Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Stop dla Orbana

Stop dla Orbana

Data: 2016-10-03 20:52:49
Autor: u2
Stop dla Orbana
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/swiat/stop-dla-orbana-zachodnie-media-o-wegierskim-referendum,18164672544

"Stop dla Orbana". Zachodnie media o węgierskim referendum

03.10.2016

"Stop dla Orbana". Zachodnie media o węgierskim referendum
Premier Viktor Orban poniósł połowiczną porażkę w niedzielnym referendum w sprawie uchodźców, a jego upór może doprowadzić do osłabienia pozycji Węgier w Unii Europejskiej - oceniają w poniedziałek główne francuskie dzienniki.

Referendum na Węgrzech w sprawie obowiązkowych kwot osiedlania uchodźców zostało oficjalnie uznane za nieważne z powodu zbyt niskiej frekwencji, ale ponad 98 proc. Węgrów, którzy oddali ważny głos, było przeciw kwotom. "Le Monde" pisze, że "to referendum pomyślane było jako populistyczny plebiscyt, ale w rezultacie osłabiło jego inicjatora". W komentarzu zatytułowanym "Solidarność nie jest jednokierunkowa", specjalista od spraw europejskich dziennika "Liberation" Jean Quatremer twierdzi, że "Orban chciał dać nauczkę swym partnerom (z UE), pokazując, że wola narodu - zdalnie kierowana i to bardzo - ważniejsza jest niż europejskie państwo prawa".

Przypominając o "nie" w holenderskim referendum w sprawie stowarzyszenia UE z Ukrainą, komentator "Liberation" ostrzega, że "organizowanie konsultacji przeciw prawnie przyjętemu tekstowi spowoduje, że zawali się cała architektura instytucjonalna". Publicysta zwraca uwagę, że Węgry, podobnie jak Polska i inne kraje Europy Środkowej i Wschodniej "do maksimum korzystają ze wspólnego rynku i zadowolone są z gwarancji bezpieczeństwa, jakie daje im Unia, nawet jeśli są one względne. Szczególnie gdy Rosja staje się coraz bardziej agresywna, a USA pociąga izolacjonizm". "Problem w tym, że solidarność nie jest jednokierunkowa, w co wydają się wierzyć dawne demokracje ludowe. Ich czysto materialistyczny stosunek do budowli europejskiej, może zrazić partnerów, którzy liczyć się muszą z własnymi populistami, niezbyt skłonnymi do hojności wobec cudzoziemców, niezależnie od tego czy to Europejczycy, czy nie" - czytamy w "Liberation".

Gazeta ostrzega, że podczas zbliżających się rokowań finansowych w UE "Orbanowi i towarzyszom może zostać odpłacone pięknym za nadobne, gdyż Niemcy, którzy najwięcej wkładają do budżetu, nie zamierzają pozostawić bezkarnie afrontu. Tym bardziej, że priorytet Zachodu to nie 27 państw UE, lecz strefa euro". Stephan Kovacs w "Le Figaro" sugeruje, że "przywódcy europejscy obawiają się, by (węgierskie) referendum nie stało się kolejnym ciosem w i tak już poturbowaną Unię". Po czym wyraża przekonanie, że "na wewnętrznej scenie politycznej Węgier, siła +nie+ powinna pomóc premierowi w jego staraniach o trzeci mandat".

Jak podkreślił Orban, pomimo zbyt niskiej frekwencji, by uznać referendum za ważne, więcej Węgrów wypowiedziało się w plebiscycie przeciw kwotom, niż zagłosowało za przystąpieniem do UE w referendum z 2003 roku. "Stop dla Orbana", "makabryczna farsa" - pisze poniedziałkowa włoska prasa o referendum na Węgrzech w sprawie migrantów, nieważnym z racji niskiej frekwencji. Według "Corriere della Sera" Orban chciał wymierzyć policzek UE, ale to Węgrzy jego spoliczkowali. Ta największa włoska gazeta zaznacza jednocześnie, że "gra" z Europą Środkowo-Wschodnią, która nie chce obowiązkowych kwot migrantów, jest nadal otwarta. "UE nie może walczyć w obronie" - dodaje publicysta "Corriere della Sera".

W komentarzu zaznacza, że "nacjonalistyczny populizm" premiera Orbana i jego niezgoda na przyjęcie 1300 migrantów, co przewidywał plan Brukseli, "wychodzą z głosowania ze spektakularnie podbitym okiem zamiast triumfalnie, jak oczekiwał Orban". Gazeta zauważa, że "kwestia węgierska" jest daleka od rozwiązania, bo - jak stwierdza - szef rządu na pewno wykorzysta przeciwko planowi UE procentowy wynik głosowania, a nie to, jaka była frekwencja. "Zakrywając podbite oko" - pisze publicysta Franco Venturini - Orban "będzie dalej tłumaczył, że społeczeństwo węgierskie nie chce utraty swej homogeniczności etnicznej i religijnej przyjmując migrantów muzułmańskich, będzie dalej mylił w złej wierze imigrację i terroryzm".

Autor komentarza dodaje, że premier Węgier potwierdzi swą rolę "forpoczty" Grupy Wyszehradzkiej i spróbuje namawiać do referendum w innych krajach. Mediolański dziennik zaznacza, że nieważne referendum nie wystarczy, by odblokować propozycje Komisji Europejskiej w sprawie rozesłania uchodźców do wszystkich państw UE. "I to jest zła wiadomość dla Włoch, które zresztą nie oczekiwały cudownego przełomu" - zauważa publicysta, przypominając, że przyjęty przed rokiem plan przewidywał wysłanie 160 tys. migrantów przebywających w tym kraju i w Grecji. Dotąd dokonano relokacji nieco ponad 5 tys. ludzi - zauważa.

Dziennik wyraża przekonanie, że Grupie Wyszehradzkiej należy powiedzieć, że brak akceptacji dla zasady solidarności powinien oznaczać zablokowanie pomocy finansowej z Brukseli. "Ale nic takiego się nie wydarzy przed końcem 2017 roku. A obrońcy czystości etnicznej to wiedzą" - konstatuje dziennik. Lewicowa "La Repubblica" pisze o politycznej porażce Orbana, a samo referendum nazywa "makabryczną farsą". Według gazety niebezpieczeństwo zostało "odsunięte" i UE może odetchnąć z "umiarkowaną ulgą", ale konflikt wokół kwot migrantów pozostaje. Na tych łamach nie brak krytyki pod adresem państw Grupy Wyszehradzkiej. Jak napisano, "rządzący ze wschodu Europy pod wodzą Orbana uważają, że na globalne wyzwanie migracji ludności w ucieczce przed wojnami na Bliskim Wschodzie lub ubóstwem na kontynencie afrykańskim można odpowiedzieć odbudową tego, co przez pół wieku było powodem ich cierpienia: nowej żelaznej kurtyny".





--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-10-03 12:05:53
Autor: brat_olin
Stop dla Orbana
u2 wrote:

Dziennik wyraża przekonanie, że Grupie Wyszehradzkiej należy powiedzieć, że brak akceptacji dla zasady solidarności powinien oznaczać zablokowanie pomocy finansowej z Brukseli.
Polska juz w tym roku jest netto platnikiem dla EU. I EU moze to zablokowac. Straszne.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2016-10-03 21:10:40
Autor: u2
Stop dla Orbana
W dniu 2016-10-03 o 21:05, brat_olin pisze:
Polska juz w tym roku jest netto platnikiem dla EU.
I EU moze to zablokowac. Straszne.

Bolanda od początku jest płatnikiem netto dla Jewrokołchozu, proszę się podciągnąć:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-10-03 12:20:15
Autor: Zenek Kapelinder
Stop dla Orbana
Pogadac sobie moga, tyle im zostalo. Referendum o checi przyjecia Wegier do chujni bylo jeszcze mniej wazne bo wczoraj Orban mowil ze poszlo na nie mniej ludzi niz na to ostatnie, i w chujni bylo wazne. Wegrzy sami zdecyduja co robic dalej. Za moment wypierdoli sie najwiekszy niemiecki bank. Turcy zasila niemcy dwoma milionami uchodzcow. Czapki z glow przed Rosjanami. W bialych rekawiczkach przeprowadzili akcje oslabienia niemiec zeby nie bylo ich stac na zrobienie kolejnej wojny w Europie.

Data: 2016-10-03 22:09:01
Autor: u2
Stop dla Orbana
W dniu 2016-10-03 o 21:20, Zenek Kapelinder pisze:
Czapki z glow przed Rosjanami.


ano, ty tak masz, niewolnicze geny:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-10-03 13:29:08
Autor: Zenek Kapelinder
Stop dla Orbana
Nie, staram sie zrozumiec potencjalnych przeciwnikow. Nie jestem genetycznie stu procentowym durnym Polakiem.

Data: 2016-10-03 22:34:00
Autor: u2
Stop dla Orbana
W dniu 2016-10-03 o 22:29, Zenek Kapelinder pisze:
Nie, staram sie zrozumiec potencjalnych przeciwnikow. Nie jestem genetycznie stu procentowym durnym Polakiem.

ano, stąd te niewolnicze geny:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-10-03 14:21:13
Autor: Zenek Kapelinder
Stop dla Orbana
Chyba u Ciebie. Z durnym usmiechem sie urodziles czy to nabyte?

Data: 2016-10-03 23:29:49
Autor: u2
Stop dla Orbana
W dniu 2016-10-03 o 23:21, Zenek Kapelinder pisze:
Chyba u Ciebie. Z durnym usmiechem sie urodziles czy to nabyte?


ale ale niewolniku to ty piszesz że ja durny Polak, bo nie kłaniam się twoim kacapom:)


--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-10-03 15:16:52
Autor: Zenek Kapelinder
Stop dla Orbana
To nie sa moje kacapy. Oni sa swoje kacapy. Roznimy sie tym ze ty za swoje niepowodzenia bedziesz obciazal innych a ja bede siebie i bede wyciagal wnioski zeby ich nie powtorzyc. Watpie ze jestes w stanie to zrozumiec.

Data: 2016-10-04 10:20:06
Autor: u2
Stop dla Orbana
W dniu 2016-10-04 o 00:16, Zenek Kapelinder pisze:
Roznimy sie tym ze ty za swoje niepowodzenia bedziesz obciazal innych a ja bede siebie i bede wyciagal wnioski zeby ich nie powtorzyc.


ale ale zenuś jakie moje niepowodzenia, a jakie twoje ?:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-10-04 14:17:54
Autor: Zenek Kapelinder
Stop dla Orbana
Ale zarabiaja je tylko ci co nie biora udzialu i sprzedaja walczacym bron. Co zarobili niemcy i zsrr na II Wojnie Swiatowej? Co Wietnamczycy i Amerykanie. Amerykanie zrzucili bomby atomowe na japonie bo brakowalo im kasy na dalsze prowadzenie wojny. Na wojnie chce zarobic agresor zakladajac ze wygra.. To zalozenie na razie sie nie sprawdzilo w historii swiata.

Data: 2016-10-04 21:31:23
Autor: andal
Stop dla Orbana
On Tue, 04 Oct 2016 14:17:54 -0700, Zenek Kapelinder wrote:

Ale zarabiaja je tylko ci co nie biora udzialu i sprzedaja walczacym
bron. Co zarobili niemcy i zsrr na II Wojnie Swiatowej? Co Wietnamczycy
i Amerykanie. Amerykanie zrzucili bomby atomowe na japonie bo brakowalo
im kasy na dalsze prowadzenie wojny. Na wojnie chce zarobic agresor
zakladajac ze wygra. To zalozenie na razie sie nie sprawdzilo w historii
swiata.

obie wojny swiatowe byly za pieniadze twych ziomkow

pieniadze stworzone z niczego

Data: 2016-10-04 23:21:48
Autor: A. Filip
Stop dla Orbana
andal <andal@andal.org> pisze:
On Mon, 03 Oct 2016 12:20:15 -0700, Zenek Kapelinder wrote:

Pogadac sobie moga, tyle im zostalo. Referendum o checi przyjecia Wegier
do chujni bylo jeszcze mniej wazne bo wczoraj Orban mowil ze poszlo na
nie mniej ludzi niz na to ostatnie, i w chujni bylo wazne. Wegrzy sami
zdecyduja co robic dalej. Za moment wypierdoli sie najwiekszy niemiecki
bank. Turcy zasila niemcy dwoma milionami uchodzcow. Czapki z glow przed
Rosjanami. W bialych rekawiczkach przeprowadzili akcje oslabienia
niemiec zeby nie bylo ich stac na zrobienie kolejnej wojny w Europie.

troche sie rozpedziles

na wojne zawsze sa pieniadze

A kto Niemcom pożyczy na trzecią wojnę światową jak tych co im na *dwie*
poprzednie pożyczyli zrobili na szaro? :-)

--
A. Filip : Jedna Europa, jedna Merkel, jedna "nieświetlana" przyszłość.
Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
przeciw reszcie świata.  (Przysłowie afgańskie)

Data: 2016-10-04 15:35:59
Autor: Zenek Kapelinder
Stop dla Orbana
Caly czas im ktos pozyczal. My tez. Ktos napisal ze w DB jest 30 miliardow ulokowanych przez Polakow pieniedzy. Napierw im glupi Polacy pozyczyli te pieniadze a okazuje sie ze chyba teraz im dali. Kupowanie w niemieckich marketach to tez finansowanie niemcow. Ziarko do ziarka i zbierze sie miarka. Potem wystarczy sztucznie takie pieniadze rozmnozyc. Niemcy mieli teraz pecha. Nie udalo im sie zebrac pieniedzy na kolejna wojne. Troche im zabraklo i caly plan poszedl sie jebac.

Data: 2016-10-04 21:29:09
Autor: andal
Stop dla Orbana
On Tue, 04 Oct 2016 23:21:48 +0200, A. Filip wrote:

andal <andal@andal.org> pisze:
On Mon, 03 Oct 2016 12:20:15 -0700, Zenek Kapelinder wrote:

Pogadac sobie moga, tyle im zostalo. Referendum o checi przyjecia
Wegier do chujni bylo jeszcze mniej wazne bo wczoraj Orban mowil ze
poszlo na nie mniej ludzi niz na to ostatnie, i w chujni bylo wazne.
Wegrzy sami zdecyduja co robic dalej. Za moment wypierdoli sie
najwiekszy niemiecki bank. Turcy zasila niemcy dwoma milionami
uchodzcow. Czapki z glow przed Rosjanami. W bialych rekawiczkach
przeprowadzili akcje oslabienia niemiec zeby nie bylo ich stac na
zrobienie kolejnej wojny w Europie.

troche sie rozpedziles

na wojne zawsze sa pieniadze

A kto Niemcom pożyczy na trzecią wojnę światową jak tych co im na *dwie*
poprzednie pożyczyli zrobili na szaro? :-)

poczytaj 'poznaj zyda' to sie dowiesz

Stop dla Orbana

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona