Straty z miesiêcy ubieg³ych

Data: 2010-07-31 17:39:59
Autor: SDD
Straty z miesiêcy ubieg³ych

U¿ytkownik "Rezydent" <rezydencja1@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:op.vgmb1p0opnzqs0acer-8249472990...

Jak to sie ma w kwestii rachunkowo ksiêgowej i podatkowej?
w miesi±cu z zerowym dochodem te¿ s± wydatki i wtedy firma wykazuje stratê

Abstrahujac od legalnosci wystawiania faktur dopiero po zaplacie naleznosci, to przeciez - jesli chodzi o podatek dochodowy - nalicza sie go kumulatywnie od poczatku roku a nei za kazdy miesiac oddzielnie. Jesli nie wychodzi zadna zaliczka na podatek dochodowy do wplaty, to sie jej po prostu nie wplaca i tyle

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-08-03 17:29:10
Autor: Krzysztof
Straty z miesiêcy ubieg³ych

U¿ytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisa³

Abstrahujac od legalnosci wystawiania faktur dopiero po zaplacie naleznosci,

A co¶ jest nie tak z legalno¶ci± takiego postêpowania?

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 13:53:25
Autor: Jarek Andrzejewski
On 3 Sie, 17:29, "Krzysztof" <kdori...@lnteria.pl> wrote:
U¿ytkownik "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> napisa³

> Abstrahujac od legalnosci wystawiania faktur dopiero po zaplacie
> naleznosci,

A co¶ jest nie tak z legalno¶ci± takiego postêpowania?

Ano jest:

ROZPORZ¡DZENIE MINISTRA FINANSÓW
sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur,
sposobu ich
przechowywania oraz listy towarów i us³ug, do których nie maj±
zastosowania
zwolnienia od podatku od towarów i us³ug

§ 9. 1. Fakturê wystawia siê nie pó¼niej ni¿ siódmego dnia od dnia
wydania towaru lub
wykonania us³ugi, z zastrze¿eniem § 10 - 12.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-08-03 23:01:55
Autor: Krzysztof
Straty z miesiêcy ubieg³ych

U¿ytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@googlemail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ba681dfc-6a3f-46e5-b592-

§ 9. 1. Fakturê wystawia siê nie pó¼niej ni¿ siódmego dnia od dnia
wydania towaru lubwykonania us³ugi, z zastrze¿eniem § 10 - 12.

A jak to bêdzie z zaliczk± czy przedp³at± 100%, gdy towar zostanie wydany albo us³uga wykonana np. dopiero 2 tygodnie pó¼niej?
Innymi s³owy klient wp³aca zaliczkê (jest to warunek zamówienia/wykonania towaru b±d¼ wykonania us³ugi) i czeka.
Kiedy wówczas wystawienie faktury?

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 23:40:02
Autor: cef
Krzysztof wrote:

[...]

A przeczyta³e¶ te paragrafy: z zastrze¿eniem § 10 - 12. ?
Do 7 dni od wp³aty.

Data: 2010-08-04 10:18:52
Autor: Krzysztof
Straty z miesiêcy ubieg³ych

U¿ytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisa³

A przeczyta³e¶ te paragrafy: z zastrze¿eniem § 10 - 12. ?
Do 7 dni od wp³aty.

Przeczyta³em, ale nie bardzo rozumiem, czym to siê w takim razie ró¿ni od opisanej tu sytuacji.
Klient wp³aca kasê z tytu³u proformy, a dostawca us³ug wykonuje us³ugê. Faktura wystawiona po wp³yniêciu zap³aty.

"Firma za swoje us³ugi wystawia faktury pro-forma, dopiero po wp³yniêciu zap³aty wystawia faktury"
No chyba, ¿e w±tkotwórcy chodzi³o o to, ¿e najpierw us³uga, potem wp³ata, a potem dopiero faktura, a ja to zrozumia³em opacznie.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-04 11:01:43
Autor: Maddy
Straty z miesięcy ubiegłych
W dniu 04-08-2010 10:18, Krzysztof pisze:

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał

A przeczytałeś te paragrafy: z zastrzeżeniem § 10 - 12. ?
Do 7 dni od wpłaty.

