Stolik do czytania w lózku ?

Data: 2011-03-19 16:19:58
Autor: JaC
Stolik do czytania w lózku ?
Trochę a propos komputer stacjonarny vs. lapek:
Trzymanie laptopa na kolanach jak sama nazwa wskazuje jest OK, ale jeśli do przeczytania jest parę tysięcy stron (uff) przez kilka tygodni (uff), to dobrze byłoby podłączyć zewnętrzny monitor.
Monitory są, 18'' - 19'' z pivotem (przz pionowym formacie mieści sie cała strona na raz, mniej przewijania).
Gdy monitor stoi obok łóżka, to po jakimś czasie jednak szyja nieco boli od skręcenia.
Trafiliście na jakiś fajny stolik komouterowy, który dałoby się dobrze zastosować także do "pracy" w łóżku (no trudno w weekendy siedzieć w fotelu przy biurku, rodzina też chce być blisko Ciebie ;)) ?
Odpada "ława" na całą szerokość łóżka (m.in. IKEA), chodzi raczej o coś jednostronnego łatwiejszego do odsunięcia.

Data: 2011-03-19 17:12:05
Autor: Krzysztof
Stolik do czytania w lĂłzku ?
W dniu 2011-03-19 16:19,  JaC pisze:
[...]
Na pewno zależy od tego co czytasz, ale IMVHO wygodniejszym rozwiązaniem może być zakup jakiegoś e-czytnika. Oczy się nie męczą, urządzenie jest poręczne jak zwykła książka, baterie rzadko się ładuje... Wady? Jeżeli potrzebujesz oglądać zdjęcia w kolorze, to oczywiście odpada, czarno-białe też wyglądają przeciętnie. Do pdf musi być odpowiednio duży ekran (źle się skaluje).

--
Krzysztof

Data: 2011-03-20 01:32:11
Autor: THX
Stolik do czytania w lózku ?
Niemal wyłącznie PDF-y (trochę DOC czy RTF).

-- -- -

Do pdf musi byc odpowiednio duzy ekran.

Data: 2011-03-20 12:06:12
Autor: DooMiniK
Stolik do czytania w lózku ?
On 20/03/2011 01:32,  THX wrote:
Niemal wyłącznie PDF-y (trochę DOC czy RTF).

-- -- -

Do pdf musi byc odpowiednio duzy ekran.

No to żaden Kindle się nie nadaje - zostaje np. Samsung, czy inny
iPad.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-03-20 13:10:06
Autor: Jakub Skrzypnik
Stolik do czytania w lózku ?
On Sun, 20 Mar 2011 12:06:12 +0000
DooMiniK <fake@mail.com> wrote:
No to żaden Kindle się nie nadaje - zostaje np. Samsung, czy inny
iPad.

Hmm... Według mnie, najlepsze są te e-ink'owe. Z tańszych czytników polecam Oyo, chyba najtańsze na naszym rynku, chociaż 600zł w porównaniu z 400zł (w przeliczeniu) za Kindle'a... Nas to zawsze traktują jak kraj Trzeciego Świata.

--
Jakub Skrzypnik <jskrzypnik@gmail.com>

Data: 2011-03-20 12:36:16
Autor: DooMiniK
Stolik do czytania w lózku ?
On 20/03/2011 12:10, Jakub Skrzypnik wrote:
> [...]

chociaż 600zł w porównaniu z 400zł (w przeliczeniu) za Kindle'a... Nas to zawsze traktują jak kraj Trzeciego Świata.

Masz czytnik e-linkowy i czytasz na nim PDFy, które nie są
przystosowane? (np. skany książek, gazet?). Zupełnie się nie nadaje.
Dokument musi być przystosowany (mam Kindle 3-ke i uzywam tylko do czytania książek).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-03-20 15:01:34
Autor: animka
Stolik do czytania w lózku ?
W dniu 2011-03-20 13:36, DooMiniK pisze:
> [...]

przystosowane? (np. skany książek, gazet?). Zupełnie się nie nadaje.
Dokument musi być przystosowany (mam Kindle 3-ke i uzywam tylko do

Skrzywiliście temat. On chciał stolik, który postawi sobie na łóżku a na nim laptopa.

--
animka

Data: 2011-03-20 15:36:41
Autor: Jarosław Kłopotek
Stolik do czytania w lózku ?
W dniu 2011-03-20 15:01, animka pisze:

Skrzywiliście temat. On chciał stolik, który postawi sobie na łóżku a na
nim laptopa.

Nie do końca, czasami warto zaproponować inne rozwiązanie.
Człowiek postawił problem, lecz go niedoprecyzował.

Pozdrawiam Serdecznie
Jarosław Kłopotek

Data: 2011-03-20 21:54:13
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Stolik do czytania w lózku ?
Dnia 2011-03-20, o godz. 13:10:06
Jakub Skrzypnik <jskrzypnik@gmail.com> napisał(a):

> [...]

polecam Oyo, chyba najtańsze na naszym rynku, chociaż 600zł w
porównaniu z 400zł (w przeliczeniu) za Kindle'a... Nas to zawsze

Kindle to 139$ z dostawą w 48h do domu. Chyba najtańszy e-ink na
polskim rynku. Tylko nie kupować na Alledrogo bo tam po znalezieniu
jelenia robią to co można samemu - kupują w Amazonie a naiwnym liczą
prowizję. Zdrówko

Data: 2011-03-21 08:40:05
Autor: Ghost
Stolik do czytania w lózku ?

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20110320215413.6036db89babcia-workstation...
> [...]

polecam Oyo, chyba najtańsze na naszym rynku, chociaż 600zł w
porównaniu z 400zł (w przeliczeniu) za Kindle'a... Nas to zawsze

Dostal ktos rzeczywiscie w 48 godzin?

Data: 2011-03-21 08:56:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Stolik do czytania w lózku ?
Dnia 2011-03-21, o godz. 08:40:05
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał(a):

>Kindle to 139$ z dostawą w 48h do domu.

Dostal ktos rzeczywiscie w 48 godzin?

Tak - ja. Jakiś miesiąc temu zamawiałem dla kolegi. Log z DHL-a - czas
jest UTC:

Thursday, February 17, 2011 Location Time 18 Delivered - Signed for by : XXX WARSAW -
POLAND 15:30 <...>
1 Shipment picked up LOUISVILLE, KY - USA 16:42 Poprzedni na początku grudnia też mniej więcej w takim czasie choć był
to okres przedświąteczny.

Zdrówko

Data: 2011-03-21 09:01:00
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Stolik do czytania w lózku ?
Dnia 2011-03-21, o godz. 08:56:47
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisał(a):

Thursday, February 17, 2011 Location Time 18 Delivered - Signed for by : XXX WARSAW -
POLAND 15:30 <...>
Tuesday, February 15, 2011 Location Time
1 Shipment picked up LOUISVILLE, KY - USA
16:42

Za dużo wyciąłem ;-) Przy okazji - wszystkie ewentualne opłaty celne są
wliczone w cenę urządzenia i cena w Amazonie jest ceną ostateczną.

Zdrówko

Data: 2011-03-21 10:34:31
Autor: Ghost
Stolik do czytania w lózku ?

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20110321090100.0b33a709babcia-workstation...
Dnia 2011-03-21, o godz. 08:56:47
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisał(a):

Thursday, February 17, 2011 Location Time
18 Delivered - Signed for by : XXX WARSAW -
POLAND 15:30
<...>
[...]

A to wiem. Mojego kindla trzymali na cle i bylo zdecydowanie dluzej niz 48 godzin.

Data: 2011-03-21 11:07:26
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Stolik do czytania w lózku ?
Dnia 2011-03-21, o godz. 10:34:31
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał(a):

A to wiem. Mojego kindla trzymali na cle i bylo zdecydowanie dluzej
niz 48 godzin.

Z info DHL wychodzi że na cle był ~4 minuty za to kilka godzin woził go
po mieście kurier wraz z innymi paczkami.

Zdrówko

Data: 2011-03-20 17:43:58
Autor: Samotnik
Stolik do czytania w lĂłzku ?
Dnia 20.03.2011 DooMiniK <fake@mail.com> napisał/a:
Do pdf musi byc odpowiednio duzy ekran.

