Straciłem gokartowe dziewictwo ...

Data: 2010-07-06 09:10:03
Autor: Massai
Straciłem gokartowe dziewictwo ...
Katanka wrote:

PS. Najważniejsze, że miałem lepszy czas od mojego kumpla, a
gokartami jeździł wcześniej kilkanascie/kilkadziesiąt razy.
Wyprzedziłem go o 0,1 sek.

Pierwsze jazdy też mi jakoś nie szły, jakoś dziwnie na wyjściu z
każdego zakrętu mnie wyprzedzali. Mój kart się zbieeeeeerał,
zbieeeerał, jakby był furmanką z węglem.

Potem się dowiedziałem  że większość jeździ tak jak obsługa toru tego
nie lubi - gaz do dechy przez cały czas, i tylko lekko hamowanie na
zakrętach.

Jak się odpuści gaz, to zanim kart wejdzie na obroty...

A na wciśniętym gazie zdaje się ślizga się sprzęgło (?), ale silnik
trzyma obroty. Tylko że to sprzęgło (?) się przypala...

Tak czy inaczej sztuczka polega niedopuszczeniu żeby obroty spadły do
jałowych. Da się to zrobić z odpuszczaniem gazu, bez takiego katowania,
trzeba tylko trochę podgazowywać...

Ale fakt, zabawa przednia.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-06 09:29:29
Autor: Piotr Klimek
Straciłem gokartowe dziewictwo ...
Dnia (Tue, 6 Jul 2010 09:10:03 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Massai
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Nowsze gokarty, np Sodi maja zabezpieczenie i przy wcisnietym hamulcu
odcinaja paliwo, wiec ta sztuczka nie dziala. W starszych maszynach
czasami mozna bylo uruchomic tryb turbo reka dociagajac linke od gazu, aby
wcisnac go bardziej niz 'do dechy' :)

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Straciłem gokartowe dziewictwo ...