Strarter mObile i pesel w adresie

Data: 2009-03-02 23:22:26
Autor: Krzysztof Drewicz
Strarter mObile i pesel w adresie
Zakupiłem OC+AC w mBanku, mało istotne ale pociągnęło to za sobą
'Starter Gratis'. Starter przybył miesiąc po OC/AC. Fajnie.
Teraz schodki:

Okienko na adres w zwykłej kopercie (wysłana z Gdańska 24) zawiera:

Imię Nazwisko
Miejscowość Ulica/NN
PESEL KodPocztowy

Nr telefonu (startera)

Dobra,
teraz pytanie:
na jasny gwint listonoszowi numer do startera w kopercie oraz mój pesel
i czy  emFinanse Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi powinno dostać od BRE
Banku SA mój pesel? A jeśli tak to jakim prawem? Ja się na otrzymanie
startera zgodziłem a nie na materiały marketingowe czy też rozdawanie
mojego Pesela.
Pani na infolinii dziś mnie dobre 28 minut przekonywała (z czego 14 jej
się "aplikacja do reklamacji MVNO" odpalała) że to taki numer
identyfikacyjny i że oni jakoś muszą jednoznacznie mnie od innych
Krzysztofów odróżniać i to chyba tak powinno być. No ja rozumiem że
jakiś ID muszą dać, żeby im się nie pomieszało (chociaż to jest prosta
sprawa: nazwisko, adres, kwota startera) ale po co aż PESEL?

kd,

ps. Albo mi kubeczek kolejny wyślą albo im urządzę jakieś GIODO. Aha,
numery reklamacyjne MVNO mają 4 cyfry i nie są potwierdzane
automatycznym emailem, nie mają też RR na początku.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

Data: 2009-03-02 23:29:28
Autor: SDD

Użytkownik "Krzysztof Drewicz" <hunter@witch.gdzies.tam> napisał w wiadomości news:slrngqon12.1bh.hunterlittle-witch.gdzies.tam...

ps. Albo mi kubeczek kolejny wyślą albo im urządzę jakieś GIODO. Aha,
numery reklamacyjne MVNO mają 4 cyfry i nie są potwierdzane
automatycznym emailem, nie mają też RR na początku.

Zapodaj to jeszcze na pl.soc.prawo
Z drugiej strony, jak chca NIP-y zastapic PESEL-ami, to kazda osoba fizyczna prowadzaca DG bedzi emusiala pokazywac swoj PESEL czasem i nieogranicznej liczbie osob (np. wydajac paragony z kasy fiskalnej) :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-02 23:37:16
Autor: Krzysztof Drewicz
On 2009-03-02, SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> wrote:

Zapodaj to jeszcze na pl.soc.prawo

Oj, tam to ja nie chadzam, za mało ostatnio miałem z prawem do
czynienia, i nie chcę się wygłupiać że przecież np 'pesel można'.

Z drugiej strony, jak chca NIP-y zastapic PESEL-ami, to kazda osoba fizyczna prowadzaca DG bedzi emusiala pokazywac swoj PESEL

Miałeś kiedyś spółkę? Choćby cywilną albo jawną? (nie wspominam o z o.o.)
KRS jest publiczny. W KRS są PESELe, wszystkich właścicieli. No ale
rejestrując się w Sądzie oni wyrazili na to zgodę.

kd,

Data: 2009-03-03 13:23:12
Autor: S.T.
Strarter mObile i pesel w adresie
Miałeś kiedyś spółkę? Choćby cywilną albo jawną? (nie wspominam o z o.o.)
KRS jest publiczny. W KRS są PESELe, wszystkich właścicieli.

Wskażesz w którym miejscu są te pesele?
http://www.krs-online.com.pl/
A w którym miejscu są dane _wszystkich_ właściceli?
Bo widzę tylko imiona, nazwiska i funkcje członkowów reprezentacji.

Data: 2009-03-03 14:47:02
Autor: damianno
On 3 Mar, 13:23, "S.T." <nocny_mWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

A w którym miejscu są dane _wszystkich_ właściceli?
Bo widzę tylko imiona, nazwiska i funkcje członkowów reprezentacji.

Np. Dział 2 -- > "Rubryka 1 - Organ upranwiony do reprezentacji
podmiotu" Podrubryka 1 "Dane osób wchodzących w skład organu" -- > "3.
Numer PESEL/REGON"
Podobnie w "Organ nadzoru"

Oczywiście rubryki mogą się nazywać inaczej ;)

--
http://instalacje-gazowe-do-aut.pl - Wszystko o LPG!
http://MeanderPark.pl - Wypoczynek w MeanderPark w Oravicach

Data: 2009-03-04 00:39:47
Autor: S.T.
> [...]

Np. Dział 2 -- > "Rubryka 1 - Organ upranwiony do reprezentacji
podmiotu" Podrubryka 1 "Dane osób wchodzących w skład organu" -- > "3.

Nie widzę takich rubryk na przywołanej stronie,
co trzeba zrobić żeby mieć dostęp do tych danych?
Złożyć zapytanie, opłacić znaczki?  Pewnie za każdy podmiot z osobna?

Data: 2009-03-04 07:27:42
Autor: Krzysztof Drewicz
On 2009-03-03, S.T. <nocny_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:

Nie widzę takich rubryk na przywołanej stronie,
co trzeba zrobić żeby mieć dostęp do tych danych?
Złożyć zapytanie, opłacić znaczki?  Pewnie za każdy podmiot z osobna?

Raczysz żartować. Podstawowe info: KRS, Regon, Adres rejestracji, organ
właściwy do reprezentacji, kilka ważdych dat (m.in rejestracja, zmiana
organu etc) wysokość kapitału i wartości udziałów są free-of-charge np
na serwerach z rodziny .gov.pl, tylko serwery te są mocno obładowane, są
różne firmy/serwisy (np infoveriti  czy ktokogo.pl) które dają wersję
free albo za smsa klasy 10 pln wersję "pełniejszą" np z powiązaniami na
Polskim rynku.
Co ciekawe. 99% spółek z o.o. nie umieściło żadnego sprawozdania w
"Monitorze Polskim B" a te dane dopiero są ciekawe, można z nich wprost
policzyć rentowność spółki...
W każdym razie KRS możesz odstać w kolejce ale musisz znać numer KRS aby
Pani-W-Okienku Ci dała odpis (odpłatnie). Możesz też dać SMSem parę
[naście|dziesiąt] PLN i dostać _wszystko_ co tylko jest ogólnie dostępne
na emaila w formie PDFów. Zgadnij czemu nasze Sądy nie mają sensownych $$$ za prowadzenie rejestru spółek?

kd,

Data: 2009-03-04 10:06:00
Autor: Wemif
Krzysztof Drewicz <hunter@witch.gdzies.tam> wrote:

[...]

Mógłbyś podać dokładniejszy link do .gov.pl ? Jedyny który znam to
http://krs.cors.gov.pl/ ale tam nie ma udziałów, udziałowców ani peseli.

a.

Data: 2009-03-04 11:32:52
Autor: Krzysztof Drewicz
On 2009-03-04, Wemif <wemif@amsnet.pl> wrote:

Mógłbyś podać dokładniejszy link do .gov.pl ? Jedyny który znam to
http://krs.cors.gov.pl/ ale tam nie ma udziałów, udziałowców ani peseli.

A masz jakąś spółkę?  np taka moja z podwórka (choć to zły przykład)
http://www.infoveriti.pl/firma/296152/gminne-komunalne-eko-raszyn/raszyn/szkolna/

Dzień rejestracji firmy w KRS: 28.12.2007
Został udziałowcem
GMINA RASZYN 000546638 100% 500,00 TAK

Jest Regon bo Gmina nie ma PESEL. Jest też kiedy zwiększono kapitał,
zmieniono prezesa (czyli organ) oraz Radę (tutaj są to prawnicy z firmy
matki czyli Gminy).

Nie ma peseli Rady, bo nie jest ona udziałowcem. Ale jest REGON Gminy bo
Gmina ma 100% udziałów.

Z innych informacji to np zmiana siedziby, nazwy, zakup/zbycie udziałów,
aport do innej spółki etc..

kd,

Data: 2009-03-25 17:44:20
Autor: Krzysztof Drewicz
Strarter mObile i pesel w adresie
Update:
mBank zgubił zgłoszenie zapisane pod 4-cyfrowym numerem.
Przyjął reklamację z numerkiem zwykłym typu R- xx xx xx xx (x-cyfry). Cały czas nie wiedzą o co chodzi i w ogóle czemu ja biję pianę o mój
pesel.

kd,

Data: 2009-04-22 22:56:02
Autor: Krzysztof Drewicz