Stojak serwisowy

Data: 2009-06-22 19:29:23
Autor: Strielok
Stojak serwisowy
Witam

    Zastanawiam się nad zakupem czegoś takiego
http://www.centrumrowerowe.pl/12515111005/Velomann-BIKESTAR_stojak/Produkt.aspx
Bardzo ułatwiło by mi to życie podczas zabawy. Warto wydać te 250 zł? czy może coś tańszego.
Nie zależy mi wcale by stojak miał jakieś tacki wiatraczki i inne duperele, poprostu ma trzymać rower, najlepiej za sztyce.
No i co by w miare stabilny był, tak by rower jak szmata na wietrze na tym nie latał.
A może coś podobnego samemu wykonać?

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-06-22 10:39:36
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Stojak serwisowy
On 22 Cze, 19:29, "Strielok" <maciej.tr...@wp.pl> wrote:
[...]

Za 1/10 tej ceny kupisz zwykły stojak rowerowy, mocowanie za tylny
trójkąt, pewnie stabilniejsze od tego za siodło.
Wystarczy poszukać, w jednym sklepie rowerowym chcieli 54zł, a w innym
kupiłem za 25zet. Stabilny, mniejszy, wygodny.

Data: 2009-06-22 19:50:52
Autor: Strielok
Stojak serwisowy
Za 1/10 tej ceny kupisz zwykły stojak rowerowy, mocowanie za tylny
trójkąt, pewnie stabilniejsze od tego za siodło.

Też sie nad tym zastanawiałem, kiedyś kolego miał to coś, tylko zawsze mu to rysowało rame, miejsce styku z tym stojakiem. No chyba, że on tak umiejętnie to chwytał.

Maciek

Data: 2009-06-22 11:04:21
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Stojak serwisowy
On 22 Cze, 19:50, "Strielok" <maciej.tr...@wp.pl> wrote:
> [...]

rysowało rame, miejsce styku z tym stojakiem. No chyba, że on tak umiejętnie
Zabezpieczyłem starą dętką i taśmą izolacyjną, chociaż widziałem że w
serwisie gość nałożył rurkę gumową na to i nawet ładniej wygląda.

Data: 2009-06-22 20:34:29
Autor: Jan Srzednicki
Stojak serwisowy
On 2009-06-22, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
> [...]

Zabezpieczyłem starą dętką i taśmą izolacyjną, chociaż widziałem że w
serwisie gość nałożył rurkę gumową na to i nawet ładniej wygląda.

Można też kupić takie z plastikowymi hakami - nie ma szans niczego
porysować, a na wytrzymałość też nie narzekam. :)

Data: 2009-06-23 00:16:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Stojak serwisowy
Panie Michał 'miok' Rzeźnik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Zabezpieczyłem starą dętką i taśmą izolacyjną,

Może trochę OT, może trochę nie, ale w temacie stojaków-samoróbek.
Ja mam stojak, który z góry wygląda tak: T
A przekrój wygląda tak:
 ____

|______

Górną rura jest na wysokości takiej, że spokojnie wisi w górze moje
tylne/przednie koło (za bagażnik albo połączenie rur ramy w okolicy
sterów), a żeby nie rysowało karoserii (;-)) wziąłem kawałek gumowego węża
ogrodowego, rozciąłem co by łatwo nałożyć, na wszelki wypadek ściągnąłem
zipem na początku, w środku i na końcu. Działa. :-)

Data: 2009-06-22 20:39:40
Autor: drill
Stojak serwisowy
w jednym sklepie rowerowym chcieli 54zł, a w innym
kupiłem za 25zet. Stabilny, mniejszy, wygodny.

a ja kupilem za 5zl :) solidny i do tego mozna go zlozyc...
w go sport wyprzedaja stojaki na ktorych staly kiedys rowery z ekspozycji...

pzdr

Data: 2009-06-22 11:45:40
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Stojak serwisowy
On 22 Cze, 20:39, "drill" <drill...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

a ja kupilem za 5zl :) solidny i do tego mozna go zlozyc...
w go sport wyprzedaja stojaki na ktorych staly kiedys rowery z ekspozycji....

:O ale to tak zwyczajnie, zawsze, czy sklep likwidowali?
Pokaz zdjecie jakies.

Data: 2009-06-22 21:59:48
Autor: drill
Stojak serwisowy
:O ale to tak zwyczajnie, zawsze, czy sklep likwidowali?
Pokaz zdjecie jakies.

nikt sklepu nie likwiduje :) sprzedawana najzywczajniej w swiecie... go sport we wroclawiu... stojaki sprzedawane jako uzywane... ten model:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84430c26e10ba8fd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73b237bfc2e9aed9.html

po 5zl i jeszcze jeden inny po 10zl...

ten nie dosc ze tanszy to solidniej wyglada i jest skladany ;)

pzdr

Data: 2009-06-22 22:01:47
Autor: drill
Stojak serwisowy
Data: 2009-06-22 19:50:23
Autor: kml
Stojak serwisowy

Użytkownik "Strielok" <maciej.trlik@wp.pl> napisał w wiadomości news:h1ofjv$bk$1nemesis.news.neostrada.pl...

A może coś podobnego samemu wykonać?

Miałem kiedyś na chwilę stojak (do testów) w kształcie litery A za ok (OIDP) 250 zeta z allegro. Pomysł fajny ale prawda jest taka, że dobry stojak to powienien ważyć ze 20 kg to wtedy jest stabilny. Najdroższa w tym wszystkim jest łapa a w tanich stojakach jest ona tandetna i źle trzyma rower - zwłaszcza ciężkawego fulla. Dobra łapa to np coś w ten deseń http://velo.com.pl/www/produkt/?m=11&pk=96&id=639 ale kosztuje pińcet :( Ja olałem tanie stojaki i albo będę w końcu coś sam drutował wedle pewnej myśli, albo pięknego dnia kupię taką (lub podobną) łapę raz na całe życie i do niej zrobie stojak.

Te tanie stojaki nie są złe ale to po prostu nie jest to i zdecydowanie lepiej jest kupić taki stojaczek jak np ten http://tiny.pl/32q4 (choć wygląda tandetnie)

kml
Last update 12/06/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-23 10:23:35
Autor: MichałG
Stojak serwisowy
kml pisze:

[...]

to samo co
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84430c26e10ba8fd.html

Skutecznie i stabilnie łapie rower za tylny trójkąt. Jak ktoś ma do serwisowania ze 4 rowery to bez tego można sie zapłakać ....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-06-30 10:40:09
Autor: piecia aka dracorp
Stojak serwisowy
Dnia Tue, 23 Jun 2009 10:23:35 +0200, MichałG napisał(a):

kml pisze:

[...]

A zakładając że taki stojak jest regulowany to można na nim postawić cały rower żeby żadne koło nie dotykało ziemi?
np. http://allegro.pl/
item675182907_stojak_rowerowy_na_rower_na_rowery_z_regulacja.html
lub krócej http://tiny.pl/3bm2

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-30 12:55:38
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Stojak serwisowy
Dnia Tue, 30 Jun 2009 10:40:09 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

Raczej nie bardzo, chyba że kierownicę na czymś podwiesisz.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-06-30 12:42:25
Autor: piecia aka dracorp
Stojak serwisowy
Dnia Tue, 30 Jun 2009 12:55:38 +0200, Marek 'Qrczak' Potocki napisał(a):

Raczej nie bardzo, chyba że kierownicę na czymś podwiesisz.
Przydałby się jakiś tani stojak do podniesienia całego roweru. Powoli się zastanawiam czy nie zawiesić pod sufitem wieszaka sznurkowego z lidla. Ale takie podwieszanie na sznurkach nie załatwia stabilności całego układu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-02 07:05:52
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Stojak serwisowy
Dnia Tue, 30 Jun 2009 12:42:25 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

Przydałby się, owszem.
Jaz kolei rozważam zrobienie łapy trzymającej rower z jednej strony, a
przytwierdzonej do balustrady balkonu z drugiej.
--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-04 10:12:32
Autor: kml
Stojak serwisowy

Użytkownik "Marek 'Qrczak' Potocki" <marek@wytnij.kurczak.one.pl> napisał w wiadomości news:1u1hhokd9l0cx$.9w257czmvvuu$.dlg40tude.net...
Przydałby się, owszem.
Jaz kolei rozważam zrobienie łapy trzymającej rower z jednej strony, a
przytwierdzonej do balustrady balkonu z drugiej.

Byle nie na zewnątrz bo będzie trzeba ciągle dymać na dół jak coś wypadnie :D

BTW: ja coraz mocniej _CHCE_ mieć prawdziwy stojak serwisowy i myślę o tym coraz częściej tylko muszę się w końcu zebrać i zacząć to robić. Największy problem to łapa bo jest w ciul droga i praktycznie nie do zastąpienia a reszta to nie problem.

Jak w końcu coś wyjojcze to dam znać :)

Data: 2009-06-22 20:09:54
Autor: Solar
Stojak serwisowy
Strielok pisze:
   Zastanawiam się nad zakupem czegoś takiego
http://www.centrumrowerowe.pl/12515111005/Velomann-BIKESTAR_stojak/Produkt.aspx

Kumpel wszędzie ze sobą wozi
http://www.solar.blurp.org/istebna_0509/imagepages/image1.html
Oprócz wspomnianego uchwytu i wagi istotne jest jeszcze jedno - 3 a nie 4 nogi. Na 3 stojak będzie zawsze stabliny, nawet na nierównej ziemi, na czterech będzie się kiwał.

"Nie jest ważne, by ludziom żyło się dostatnio, lecz byśmy osiągnęli zbawienie wieczne"
                                       Przemysław Edgar Gosiewski

Data: 2009-06-22 20:57:08
Autor: click
Stojak serwisowy
Solar pisze:
Strielok pisze:
[...]

Kuba, jak jeszcze bawil sie w serwis, mial stojak zrobiony z preta stalowego
http://speed4fun.ovh.org/stojak.jpg

te grubsze na gorze, to wspawane rurki w ktore wchodzily koncowki zacisku kola - zeby wstawic w to rower, trzeba bylo nieco rozgiac caly stojak
dosyc stabilne, mial to nawet ze soba na Bike Challenge
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-06-23 05:38:05
Autor: piecia aka dracorp
Stojak serwisowy
Dnia Mon, 22 Jun 2009 20:57:08 +0200, click napisał(a):

[...]

Takie coś można na allegro za 15zł znaleźć. Ale ma małą wadę, czasem potrzeba aby cały rower był w górze i do tego bez kół.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-23 07:45:05
Autor: Adrian S.
Stojak serwisowy
piecia aka dracorp wrote:

[...]

 Ba! Stojak do którego można wstawic samą ramę znacznie ułatwia składanie
roweru oraz wiele innych czynności.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-23 06:47:47
Autor: piecia aka dracorp
Stojak serwisowy
Dnia Tue, 23 Jun 2009 07:45:05 +0200, Adrian S. napisał(a):

 Ba! Stojak do którego można wstawic samą ramę znacznie ułatwia
 składanie
roweru oraz wiele innych czynności.
Nawet w domu, sam się przymierzam do jakiegoś. Tylko jak do domu to nie może być za duży.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-23 17:30:44
Autor: Adrian S.
Stojak serwisowy
piecia aka dracorp wrote:

[...]

dokładnie, też bym chciał do domu, ale już wiem że nóżki musiałyby być
składane, bo stojak byłby używany zamiennie z deską do prasowania...

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-24 21:26:36
Autor: Radek Lesisz