Stomatolog - niedoko?czony zabieg (NFZ)

Data: 2011-02-06 10:05:23
Autor: Negatyw
Stomatolog - niedoko?czony zabieg (NFZ)
Witam
Nie wiem czy ta grupa, to najlepsze miejsce na ten post, ale wg mnie (poza pl.sci.medycyna) też.
Poczytajcie, może nie ja jeden miałem taki przypadek...

Zgłosiłem się do gabinetu stomatologicznego na usunięcie korzenia. Stomatolog miał również kontrakt z NFZ i przyjął mnie.
W połowie ekstrakcji (po dobrej godzinie męczarni) okazało się, że jego druga połowa nie daje się za żadne skarby usunąć. Dopiero w tym momencie, zdecydował się na wykonanie zdjęcia rtg. Zdjęcie wykazało niedoleczone kanały i na ten fakt zwalił winę za ból i pozostawił mnie z połową korzenia w krwawiącej szczęce.
Podał mi kontakt do 3 szpitali/klinik, które posiadały wydziały chirurgii stomatologicznej i zasugerował, aby tam dokończyć zabieg. Powiedział, że mam na to 2 tygodnie, gdyż po tym czasie mogę mieć komplikacje. Wspomniał o kolejkach na zabiegi przez NFZ i podał mi też namiary do swojego znajomego chirurga dentystycznego - oczywiście gabinet prywatny. Zasugerował, abym nikomu nie mówił, że przyjął mnie przez NFZ - a prywatnie. Podobno miało to uczynić procedurę mniej skomplikowaną. Nie wypisał mi też żadnego skierowania. Stwierdził, że nie posiada takiej możliwości.

Następnego dnia (po nocy na antybiotyku i Ketonalu Forte) udałem się do kliniki stomatologicznej - świadczącej też usługi przez NFZ. Opowiedziałem o moim przypadku. Od razu poproszono mnie o okazanie SKIEROWANIA od lekarza, który NIE DOKOŃCZYŁ zabiegu. Z racji, że takowego nie posiadałem, obsłużono mnie ODPŁATNIE. Usługa (z rtg) kosztowała mnie 255zł. Gdybym miał informację, że zabieg został rozpoczęty przez NFZ - przez NFZ zostałby dokończony.

Co myślicie o tej przygodzie?
Czy mam prawo domagać się (od lekarza, który rozpoczął proces ekstrakcji) zwrotu kasy, wydanej na dalszy zabieg?
Czy miał prawo nie wydać mi skierowania i nie wydać mi informacji o przebiegu niedokończonego zabiegu?

-- -- -- -
Negatyw
-- -- -- -

Data: 2011-02-06 12:54:58
Autor: Rysio
Stomatolog - niedoko?czony zabieg (NFZ)
A kto qrwa chodyi do babz dentzstz _

Data: 2011-02-06 14:52:46
Autor: Negatyw
Stomatolog - niedoko?czony zabieg (NFZ)

Użytkownik "Rysio" <onettodziwka@pot.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iim26c$731$1@news.onet.pl...

do babz dentzstz _

Możesz po ludzku?

-- -- -- -
Negatyw
-- -- -- -

Data: 2011-02-06 15:18:26
Autor: Rysio
W dniu 2011-02-06 14:52, Negatyw pisze:

Użytkownik "Rysio" <onettodziwka@pot.pl> napisał w wiadomości grup

do babz dentzstz _

Możesz po ludzku?

Pozdrawiam

Kto normalny chodzi do Babsztyla dentysty ?

Data: 2011-02-06 21:52:17
Autor: Negatyw

Użytkownik "Rysio" <onettodziwka@pot.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iimajb$3pp$1@news.onet.pl...

Kto normalny chodzi do Babsztyla dentysty ?

A skąd info, że to był babsztyl?
To było dziadzisko.

-- -- -- -
Negatyw
-- -- -- -

Data: 2011-02-08 08:49:48
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Negatyw"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iin1m1$fh7$1@inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Rysio" <onettodziwka@pot.pl> napisał w wiadomości grup

Kto normalny chodzi do Babsztyla dentysty ?

A skąd info, że to był babsztyl?
To było dziadzisko.

Aaaa, to może Ryszard ? ;))

Data: 2011-02-06 15:41:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.02.2011 14:52, Negatyw pisze:

Użytkownik "Rysio" <onettodziwka@pot.pl> napisał w wiadomości grup

do babz dentzstz _

Możesz po ludzku?

Nie może, bo pijany albo inaczej napruty ;)

Data: 2011-02-06 16:29:41
Autor: Kapsel
Sun, 06 Feb 2011 15:41:53 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

do babz dentzstz _

Możesz po ludzku?

Nie może, bo pijany albo inaczej napruty ;)

Zmienił sobie układ klawiatury przypadkiem.
Ale wygląda, że już jest OK ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-02-06 17:37:05
Autor: to
Stomatolog - niedoko?czony zabieg (NFZ)
begin Negatyw
[...]

Druga połowa dentysty?

Data: 2011-02-06 21:53:32
Autor: Negatyw
Stomatolog - niedoko??czony zabieg (NFZ)

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d4edc41$0$2441$65785112@news.neostrada.pl...

Druga połowa dentysty?

Gdyby dentysta nazywał się Korzeń - miałoby to może sens...