No to żaden Kindle się nie nadaje - zostaje np. Samsung, czy inny
iPad.

A co, kindle nie umie PDFów?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-03-20 19:32:32
Autor: Krzysztof
Stolik do czytania w lĂłzku ?
No to żaden Kindle się nie nadaje - zostaje np. Samsung, czy inny
iPad.

O przepraszam. Kindle DX do pdf jest OK. Wiem, bo sam używam. Artykuły z czasopism (oryginał B5-A4) czyta się przyzwoicie, na pewno lepiej niż na nawet dużym lcd. Poza, jak już pisałem, zdjęciami.

--
Krzysztof

Data: 2011-03-20 21:51:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Stolik do czytania w lózku ?
Dnia 2011-03-20, o godz. 12:06:12

On 20/03/2011 01:32,  THX wrote:
> Niemal wyłącznie PDF-y (trochę DOC czy RTF).
>

> -- -- -

No to żaden Kindle się nie nadaje - zostaje np. Samsung, czy inny
iPad.

Miałeś Kindle w ręku czy teoretyzujesz? ;-) Bo ja używam intensywnie. W
tym ~50% to PDF-y

Zdrówko

Data: 2011-03-21 08:42:08
Autor: Ghost
Stolik do czytania w lózku ?

Dnia 2011-03-20, o godz. 12:06:12

On 20/03/2011 01:32,  THX wrote:
> [...]

iPad.

Miałeś Kindle w ręku czy teoretyzujesz? ;-) Bo ja używam intensywnie. W

Maly sie slabo nadaje.

Data: 2011-03-21 08:57:26
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Stolik do czytania w lózku ?
Dnia 2011-03-21, o godz. 08:42:08

>Miałeś Kindle w ręku czy teoretyzujesz? ;-) Bo ja używam
>intensywnie. W tym ~50% to PDF-y

Maly sie slabo nadaje.

Wiesz jakoś nie zauważyłem - choć może ja dość specyficzne PDF-y czytam
bo głównie instrukcje różnych urządzeń sieciowych.

Zdrówko

Data: 2011-03-21 10:35:20
Autor: Ghost
Stolik do czytania w lózku ?

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20110321085726.4ebb1b6dbabcia-workstation...
Dnia 2011-03-21, o godz. 08:42:08

>Miałeś Kindle w ręku czy teoretyzujesz? ;-) Bo ja używam
>intensywnie. W tym ~50% to PDF-y

Maly sie slabo nadaje.

Wiesz jakoś nie zauważyłem

Ja zauwazylem, i nie tylko ja.

Data: 2011-03-19 19:29:53
Autor: ToMasz
Stolik do czytania w lózku ?
 JaC pisze:
[...]

widziałem. kształt zbiżony do litery C
czyli podwozie na kółkach, zamiast 4 nóg - dwie - umiesczone z boku, i
blat, dokładnie nad podwoziem. jak da sie "Wjechać" pod łóżko - idealna
sprawa ( jeszcze regulacja wysokości była)

ToMasz

Data: 2011-03-20 01:30:31
Autor: THX
Stolik do czytania w lózku ?
O to to, nazywam to C "kaczym dziobem".
Gdzie widziałeś?

-- -- -

Data: 2011-03-20 03:38:39
Autor: animka
Stolik do czytania w lózku ?
W dniu 2011-03-20 02:30,  THX pisze:
[...]

Nie lepiej czytać z ekranu, a nie ze stolika?
Co chcesz mieć napisane na tym stoliku?

--
animka

Data: 2011-03-20 11:43:39
Autor: ąćęłńóśźż
Stolik do czytania w lózku ?
"Księga szkocka" coś Ci mówi, Animko?

-- -- -

Data: 2011-03-20 18:30:11
Autor: ToMasz
Stolik do czytania w lózku ?
 THX pisze:
O to to, nazywam to C "kaczym dziobem".
Gdzie widziałeś?

w TV sat, numer kanału pomiedzy 540 a 750, czyli takie dalekozagraniczne
TV mango. Oczywiście pokazywali jak podwozie "Wchodzi" pod 5 różnych
łóżek i wersalek, wszystkie meble "wysoko - podwoziowe"
ToMasz

PS jak dlamnie to jest prostowykonalne. całość bym zrobił z takich rurek
 z jakich robi sie meble sklepowe. lekkie, srednica 25mm. są gotowe
łączniki 90stopni. kółka bym dał z łyżworolek - mocne i tanie. blat -
obi/castorama/praktiker. W sumie z narzędzi wystarczy wiertarka i piła
do metalu. (choć ja bym to pospawał :))

ToMasz

Data: 2011-03-21 12:49:44
Autor: Przemysław Ryk
Stolik do czytania w lózku ?
Dnia Sun, 20 Mar 2011 01:30:31 +0000 (UTC), THX napisał(a):

(ciach...)

Mógłbyś zacząć normalnie cytować?

[ Ciekawe dlaczego pieniądze odkładane na "czarną godzinę" wydaje się na   ]
[ ślub?                                                   (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-03-19 19:39:28
Autor: Sebastian Biały
Stolik do czytania w lózku ?
On 2011-03-19 16:19,  JaC wrote:
Trzymanie laptopa na kolanach jak sama nazwa wskazuje jest OK, ale jeśli do
[...]
Monitory są, 18'' - 19'' z pivotem (przz pionowym formacie mieści sie cała
strona na raz, mniej przewijania).

Może zamiast jednej niewygody mieć inna niewygodę zainteresuj się tym:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Amazon_Kindle

Lub inny klon tego pomysłu:

http://allegro.pl/czytniki-ebookow-76253

Nie jest wykluczone ze kupisz go w cenie takiej jak podstawkę do laptopa. Oczy lepiej znoszą e-ink kindla niż świecący monitor.

Data: 2011-03-20 01:34:04
Autor: THX
Stolik do czytania w lózku ?
Właściwie 100% e-Booków to PDF-y z DRM :-((

-- -- -

Data: 2011-03-20 12:37:44
Autor: DooMiniK
Stolik do czytania w lózku ?
On 20/03/2011 01:34,  THX wrote:
Właściwie 100% e-Booków to PDF-y z DRM :-((

DRM to żaden problem - ściągasz i jedziesz
na Kindle. Najważniejsze, żeby były to pdfy przystosowane,
a nie jakiś nędzny skan.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-03-20 16:08:43
Autor: THX
Stolik do czytania w lózku ?
A na Kindle da się zainstalować ADE (Adobe Digital Editions)?

BTW w Readerze X (X jak dziesięć rzymskie) jest funkcja "Reflow" (nie pamiętam, czy wcześniej była).
Funkcja jak funkcja, nawet przydatna, ale jak są nagłówki i stopki to trochę kapusty wrzuca.

I przy okazji pytanko:
Czy Adobe Acrobat w wersjach do ver. 7 czyta te e-Książki kupowane w polskich księgarniach (ADE zastąpiło do czytania e-Booków Readera dopiero od ver. 8)?
THX

-- -- -

Data: 2011-03-19 23:43:41
Autor: Michal Lukasik
Stolik do czytania w lózku ?

Może stolik na "śniadania do łóżka"? Na upartego laptopa na nim postawisz. http://www.dunelm-mill.com/wcsstore/ConsumerDirectStorefrontAssetStore/images/products/extralarge//30060370.jpg
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2011-03-20 01:38:16
Autor: THX
Stolik do czytania w lózku ?
No w sumie czemu nie :-))
Klikając link myślałem, że zobaczę "jednostronny" stolik o regulowanej wysokości połączony z szafką przyłóżkową, jaki jest stosowany w domach opieki lub szpitalach (pewnie by się nadał, choć na pewno jest gdzieś jakieś deykowane komputerowe rozwiązanie, np. z osobnym poziomem na ekran, a osobnym na klawiaturę i mysz).
THX

-- -- -

Może stolik na "śniadania do łóżka"?
Na upartego laptopa na nim postawisz. www.dunelm-

[...]