Ja już mam dosyć dymania z wymianą kół/opon (szczególnie że teraz
wysokoprofilowe 18", wielkie to i ciężkie). Dlatego sobie zamówiłem
całoroczne MCC (bo głównie po asfalcie jeżdżę i kawałek leśnej dojazdówki
do domu). Ciekawe ile to przejedzie (bo że wszędzie pojedzie to raczej
wątpliwości nie mam, przy posiadanym 4WD i 3 silnikach) i czekam aż się
obecne letniaki wyjeżdżą. ;P Co ciekawe wg specyfikacji te CrossClimaty są
cichsze niż obecne letnie Toyo R37. Te Twoje FSMS to takie czołgowate
trochę :P

Na jakim aucie u Ciebie to będzie jeździć?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-09-11 16:17:48
Autor: PiteR
Stirlitz
na  ** p.m.s **  Myjk pisze tak:

Te Twoje FSMS to takie czołgowate
trochę :P

No takie właśnie chcę :)

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-09-24 08:39:15
Autor: Myjk
Stirlitz
Tue, 11 Sep 2018 14:32:51 +0200, Myjk
[...]

Jak się odgrażełm tak zrobiłem i w zeszłym tygodniu zmieniłem letniaki Toyo
R37 na całoroczne CrossClimate. Choć byłem sceptyczny, to do 80/h są
cichsze niż letnie. Powyżej daje się niestety słyszeć lekkie jęczenie,
czego nie było w letnich. CC trzymają wyjątkowo dobrze. Ciekawe jak będzie
w zimie i ile to przejeźdiz, bo mój gumiarz twierdzi, że dalej jak 80tkm to
nie prejedzie.

--
Pozdor
Myjk