Stowarzyszenie zwykłe - pismo odrzucenie

Data: 2009-10-19 00:06:43
Autor: limken
Stowarzyszenie zwykłe - pismo odrzucenie
Witam!

Chciałem założyć stowarzyszenie - zwykłe.
3 osoby - napisali¶my regulamin, uzupełnili¶my papiery, złozyli¶my wniosek

dostali¶my tak± odpowiedĽ

http://img10.imageshack.us/img10/7500/img9197n.jpg

http://img44.imageshack.us/img44/5488/img9198d.jpg

i prawdę powiedziawszy - wpadłem w konsternację, gdyż regulamin wzorowałem na regulaminie podobnego stowarzyszenia (działaj±cy w zbliżonym obszarze) - także stowarzyszenia zwykłego, które zostało zarejestrowane 3 miesi±ce temu i działa... działa i ma się dobrze...

dodatkowo - ustawa o stowarzyszeniach:
http://www.eko.org.pl/lkp/prawo_html/ustawa_stowarzyszenia.html

nic nie mówi na temat tego, iż stowarzyszenie nie może mieć prezesa, czy tez członka honorowego itp tip

kuriozalnym wydaje mi się także, iż pan z urzędu powołuje się w swoim pi¶mie na ksi±żkę - a nie na ustawę - która nic nie mówi, iz stowarzyszenie nie może czego¶...
w ustawie jest punkt dotycz±cy czego stowarzyszenie nie może - i nie ma tam nic, czego owy pan mi zabrania

chciałbym jutro i¶ć do pana - ale chciałbym zasięgn±ć opini/porady waszej - czy mogę wystosować pismo do pana z pro¶b± o ustosunkowanie się na jakiej podstawie uznał punkty w swoim pi¶mie za niewła¶ciwie - gdyz ustawa nie stoi w sprzeczno¶ci z regulaminem....

albo jakie podj±ć kroki...

no chyba, ze jestem w błędzie i stowarzyszenie zwykłe nie może powołać prezesa, posiadać członków założycieli, honorowych - a wszelkie ustawy podejmowane w ramach zgromadzenia członków i okre¶lonego w regulaminie progu przepuszczalno¶ci dla danych ustaw...

do zarzutu zwi±zanych z finansami oraz ostatnim punktem - przyznaje racje - choć z jakim¶ tam IMHO - ale to już inna sprawa....

--
limken polimken

Data: 2009-10-19 00:21:02
Autor: ±ćęłń󶼿
Stowarzyszenie zwykłe - pismo odrzucenie
Nie odnosz±c sie merytorycznie do linków - mam gdzies durn± odpowiedĽ odmawiajac± rejestracji stowarzyszenia, z której to odpowiedzi
wynikała taka przyczyna odmowy, że powołanie skarbnika (w zzamysle do zbierania składek) stowarzyszenia wi±że sie z niewzgłoszonym
zamiarem prowadzenia działalno¶ci gospodarczej.

Swietny artykuł "Sukces Polaków, porażka Polski" Czesława Bieleckiego w  dodatku "Plus-Minus" z 17 X 2009 r.:

www.rp.pl/artykul/61991,378822_Sukces_Polakow___porazka_Polski.html

"Paraliż władzy w Polsce polega na zbiorowym zaniku funkcji celu.
Urzędnicy od dołu do góry i od góry do dołu zachowuj± się tak, jakby¶my bez ich zgody nie wiedzieli, co mamy robić, dok±d i¶ć czy
jechać, z kim walczyć, jak pracować.
To nie jest kwestia tego czy owego tępego biurokraty, tego czy owego skorumpowanego urzędnika.
To sprawa nienaruszonej do dzi¶ peerelowskiej zasady konstytuuj±cej zachowania rz±dz±cych na każdym szczeblu: traci się stanowisko
za błędy, ale nigdy za bezczynno¶ć. "

JaC

-- -- -

Data: 2009-10-19 05:52:02
Autor: Kocureq
limken pisze:
Witam!

Chciałem założyć stowarzyszenie - zwykłe.
3 osoby - napisaliśmy regulamin, uzupełniliśmy papiery, złozyliśmy wniosek

dostaliśmy taką odpowiedź

http://img10.imageshack.us/img10/7500/img9197n.jpg

http://img44.imageshack.us/img44/5488/img9198d.jpg

Pierwsza strona to masakra, jestem członkiem stowarzyszenia które w statucie ma chyba to samo co wy w regulaminie, bo łamie wszystkie punkty, zostało zarejestrowane i przeżyło chyba już 2 zmiany statutu :)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-10-19 09:44:01
Autor: limken
Kocureq wrote:

http://img10.imageshack.us/img10/7500/img9197n.jpg

http://img44.imageshack.us/img44/5488/img9198d.jpg

Pierwsza strona to masakra, jestem członkiem stowarzyszenia które w
statucie ma chyba to samo co wy w regulaminie, bo Ĺ‚amie wszystkie
punkty, zostało zarejestrowane i przeżyło chyba już 2 zmiany statutu
:)

znaczy przeżyło 2 zmiany bo łamało prawo czy jak
bo nie zrozumiałem...

--
limken polimken

Data: 2009-10-20 12:52:58
Autor: Kocureq
limken pisze:

znaczy przeżyło 2 zmiany bo łamało prawo czy jak
bo nie zrozumiałem...

Znaczy zostało zarejestrowane (przeszło przez sąd) i następnie były 2 zmiany statutu (co też wymaga przejścia przez sąd).

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-10-19 13:00:09
Autor: GK
Stowarzyszenie zwykłe - pismo odrzucenie
Napisz, jakie to miasto ma tak wspaniałych urzędników. :) I dlaczego stowarzyszenie zwykłe, je¶li służyć ma celom, w którym za jaki¶ czas pewnie pojawi± się sensowne pieni±dze.

limken <limka999@xxx.xx> napisał(a):
chciałbym jutro i¶ć do pana - ale chciałbym zasięgn±ć opini/porady waszej -
Nic na gębę. W odpowiedzi na pismo wskaż swoje w±tpliwo¶ci i tyle.

(...) progu przepuszczalno¶ci dla danych ustaw...
Kworum, uchwalanie uchwał. :)

Data: 2009-10-19 17:20:24
Autor: limken
 GK wrote:
Napisz, jakie to miasto ma tak wspaniałych urzędników. :) I dlaczego
stowarzyszenie zwykłe, je¶li służyć ma celom, w którym za jaki¶ czas
pewnie pojawi± się sensowne pieni±dze.

stowarzyszenie ma mieć cele marketingowe
czyli - robić ładne łubudubu tym którzy s± członkami
żadnych akcji, żadnych ¶rodków unijnych
tylko plakietka...

chciałbym jutro i¶ć do pana - ale chciałbym zasięgn±ć opini/porady
waszej -
Nic na gębę. W odpowiedzi na pismo wskaż swoje w±tpliwo¶ci i tyle.

dzi¶ było na gębę
w odpowiedzi na moje pytanie dlaczego w pi¶mie urzędowym nie ma odniesień do ustawy, pan stwierdził, że ustawa jest kiepska i trzeba posiłkować się innymi Ľródłami...
więc się zasugerowałem, iż być może celem ustawodawcy było uproszczenie procedur towrzenia stowarzyszeń by dać wreszcie ludowi możliwo¶ć zawierania takowych...
w odpowiedzi dostałem, iż zapewne tak było - ale teraz sytuacja się zmieniła, gdyż stowarzyszenia były wykorzystywane do przekrętów i tworzone były wielkie firmy w "stowarzyszeniowym ubranku"

heh - ogólnie - ok - pewnie Pan ma rację
tylko na jakiej podstawie Pan zaczyna interpretować prawo? ogólnie poczułem urzędnicz± władzę - ja jestem Bogiem - tak ma być i basta... pomimo przyjaznej atmosfery - poczułem się zniesmaczony

czy kto¶ ma dostęp do wspomnianej w pi¶mie ksi±żki "Stowarzyszenia w prawie polskim" - nie będę kupować jej by poczytać czym podpiera się ten pan - po prostu chciałem się dowiedzieć czy rzeczywi¶cie taka interpretacja ustawy się pojawiła...

ogólnie Pan przyznał mi rację, iż stowarzyszenie zwykłe może posiadać członków honorowych, zwyczajnych, zarz±d - niemniej jednak stowarzyszenie zwyczajne ma być uproszczon± form± działania w stosunku do stowarzyszenia rejestrowalnego, dlatego wg niego nie powinno być takich struktur... więc się zapytałem, gdzie co¶ takiego można znaleĽć w ustawie - odpowiedĽ wymijaj±ca...
więc zapewne gdybym się mocniej uparł oraz wprowadził dodatkowo kilka zmian w regulaminie - otrzymałbym błogosławieństwo.. niemniej jednak mam wrażenie, że natrafiłem na swego rodzaju spowalniacza i teoretyka

aaa... nie wiem czy Pan z którym dzi¶ rozmawiałem był osob± która się pod pismem podpisała - bo Pan się nie przedstawił
była jeszcze Pani - która była ... miła... - proszę, niech się Pan rozbierze, porozmawiajmy ... od tej strony - byłem miło zaskoczony :)

(...)
progu przepuszczalno¶ci dla danych ustaw...
Kworum, uchwalanie uchwał. :)

:)
oczywi¶cie - póĽna pora.... wybacz

--
limken polimken

Stowarzyszenie zwykłe - pismo odrzucenie