Stocznia oczami byłego pracownika.

Data: 2009-05-08 19:30:19
Autor: Lorn
Stocznia oczami byłego pracownika.
PRAWDA O STOCZNI:
Stoczni nie rozwaliło SLD ani żadna
inna partia, stocznia rozwaliła się sama -
przez brak modernizacji i inwestycji.
Była to manufaktura pracująca jak za
czasów króla Ćwieczka, a każdy jej produkt był
ręcznie klepanym arcydziełem.
Produkcja statków wszędzie na świecie
to teraz taśma, kadłuby składane po kilka
naraz w suchych dokach lub na halach
(tak, statki buduje się dzisiaj pod dachem!),
laserowe pozycjonowanie sekcji,
transport elementów jak na linii produkcyjnej samochodów
- zautomatyzowany. A tu było wożenie blach z miejsca
na miejsce, geodeci z teodolitami na pochylniach i
ręczne dopasowywanie wszystkiego do siebie,
tłum robotników zmarzniętych albo ledwie żywych z upału -
jak mrówek ich na każdym statku, a wokół walące się hale.
Po każdym wodowaniu szukanie na dnie potopionych kotwic itp.
Gdzie w nowoczesnej stoczni potrzebne byłyby dwa kroki
technologiczne, by coś poskładać, u nas trzeba ich było
zrobić sześć. Jedna plazma do cięcia blach była w całym
tym bałaganie coś warta.
Konkurować z Koreą czy Niemcami ta stocznia mogła tak samo,
jak firma składająca samochody w garażu może konkurować z Volkswagenem.
Jeżeli państwo mogło tu coś zrobić, to nie ładować pieniędzy
w najdroższą na świecie, ręczną produkcję statków, tylko
zatrzymać tę manufakturę, całą forsę wsadzić w modernizację
stoczni i ruszyć od nowa. Ale na to panowie związkowcy
na pewno by się nie zgodzili i poszliby z mutrami do
rzucania - na Warszawę! My chcemy BUDOWAĆ STATKI!
To reanimowano półtrupa kroplówkami, aż zdechł
ostatecznie.
Piszę to z niejakim żalem, bo też pożywiłem
się trochę dzięki stoczni przez lat kilka.'
Czy stoczniowcy zechcą przeczytać???
                                       ~cde

  http://tnij.org/upadek_stoczni

Data: 2009-05-08 19:35:32
Autor: Panslavista
Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał w wiadomości
[...]

Tak żydło i czerwone bydło zarządzało centralnie...

Data: 2009-05-08 19:48:27
Autor: Panslavista

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>                                        ~cde
>
>   http://tnij.org/upadek_stoczni

Tak żydło i czerwone bydło zarządzało centralnie...

A teraz Chujnia działa dokładnie w/g tego wzoru.
Płacimy i  "NIEWYKORZYSTUJEMY !!!"

Data: 2009-05-08 21:22:11
Autor: Piotr
Dnia Fri, 08 May 2009 19:30:19 +0200, Lorn napisał(a):

PRAWDA O STOCZNI:
Stoczni nie rozwaliło SLD ani żadna
inna partia, stocznia rozwaliła się sama -
przez brak modernizacji i inwestycji.

Hm, mówisz... To zamiast klepać powinni się zabrać za zarządzanie?
Gadasz jak naczelny GWniarz, żeśmy wszyscy winni, tylko ludzie "honoru"
nie.
Piotr

Data: 2009-05-08 21:52:56
Autor: Lorn
Piotr pisze:
[...]

Czytałeś całość czy wybrałeś sobie fragmencik, żeby błysnąć 'niekoniecznie intelektem' ? :>

Data: 2009-05-08 22:06:51
Autor: Piotr
Dnia Fri, 08 May 2009 21:52:56 +0200, Lorn napisał(a):

Czytałeś całość czy wybrałeś sobie fragmencik, żeby błysnąć 'niekoniecznie intelektem' ? :>

Aaa, to twój konieczny intelekt znalazł tam coś więcej?
Gratuluję wam Lorn przenikliwości, medal z GWna do odebrania w redakcji.
Piotr

Data: 2009-05-08 22:18:23
Autor: Lorn
Piotr pisze:
Dnia Fri, 08 May 2009 21:52:56 +0200, Lorn napisał(a):
Czytałeś całość czy wybrałeś sobie fragmencik, żeby błysnąć 'niekoniecznie intelektem' ? :>

Aaa, to twój konieczny intelekt znalazł tam coś więcej?

O dziwo Twój nie zauważył, że nie jestem autorem tekstu.

Gratuluję wam Lorn przenikliwości, medal z GWna do odebrania w redakcji.

Nam ? Widzę Piotrze, że tęsknota za czasami 'towarzyszy' przysłania Ci postrzeganie rzeczywistości. To se ne vrati. :>

Data: 2009-05-09 00:37:19
Autor: Polok_prawdziwy
Piotr wrote:

[...]

Jak narazie Pietrosku, to same BANIALUKI pociskos...!!!

- powidz cosik komkretnego i mondrego, to i za dyskutanta bedom ciem
miały...

A coś ty myśloł, ze w kapituliźmie EPOS zondzi...!?

A moze "KOLYBKASOLIDARNOśCI" nietykalnom bedzie...!?