Przeczytałem, ale nie bardzo rozumiem, czym to się w takim razie różni
od opisanej tu sytuacji.
Klient wpłaca kasę z tytułu proformy, a dostawca usług wykonuje usługę.
Faktura wystawiona po wpłynięciu zapłaty.

"Firma za swoje usługi wystawia faktury pro-forma, dopiero po wpłynięciu
zapłaty wystawia faktury"
No chyba, że wątkotwórcy chodziło o to, że najpierw usługa, potem
wpłata, a potem dopiero faktura, a ja to zrozumiałem opacznie.

A ja to zrozumiałam tak, że firma wystawia "za usługi" (a więc raczej wykonane) fakturę pro-forma, czeka na zapłatę i wtedy wystawia właściwą faktury. Kolega napisał "dopiero po wpłynięciu zapłaty wystawia fakturę". Skoro przed wykonaniem usługi lub przed zapłatą zaliczki faktury wystawiać nie trzeba (a nawet nie wolno! taka faktura jest "pusta" i nie daje prawa do odliczenia VAT) to skąd to "dopiero"?
"Dopiero" sugeruje opóźnienie.

Znam firmę informatyczną, w której takie praktyki są stosowane od lat.
I tłumaczenie nie pomaga, "zawsze tak robiliśmy, przecież nie będę płacił podatku od pieniędzy które nie wiadomo kiedy dostanę".

Ale to akurat nie moje żylaki.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-04 11:05:52
Autor: Liwiusz
Maddy pisze:

Znam firmę informatyczną, w której takie praktyki są stosowane od lat.
I tłumaczenie nie pomaga, "zawsze tak robiliśmy, przecież nie będę płacił podatku od pieniędzy które nie wiadomo kiedy dostanę".

   JeÅ›li sÄ… to usÅ‚ugi, których Å›wiadczenia w przypadku braku zapÅ‚aty można siÄ™ wyprzeć (przed US), tudzież sÄ… w ogóle nie do udowodnienia, to takie zachowanie wcale nie jest nieracjonalne.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-04 11:51:24
Autor: Maddy
W dniu 04-08-2010 11:05, Liwiusz pisze:
Maddy pisze:

Znam firmę informatyczną, w której takie praktyki są stosowane od
lat. I tłumaczenie nie pomaga, "zawsze tak robiliśmy, przecież nie
będę płacił podatku od pieniędzy które nie wiadomo kiedy dostanę".

Jeśli są to usługi, których świadczenia w przypadku braku zapłaty
można się wyprzeć (przed US), tudzież są w ogóle nie do udowodnienia,
to takie zachowanie wcale nie jest nieracjonalne.

Wiesz, sporej części usÅ‚ug można siÄ™ wyprzeć,  a jednak ludzie fakturujÄ… jak należy.

Niemniej jeżeli faktura na "przeniesienie stanów BO na rok 2010"
wystawiana jest w kwietniu to jest podejrzane - dodam że nie dotyczy to
księgowości, ale programu do rozliczania produkcji, gdzie bez BO nie
można pracować, bo pusty magazyn nie da zrobić rozchodu. A bez rozchodu nie można wystawić faktury sprzedaży.

Oczywiście US musiałby chcieć sprawę drążyć.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-04 04:03:40
Autor: Jarek Andrzejewski
On 4 Sie, 11:51, Maddy <ma...@esi.com.pl> wrote:

> Je¶li s± to us³ugi, których ¶wiadczenia w przypadku braku zap³aty
> mo¿na siê wyprzeæ (przed US), tudzie¿ s± w ogóle nie do udowodnienia,
> to takie zachowanie wcale nie jest nieracjonalne.

