Strajk na stacjach benzynowych

Data: 2013-07-21 11:44:32
Autor: Liwiusz
Strajk na stacjach benzynowych
W dniu 2013-07-21 10:14, Krzysztof 45 pisze:
Trzydniowy strajk na stacjach benzynowych rozpocznie się dziś o godzinie
22. Zamknięta będzie większość stacji na wszystkich autostradach i
obwodnicach miejskich.

Spoko, to już było i nie u nas. We Włoszech. Tam są związki zawodowe, a
nie atrapa związków.
U nas podskoczy do 8zl/l i dalej będzie O.K.
Ile tam zarabiają średnio na nasze? 6 tysia? I za drogo im? Dziady LOL

Obecny protest "benzyniarzy" jest o tyle wyjątkowy i dotkliwy, że
ogłoszono go w okresie wzmożonego wakacyjnego ruchu na drogach i
autostradach.
I nie ma to tamto że "Heniek z Bronkiem" jadą na oparach.

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Strajk-na-wloskich-stacjach-benzynowych,wid,15819270,wiadomosc.html?ticaid=110fba

Rzeźbienie w gównie. Zamiast protestować na podatki, które powodują, że benzyna nie kosztuje 2zł, to ci socjalistyczni durnie protestują przeciwko jakimś groszowym zawyżeniom cen rynkowych...

A państwu jako prowodyrowi wysokich cen takie odwracanie palikota ogonem oczywiście w smak.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-21 03:40:59
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 21 lipca 2013 11:44:32 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

A państwu jako prowodyrowi wysokich cen takie odwracanie palikota ogonem oczywiście w smak.

A czasami wysoka cen paliw nie wynika z tego że ropa jest droga? Kraje arabskie tak wywindowały cenę że opłacalne stało się wydobywanie spod wody, odzyskiwanie z piachu zmieszanego z ropą itp. To droższe technologie niż wykopanie studni na pustyni i pompowanie ropy do beczek. Nie zauważyłeś że wszyscy chcą się uniezależnić od nieprzewidywalnego dostawcy arabskiego? Na początek dobrym sposobem było by kupowanie małych oszczędnych samochodów. Zwłaszcza jak są używane w miastach. W jakimś dziwnym miejscu żyję bo wszyscy jeżdżący po mieście dwu tonowymi spalającymi minimum 15 litrów paliwa na setkę samochodami osobowymi narzekają że paliwo za drogie.  A wystarczy kupić samochód co pali 7 litrów zamiast czternastu i relatywnie paliwo robi się o połowę tańsze. Tylko co wtedy sąsiedzi powiedzą?

Data: 2013-07-21 14:59:21
Autor: Deflegmator
Strajk na stacjach benzynowych
On Sun, 21 Jul 2013 03:40:59 -0700 (PDT)
kogutek444@gmail.com wrote:

A czasami wysoka cen paliw nie wynika z tego że ropa jest droga?

Tylko połowicznie.

[...]

To może ryksz od razu? :/ Jak słyszę w TV "mały, oszczędny, ekologiczny, rodzinny", to mi się rzygać chce. Dobrze, że telewizję oglądam tylko podczas rzadkich wizyt w rodzicielskim domu.

[...]

Paliwo będzie i tak drogie, a Ty zyskujesz chujowy, brzydki i ciasny samochód w ten sposób.
To ja już wolę kupić starsze ale porządne, wygodne, duże auto, którym mogę również komfortowo wyjechać poza miasto z większą ilością pasażerów i bagażem, a potem ewentualnie wwalić do niego nowoczesną instalację gazową, niż inwestować w jakieś małe, drogie miejskie gówno z 0.9 turbo/hybrid pod maską i z gwarancją autobiodegradacji zaraz po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Mój wybór jest lepszy, tańszy i bardziej uniwersalny. :) A na dwa samochody mało kogo stać u nas.

Tylko co wtedy sąsiedzi powiedzą?

Sąsiedzi całe życie ślinili się do różnych obleśnych "fiacików", "cienkusiów", tudzież, po upadku komuny, "oszczędnych dizelków"... Im lansowana w reklamach idea klaustrofobicznego, jednorazowego gówienka palącego 4 litry na setkę akurat bardzo będzie pasować. I tak będą potem żydzić na wszystkim i narzekać, że drogo. :D Taka polska specyfika.

--
Deflegmator

Data: 2013-07-22 16:49:15
Autor: Tomasz Pyra
Strajk na stacjach benzynowych
Dnia Sun, 21 Jul 2013 03:40:59 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

[...]

U Łukaszenki, który nadal na tym zarabia, litr benzyny kosztuje 2.80zł.
Tak samo ma ropę z rynków światowych jak u nas, tylko podatki na paliwo
trochę mniejsze.

Jeszcze lepiej wyglądają ceny z Iraku czy Libii sprzed wojen - około
50gr/l.
I to jest cena uwzględniająca koszty wydobycia i przetworzenia (na której
nadal ktoś zarabia) - dzięki temu że te kraje miały włąsne zasoby, a na
kraje te nałożone były embargo na handel ropą, to cena nie uwzględnia
napompowania ceny ropy przez spekulacje na rynkach światowych.

Czyli wychodzi na to że benzyna kosztuje z 50gr, niech będzie że z
transportem do Europy 1zł. 1.80zł bierze lobby naftowe, a 3zł bierze Tusk.
W sumie 5.80zł/l.

Data: 2013-07-22 17:22:54
Autor: J.F
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
[...]

Nie licz cen w izolowanych enklawach, bo to sie mija z celem. Ceny tam sa z sufitu wziete. I cholera wie czy pokrywaja, czy doplacaja.

Druga rzecz - wydobycie (obecnie wraz z kosztami poszukiwania) moze i jest tanie, ale kolonializm sie skonczyl, i teraz kraje ktore rope maja cos z tego chca miec.
Inni sa za benzyne sklonni zaplacic i tak sie tworzy cena rynkowa.
Nawet jakbysmy mieli krajowe duze zloza ropy, to nie znaczy ze nalezy je oddawac obywatelom po cenie wydobycia.
Bo wyczerpia i co wnukom zostanie ?
Zeby je zreszta zuzywali na wlasne potrzeby - zaraz naleja do kanistrow i wywioza na Ukraine, i co nam z takich podarkow ?  :-)

A trzecia sprawa - drogi sa potrzebne i drogi kosztuja. Trudno sie dzis doliczyc ile u nas na te drogi idzie, ale przynajmniej czesc z tych podatkow jest uzasadniona.

Czyli wychodzi na to że benzyna kosztuje z 50gr, niech będzie że z
transportem do Europy 1zł. 1.80zł bierze lobby naftowe, a 3zł bierze Tusk.
W sumie 5.80zł/l.

A w Kalifornii benzyna juz $5 za galon. To ~4.20zl/litr, juz nie te czasy co kiedys...

J.

Data: 2013-07-22 18:34:13
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-07-22 16:49, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

[...]

Łukaszenko nie ma ropy z rynków światowych tylko z Rosji i to po cenie
preferencyjnej.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-24 10:39:29
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 22 Jul 2013 18:34:13 +0200, RadoslawF napisał(a):

Łukaszenko nie ma ropy z rynków światowych tylko z Rosji i to po cenie
preferencyjnej.

Mimo wszystko raczej Putin do tej ropy mu nie dopłaca.
Wtedy ani jeden, ani drugi nie byłby tak chętny żeby wpuszczać do siebie
Polaków na tankowanie :-)

Data: 2013-07-24 16:04:02
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-07-24 10:39, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

[...]

A oni są chętni ? Znieśli wizy dla polaków ostatnio ?
A do paliw mu nie dopłaca, jako swojemu sprzedaje poniżej cen
rynkowych.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-21 13:04:09
Autor: J.F.
Dnia Sun, 21 Jul 2013 11:44:32 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

Kto wie - moze u nich nie sa groszowe. Ale to sie trzeba zebrac i
kupic tania benzyne poza Wlochami. Co prawda u nas ... koncesja na obrot (hm, czy stacja ma z
definicji?), obowiazek 3 miesiecznych rezerw ..

A państwu jako prowodyrowi wysokich cen takie odwracanie palikota ogonem oczywiście w smak.

Bo zwiazki ... tak jakby znow nic nie rozumieja. Raz podatki,
dwa - w jaki sposob wysokie ceny zagrazaja ich miejscom pracy ? I co chca przez strajk osiagnac - masowy wykup dzien wczesniej ? Wk* turystow, ktorzy za rok pojada gdzie indziej Wlochy ? Hurtownikow taki strajk nie dotknie, moze bedzie zawirowanie na rynku
hotelarzy.
Namawiali by lepiej do tygodnia bez samochodu.

No chyba ze tam o co innego chodzi i im koncerny zawyzaja ceny, a same
stawiaja stacje bezobslugowe ...

J.

Strajk na stacjach benzynowych