Stojak na telefon

Data: 2015-10-07 11:04:15
Autor: twistedme
Stojak na telefon
Witajcie,

do przedwczoraj, sam nie wiem czemu, żyłem w błogiej nieświadomości sądząc, że endomondo jest tylko na iphony :) Nie wiem skąd mi się to wzięło...

W każdym razie zainstalowałem sobie ten (teraz już wiem) rewelacyjny program i szukam jakiegoś sposobu zamocowania telefonu do kierownicy (ramy). Oczywiście przewertowałem allegro, ale no nie bardzo wiem. Co polecacie, czego używacie? Nie miałem nigdy przyczepionego do roweru żadnego telefonu czy nawigacji, więc nie mam doświadczenia w tej kwestii.

Podpowiedzcie coÅ›.

Telefon 5,5 cala. Xiaomi redmi note 2, jak to ma jakieÅ› znaczenie.

Dzięki z góry za porady.

Data: 2015-10-07 02:50:02
Autor: Jacek G.
Stojak na telefon
W dniu ¶roda, 7 pa¼dziernika 2015 11:04:17 UTC+2 u¿ytkownik twistedme napisa³:
W ka¿dym razie zainstalowa³em sobie ten (teraz ju¿ wiem) rewelacyjny program i szukam jakiego¶ sposobu zamocowania telefonu do kierownicy (ramy). Oczywi¶cie przewertowa³em allegro, ale no nie bardzo wiem. Co polecacie, czego u¿ywacie? Nie mia³em nigdy przyczepionego do roweru ¿adnego telefonu czy nawigacji, wiêc nie mam do¶wiadczenia w tej kwestii.
Ja mo¿e du¿ego do¶wiadczenia nie mam, bo u¿ywam od niedawna smartfona i programu Orux. Zakupi³em w jakim¶ markecie uchwyt podobny do takiego (a mo¿e wrêcz taki sam):
http://www.bluegsm.pl/11775-xpe/3063-uchwyt-rowerowy-wodoodporny-czarny-do-sony-xpe.html
I jak na razie ca³kiem nie¼le siê sprawuje - równie¿ podczas jazdy w terenie po wertepach, ostatnio równie¿ w górach.
--
Jacek G.

Data: 2015-10-07 13:25:22
Autor: twistedme
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 11:50, Jacek G. pisze:
[...]

O, tu chyba co¶ wybiorê, dziêki.

Data: 2015-10-07 11:48:49
Autor: Andrzej Ozieblo
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 11:04, twistedme pisze:

Podpowiedzcie coÅ›.

Jak kupilem (a walsciwie dostalem w prezencie) FINN. Kawalek elastyczej "gumki". Niewiele z nim pojezdzilem, ale wydaje sie bardzo OK.

Data: 2015-10-07 13:25:05
Autor: twistedme
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 11:48, Andrzej Ozieblo pisze:
W dniu 2015-10-07 o 11:04, twistedme pisze:

Podpowiedzcie coÅ›.

Jak kupilem (a walsciwie dostalem w prezencie) FINN. Kawalek elastyczej
"gumki". Niewiele z nim pojezdzilem, ale wydaje sie bardzo OK.

Fajny patent, ale chyba wolałbym coś wodoodpornego.

Data: 2015-10-07 14:00:36
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 13:25, twistedme wrote:
[...]

Sporo zalezy od tego gdzie i jak jezdzisz, czasem lepiej kupic po prostu... drugi, wszystkoodporny telefon. Na tej zasadzie mam przedpotopowa Defy.
Jest tego kilka zalet:
1. czesto sa to bardzo tanie telefony, jesli sie uszkodzi podczas gleby nie ma placzu
2. jest wodoszczelny, nie trzeba korzystac z uchwytwo z folia, ktore zmniejszaja precyzje dotyku i pogarszajac nieco widocznosc ekranu.
3. w Defy mam prepaidowa karte z waznoscia na rok. numer znany jest tylko najblizszym. Nie musze sie irytowac podczas jazdy, ze dzwoni klient itp.
4. wszystkoodporne przewaznie sa mniejsze w zwiazku z czym pasuja do wiekszej ilosci uchwytow.

Obecnie Defy z pewnoscia juz bym nie bral, ale juz taki XCover 2?

Data: 2015-10-07 08:12:22
Autor: rmikke
Stojak na telefon
W dniu ¶roda, 7 pa¼dziernika 2015 14:00:45 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:
On 2015-10-07 13:25, twistedme wrote:

> [...]

Obecnie Defy z pewnoscia juz bym nie bral, ale juz taki XCover 2?

XCover2 ma dla mnie jedn± zasadnicz± wadê: 1GB na aplikacje
i nie da siê ich wypchn±æ na kartê, nawet po rootowaniu telefonu.

No, ale je¶li ma byæ u¿ywany tylko do endomondo (podpowiem, ¿e Strava fajniejsza, tylko nie gada po polsku).

Data: 2015-10-07 17:38:49
Autor: atm
Stojak na telefon

XCover2 ma dla mnie jedn± zasadnicz± wadê: 1GB na aplikacje
i nie da siê ich wypchn±æ na kartê, nawet po rootowaniu telefonu.

Swego czasu znalazlem w sieci rozwiazanie, gdy bralem pod uwage zakup. Nie testowane bo nie bylo jak ale brzmialo rozsadnie.

Data: 2015-10-07 10:51:03
Autor: rmikke
Stojak na telefon
W dniu ¶roda, 7 pa¼dziernika 2015 17:38:52 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:

> [...]

Swego czasu znalazlem w sieci rozwiazanie, gdy bralem pod uwage zakup. Nie testowane bo nie bylo jak ale brzmialo rozsadnie.

To rzuæ jak±¶ link±, nie b±d¼ ¿y³a.

Data: 2015-10-07 19:55:59
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 19:51, rmikke wrote:
[...]

Heh, to bylo rok, dwa lata temu...ale poszukam

Data: 2015-10-07 19:58:18
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 19:51, rmikke wrote:
[...]

Byc moze to bylo to, tyle ze tym razem pojawilo sie na Elektrodzie:
W kazdym azie temat do wygooglania.

Data: 2015-10-08 17:42:29
Autor: AL
Stojak na telefon
twistedme <twistedme@o2.pl> Wrote in message:
W dniu 2015-10-07 o 11:48, Andrzej Ozieblo pisze:
W dniu 2015-10-07 o 11:04, twistedme pisze:

Podpowiedzcie coœ.

Jak kupilem (a walsciwie dostalem w prezencie) FINN. Kawalek elastyczej
"gumki". Niewiele z nim pojezdzilem, ale wydaje sie bardzo OK.

Fajny patent, ale chyba wola³bym coœ wodoodpornego.

U¿ywam równie¿ takiej elastycznej gumki, a telefon mam wodoodporny :)
(z1 compact)

Czasami rowniez etui orzypianae do ramienia, przedramienia.

--
AL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-10-07 12:28:39
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Stojak na telefon
W dniu 07.10.2015 o 11:04, twistedme pisze:

W każdym razie zainstalowałem sobie ten (teraz już wiem) rewelacyjny
program i szukam jakiegoÅ› sposobu zamocowania telefonu do kierownicy

Endomodo rewelacyjny - heh. Rozumiem, że fejsbuka też masz, nie? :)
Poznaj może prawdziwą aplikacje dla kolarzy/rowerzystów - strava
(ewentualnie polski navime) a o tym endo-szajsie zapomnisz :)

Data: 2015-10-07 13:21:06
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 12:28, Piotr "Charvel" Majka wrote:
[...]

