Stłuczka na rondzie - sprawa w sądzie

Data: 2011-05-15 09:42:31
Autor: Lew2
Stłuczka na rondzie - sprawa w sądzie
On 15 Maj, 10:06, mk <marko...@gmail.com> wrote:
Witam.
Opis sytuacji: rondo z 3 pasami ruchu, ulica wlotowa z 2 pasami
(podporządkowana). Na środkowym i wewnętrznym pasie ronda poruszają
się 2 pojazdy. Na obu pasach ulicy wlotowej również jadą 2 auta. Gdy
pojazd ze środkowego pasa ronda zbliża się do wlotu ulicy, z jej
lewego pasa wymusza na nim pierwszeństwo jadące auto. W celu
uniknięcia pewnego zderzenia, kierowca pojazdu ze środkowego pasa
odbija na wewnętrzny i uderza w bok jadącego tam auta. Ten, który
wymusił odjeżdża w siną dal. Kierowca z wewnętrznego pasa wzywa
policję, która za winnego uznaje jadącego środkowym pasem i proponuje
450 zł mandatu oraz 6 pkt. Kierowca mandatu nie przyjmuje i sprawa
trafi do sądu.
Czy wg Was ma szansę na łagodniejszy wymiar kary ze względu na powód
zjechania na wewnętrzny pas? Jest jeden świadek (pasażer), również
wzywający policję widział nadjeżdżający szybko pojazd z wlotówki.
Pzdr

Miałem wczoraj nieco podobną sytuację, gdzie odruchowo uniknąłem
wypadku, ale mogłem uderzyć w kogoś innego, gdyby prawy pas nie był
pusty. Skrzyżowanie z sygnalizacją (zwane Rondem Matecznego). Jadę na
wprost z ul. Kamieńskiego w ul. Konopnickiej. Jest tam 5 pasów, 2 w
lewo, 2 na wprost i 1 prawy dla autobusów. Jadę drugim od prawej pasem
(czyli prawym z dwóch dostępnych dla mnie do jazdy na wprost, bo
całkiem prawy jest tylko dla autobusów). Jestem sam na tym pasie. Na
pasie na lewo ode mnie kilka samochodów. Dojeżdżam do drugiej serii
świateł na tym skrzyżowaniu, jeszcze było zielone dla mnie. Poprzeczną
drogą jedzie karetka na sygnale. Więc ja hamuję i staram się zatrzymać
przed zielonym światłem, aby przejechała karetka. Obok mnie zatrzymuje
się pierwszy z samochodów jadących w kolumnie na pasie na lewo od
mojego pasa. Drugi samochód (Ford) nie wyhamowuje, bo siedział mu na
ogonie i  zjeżdża na mój pas klinem wcinając się w mój pas. Nie wiem
jakim cudem odbiłem w ostatnim momencie na tyle w prawo odruchowo na
pas autobusów, że tamtem Ford z piskiem zatrzymał się 5 cm od mojego
lewego boku. Na prawym pasie dla autobusów było pusto.

Stłuczka na rondzie - sprawa w sądzie