Stosowanei kleju anaerobowego.

Data: 2012-09-19 12:16:21
Autor: J.F
Stosowanei kleju anaerobowego.
Użytkownik "4CX250"  napisał w wiadomości grup
Zastanawiam się nad uszczelnieniem luzu specjalnym klejem do łożysk. Wybór padł na Technicoll  - Anaerobic 6601 o niskiej lepkości przez co nadaje się do wypełniania szczelin poniżej 0,15mm.
Jedno tylko mnie trochę zastanawia. Jeżeli uszczelnię na zimno to przy pracy silnika karter rozgrzeje się do około 60-70stC i to spowoduje wystąpienie małego luzu i gniazdo tak czy owak będzie nadal wyklepywane.

Skoro to taki swietny klej do lozysk, to powinno dzialac :-)

Lozysko tez sie podgrzeje i powiekszy, klej tez sie powinien powiekszyc, moze nawet bardziej niz stal i aluminium, wiec bedzie ciasniej.

I jedyne o co sie martwic, ze byc moze zalozyli ze lozysko bedzie sie mocniej grzac niz korpus, i zadnego problemu nie maja

Czy można ten klej aplikować na rozgrzane elementy?

Ja tam nie wiem, ale na moj gust to powinien byc epoksyd.
On przy wiekszej temperaturze i rzadszy i szybciej wiaze  ... a przy wiekszej temperaturze to moze bardzo szybko zwiazac.
Generalnie to bym posmarowal przed wlozeniem.  Albo podgrzac dopiero po wsadzeniu.

Wytrzymalosc kleju i tak bedzie mala, nie jestes specjalista.

J.

Stosowanei kleju anaerobowego.