Abo, ze my wsyćkie natych STOCNIOWYCH STRAJKOWICUW I NIEROBUW podatki płacić
bydymy...!?

Dobze godo ta LORNETA - kapitulizm to kapitulizm - same tego chciały, to
teroski majom...!!!

I NIMA ŁODWOŁANIO...!!!

PS - a jo siem ciesem łokrutnie, bo psytym krezysie to i niedugo dlo
WATYKOńCYKUW dutkuw zabraknie...

Data: 2009-05-08 21:41:14
Autor: logiznam
[...]

Fachowcem od budowy łódek nie jestem.  Nie mniej jednak z wykształcenia jestem
techniczny i wiem , że rękodzieło można dzisiaj sprzedać jedynie w Cepelii.

Wracając do aspektu politycznego owego Wielkiego (buahaha) problemu ....

Robolom się we łbach popindoliło !!!  Rząd nie jest ani dyrekcją ani zarządem
tej "firmy" !!  Chcieli wolny rynek ? Mają !!  No i pupa blada.. Dlaczego ??
No peewnie !! Winny jest Tusk i całe PO !!

Jak widzę wypasionego , wytatuowanego , łysego , krótkokarkiego , biednego stoczniowca .. , stanowiącego Sól tej Ziemi ... od razu mam na widoku kiboli
Arki Gdynia.. MH

Data: 2009-05-08 21:58:47
Autor: Adam
[...]
A gdzi etu jest wolny rynek? Kraje UE pompują forę podatników w swoje wielkie firmy, aby tylko nie zadziałały prawa rynku i żeby ludzie mieli pracę.
AC

Data: 2009-05-08 22:37:14
Autor: Lorn
Adam pisze:
[...]

Postępują równie idiotycznie jak Polska pompując forsę w stocznie. Autor tekstu słusznie zauważył, że środki nakładane na ten skansen są wyrzucane w błoto. Związkom zawodowym zależy tylko na jednym... Nie interesuje ich zakład pracy, który zamiast się rozwijać staje się pomnikiem wydartym z lat zrywu społecznego. Wolny rynek to nie walka na ulicach, a modernizacja, plan rozwoju zakładu pracy i konkurencyjność na rynku.

Data: 2009-05-08 22:53:22
Autor: Piotr
Dnia Fri, 08 May 2009 22:37:14 +0200, Lorn napisał(a):

[...]

Ale taka rola związków jest, wszyscy o tym wiedzą. To nie związki
odpowiadają za "modernizację, plan rozwoju zakładu pracy i konkurencyjność
na rynku.". A teraz donaldyzm usiłuje im to wepchnąć w brzuch. To wyjątkowo
kur... ferajna*, Lorn. Piotr
* info dla idiotów i debili - chodzi o rzond Maczo Picu.

Data: 2009-05-08 23:39:01
Autor: Lorn
Piotr pisze:
[...]

Rolą związków jest destabilizacja ? Powinni walczyć o miejsca pracy nie zapominając o miejscu pracy. :>

To nie związki odpowiadają za "modernizację, plan rozwoju zakładu pracy i konkurencyjność
na rynku."

W pewnym sensie odpowiadają. Godząc się na złe zarządzanie są winni degradacji.

A teraz donaldyzm usiłuje im to wepchnąć w brzuch. To wyjątkowo
kur... ferajna*, Lorn.

Dziwisz się ? Sterowanie przez opozycję związkami jest czymś naturalnym ? 'podobnie jak palenie opon i samochodów - Kownacki".

Data: 2009-05-08 23:13:53
Autor: MH
> [...]
A gdzi etu jest wolny rynek? Kraje UE pompują forę podatników w swoje wielkie firmy, aby tylko nie zadziałały prawa rynku i żeby ludzie mieli pracę.

Ano właśnie !! A to już jest Kolego zupełenie inny problem ... W tym miejscu
należy zastanowić się nie tylko nad stocznią , ale nad całą masą małych i
średnich firemek. Każda z nich z osobna nie stanowi oczywiście takiej
liczebności jak stocznia. Nie w tym rzecz !! Ile pindolnęło chociażby małych
przyosiedlowych sklepików ??!! Z jakiego powodu ?? Ano z powodu "pięknych ,
wypasionych i tańszych" Hipermarketów. Owe hipermarkety zmieniają nazwę , bądź
zamieniają się miejscami.
Dlaczego ?? Odpowiedź prosta : USTAWODAWSTWO PODATKOWE !!!  I właśnie tutaj
"żąd" robi sobie z nas jaja !!  Aż dziw , że na grupie nikt tego nie zauważa ..
A pojedyńczą firmę (stocznię) , która działa na takich samych zasadach jak
każda inna , i nie daje sobie rady , to mam w d...e. Tak samo jak kopalnie.

No bo czemużby nie ???

MH --

Data: 2009-05-09 09:28:04
Autor: HaMMeR
logiznam@op.pl wrote:
[...]

No tak, to goowniane zdanie sobie wyrobiles przed, czy tez zaraz po zwyobracaniu przez ww kiboli??
Takim jak ty, to albo kibole, albo GWybroczna i inne lzemedia
skutecznie modyfikuja poglady.., bezmyslny cieniasie!

Stocznia oczami byłego pracownika.