-- -- -- -
Negatyw
-- -- -- -

Data: 2011-02-06 21:11:15
Autor: to
Stomatolog - niedoko?czony zabieg (NFZ)
begin Negatyw
Druga połowa dentysty?

Gdyby dentysta nazywał się Korzeń - miałoby to może sens...

Niestety, ale podmiotem domyślnym w tym zdaniu jest dentysta, nie korzeń...

Data: 2011-02-07 15:37:53
Autor: Mark
Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:05:23 +0100, Negatyw napisał(a):

Zgłosiłem się do gabinetu stomatologicznego na usunięcie korzenia. Stomatolog miał również kontrakt z NFZ i przyjął mnie.

*DOBROWOLNIE*? Do publicznego dentysty? Sam, z wlasnej woli? No szacun szacun, podziwiam
odwage. Albo glupote, bo czasami one chodza w parze:)

[...]

O i widzisz dlaczego Twoja decyzja wywolala u mnie takie zdziwienie:) Masz
juz sam odpowiedz. Ja bym sie nie zdecydowal. Ostatni publiczny rzeznik u
ktorego bylem jeszcze jako nastolatek wiele lat temu, zostawil w mojej
glowie tak  niezapomniane wspomnienia ze na slowo dentysta zeby same
przestawaly bolec.
Wole zaplacic - mimo ze uslugi stomatologiczne sa niestety drogie - ale
zaplace, i w spokoju, *bezbolesnie*, w miare bezstresowo:) i w milej
atmosferze i trosce o klienta zostane obsluzony.
A jak gabinet mi nie zapewni tego - to zmienie gabinet, akurat branza
stomatologiczna jest chyba najlepiej sprywatyzowana dziedzina medycyny w
polsce i naprawde jest w czym wybierac. I gabinety na ogol dysponuja o wiele
nowoczesniejszym sprzetem.
Calkiem niedawno bylem zmuszony do usuniecja 8-ki i 7-ki jednoczesnie, byl
to tez niestety skomplikowany zabieg, dlatego 'od razu" zajal sie tym
chirug, a nie "zwykly" stomatolog i uniknalem Twoich doswiadczen, zas Twoj
tekst tylko utwierdza mnie w przekonaniu zeby publicznych dentystow omijac z
daleka.

--
Mark

Data: 2011-02-07 21:40:40
Autor: Negatyw

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:omdfhdws0rx7.dlg@smok.wot...

zas Twoj tekst tylko utwierdza mnie w przekonaniu zeby publicznych dentystow omijac z daleka.

Mnie utwierdza zaś w przekonaniu, że niedokładnie czytasz.
Gdybym miał skierowanie, klinika obsłużyłaby mnie (przez NFZ) tak samo jak za sianko. Ja parę lat temu chodziłem PRYWATNIE. Za ząb, o którym ten wątek - wydałem 650zł. Miałem odbudowywaną koronę na 2 tytanowych słupach. I owa "kosmiczna technologia" została już wyrzucona z mojej szczęki.

Chciałem jednak zauważyć, że odbiegamy od tematu wątku i kluczowego PYTANIA!

-- -- -- -
Negatyw
-- -- -- -

Data: 2011-02-08 01:54:04
Autor: Massai
Negatyw wrote:

[...]

Nikt tu Ci wprost nie odpowie, bo to nie jest sprawa na tak/nie. W
sądzie może być w jedną albo w drugą.

Ja bym na początek poszedł do tego stomatologa, przedstawił mu sprawę i
powiedział że zapomnę o tym że zaczął ekstrakcję korzeni bez zdjęcia
RTG, jeśli pokryje koszty na które mnie naraziła jego partanina.

Jakby fikał, to bym powiedział że w takim razie pójdę ze sprawą do
sądu, i przy okazji zainteresuję jego metodami izbę lekarską.

Obstawiam że odda, tym bardziej że to groszowe pieniądze - a ewidentnie
spieprzył.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-02-08 06:22:50
Autor: Negatyw

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iiq7ns$eki$1@news.onet.pl...

Jakby fikał, to bym powiedział że w takim razie pójdę ze sprawą do sądu, i przy okazji zainteresuję jego metodami izbę lekarską.

I to jest RZECZOWA podpowiedź. Miałem podobny plan w głowie! :)

-- -- -- -
Negatyw
-- -- -- -

Data: 2011-02-08 06:24:09
Autor: Negatyw
Stomatolog - niedoko?czony zabieg (NFZ)

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iiq7ns$eki$1@news.onet.pl...

Ja bym na początek poszedł do tego stomatologa [...]

Pozostaje tylko pytanie - czy nie lepiej oficjalne pisemko listem poleconym za potwierdzeniem odbioru?

-- -- -- -
Negatyw
-- -- -- -

Data: 2011-02-08 16:02:47
Autor: Massai
Negatyw wrote:

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości grup

> Ja bym na początek poszedł do tego stomatologa [...]

Pozostaje tylko pytanie - czy nie lepiej oficjalne pisemko listem
poleconym za potwierdzeniem odbioru?

A to juz zależy od umiejętności interpersonalnych.

Ja zawsze wolę pogadać niż pisać, ale znam takie osoby które
przedstawiając w rozmowie całkiem neutralną rzecz, potrafią samą
intonajcą zrobić z rozmówcy wroga na całe życie.

--
Pozdro
Massai

Stomatolog - niedoko?czony zabieg (NFZ)