Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Stoi na stacji Pendolino...

Stoi na stacji Pendolino...

Data: 2013-08-12 19:35:40
Autor: Anatol
Stoi na stacji Pendolino...
W dniu 2013-08-12 17:03, u2 pisze:

To ci dopiero sukces! Do Polski wjechał pierwszy z 20 zakupionych przez
PKP Intercity za 400 milionów euro pociągów Pendolino.


235 mln EUR dofinansuje UE z puli przeznaczonej na koleje.


  Media (w
większości) pieją z zachwytu. A to, że przystosowana do pędzenia z
prędkością ok. 250 km/h maszyna nie ma w Polsce po czym jeździć?

Pendolino jest też przystosowane do jazdy z niższymi prędkościami.
Z każdym rokiem tras przystosowanych do prędkości powyżej 200 km/h będzie przybywać co przy braku odpowiedniego taboru byłoby bezsensowne (koszt modernizacji samej trasy z Warszawy do Gdańska to ok. 10 mld PLN). Poza tym konkurencja nie śpi :

http://natemat.pl/64491,czesi-ruszaja-na-podboj-polskich-torow-leo-express-bedzie-konkurowal-z-pendolino-pkp-intercity


CZYTAJ TEŻ: Pendolino zaszkodzi. "Zakup 20 pociągów za kwotę około 2 mld
zł jest nietrafioną inwestycją, i może doprowadzić spółkę do bankructwa"ce,


Każda dotychczasowa inwestycja w infrastrukturę kolejową w Polsce prowadziła do bankructwa PKP  - od modernizacji tras, dworców po zakup nowego taboru o standardzie wyższym od baraków i wagonów bydlęcych ciągniętych przez parowozy.



Anatol

Data: 2013-08-12 19:47:16
Autor: u2
Stoi na stacji Pendolino...
W dniu 2013-08-12 19:35, Anatol pisze:
Pendolino jest też przystosowane do jazdy z niższymi prędkościami.


bedzie bardzo wolno jezdzilo, za bardzo duze pieniadze :

http://wgospodarce.pl/informacje/5986-pendolino-jest-pieniedzy-nie-ma-torow-tez-nie

Uwzględniając stan infrastruktury kolejowej, pendolino ma pokonać trasę z Warszawy do Gdańska w ok. 2 godz. 40 min., trasę do Krakowa w 2 godz. 15 min, do Katowic w 2 godz. 10 min., do Wrocławia w 3 godz. 30 min. Z Gdyni do Krakowa pociągi te przejadą w 5 godz. 20 min, do Katowic w 5 godz. 15 min, a do Gliwic w ok. 6 godz.

PKP Intercity kupiło pociągi od koncernu Alstom w maju 2011 r. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje dostawę 20 pociągów, które mogą rozwijać prędkość do 250 km/godz., budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat. Koszt samych pociągów to ok. 400 mln euro.

--
https://www.youtube.com/watch?v=c6jd1ppJ7xM

Data: 2013-08-13 13:24:52
Autor: Wiesiaczek
Stoi na stacji Pendolino...
Anatol wrote:

....
Każda dotychczasowa inwestycja w infrastrukturę kolejową w Polsce
prowadziła do bankructwa PKP  - od modernizacji tras, dworcĂłw po zakup
nowego taboru o standardzie wyższym od baraków i wagonów bydlęcych
ciągniętych przez parowozy.



Anatol

Pamiętam z czasów PRL, że wtedy mieliśmy rozwiniętą sieć kolejową, znacznie więcej połączeń, zdecydowanie tańsze bilety a pociągi jeździły szybciej niż obecnie.
Ponadto mieliśmy dużo małych stacyjek w których można było kupić bilet lub napić się oranżady w poczekalni. Teraz w ich miejsce postawiono wiaty na peronach a bilet możemy kupić u konduktora.

To gdzie kurwa jest tem postęp? I po co mi to pierdolino?


--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Stoi na stacji Pendolino...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona