Strasznie drogie to nasze paliwo

Data: 2014-06-22 20:42:44
Autor: t-1
Strasznie drogie to nasze paliwo
W dniu 2014-06-22 20:25, masti pisze:
Grzebi膮c sobie w Googlowych wizualizacjach danych wysz艂o, 偶e rzeczywi艣cie
mamy "straszliwie drogie" paliwo :)

http://u.42.pl/2TYI_ceny_paliw_w_Europie

A m贸g艂by艣 znormalizowa膰 cen臋 paliwa do zarobk贸w.
I nie m贸w, ze cena zale偶y g艂贸wnie od warto艣ci surowca jednakowej dla wszystkich.

Data: 2014-06-22 21:06:19
Autor: masti
Strasznie drogie to nasze paliwo
Dnia pi臋knego Sun, 22 Jun 2014 20:42:44 +0200 osobnik zwany t-1 napisa艂:

[...]

rozumiem, ze produjkuj膮c co艣 w Polsce b臋dziesz sprzedawa艂 to do USA po 1000$ a do somalii po 1cencie? 偶eby by艂o proporcjonalnie.

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-06-23 00:31:30
Autor: Pawel O'Pajak
Strasznie drogie to nasze paliwo
Powitanko,

rozumiem, ze produjkuj眂 co w Polsce b阣ziesz sprzedawa to do USA po
1000$ a do somalii po 1cencie? 縠by by硂 proporcjonalnie.

To zalezy, jesli mam nie sprzedac nic, bo za 1000$ nikt tego nie kupi, to moze lepiej sprzedac 100000 po 1 cent. Tak ogolnie.
Z paliwem sprawa jest bardziej skomplikowana:
1. Cena surowca, przetworzenia, dystrybucji itp, to w naszym nieszczesliwym kraju mniej wiecej polowa ceny na stacji. Cala reszta to podatki.
2. Od cen paliw zalezy rozwoj gospodarczy.
Szczerze mowiac mam w dupie jak sie ksztaltuja ceny paliw gdziekolwiek na swiecie, natomiast bardzo mnie interesuje jak jest w RP v3.0. To, ze mam taniej od Helmuta, a drozej od Ahmeda, ma dla mnie drugorzedne znaczenie. Widocznie Helmut wybral sobie rzad, ktory stwierdzil, ze Helmutowi zyje sie (za)dobrze i mozna go oskubac, a gospodarka nic nie straci. Skoro Helmut zadowolony...
My jestesmy dosyc biednym krajem, gnebienie ludzi/gospodarki wysokimi podatkami jak chocby w cenie paliw, raczej do rozwoju kraju sie nie przyczyni. No ale co jak tam wiem, najwazniejsze to w restauracji pogadac jak udupic Kaczynskiego, a nie jakastam pieprzona gospodarka.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)

Data: 2014-06-22 15:56:39
Autor: kogutek444
Strasznie drogie to nasze paliwo
W dniu poniedzia砮k, 23 czerwca 2014 00:31:30 UTC+2 u縴tkownik Pawel O'Pajak napisa:
Powitanko,

> [...]

My jestesmy dosyc biednym krajem, gnebienie ludzi/gospodarki wysokimi podatkami jak chocby w cenie paliw, raczej do rozwoju kraju sie nie przyczyni. No ale co jak tam wiem, najwazniejsze to w restauracji pogadac jak udupic Kaczynskiego, a nie jakastam pieprzona gospodarka.

-- "-Tato, po czym pozna锟 ma锟斤拷 szkodliwo锟斤拷 spo锟絜czn锟?

-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro锟絜k)

A z czego ma si ten biedny kraj w wersji 3.0 utrzyma jak nie z podatk體? Pa駍two ma jakie zobowi眤ania w stosunku do obywateli. Jak by popatrze to w Polsce jest troch przemys硊. Tylko ze ten przemys warto舵 dodan transferuje gdzie w iat. Tutaj zostaj dla pa駍twa podatki od wynagrodze taniej si硑 roboczej. Polska nie mo縠 si utrzyma z podatk體 od mar縴 ze sprzeda縴 chi駍kich towar體. Dlatego mamy jaki niewyobra縜lne dla przeci阾nego cz硂wieka zad硊縠nie. Wszystkie rz眃y jakie tutaj by硑 i s od 1990 roku to chuja warte mafie. Nie mo縩a inaczej ich okre秎i jak rz眃z眂y za w骴 w knajpach p砤c s硊縝owymi kartami p砤tniczymi.

Data: 2014-06-23 08:47:54
Autor: masti
Strasznie drogie to nasze paliwo
Dnia pi臋knego Mon, 23 Jun 2014 00:31:30 +0200 osobnik zwany Pawel O'Pajak
napisa艂:

Powitanko,

[...]

ale nie m贸wimy tu o podej艣ciu biznesowym tylko o zasadzie, kt贸r膮 przedstawi艂 kol. Czes艂aw. Albo wa偶ymy ceny dochodami albo nie.

Z paliwem sprawa
jest bardziej skomplikowana:

oczywi艣cie ale patrz wy偶ej

Data: 2014-06-23 08:42:18
Autor: AZ
On 2014-06-22, masti <gone@to.hell> wrote:
[...]

A co to za propaganda? Zeby na cene paliwa skladala sie tylko cena produkcji
+ cena transportu + zysk to mozna by tak mowic...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-06-23 08:48:22
Autor: masti
Strasznie drogie to nasze paliwo
Dnia pi臋knego Mon, 23 Jun 2014 08:42:18 +0000 osobnik zwany AZ napisa艂:

On 2014-06-22, masti <gone@to.hell> wrote:
[...]

A co to za propaganda?

to pytaj wymy艣laj膮cego j膮

Data: 2014-06-23 12:04:15
Autor: Shrek
On 2014-06-22 23:06, masti wrote:

rozumiem, ze produjkuj膮c co艣 w Polsce b臋dziesz sprzedawa艂 to do USA po
1000$ a do somalii po 1cencie? 偶eby by艂o proporcjonalnie.

A to paliwo dla Somalii i USA jest z jednej rafinerii?

Akurat paliwo produkuje si臋 raczej na miejscu i jego "g艂贸wnym sk艂adnikiem" nie jest wcale ropa a podatki.

Shrek.

Data: 2014-06-23 10:16:28
Autor: masti
Strasznie drogie to nasze paliwo
Dnia pi臋knego Mon, 23 Jun 2014 12:04:15 +0200 osobnik zwany Shrek napisa艂:

On 2014-06-22 23:06, masti wrote:

[...]

ale rozumiesz, 偶e odnosz臋 si臋 do metodologii por贸wnywania cen do zarobk贸w a nie do paliwa?

Data: 2014-06-23 14:07:55
Autor: Shrek
On 2014-06-23 12:16, masti wrote:

[...]

Tak. Nikt chyba nie wpad艂 na pomys艂 por贸wnania cen chleba do benzyny;)

Shrek.

Data: 2014-06-23 12:16:39
Autor: masti
Strasznie drogie to nasze paliwo
Dnia pi臋knego Mon, 23 Jun 2014 14:07:55 +0200 osobnik zwany Shrek napisa艂:

On 2014-06-23 12:16, masti wrote:

[...]

ale do lokomotyw ju偶 tak

Data: 2014-06-23 14:18:48
Autor: Shrek

On 2014-06-23 12:16, masti wrote:

[...]

Masz co艣 konkretnego do powiedzenia czy b臋dziesz zmienia艂 temat co post?

Shrek.

Data: 2014-06-23 12:24:07
Autor: masti
Strasznie drogie to nasze paliwo
Dnia pi臋knego Mon, 23 Jun 2014 14:18:48 +0200 osobnik zwany Shrek napisa艂:

On 2014-06-23 12:16, masti wrote:

[...]

a Ty masz? --

Data: 2014-06-23 15:17:03
Autor: Shrek
On 2014-06-23 14:24, masti wrote:

[...]

a Ty masz?

Tak - 偶e twoje pytanie "
rozumiem, ze produjkuj膮c co艣 w Polsce b臋dziesz sprzedawa艂 to do USA po
1000$ a do somalii po 1cencie? 偶eby by艂o proporcjonalnie." jest w konte艣cie ceny paliwa zupe艂nie od czapy.

Shrek.

Data: 2014-06-23 13:20:03
Autor: masti
Strasznie drogie to nasze paliwo
Dnia pi臋knego Mon, 23 Jun 2014 15:17:03 +0200 osobnik zwany Shrek napisa艂:

On 2014-06-23 14:24, masti wrote:

[...]

a tego, z臋 to nie jest w kontek艣cie paliwa tylko stwierdzenia, z臋 ceny powinny by膰 por贸wnywane z zarobkami nie zauwa偶y艂e艣?

Data: 2014-06-23 15:42:04
Autor: Shrek
On 2014-06-23 15:20, masti wrote:

Tak - 偶e twoje pytanie "
[...]

No nie zauwa偶y艂em - temat w膮tku "strasznie drogie to nasze _paliwo_". Odpowiadasz na post (i jeszcze cytujesz) "A m贸g艂by艣 znormalizowa膰 cen臋 _paliwa_ do zarobk贸w." No naprawd臋 nie jestem duchem 艣wi臋tym, 偶eby wpa艣膰 na to, 偶e w w膮tku o cenach _paliwa_, w odpowiedzi na posta o cenach _paliwa_ ty piszesz _nie_ w kontek艣cie _paliwa_, czyli od czapy.

A co do twojej wypowiedzi to w kontek艣cie paliwa wygl膮da ona tak, 偶e skoro w USA przeci臋tny obywatel p艂aci dajmy na to 1000$ podatk贸w, to w Somalii te偶 powinien p艂aci膰 1000$, bo co to za pomys艂, 偶eby podatki by艂y proporcjonalne do dochodu? Tak, cena paliwa to w zasadzie czysty podatek;)

Shrek.

Data: 2014-06-23 14:06:15
Autor: masti
Strasznie drogie to nasze paliwo
Dnia pi臋knego Mon, 23 Jun 2014 15:42:04 +0200 osobnik zwany Shrek napisa艂:

On 2014-06-23 15:20, masti wrote:

Tak - 偶e twoje pytanie "
[...]

zaproponuj tym w Somalii, 偶eby tyle p艂acili. CO Ci臋 powstrzymuje?

Data: 2014-06-23 17:02:12
Autor: Shrek
On 2014-06-23 16:06, masti wrote:

[...]

A napiszesz w ko艅cu co艣 na temat?

Shrek.

Data: 2014-06-23 15:06:03
Autor: masti
Strasznie drogie to nasze paliwo
Dnia pi臋knego Mon, 23 Jun 2014 17:02:12 +0200 osobnik zwany Shrek napisa艂:

On 2014-06-23 16:06, masti wrote:

[...]

ja ca艂y czas pisz臋 na temat. Jak Ci si臋 nie podoba nie czytaj. Zawsze mo偶esz zrobi膰 swoj膮 ga艂膮藕 w膮tku.

Data: 2014-06-22 22:01:54
Autor: JK
W dniu 2014-06-22 20:42, t-1 pisze:
[...]

W stosunku do Litwy, 艁otwy, Estonii, Czech, etc. ?

JK

Data: 2014-06-22 22:14:19
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

No wlasnie, jakby to wygladalo ?

Data: 2014-06-22 15:55:46
Autor: Pszemol
"Czes艂aw Wi艣niak" <czewi@nima.pl> wrote in message news:lo7den$pfu$1node1.news.atman.pl...
[...]

Te akurat pa艅stwa kt贸re wymieni艂 maj膮 cen臋 paliwa
zbli偶on膮 do tej w Niemczech czy Belgii...
My si臋 plasujemy mniej wi臋cej na poziomie Cypru, Rumunii :-)

Data: 2014-06-22 23:03:58
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Strasznie drogie to nasze paliwo
Te akurat pa艅stwa kt贸re wymieni艂 maj膮 cen臋 paliwa
zbli偶on膮 do tej w Niemczech czy Belgii...

Ta, z pewnoscia :)

Strasznie drogie to nasze paliwo