Strategia depozytow na 3-6-12M

Data: 2010-09-29 09:24:16
Autor: NZSNNW
Strategia depozytow na 3-6-12M
Co dzis jest bardziej sensowne, jakie lokowanie nieduzych kwot? (piecstetkilkadziesiat zlotych)

Dzieki grupie i kalkulatorom wiem juz jakie sa kwoty optymalne w Open Finanse.

Teraz pytanie o strategie:

Na ostatnim posiedzeniu RPP poddana glosowaniu byla propozycja podwyzki stop.

Jak teraz lokowac, jakie depozyty sa sensowniejsze:

Krotkie terminy, 3 miesiac z nastawieniem, ze jednak podwyzka nastapi? Czy raczej nie liczyc na podwyzki w najblizszym terminie i lokowac na 6 lub 12 mcy?

Bardzo dziekuje za sugestie i opinie
NZS

Data: 2010-09-29 09:42:52
Autor: Jan Werbiński
Strategia depozytow na 3-6-12M
Pamiętaj, że w przyszłym roku inflacja ma wzrosnąć do 3,5%.
Sam sobie policz. Jeżeli dasz na długi termin, to pod koniec terminu będziesz dopłacał, albo nie zarabiał. Lepiej dać na krótszy i czekać na podwyżki stóp.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-09-29 09:51:02
Autor: Krzysztof

"NZSNNW" <nieznamsienicniewiemWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:7d75.0000089c.4ca2e9a0newsgate.onet.pl...
[...]

Optymalne w oczekiwaniu na ruch wyprzedzajacy RPP sa depozyty 3-m oraz 6-m. Na dluzej bym nie lokowal. Inna kwestia jest reakcja bankow na podwyzki. Dzisiejsze stawki Opena i tak przebijaja  WIBOR, takze trudno wyrokowac jakie bedzie rozwarcie miedzy stopa NBP a depozytami. Sytuacja na swiecie jest daleka od stabilizacji, to pewnie wciaz mozemy oczekiwac na wyzsze stopy dla depozytow niz te centralne.
Inna kwestia jest ukrywanie stanu finansow publicznych, a to w konsekwencji moze doprowadzic do skokowej przeceny PLN jak i gwaltownej podwyzki stop NBP; o terminie trudno prorokowac, ale moze to juz nastapic w okresie roku lub 2, 3-lat- przed tym nie zabezpieczysz sie zadna lokata, jedynie zamiana czesci oszczednosci PLN na waluty obce.

Data: 2010-09-29 10:33:47
Autor: Krzysztof
[...]

Masz tez po czesci odpowiedz- Getin wprowadza lokate codzienna 24-mies, czyli zaczyna im zalezec na dluzszym terminie, tzn. przewiduja, ze beda musieli placic wiecej za nowe - lokaty tylko na krotsze terminy!!

Data: 2010-09-29 12:42:33
Autor: wiatrak

Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7utld$q0q$1news2.ipartners.pl...

Masz tez po czesci odpowiedz- Getin wprowadza lokate codzienna 24-mies, czyli zaczyna im zalezec na dluzszym terminie, tzn. przewiduja, ze beda musieli placic wiecej za nowe - lokaty tylko na krotsze terminy!!

W dwuletnie z kapitalizacją dzienną nie pakowałbym się z jeszcze jednego powodu.
A co będzie jak Vincent z powodu dziury budżetowej zmieni sposób naliczania podatku od odsetek?
Lokata bezbelkowa stanie się belkowa, a ty będziesz utopiony w lokatę długoterminową, z niekoniecznie atrakcyjnym oprocentowaniem po odprowadzeniu przez bank podatku.

wiatrak

Data: 2010-09-29 13:03:09
Autor: Marek
W dniu 2010-09-29 12:42, wiatrak pisze:

[...]

Czy przypadkiem nie byłoby to działanie "prawa wstecz" - przecież umowa takiej lokaty została zawarta przed ewentualnym "wymysłem Vincenta"

--
Marek

Data: 2010-09-29 13:08:41
Autor: Jan Werbiński
Strategia depozytow na 3-6-12M
Wystarczy zmienić regulamin i już.

Data: 2010-09-29 15:50:09
Autor: wiatrak

Użytkownik "Marek" <zyz@cosmos.eu> napisał w wiadomości news:i7v6lc$8i7$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jakie działanie wstecz? Bank gwarantuje ci określony procent od kwoty, nie ma natomiast wpływy na Ustawy podatkowe i rozporządzenia do nich. Odsetki zostana takie jak były gwarantowane w umowie.  A że część kasy zabierze ci fiskus, to co bankowi do tego?
 Ajak zmieni się wysokość podatku PIT od twojej pensji, to też będziesz miał pretensje o mniejszą pensję netto do swojego pracodawcy , czy do ustawodawcy?

wiatrak

wiatrak

Data: 2010-09-29 16:05:09
Autor: brum
[...]

fiskus niczego nie zabierze, dla lokat otwartych przed zmiana przepisow stosuje sie poprzednie przepisy
tak bylo rowniez w przypadku wprowadzania podatku belki

Ajak zmieni się wysokość podatku PIT od twojej pensji, to też będziesz miał pretensje o mniejszą pensję netto do swojego pracodawcy , czy do ustawodawcy?

nie "zmieni", a "zwiekszy"
ponadto wszystko zalezy od zapisow umowy, jesli okreslona jest w niej kwota netto, to wowczas pracodawca poniesie koszty podwyzki

Data: 2010-09-29 16:17:36
Autor: wiatrak

Użytkownik "brum" <brumbrum@onet.eu> napisał w wiadomości news:i7vh2l$7de$1news.onet.pl...

[...]

Ty masz w umowie dochód po opodatkowaniu czy brutto? "Personal Income Tax" jest podatkiem od dochodów osobistych i pracodawca nie ma na niego wpływu. Zobaczymy czy wyrówna ci twój pracodawca podwyżke vatu?  Przecież powinien , bo mniej kupisz za swoja dotychczasową pensję. :)

wiatrak

Data: 2010-09-29 21:50:07
Autor: brum
[OT]Re: Strategia depozytow na 3-6-12M
Zobaczymy czy wyrówna ci twój pracodawca podwyżke vatu?  Przecież powinien , bo mniej kupisz za swoja dotychczasową pensję. :)

jesli umowie sie z pracodawca na pensje zalezna na przyklad od ceny benzyny, to tego bedziemy sie trzymac ustalajac wyplate
a ironia argumentu nie zastapi...

Data: 2010-09-29 17:07:08
Autor: mvoicem
(09/29/2010 04:05 PM), brum wrote:
> [...]
stosuje sie poprzednie przepisy
tak bylo rowniez w przypadku wprowadzania podatku belki

Nie zabierze, jeżeli będą zapisy dot. okresu przejściowego. Równie dobrze może tym razem takiego zapisu nie być i wtedy ewentualnie TK może ustawę uwalić.

Chyba że się mylę ;).

p. m.

Data: 2010-09-29 17:36:53
Autor: Kamil Jońca
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

(09/29/2010 04:05 PM), brum wrote:
> [...]

Nie zabierze, jeżeli będą zapisy dot. okresu przejściowego. Równie
dobrze może tym razem takiego zapisu nie być i wtedy ewentualnie TK

Ja tylko zwracam, uwagę szanownego grona, że większość bezbelkowych
lokat obecnie jest kapitalizowana codziennie. I zapewne ewentualna ustawa będzie "w nowy sposób" traktowała odsetki
naliczone po "ostatniej kapitalizacji".
Bez żadnego działania prawa wstecz.
KJ

Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

Data: 2010-09-29 16:05:20
Autor: wiatrak
[...]

§ 7.

"1. Po zakończeniu Okresu umownego Bank przekaże w terminie jednego dnia roboczego kwotę Lokaty wraz z należnymi odsetkami pomniejszonymi o podatek od zysków kapitałowych, naliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, na rachunek wskazany w Dyspozycji założenia lokaty lub w Dyspozycji telefonicznej."

Tak jest w regulaminie lokat w Open Finance;  Przy lokacie optymalnej bank nie  odprowadza podatku bo po wyliczeniu wg. obecnie obowiązujego prawa wynosi on 0.00 złotych. Gdyby zmieniło sie prawo , to podatek będzie odprowadzany i nic na to nie poradzisz.

wiatrak

Data: 2010-09-29 16:40:34
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-09-29 13:03, Marek pisze:

[...]

Jak rządowi zabraknie pieniędzy, to będą sobie zbiorowo gwałcić prawo na dowolne sposoby. Już raz SN albo TK uznał prymat interesu budżetu państwa nad jakimkolwiek prawem.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Strategia depozytow na 3-6-12M