Stopy procentowe znowu w dół

Data: 2020-04-11 22:23:38
Autor: Arek
Stopy procentowe znowu w dół
po obniżce w marcu:
referencyjna 1,00%
lombardowa 1,50%
depozytowa 0,50%
redyskonta weksli 1,05%
dyskontowa weksli 1,10%

teraz:
referencyjna 0,50%
lombardowa 1,00%
depozytowa 0,00%
redyskontowa weksli 0,55%
dyskontowa weksli 0,60%

  W lutym inflacja 4,7% marzec 4,5% (prognoza),
NBP prognozuje roczną 3,2% (chyba na AGD bez kosztów
dostawy i "lokomotywy").
  Jest jakieś państwo w miarę cywilizowane w którym stopy
procentowe tak się rozjechały z inflacją jak w Polsce?
  Przecież teraz to nie ma sensu. Ew. gdy gospodarka będzie
powoli ożywała i perspektywa leku/szczepionki będzie realna
to może.

Arek

Data: 2020-04-11 14:14:44
Autor: Dawid Rutkowski
Stopy procentowe znowu w dół
He, dobre, dług na KK będzie na 4%, mniej od inflacji.
Ciekawych czasów dożyliśmy.
A co z rezerwą obowiązkową? Już ścieli z 3,5% do 0,5% - to może ujemną wprowadzą?

Data: 2020-04-12 00:32:45
Autor: Arek
Stopy procentowe znowu w dół
Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości:
<088dbe59-8f85-4a89-b8e4-d0675186b56f@googlegroups.com>...
He, dobre, dług na KK będzie na 4%, mniej od inflacji.

Wprowadzą opłaty?

Ciekawych czasów dożyliśmy.
A co z rezerwą obowiązkową? Już ścieli z 3,5% do 0,5% - to może ujemną wprowadzą?

Jakby to miało wyglądać? NBP by obowiązkowo dołożył?
Po prostu wyzerują.

A to groteskowy przykład  z bamku spółdzielczego:
"Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowyPOL - Konto JuniorCechy produktu:
- wysokie oprocentowanie środków 0,09% w stosunku rocznym,
...."

"wysokie"...

Arek

Data: 2020-04-12 03:46:46
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 00:35:02 UTC+2 użytkownik Arek napisał:

>He, dobre, dług na KK będzie na 4%, mniej od inflacji.
 Wprowadzą opłaty?

Kto wie.
Ja od lat korzystam, odsetek nie płacę, opłat też nie.
A, i te 4% to tylko dla umów sprzed 2018, co miały max. 4*lombardowa, nowsze umowy mają lombardowa+7,5% - więc zmiana pikusiowa na 8,5%.

Swoją drogą net o tej kwietniowej zmianie milczy, jeden artykuł znalazłem - i to dopiero po Twoim poście.

>Ciekawych czasów dożyliśmy.
>A co z rezerwą obowiązkową? Już ścieli z 3,5% do 0,5% - to może ujemną wprowadzą?

Jakby to miało wyglądać? NBP by obowiązkowo dołożył?
Po prostu wyzerują.

Cóż, z 0,5% do 0% to już niewiele zyskają - zejście z 3,5% do 0,5% uwolniło bankom 40mld gotówki - i tyle pewnie ludzie wypłacili przez ten czas :(
Więc teraz NBP będzie musiał już dokładać, by płynność banki zachowały :(
Inna sprawa to jak będzie oprocentowana ta "ujenba rezerwa" ;>
Obowiązkowy kredyt, dobre ;>

A to groteskowy przykład  z bamku spółdzielczego:
"Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowyPOL - Konto JuniorCechy produktu:
- wysokie oprocentowanie środków 0,09% w stosunku rocznym,
..."

"wysokie"...

No to i tak ROR - one mają zwykle 0% (a na zachodzie to i ujemne potrafią być) - ale to dla nielatów, oni nie mogą KO, to zawsze jakiś mikro% był.
Pamiętam, jak żubr ma moim pierwzxym ROR ok. 2000 zmniejszył % do 0,001%. Jeszcze zdzierżyłem. Ale jak w 2002 wprowadzili opłatę 3zł to sobie korespondencyjnie założyłem mBąk, a żubra kasę do domu w kieszeni przyniosłem (a trochę miałem akurat po pierwszej, "wakacyjnej", pracy w czasie studiów - i to w amerykańskiej firmie, delaware corporate law ;)
Korespondencyjność wraca, a i banku centralnego niedługo nie będzie, bo sobie zrobili z niego piaskownicę :(

Data: 2020-04-12 19:00:56
Autor: Arek
Stopy procentowe znowu w dół
Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości:
<6a301e95-70b1-47a0-a88b-6ca476cae24d@googlegroups.com>...
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 00:35:02 UTC+2 użytkownik Arek napisał:
[...]
Swoją drogą net o tej kwietniowej zmianie milczy, jeden artykuł znalazłem - i to dopiero po
Twoim >poście.

Bo kolejna zmiana nastąpiła b. szybko i się zlało. Już pierwsza zaskoczyła
stopniem obniżki. Pisali w kilku miejscach ale wirus przykrył.

> [...]

Więc teraz NBP będzie musiał już dokładać, by płynność banki zachowały :(
Inna sprawa to jak będzie oprocentowana ta "ujenba rezerwa" ;>

  Nawet nie o uwolnienie rezerwy chodzi ale o zasadę. Przy 0%
banki teoretycznie mogą wygenerować nieskończony kredyt.
W praktyce NBP lub KNF będzie trzymał łapę.

[...]

[...]

Chyba 0,1% lub 0,01% ale już nie pamiętam.
Chodziło mi o słowo "wysokie", które pozostało siłą bezwładu z lepszych czasów.

Korespondencyjność wraca,

  Zobaczymy na ile skuteczna. Kwestie formalne i bezpieczeństwa.
Czasem polecony z oświadczeniem wystarczy, ale część spraw
załatwić to będzie masakra.
  Czytałem, że w Estonii urzędy (chyba nie banki) mają obowiązek
odpowiedzeć na każdą sensowną korespondencję (nie spam lub
dowcipy), wszystko jedno jak sformułowaną, nawet zwykłym e-mailem.

Arek

Data: 2020-04-12 21:58:20
Autor: Alf/red/
W dniu 12.04.2020 o 19:00, Arek pisze:
Czytałem, że w Estonii urzędy (chyba nie banki) mają obowiązek
odpowiedzeć na każdą sensowną korespondencję (nie spam lub
dowcipy), wszystko jedno jak sformułowaną, nawet zwykłym e-mailem.

U nas też. Parę lat temu była historia jakiegoś anonima (Sokrates Cośtam) który zadawał pytania, a że to było pseudonimowo, to urząd go olał. Wyrok sądu: trzeba odpowiadać nawet jeśli nie ma adresu domowego czy nazwiska.

--
Alf/red/

Data: 2020-04-15 10:45:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stopy procentowe znowu w dół

"Arek" 5e934913$0$556$65785112@news.neostrada.pl

 Nawet nie o uwolnienie rezerwy chodzi ale o zasadę. Przy 0%
banki teoretycznie mogą wygenerować nieskończony kredyt.

Kiedyś na tej grupie każden ;) człek to rozumiał -- nawet
były instruktażowe filmy prawiące o kreatorstwie mamony,
zwanej długiem...

W praktyce NBP lub KNF będzie trzymał łapę.

W praktyce (jak zazwyczaj w wypadku wojny) na pandemii
najbogatsi zarobią majątki; najbiedniejsi stracą życie;
ogólnie -- im człek bogatszy, tym więcej zyska a im
biedniejszy, tym więcej straci... (każdy coś zyska
i coś straci -- ale bilanse będą różne u różnych osób)

Rzecz jasna bywają odstępstwa -- czy RAchmetow wiele
(poza sławą) zyskał na wojnie w Donbasie i Krymie? ;)

W praktyce (jak zazwyczaj w wypadku wojny) gospodarka
ulegnie ,,przebudowie'' -- jak budynki czy budowle...
Coś zostanie wyburzone, coś zbudowane kosztem społecznym...

-=-

Na razie pandemia w Polsce wygasa.
Od jutra nosimy burki i kominiarki...

Szkoda, że wcześniej nie zastosowano tych:
 - przymusowa izolacja przyjezdnych (choćby
   w luksusowych hotelach itp. miejscach)
 - masowe mierzenie temperatury ciała
   (jak to pogodzić z burkami?)
   i przymusowe (lecz nieinwazyjne)
   badanie gorączkujących złapanych
   w miejscach publicznych
 - przymusowa izolacja chorych
 - zakaz wałęsania się
 - zalecenie mycia rąk czy ciała w ogóle
 - informacja (w miejsce dezinformacji typu:
   bardzo wysoka gorączka, odkrztuszanie, ból
   gardła, zawroty dupy...)
metod...

    https://www.gov.pl/web/koronawirus/wykaz-zarazen-koronawirusem-sars-cov-2

Teraz liczba zarażonych podwaja się co 10 dni.
Jeśli nadal będzie coraz lepiej -- TA pandemia
rozpłynie się bez rujnowania polskiej gospodarki.
Ale niechybnie będą kolejne pandemie.

Przybędą z Azji i Afryki -- tam są największe skupiska ludzkie.

Trzeba (IMO) zbudować tymczasowe szpitale na wzór chińskich
i ćwiczyć personel -- aby w razie czego móc znienacka te
szpitale postawić w stosownych miejscach...

Od dawna ludzkość rezygnuje z prowadzenia militarnych wojen.
(Szewdzi czy Szwajcarzy wcześniej -- inni później...
Polacy 'first to figth' -- o ile dobrze przestawiłem literki)
Gdzieś ;) trzeba ulokować instynktownie budzone potrzeby walki... ;)

Miast żołnierzy strzelających do siebie nawzajem -- można
tworzyć naukowców ,,strzelających'' do przeróżnych zagrożeń...

Ale to raczej ;) nie będą ,,naukowcy'' prezentowani przeze mnie:
   http://www.eneuel.w.duna.pl/
Ci biegli zbyt daleko nie zabiegną... Ludzki sędzia może ich wspierać,
chronić, opłacać, usprawiedliwiać, ale Boski -- niekoniecznie...

Łajdactwo, chamstwo, ignorancja, pustogłowie  -- w praktyce te wszystkie
,,atuty naukowe'' mogą okazać się niezbyt przydatne... Towarzystwa Wzajemnej
Adoracji mogą kwitnąć, pobierać pieniądze z kasy państwowej czy innych
publicznych kas, ale życie może je zweryfikować boleśnie...

-=-

Na razie Chiny są mocne w zwalczaniu obecnej pandemii...

-=-

Rosja chyba też. ;)

   https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25865317,koronawirus-w-rosji-chcial-zrobic-selfie-wypadl-z-okna-dostal.html

Dostał mandat za wychodzenie z domu...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-04-15 04:04:07
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 15 kwietnia 2020 10:45:56 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Na razie Chiny są mocne w zwalczaniu obecnej pandemii...

Raczej w kłamaniu o sukcesach. A co, sprawdzisz ich?
Oni są wszyscy do siebie podobni.

Taka sama prawda jak z tym, że Anem-226 miało przylecieć 640 ton zaopatrzenia, potem 400 ton (a to jest jego masa użyteczna - z max. ładunkiem i full paliwa) - i w końcu przyleciało 80 ton - samolotem, który potrafi zabrać prawie 250 ton...
A główne pytanie jest takie - ile było na fakturze?

Czesi jak kupowali w styczniu w Chinach, to zaczęli popędzać, że czemu jeszcze nie wysyłają - a jeszcze się pieniądze nie zaksięgowały, jakiś wyjątkowo długi ten SWIFT (może wzięli "normal", czyli D+2). I to aż tak, że politycy czescy zaczęli na chińczyków najeżdżać, że ich okradli.
Chińczyki poczuli się obrażeni i nie wysyłali, nawet jak się kasa zaksięgowała, bo już oprócz kasy chcieli też przeprosin. Cóż było robić - pepiki przeprosili i samolot przyleciał.
Więc skończą się już czasy majfriendów i szantaży negatywami na ali. I to będzie lepszy novus ordo seclorum niż się komukolwiek mogło wydawać :(

Rosja chyba też. ;)

   https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25865317,koronawirus-w-rosji-chcial-zrobic-selfie-wypadl-z-okna-dostal.html

Dostał mandat za wychodzenie z domu...

Ale nie dlatego, że wypadł z okna, tylko dlatego, że wypadł z okna z mieszkania swojej dziewczyny, do której nie wolno mu było poleźć - czyli właściwie nie dlatego, że wypadł z okna (bo to go tylko zdradziło) tylko dlatego, że polazł do dziewczyny.

Data: 2020-04-15 14:35:46
Autor: ąćęłńóśźż
Stopy procentowe znowu w dół
Jak wypadłem z dwupasmówki (lot równie długi i podobny do ostatniego zdobywcy rond tyle że kościoła nie było a kartoflisko) i zastanawiałem się w którym niebie jestem, podjechała nasza dzielna patrol i Pan Policjant ubłociwszy w rozmiękłych kartoflach buty zaczął rozmowę od "Panie kierowco będzie 200 zł za przekroczenie linii ciągłej".
W tym momencie zrozumiałem, że jednak żyję.

-- -- -
Ale nie dlatego, że wypadł z okna, tylko dlatego, że wypadł z okna z mieszkania swojej dziewczyny, do której nie wolno mu było poleźć - czyli właściwie nie dlatego, że wypadł z okna tylko dlatego, że polazł do dziewczyny.

Data: 2020-04-15 16:06:46
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Taka sama prawda jak z tym, że Anem-226 miało przylecieć 640 ton
zaopatrzenia, potem 400 ton (a to jest jego masa użyteczna - z max.
ładunkiem i full paliwa)

An-225.

Za wikipedią:
Empty weight: 285,000 kg (628,317 lb)
Max takeoff weight: 640,000 kg (1,410,958 lb)

Tyle że jak zatankuje "pod korek":
Fuel capacity: more than 300,000 kg (661,000 lb)[55]
to łatwo policzyć ile mniej-więcej payloadu może wtedy zabrać.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-04-15 08:02:18
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 15 kwietnia 2020 16:07:34 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> Taka sama prawda jak z tym, że Anem-226 miało przylecieć 640 ton
> zaopatrzenia, potem 400 ton (a to jest jego masa użyteczna - z max..
> ładunkiem i full paliwa)

An-225.

"Więc co z tym 125?"
"No 126 panie władzo..." (126 czy co innego powiedział? czy to był paragraf KK lub KW?)

[...]

Polska wiki bardziej zaokrągla - masa własna 200t, użyteczna (to pomyliłem, to nie jest MTOW, tylko masa załogi - w tym wypadku raczej pomijalna, nawet jak chłopy na schwał ;) - plus paliwa plus ładunku) 400t.
Więc w angielskiej wersji nieco zgrubiał - i choć MTOW większa, to użyteczna tylo 355t.

Zasięg podają 15400km z max. paliwa - do Chin dalej jest?
A przecież miał międzylądowanie z tankowaniem.
Z 200t ładunku podają 4000km.

Coś te liczby się dobrze zgadzają z różnymi wersjami opowieści.
A może on miał zabrać 460m^3 ładunku - a komuś się pomyliło, że m^3 zawsze waży tonę (może przypomniał mu się ten dziecinny kawał - co jest cięższe, kilogram ołowiu czy kilogram pierza?) - a że to maseczki i kombinezony, to wyszło tylko 80t?

Data: 2020-04-15 17:30:48
Autor: J.F.
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

"Więc co z tym 125?"
"No 126 panie władzo..." (126 czy co innego powiedział? czy to był paragraf KK lub KW?)

https://demotywatory.pl/4991952/Dalo-sie-taniej-ale-propaganda-musi-byc

Ciekawe, czy te ceny prawdziwe ...

[...]

Moze znaczaco podniesc ladunek...

J.

Data: 2020-04-12 23:32:15
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-04-11, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
He, dobre, dług na KK będzie na 4%, mniej od inflacji.

No chyba na 8%. Skąd wziąłeś te 4%?

Ciekawych czasów dożyliśmy.

Ja tam się cieszę bo hipoteczny mi zleci niedługo.
WIBOR3M + marża 1.2%. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-04-13 05:40:54
Autor: Dawid Rutkowski
On 2020-04-11, Dawid Rutkowski wrote:
> He, dobre, dług na KK będzie na 4%, mniej od inflacji.

No chyba na 8%. Skąd wziąłeś te 4%?

Są dwa ograniczenia - takie info dostaję od banków - chyba że tak jest tylko w citi (może to zapis umowny, a nie ustawowy).
Dla umów sprzed 30.11.2018 max to 4*lombardowa - dostałem już wyciąg z citi, że 6% (od 18 marca), teraz powinno być 4%..
Dla umów po tej dacie jest 2*referencyjna+7% - zapisują też 2*(referencyjna+3,5%) - czyli na ostatnim wyciagu info że 9%, teraz będzie 8%.

Musże sprawdzić, czy santander mnie nie chce naciąć - mam KK z listopada 2017 oraz teraz promocyjną z lutego 2020 - i obie pokazują 8%.

> Ciekawych czasów dożyliśmy.

Ja tam się cieszę bo hipoteczny mi zleci niedługo.
WIBOR3M + marża 1.2%. :)

Zleci albo nie - wibor jednak nie jest ustalany przez NBP (tzn. jeszcze nie jest).

Data: 2020-04-14 12:06:31
Autor: J.F.
On 2020-04-11, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

Musże sprawdzić, czy santander mnie nie chce naciąć - mam KK z listopada 2017 oraz teraz promocyjną z lutego 2020 - i obie pokazują 8%.

Santander zmienial regulaminy.

> Ciekawych czasów dożyliśmy.
Ja tam się cieszę bo hipoteczny mi zleci niedługo.
WIBOR3M + marża 1.2%. :)

Zleci albo nie - wibor jednak nie jest ustalany przez NBP (tzn. jeszcze nie jest).

moze troche byc, jak NBP uruchomi tanie kredyty dla bankow ...

J.

Data: 2020-04-14 13:01:29
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-04-13, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

Ja tam się cieszę bo hipoteczny mi zleci niedługo.
WIBOR3M + marża 1.2%. :)

Zleci albo nie - wibor jednak nie jest ustalany przez NBP (tzn. jeszcze nie jest).

Ale jest silnie skorelowany ze wskaźnikami NBP :)
O tu masz schodki:
https://www.bankier.pl/mieszkaniowe/stopy-procentowe/wibor

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-04-14 16:42:17
Autor: Piotr Gałka
Stopy procentowe znowu w dół
Ja tam się cieszę bo hipoteczny mi zleci niedługo.
WIBOR3M + marża 1.2%. :)

Ja mam WIBOR3M + marża 0.99%.
Się zastanawiam, czy występować o 3 miesiące przerwy.
P.G.

Data: 2020-04-20 04:02:25
Autor: Dawid Rutkowski
On 2020-04-11, Dawid Rutkowski wrote:
> He, dobre, dług na KK będzie na 4%, mniej od inflacji.

No chyba na 8%. Skąd wziąłeś te 4%?

Z citka oficjalne info (dziwnie tam pracują, info z soboty z 7 rano - a np. umowę o nową KK potrafią wystawić w niedzielę o 11):
"Od dnia 9 kwietnia 2020 r. oprocentowanie kredytu dla kart kredytowych Citibank wynosi 4% dla umów zawartych do 30 listopada 2018 r. oraz 8% dla umów zawartych od 1 grudnia 2018 r."

Data: 2020-04-20 23:15:24
Autor: WAM
Stopy procentowe znowu w dół
On Mon, 20 Apr 2020 04:02:25 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> wrote:

Z citka oficjalne info (dziwnie tam pracują, info z soboty z 7 rano - a np. umowę o nową KK potrafią wystawić w niedzielę o 11)
Bo to citihomeooffice :)
Urząd pracy home office odpisuje na @ o 21. WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-05-28 12:27:34
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 13:02:27 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
"Od dnia 9 kwietnia 2020 r. oprocentowanie kredytu dla kart kredytowych Citibank wynosi 4% dla umów zawartych do 30 listopada 2018 r. oraz 8% dla umów zawartych od 1 grudnia 2018 r."

Hehe, od dziś już 2% ;)
Dla mniej szczęśliwych 7,2%.

Data: 2020-05-28 21:53:01
Autor: Piotr Gałka
[...]

I korzystasz z tego?
P.G.

Data: 2020-05-29 00:42:29
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 28 maja 2020 21:52:58 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

I korzystasz z tego?

Nie, odsetki to zuo, ale śmieszne jest to, że KK tańsza niż KH.
I mniej niż inflacja - choć tu raczej ważniejsze, o ile wzrośnie moja pensja, a nie ceny.
I nawet mniej niż mam na oszczędnościowym w citku - 3%, ale tylko do końca czerwca. Więc póki co wolę 1% moneyback na KK w santanderze (dziś ostatni dzień tej promo, polecam ;)
No i nie tak łatwo do tego kredytu się dobrać, bo te 2% to tylko przy płatności kartą, przy przelewie z karty jednak 7,2% (ale 0% prowizji i 0zł opłat miesięcznych - tzn. ja tak mam, inni mogą mieć znacznie gorzej).
Więc, nawiązując do KH, mieszkania u dewelopera na te 2% nie kupisz - ale już za materiały na domek jest szansa w hurtowni kartą zapłacić. Oczywiście jeszcze kwestia limitu, który przy KH jest zwykle min. o rząd wielkości większy - choć ja w citku na tej KK miałem już 60k "na klik" - i to za nic, bo konta i wpływów do banku nie było, jedynie z lekka (nie więcej niż 10% limitu) używana karta, spłacana zawsze w całości w GP.
No i raczej za robociznę KK też nie zapłacisz.
A za samochód da się już gdzieś kartą zapłacić?

Data: 2020-05-29 11:31:39
Autor: Michal Jankowski
On 2020-04-11, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Swoją drogą, mogliby klientowi na wyciągu pisać, ile jest  procent dla tej konkretnej umowy, a nie takie albo albo.

   MJ

Data: 2020-05-29 04:47:20
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 29 maja 2020 11:31:42 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

> Dla mniej szczęśliwych 7,2%.
> Swoją drogą, mogliby klientowi na wyciągu pisać, ile jest  procent dla tej konkretnej umowy, a nie takie albo albo.

Nie do zrobienia ;)
Choćby patrząc na to, jak szybko się połapali, że jednak nowe przepisy mogą być lepsze dla banku.
Specjalnie sprawdziłem, że santander mnie nie oszukał - KK mam tam od 2017, a zmiana KC 359 była 1 stycznia 2016 - taka zmiana, że maksymalne odsetki to już nie 4*lombardowa, tylko 2*referencyjna+7%. Akurat w tamtym czasie to i to dawało 10% - a stopy nie były ruszane od marca 2015 do marca 2020.
Więc mogli zmienić już od stycznia 2016 - a zmienili dopiero od grudnia 2018.
Ale moja KK citka i tak jest z 2015 ;>

Data: 2020-05-29 13:34:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ed0d67c$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 28.05.2020 o 21:27, Dawid Rutkowski pisze:
[...]

Zbyt skomplikowane :-)

Niby wiedza ile jest jak naliczaja odsetki, ale to moze inny program niz od drukowania wyciagow :-)

J.

Data: 2020-05-29 13:41:13
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b285eff3-e379-47c9-86d1-85d62ee74461@googlegroups.com...

> [...]

"Od dnia 9 kwietnia 2020 r. oprocentowanie kredytu dla kart kredytowych Citibank wynosi 4% dla umów zawartych do 30 listopada 2018 r. oraz 8% dla umów zawartych od 1 grudnia 2018 r."

A propos - co bedzie, jakby teraz zawrzec umowe ?
Wpisza "2%", "Wibor+5% nie wiecej niz 2%", czy "Wibor+cos nie wiecej niz <formulka z ustawy>" ?

Bo potem odkreci sie samo czy beda musieli aneksowac ?

J.

Data: 2020-04-12 01:20:56
Autor: Michal Jankowski
Stopy procentowe znowu w dół
Oczywiście dzień później banki komercyjne obniżyły - i tak symboliczne - oprocentowanie wkładów.

Ale oprocentowania kredytów nie ruszyły - chociaż chyba muszą.

   MJ

Data: 2020-04-12 03:52:56
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 01:21:04 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:
Oczywiście dzień później banki komercyjne obniżyły - i tak symboliczne - oprocentowanie wkładów.

Ja dostałem dopiero niedawno zmiany odnoszące się do marcowych obniżek - a i tak dopiero za 2 miesiące wchodzą.
Ale oprocentowania kredytów nie ruszyły - chociaż chyba muszą.

KK od razu obniżyli - tzn. w marcu, bo kwietniowa obniżka to chyba z czwartku (9 kwietnia) czy nawet z piątku była i przed świętmi banki nie zdążyły zareagować.
Ale tylko % od KK - i może jakieś konsumenckie (pytanie, czy trwające również, w końcu % zwykle stały(?), czy tylko nowe) zależne są (tzn. dopuszcalny max. %) bezpośrednio od stóp NBP - większość jednak (hipo, firmy(?)) zależy od wibor.
Który pewnie spadnie, choć kto wie - a to, że NBP "obniża Polakim raty" to dęta propaganda przecież.

Data: 2020-04-12 10:50:48
Autor: Alf/red/
W dniu 12.04.2020 o 01:20, Michal Jankowski pisze:
Ale oprocentowania kredytów nie ruszyły - chociaż chyba muszą.

Mój kredyt ma wpisane w umowie, że zmieniają co kwartał, według stanu na ostatni dzień lutego itd. Więc źle trafiłem i poczekam.
A linia debetowa niby ma, że co miesiąc według zmian WIBOR 1M, ale tak namotane, że w sumie nie wiem czy w ogóle zmienią.

--
Alf/red/

Data: 2020-04-13 10:19:04
Autor: ąćęłńóśźż
Stopy procentowe znowu w dół
USA?

-- -- -
Jest jakieś państwo w miarę cywilizowane w którym stopy procentowe tak się rozjechały z inflacją jak w Polsce?

Data: 2020-04-15 21:36:35
Autor: Arek
Stopy procentowe znowu w dół
Arek napisał(a) w wiadomości: <5e922711$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>...

[...]

Podali: w marcu 4,6% (żywność 8,6% w tym mięso 27%).
Z innych: wywóz śmieci 53% (chciałbym, dla mnie setki %).

 Jest jakieś państwo w miarę cywilizowane w którym stopy
procentowe tak się rozjechały z inflacją jak w Polsce?

Ktoś wspomniał USA. Inflacja luty 2020 2,3%, stopy 1,5%,
Nawet po obniżce do 0% wychodzi różnica mniejsza.
W marcu inflacja w stosunku do lutego -0,2%.

Arek

Stopy procentowe znowu w dół