Eeee, no nie przesadzajmy, kazdemu wedle potrzeb. Endomondo zapewne ma swoje zreszta jak kazdy program. Liczy jednak fajnie kalorie, przebyta trase, ladnie przedstawia sciezke na ekranie komputera wraz z innymi parametrami. Co miesiac przysyla tez maila z info ile sie przebylo km, ile pochlonelo to czasu i kalorii itd.

Data: 2015-10-07 13:27:24
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Stojak na telefon
W dniu 07.10.2015 o 13:21, atm pisze:

[...]

Czego nie robi strava z rzeczy które wymieniłeś? :) Dodatkowo do chrome'a plugin StravistiX i endomodo może gryźć glebę.

Data: 2015-10-07 13:39:46
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 13:27, Piotr "Charvel" Majka wrote:
[...]

Nie przygladalem sie jeszcze Stravie, byc moze cos by sie znalazlo :]
W kazdym razie spokojnie moge wymienic dwie sprawy:
1. Przyzwyczajenie, jak to mawiaja niektorzy: druga natura czlowieka
2. Historia wczesniejszych treningow

Endomondo dziala stabilnie, nie generuje zadnych problemow i jesli ktos nie potrzebuje wiecej/inaczej to wg mnie przesiadka "dla sportu" niz z koniecznosci.

Data: 2015-10-07 08:15:31
Autor: rmikke
Stojak na telefon
W dniu ¶roda, 7 pa¼dziernika 2015 13:39:48 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:
On 2015-10-07 13:27, Piotr "Charvel" Majka wrote:

> [...]

W kazdym razie spokojnie moge wymienic dwie sprawy:
1. Przyzwyczajenie, jak to mawiaja niektorzy: druga natura czlowieka

Nie problem, tapiriik Ci historiê zsynchronizuje.

Endomondo dziala stabilnie, nie generuje zadnych problemow

Policzy³bym, ile razy czyta³em "endomondo mi zdech³o w trasie",
ale brakuje mi palców do liczenia tysiêcy.

i jesli ktos nie potrzebuje wiecej/inaczej to wg mnie przesiadka "dla sportu" niz z koniecznosci.

Data: 2015-10-07 17:35:19
Autor: atm
Stojak na telefon

[...]

Dzieki za info, kiedys przy przesiadce sprobuje.

Endomondo dziala stabilnie, nie generuje zadnych problemow

Policzy³bym, ile razy czyta³em "endomondo mi zdech³o w trasie",
ale brakuje mi palców do liczenia tysiêcy.

No widzisz, kazdy ma inne doswiadczenia. U mnie na starej Defy chodzi bezblednie. Komentarze zas pod kazdym z programow pokaza, ze zawsze sie znajdzie konfiguracja na ktorej program nie bedzie chodzil stabilnie.

Data: 2015-10-07 15:05:18
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 13:27, Piotr "Charvel" Majka wrote:
[...]

Strava "obsluguje" jedynie bieganie i jazde rowerem?
Jesli tak to pierwszy minus. Jesli ktos chcialby rejestrowac swoja aktywnosc rowniez w zakresie nordic walking, turystyki z plecakiem itd to Strava nie jest dla niego.

Data: 2015-10-07 15:11:07
Autor: bans
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 15:05, atm pisze:

Strava "obsluguje" jedynie bieganie i jazde rowerem?

Oczywiście, że nie :)))

--
bans

Data: 2015-10-07 15:16:11
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 15:11, bans wrote:
W dniu 2015-10-07 o 15:05, atm pisze:

Strava "obsluguje" jedynie bieganie i jazde rowerem?

Oczywiście, że nie :)))

Heh, zainstalowalem ja , wybieram Record Activity i lewej gornej czesci ekranu mam dostepnego jedynie buta i rower.
W Manual Activity moge wybrac dyscypline ale to juz chyba musztarda po obiedzie, czyli zapisywanie wyniku?

Data: 2015-10-07 15:35:42
Autor: bans
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 15:16, atm pisze:

W Manual Activity moge wybrac dyscypline ale to juz chyba musztarda po
obiedzie, czyli zapisywanie wyniku?

Szczerz mówiąc - nie wiem. Ja wrzucam aktywność i mam długą listę do wyboru.

Ale chyba nie powinno być przecież problemu ze zmianą rodzaju aktywności w jej ustawieniach? ("edit activity", ikona ołówka)

--
bans

Data: 2015-10-07 16:29:04
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 15:35, bans wrote:
[...]

bans, slepy chyba jestem, ale nie widze tego w wersji podstawowej
Wybieram z menu Record Activity i mam tutaj do wyboru jedynie rower i buta. Na tym ekranie jest opcja Settings jednak po jej uruchomieniu nie ma widocznego zadnego ustawienia, ktore kojarzyloby sie ze zmiana dyscypliny.
Jest tez wczesniej wspomniane Manual Activity ale to w niczym nie przypomina wybierania dyscypliny. Wyglada raczej na reczne wprowadzenie wynikow jesli np nie korzystalismy z programu a znane bylby rezultaty treningu.

Data: 2015-10-07 15:43:16
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Stojak na telefon
W dniu 07.10.2015 o 15:05, atm pisze:

[...]

A to jest pl.rec.bieganie ? Czy może pl.rec.rowery ?
Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Enodo - świetny przykład.

Data: 2015-10-07 15:58:32
Autor: bans
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 15:43, Piotr "Charvel" Majka pisze:

A to jest pl.rec.bieganie ? Czy może pl.rec.rowery ?
Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Enodo - świetny przykład.

A po co ciągniesz dyskusję, skoro już wyjaśniliśmy sobie że strava obsługuje inne aktywności?

Typowa internetowa wymiana zdań: kłóci się o coś dwóch gości, a żaden nie używa przedmiotu sporu. No zajebiście.

--
bans

Data: 2015-10-07 16:01:13
Autor: bans
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 15:58, bans pisze:

Typowa internetowa wymiana zdań: kłóci się o coś dwóch gości, a żaden
nie używa przedmiotu sporu. No zajebiście.

A dodam jeszcze tyle, ze jest po podwójnie zabawne, kiedy robi się to na takiej trupiarni jak precel... Jakby dwóch, bezzębnych staruszków próbowało okładać się laskami...

--
bans

Data: 2015-10-07 16:18:30
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 16:01, bans wrote:
[...]

Zeby trzymac sie tematyki grupy: pompkami ;]

Data: 2015-10-07 16:09:45
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 15:43, Piotr "Charvel" Majka wrote:
[...]

Jak narazie nie wykazales w czym Endomondo jest do niczego.

Data: 2015-10-07 16:23:01
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Stojak na telefon
W dniu 07.10.2015 o 16:09, atm pisze:

Jak narazie nie wykazales w czym Endomondo jest do niczego.

Brak segmentów
Brak stref pulsu
Brak własnych stref pulsu
Brak WATomierza
Brak Flyby'ów

To na poczÄ…tek.

Data: 2015-10-07 16:31:51
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 16:23, Piotr "Charvel" Majka wrote:
[...]

I widzisz, w tym rzecz - jesli potrzebowalbym ktorejs z tych funkcji szukalbym narzedzia, ktore tym dysponuje.

Data: 2015-10-07 16:24:27
Autor: twistedme
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 16:09, atm pisze:
On 2015-10-07 15:43, Piotr "Charvel" Majka wrote:
[...]

Napisał, że nie ma segmentów i pomiaru mocy. Ten pomiar mocy ma w ogóle szansę działać dobrze?

Data: 2015-10-07 14:19:58
Autor: bans
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 13:21, atm pisze:

 Liczy jednak fajnie kalorie,

Ta wartość jest zawsze tak z grubsza podawana, równie dobrze możesz przyjąć około 600-700kcal na 30km.

A tak w ogóle - po co komu ta wartość?!

--
bans

Data: 2015-10-07 14:27:20
Autor: atm
Stojak na telefon
On 2015-10-07 14:19, bans wrote:
W dniu 2015-10-07 o 13:21, atm pisze:

 Liczy jednak fajnie kalorie,

Ta wartość jest zawsze tak z grubsza podawana, równie dobrze możesz
przyjąć około 600-700kcal na 30km.

A tak w ogóle - po co komu ta wartość?!

Powiem szczerze, ze bylem zdziwiony dokladnoscia Endomondo w tej kwestii (byc moze inne programy licza podobnie). Po podaniu wzrostu i wagi bez dodatkowych czujnikow wynik byl bardzo zblizony do tego co pokazal pulsometr. Oczywiscie na plaskim terenie nie bylby to zapewne wyczyn, jednak teren byl znaczaco zroznicowany wysokosciowo.

A do czego to? .... Ciekawostka taka i tyle. Osobiscie nie musze liczyc kalorii i sie glodzic, fajnie jednak wiedziec, ze w ciagu miesiaca zamiast gdzis tam cos jednak powoli odkladac z wiekiem, puscilem z dymem kilka/kilkanascie kkcal.

Data: 2015-10-07 13:27:10
Autor: twistedme
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 12:28, Piotr "Charvel" Majka pisze:
[...]

A serio, to czego można jeszcze więcej potrzebować?

Dokładnie jak atm napisał. Patrzyłem na te programy i na 1 rzut oka to to samo.

Data: 2015-10-07 13:38:06
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Stojak na telefon
W dniu 07.10.2015 o 13:27, twistedme pisze:

Dokładnie jak atm napisał. Patrzyłem na te programy i na 1 rzut oka to
to samo.

Czyli endo wprowadził segmenty i pomiar mocy ? :D
To, że nie widzisz różnic, nie znaczy, że ich nie ma :)

Data: 2015-10-07 13:56:44
Autor: twistedme
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 13:38, Piotr "Charvel" Majka pisze:
[...]

dlatego napisałem na 1 rzut oka

Ja jestem amatorem i nie wyobrażam sobie, żebym potrzebował coś więcej. Instaluję właśnie Strava, zobaczę jak się spisuje.

Data: 2015-10-07 14:21:05
Autor: bans
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 13:56, twistedme pisze:

Ja jestem amatorem i nie wyobrażam sobie, żebym potrzebował coś więcej.
Instaluję właśnie Strava, zobaczę jak się spisuje.

Akurat segmenty Stravy to bardzo fajna zabawa.

--
bans

Data: 2015-10-07 15:50:15
Autor: Piotr Rogoza
Stojak na telefon
Dnia Wed, 07 Oct 2015 14:21:05 +0200, bans napisał(a):

W dniu 2015-10-07 o 13:56, twistedme pisze:

Ja jestem amatorem i nie wyobrażam sobie, żebym potrzebował coś więcej.
Instaluję właśnie Strava, zobaczę jak się spisuje.

Akurat segmenty Stravy to bardzo fajna zabawa.

A z czym to się je? Bo patrzę na ich stronę i nie wiem po co to. Moje 3gr: ja akurat używam RunnerUp ale głównie po to że żadna apka mi nie pasuje do rejestrowania a ślady chciałem trzymać i w Endomondo i Runtastic. --
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-07 10:52:35
Autor: rmikke
Stojak na telefon
W dniu ¶roda, 7 pa¼dziernika 2015 17:52:19 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Dnia Wed, 07 Oct 2015 14:21:05 +0200, bans napisa³(a):

A z czym to siê je? Bo patrzê na ich stronê i nie wiem po co to.

To s± kawa³ki, na których mo¿esz porównaæ swoje osi±gniêcia
z innymi. Taki trochê wirtualny wy¶cig :D

Data: 2015-10-07 20:03:01
Autor: Piotr Rogoza
Stojak na telefon
Dnia Wed, 07 Oct 2015 10:52:35 -0700, rmikke napisał(a):

To są kawałki, na których możesz porównać swoje osiągnięcia z innymi.
Taki trochę wirtualny wyścig :D

Dzięki

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-08 12:21:41
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Stojak na telefon
W dniu 07.10.2015 o 19:52, rmikke pisze:

To s± kawa³ki, na których mo¿esz porównaæ swoje osi±gniêcia
z innymi. Taki trochê wirtualny wy¶cig :D

I z samym sob±, czyli masz te¿ swój w³asny ranking.

Data: 2015-10-07 14:24:32
Autor: cytawa
Stojak na telefon
Piotr "Charvel" Majka pisze:

Endomodo rewelacyjny - heh. Rozumiem, że fejsbuka też masz, nie? :)
Poznaj może prawdziwą aplikacje dla kolarzy/rowerzystów - strava
(ewentualnie polski navime) a o tym endo-szajsie zapomnisz :)

Tez testowalem Endomondo. Nie spelnilo moich oczekiwan. Nagle przestawal rejestrowac. Zle obliczal odleglosci zwlaszcza w opcji wedrowek pieszych. Do roweru na szose niezle sie sprawdza Move Bike Computer. Ale tez do pieszych zle zlicza odleglosci. Stosunkowo najlepiej liczy odleglosci Oziexplorer, ktory jako mapnik jest dla mnie rewelacyjny. Dla niektorych moze problemem byc dostepnosc map. To znaczy mapy sa do wyboru do koloru ale trzeba czasem je umiec zrobic. Jesli ktos taka umiejetnosc posiada i potrafi obsluzyc program to nie ma nic lepszego.

Jan Cytawa

Data: 2015-10-07 14:40:43
Autor: bans
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 14:24, cytawa pisze:

[...]

JA to nawet smartfona nie mam i korzystam ze Starvy dzięki licznikowi. Ten to mnie nigdy nie zawiódł, nie rozładował się, nie zgubił sygnału i nie pokazywał bzdur.

--
bans

Data: 2015-10-08 18:24:09
Autor: Jacek G.
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 14:24, cytawa napisał(a)::
[...]

Słabo się w tym wszystkim orientuję, ale z własnych skromnych doświadczeń i z tego co piszą koledzy, to rozumiem, że mówimy o dwóch klasach programów - Endomondo, Strava itp., które są ukierunkowane do zastosowań sportowo-treningowych z mnóstwem funkcji zbierających i analizujących dane oraz z rozbudowaną częścią "społecznościową". Druga grupa, to programy ukierunkowane na nawigację turystyczną, działające off-line, umożliwiające korzystanie z różnych podkładów mapowych - wektorowych, rastrowych, w wersji on-line i off-line.
Oczywiście w jakimś zakresie funkcjonalności obie grupy się pokrywają.
Ja po paru próbach wybrałem Orux'a i do moich potrzeb jest wystarczający jako podręczny mapnik pokazujący zaprojektowaną trasę i zapisujący ślad (przy czym jeśli mam możliwość, to i tak zabieram również mapy papierowe). Cała część on-linowo - społecznościowa w przypadku zastosowań turystycznych nie jest mi do niczego potrzebna, a wręcz byłaby zbędnym balastem.
--
Jacek G.

Data: 2015-10-07 13:13:41
Autor: Wojtas
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 11:04, twistedme pisze:

Podpowiedzcie coÅ›.

Było wiele razy i całkiem niedawno. Poszukaj w archiwum.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2015-10-07 13:27:59
Autor: twistedme
Stojak na telefon
W dniu 2015-10-07 o 13:13, Wojtas pisze:
W dniu 2015-10-07 o 11:04, twistedme pisze:

Podpowiedzcie coÅ›.

Było wiele razy i całkiem niedawno. Poszukaj w archiwum.

Technologia idzie do przodu, a że na grupie i tak nuda, to chyba internety mi wybaczą?

Stojak na telefon