Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Strajkujący bankruci.

Strajkujący bankruci.

Data: 2011-08-18 17:19:59
Autor: stevep
Strajkujący bankruci.
# Strajkująca wczoraj spółka kolejowa Przewozy Regionalne ma 600 milionów  długu i nie plajtuje tylko dlatego, że prawo nie dopuszcza. Ponieważ  przepisy się mają w tym względzie zmienić, związki nie przyjęły propozycji  zarządu aby drugą część żądanej przez nie podwyżki przenieść na 2013 rok.  Wtedy bowiem ich zdaniem Przewozów Regionalnych już nie będzie.  Zastrajkowali więc. Straty generowane przez to przedsiębiorstwo maleją,  głównie w wyniku rosnących dotacji. W 2005 roku kolejarze otrzymali blisko  700 milionów a w ubiegłym roku już prawie trzy miliardy złotych. Trzeba  też przyznać, że stopniowo aby nie drażnić specjalnie związków zawodowych  zredukowano tam w ciągu prawie trzech lat zatrudnienie o 19%. Ale spółka  zwrócić długów nie będzie mimo to w stanie.
  Jest jeszcze inny czynnik, wpływający na pesymizm  kolejowych prognostów.  Marszałkowie województw mazowieckiego, dolnośląskiego i śląskiego już  sobie powołali regionalne spółki przewozowe a pozostali zmierzają w tym  kierunku. Nie będą więc samorządy broniły przeżartego związkowymi  strukturami ogólnopolskiego molocha, który swoją monopolistyczną w dużej  mierze pozycję (44% przewozów) wykorzystuje do szantażu i paraliżowania  kraju. Jego zaś upadek pozwoli im tanio nabyć tabor dla swoich spółek.

  Środowy strajk zainspirował premiera Pawlaka do wyrażenia poglądu jakoby  się nie sprawdził u nas liberalny model kolei, konkurującej ze sobą bo na  każdą linię trzeba kupować inny bilet. Kiedy się więc w ostatniej chwili  zmieni przewoźnika, nie uzyskuje się oczekiwanej korzyści, bo ten nie  zwraca różnicy cen. Niezależnie od merytorycznej wartości takiego  twierdzenia trzeba przyznać, że sprzyja ono działaniom marszałków, którzy  budują wprawdzie niezależną w znacznej mierze od konkurencji sieć połączeń  ale za to monopolizującą dużo mniejsze obszary kraju. I wolną od  odziedziczonych długów - Przewozy Regionalne połowę swoich zobowiązań  przejęły od PKP.

  Kolej jednak na razie będzie przedmiotem politycznych rozgrywek  przedwyborczych. Wzmagają się w kręgach radiomaryjno pisowskich głosy  oburzenia w związku z katastrofą podlubelską i doniesienia o związku  zawodowym maszynistów, który chce strajkować w obronie aresztowanego za  nią kolegi. Ich bowiem zdaniem przekroczenie dopuszczalnej prędkości nie  było aż takim przewinieniem, za które należy sadzać do więzienia. Śmierć  zaś w katastrofie powierzonego kolei pasażera i rany paru dziesiątków  innych, nie mówiąc już o stratach materialnych to według maszynistów chyba  drobiazg.

  Zaiste, jeżeli wożą pasażerów ludzie o takim etosie pracy trzeba się  dziwić, że tak mało mieliśmy na kolei szantażu, strajków i katastrof. #
Ze strony:
http://tiny.pl/h5p73

--
stevep
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-08-18 13:06:30
Autor: Gdzie EUR waluta obiecana do 2009
Strajkuj?cy bankruci.
On Thu, 18 Aug 2011 17:19:59 +0200, stevep <stevep011@tkdami.net>
wrote:

# Strajkuj?ca wczoraj spó?ka kolejowa Przewozy Regionalne ma 600 milionów  d?ugu i nie plajtuje tylko dlatego, ?e prawo nie dopuszcza. Poniewa?  przepisy si? maj? w tym wzgl?dzie zmieni?, zwi?zki nie przyj??y propozycji  zarz?du aby drug? cz??? ??danej przez nie podwy?ki przenie?? na 2013 rok. 

Pierdolenie  faszystowskich rzydziorow, ktorzy opoznili w Polsce
wprowadzenie waluty EUR w 2009
Przyjaciele jebanej rzydowskiej bandy PO-PSLu. Tffuu!!! wy chuje
zaklamane.

Data: 2011-08-18 18:00:24
Autor: [HeÂŽSk]
Strajkujący bankruci.
On Thu, 18 Aug 2011 17:19:59 +0200, stevep <stevep011@tkdami.net>
wrote:

# Strajkująca wczoraj spółka kolejowa Przewozy Regionalne ma 600 milionów  długu i nie plajtuje tylko dlatego, że prawo nie dopuszcza. Ponieważ  przepisy się mają w tym względzie zmienić, związki nie przyjęły propozycji  zarządu aby drugą część żądanej przez nie podwyżki przenieść na 2013 rok.  Wtedy bowiem ich zdaniem Przewozów Regionalnych już nie będzie.  Zastrajkowali więc. Straty generowane przez to przedsiębiorstwo maleją,  głównie w wyniku rosnących dotacji. W 2005 roku kolejarze otrzymali blisko  700 milionów a w ubiegłym roku już prawie trzy miliardy złotych. Trzeba  też przyznać, że stopniowo aby nie drażnić specjalnie związków zawodowych  zredukowano tam w ciągu prawie trzech lat zatrudnienie o 19%. Ale spółka  zwrócić długów nie będzie mimo to w stanie.

 tak oto zgodnie z prawem i sprawiedliwoscia zyje sie na nasz koszt,
 a ministra ktory chce to zmienic dbajacy o sprawiedliwosc spoleczna
 chca pozbawic urzedu. --

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan dróg poprawi sie sam !
http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Strajkujący bankruci.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona