Strategia zacietrzewionego pionka

Data: 2011-12-03 04:42:20
Autor: stevep
Strategia zacietrzewionego pionka
# Szachy są wspaniałą grą, która jednak wymaga ciągłego treningu, by  utrzymać mistrzowski poziom. Szachownica posiada sześćdziesiąt cztery  pola. Naprzeciw siebie stoją dwie armie, dysponujące na początku rozgrywki  identycznymi siłami. Wraz z kolejnymi posunięciami szala zwycięstwa  przechyla się na jedną ze stron. Możliwy jest również remis. Ze wszystkich  szachowych figur najsłabszy jest pion. Pionki odgrywają jednak kluczową  rolę, jeśli gracz potrafi sprawić, by wspierały się wzajemnie. W  przeciwnym wypadku są właściwie bezużyteczne.

  Na światowej szachownicy Polska jest pionkiem, podobnie jak większość  krajów europejskich. Nawet silne Niemcy w pojedynkę nie zasługują na miano  króla, gdyż w porównaniu z potęgą Stanów Zjednoczonych, Chin lub Indii są  słabe. Z Francją jest podobnie. Mimo że dysponuje arsenałem nuklearnym,  nie może równać się z globalnymi mocarstwami. Jedyną nadzieję dla Europy  stanowi zjednoczenie, bo tylko wtedy pionki oraz figury zaczną się  wzajemnie uzupełniać. Unia Europejska po prostu musi przemawiać jednym  głosem i wykazywać się solidarnością. Inaczej odpadnie z gry.

  Niestety tych prostych zasad zupełnie nie pojmuje eurosceptyczna część  prawicy z Jarosławem Kaczyńskim na czele. Łudzą się oni, że nasz pionek  utrzyma się sam, potykając się jednocześnie z sąsiadami, co normalne w  przypadku postawienia na nacjonalizm. Prawica potrafi odmawiać nowenny do  świętego Judy Tadeusza, zajmującego się rozpatrywaniem spraw oznaczonych  napisem "przypadki beznadziejne", więc pewnie dlatego nie traci wiary, że  pionek przemknie niezauważony przez całą szachownicę i awansuje. Lecz to  tylko pobożne życzenie. Gdybyśmy postawili na strategię zacietrzewionego  pionka, którą proponuje prawica, nie dość, że wylądowalibyśmy na  marginesie, to na dodatek stracilibyśmy szansę na udział w grze wraz z  resztą pionów.

  Siła Europy może wynikać wyłącznie ze zjednoczenia. Dalsza integracja  jest niezbędna, abyśmy nie spadli do drugiej ligi. Wszyscy Polacy w końcu  muszą zrozumieć, że słuchanie się ludzi przeciętnych, niepotrafiących  nawet sprawnie zarządzać partią polityczną, nie może nam wyjść na dobre.  Prezes Kaczyński doprowadził do wielkiego exodusu polityków z partii, a  pod jego rządami PiS uległ radykalizacji, stając się LPR-em bis. Z  pewnością jego pomysły na Polskę w Europie nie przyniosłyby niczego  dobrego. Dlatego pisowski opór jest szkodliwy. Europa ma coraz mniej  czasu, tym bardziej że musi poradzić sobie jeszcze z kryzysem. Dzisiaj  mamy tylko jedną drogę, polegającą na maksymalizacji współpracy pionów.  Wszystkie inne są ułudą lub populistycznym wrzaskiem. #
Ze strony:
http://tiny.pl/h13qp

--
stevep

Data: 2011-12-03 04:46:11
Autor: jrr
On 3 Gru, 04:42, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
[...]

krajów europejskich   (ciach...)

Naiwne porównania tutaj wklejasz. Świat nie jest kwadratową
szachownicą, gdzie pionki nie tylko są białe i czarne.
Kto to napisał? Sapkowski zdaje się w 'Narrenturm' (wieża błaznów).
jb

Data: 2011-12-03 14:48:12
Autor: stevep
Dnia 03-12-2011 o 13:46:11 jrr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):

[...]

A znasz szacy z innymi kolrami?

--
stevep

Data: 2011-12-03 07:34:52
Autor: jrr
On 3 Gru, 14:48, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
Dnia 03-12-2011 o 13:46:11 jrr <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

> [...]
> szachownicą, gdzie pionki nie tylko są białe i czarne.
> Kto to napisał? Sapkowski zdaje się w 'Narrenturm' (wieża błaznów).

Nie ma sytuacji bez wyjścia.
Proponuję zagrać w guziki Piszczyk.
jb

--
stevep
Używam klienta poczty Opera Mail:http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-12-04 06:08:22
Autor: stevep
Dnia 03-12-2011 o 16:34:52 jrr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):

> [...]

> szachownicą, gdzie pionki nie tylko są białe i czarne.
> Kto to napisał? Sapkowski zdaje się w 'Narrenturm' (wieża błaznów).

Z tobą tylko w pomidora, zapytaj mądrzejszych co to takiego.

--
stevep

Data: 2011-12-03 15:00:10
Autor: oyster
Użytkownik - stevep napisał:

A znasz szacy z innymi kolrami?

Łuuu-hu - Pietrzykoskiemu już się paluszki plączą. :-) Taa, jedne "figurki" z przezroczystym, a drugie z niebieskim płynem, co nie? Którymi "grasz" teraz, Sztefan? he he he

Data: 2011-12-04 06:07:23
Autor: stevep
Dnia 03-12-2011 o 15:00:10  napisał(a):

Użytkownik - stevep napisał:

A znasz szacy z innymi kolrami?

Łuuu-hu - Pietrzykoskiemu już się paluszki plączą. :-) Taa, jedne  "figurki" z przezroczystym, a drugie z niebieskim płynem, co nie?  Którymi "grasz" teraz, Sztefan? he he he

Genialne, całą noc nad tym myslałeś, zajmij się raczej jakimiś bardziej  przyziemnymi rzeczamibo to nie na twój kurzy móżdżek.

--
stevep

Data: 2011-12-03 21:12:33
Autor: pluton
Strategia zacietrzewionego pionka
Naiwne porównania tutaj wklejasz. Świat nie jest kwadratową
szachownicą, gdzie pionki nie tylko są białe i czarne.

Nikt nas nie przekona, ze biale jest biale...

Nullification

Data: 2011-12-03 12:19:56
Autor: jrr
On 3 Gru, 21:12, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
> Naiwne por wnania tutaj wklejasz. wiat nie jest kwadratow

szachownic , gdzie pionki nie tylko s bia e i czarne.

Nikt nas nie przekona, ze biale jest biale...

jak zwykle pomylił pieczywo z dupczywem

jb

Nullification

Data: 2011-12-03 23:26:52
Autor: pluton
Strategia zacietrzewionego pionka

Nikt nas nie przekona, ze biale jest biale...

jak zwykle pomylił pieczywo z dupczywem

Aaa, to dlatego wydupczyl Ziobre i Kurskiego ?

Nullification

Data: 2011-12-03 14:39:00
Autor: jrr
On 3 Gru, 23:26, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
> Nikt nas nie przekona, ze biale jest biale...

> jak zwykle pomylił pieczywo z dupczywem

Aaa, to dlatego wydupczyl Ziobre i Kurskiego ?

Nie dali sie skonsumować, to ich wydupczył.
jb

Data: 2011-12-04 00:09:12
Autor: pluton
Strategia zacietrzewionego pionka
> Nikt nas nie przekona, ze biale jest biale...

> jak zwykle pomylił pieczywo z dupczywem

Aaa, to dlatego wydupczyl Ziobre i Kurskiego ?

Nie dali sie skonsumować, to ich wydupczył.

I sam dal dupy. Mogl okazac monarsza laskawosc
i warunkowo przyjac ich spowrotem, a potem
wdeptac w glebe.

Gdyby po tym wdeptaniu odeszli, to juz byla by to
calkiem inna sytuacja.

Nullification

Data: 2011-12-03 22:22:50
Autor: Obserwator
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):
Aaa, to dlatego wydupczyl Ziobre i Kurskiego ?

a takiego jezyka, to kto cie nauczyl? Trener?

Data: 2011-12-03 23:54:56
Autor: pluton
Strategia zacietrzewionego pionka

> Aaa, to dlatego wydupczyl Ziobre i Kurskiego ?

a takiego jezyka, to kto cie nauczyl? Trener?

U nas w Polsce jezykow ucza nauczyciele. U was to sie trener nazywa ?

Nullification

Data: 2011-12-03 10:09:52
Autor: Leprechaun

Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.v5v9wuke50oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

Jarosławowi-Polskę-Zbaw wydaje się, że jest królem i żadne zasady go nie obowiązują. Takich "króli" pełno jest w miejscach gdzien rękawy wiąże się na plecach.

BomBel

Strategia zacietrzewionego pionka