Data: 2013-08-12 19:35:40 | |
Autor: Anatol | |
Stoi na stacji Pendolino... | |
W dniu 2013-08-12 17:03, u2 pisze:
To ci dopiero sukces! Do Polski wjechał pierwszy z 20 zakupionych przez 235 mln EUR dofinansuje UE z puli przeznaczonej na koleje. Media (w większości) pieją z zachwytu. A to, że przystosowana do pędzenia z Pendolino jest też przystosowane do jazdy z niższymi prędkościami. Z każdym rokiem tras przystosowanych do prędkości powyżej 200 km/h będzie przybywać co przy braku odpowiedniego taboru byłoby bezsensowne (koszt modernizacji samej trasy z Warszawy do Gdańska to ok. 10 mld PLN). Poza tym konkurencja nie śpi : http://natemat.pl/64491,czesi-ruszaja-na-podboj-polskich-torow-leo-express-bedzie-konkurowal-z-pendolino-pkp-intercity CZYTAJ TEŻ: Pendolino zaszkodzi. "Zakup 20 pociągów za kwotę około 2 mld Każda dotychczasowa inwestycja w infrastrukturę kolejową w Polsce prowadziła do bankructwa PKP - od modernizacji tras, dworców po zakup nowego taboru o standardzie wyższym od baraków i wagonów bydlęcych ciągniętych przez parowozy. Anatol |
|
Data: 2013-08-12 19:47:16 | |
Autor: u2 | |
Stoi na stacji Pendolino... | |
W dniu 2013-08-12 19:35, Anatol pisze:
Pendolino jest też przystosowane do jazdy z niższymi prędkościami. bedzie bardzo wolno jezdzilo, za bardzo duze pieniadze : http://wgospodarce.pl/informacje/5986-pendolino-jest-pieniedzy-nie-ma-torow-tez-nie Uwzględniając stan infrastruktury kolejowej, pendolino ma pokonać trasę z Warszawy do Gdańska w ok. 2 godz. 40 min., trasę do Krakowa w 2 godz. 15 min, do Katowic w 2 godz. 10 min., do Wrocławia w 3 godz. 30 min. Z Gdyni do Krakowa pociągi te przejadą w 5 godz. 20 min, do Katowic w 5 godz. 15 min, a do Gliwic w ok. 6 godz. PKP Intercity kupiło pociągi od koncernu Alstom w maju 2011 r. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje dostawę 20 pociągów, które mogą rozwijać prędkość do 250 km/godz., budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat. Koszt samych pociągów to ok. 400 mln euro. -- https://www.youtube.com/watch?v=c6jd1ppJ7xM |
|
Data: 2013-08-13 13:24:52 | |
Autor: Wiesiaczek | |
Stoi na stacji Pendolino... | |
Anatol wrote:
.... KaĹźda dotychczasowa inwestycja w infrastrukturÄ kolejowÄ w Polsce PamiÄtam z czasĂłw PRL, Ĺźe wtedy mieliĹmy rozwiniÄtÄ sieÄ kolejowÄ , znacznie wiÄcej poĹÄ czeĹ, zdecydowanie taĹsze bilety a pociÄ gi jeĹşdziĹy szybciej niĹź obecnie. Ponadto mieliĹmy duĹźo maĹych stacyjek w ktĂłrych moĹźna byĹo kupiÄ bilet lub napiÄ siÄ oranĹźady w poczekalni. Teraz w ich miejsce postawiono wiaty na peronach a bilet moĹźemy kupiÄ u konduktora. To gdzie kurwa jest tem postÄp? I po co mi to pierdolino? -- Wiesiaczek (dziĹ z podkarpackiej wsi) "Ja pijÄ tylko przy dwĂłch okazjach: Gdy sÄ ogĂłrki i gdy ich nie ma" ÂŽ |