Wiesz, sporej czê¶ci us³ug mo¿na siê wyprzeæ,  a jednak ludzie fakturuj±
jak nale¿y.

A jak siê kontrahent dowie to mo¿e jeszcze powiedzieæ: aha, skoro nie
by³o us³ugi, to ja nie p³acê :-)

--
)

Data: 2010-08-04 13:10:14
Autor: Liwiusz
Jarek Andrzejewski pisze:

A jak siê kontrahent dowie to mo¿e jeszcze powiedzieæ: aha, skoro nie
by³o us³ugi, to ja nie p³acê :-)

   Ale to chodzi o sytuacjê odwrotn± - kontrahent mówi, ¿e us³ugi nie by³o, to siê nie wystawia faktury. Po co siê kopaæ z koniem. Jak pójdê Zdzi¶kowi przenie¶æ mebel, a Zdzisiek potem mnie oleje, to jeszcze mam mu na si³ê fakturê wystawiaæ, p³aciæ podatki, aby potem przegraæ w s±dzie?

--
Liwiusz

Data: 2010-08-04 04:35:34
Autor: Jarek Andrzejewski
On 4 Sie, 13:10, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]

   Ale to chodzi o sytuacjê odwrotn± - kontrahent mówi, ¿e us³ugi nie
by³o, to siê nie wystawia faktury. Po co siê kopaæ z koniem. Jak pójdê

dla zasady? Dla wynagrodzenia za sw± pracê?

Zdzi¶kowi przenie¶æ mebel, a Zdzisiek potem mnie oleje, to jeszcze mam
mu na si³ê fakturê wystawiaæ, p³aciæ podatki, aby potem przegraæ w s±dzie?

je¶li tak prowadzisz swoje sprawy, ¿e nie jeste¶ w stanie udowodniæ,
¿e zapracowa³e¶ na wynagrodzenie, to pewnie tak, lepiej nie wystawiaæ
faktury.
Ba, mo¿e lepiej w ogóle nie prowadziæ DG? :-)

Data: 2010-08-04 13:37:14
Autor: Liwiusz
Jarek Andrzejewski pisze:

[...]

   Bingo, w³a¶nie o tym piszê.

Ba, mo¿e lepiej w ogóle nie prowadziæ DG? :-)

   Dlaczego? Mo¿e to dochodowy interes? Ryzyko wliczone w cenê.

   A Ty, jakby¶ kierowa³ taksówk±, legitymowa³by¶ wsiadaj±cych? :)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-04 23:11:16
Autor: 'Tom N'
Straty z miesięcy ubiegłych
Maddy w <news:4c59381d$0$17084$65785112news.neostrada.pl>:

Niemniej je¿eli faktura na "przeniesienie stanów BO na rok 2010"
wystawiana jest w kwietniu to jest podejrzane

Trochê tak.

- dodam ¿e nie dotyczy to
ksiêgowo¶ci, ale programu do rozliczania produkcji,

W takim razie jeszcze mniej podejrzane -- 3 miesi±ce szukali rozwi±zania
problemu, a¿ znale¼li w marcu kogo¶, kto wreszcie problem rozwi±za³...

gdzie bez BO nie mo¿na pracowaæ, bo pusty magazyn nie da zrobiæ rozchodu. A bez rozchodu nie mo¿na wystawiæ faktury sprzeda¿y.

A w lewo na "rondzie" nie _mo¿na_ skrêciæ -- prawda Gotfryd? :D

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-08-05 08:17:00
Autor: Maddy
W dniu 04-08-2010 23:11, 'Tom N' pisze:
Maddy w<news:4c59381d$0$17084$65785112news.neostrada.pl>:

Niemniej jeżeli faktura na "przeniesienie stanów BO na rok 2010"
wystawiana jest w kwietniu to jest podejrzane

TrochÄ™ tak.

- dodam że nie dotyczy to
księgowości, ale programu do rozliczania produkcji,

W takim razie jeszcze mniej podejrzane -- 3 miesiÄ…ce szukali rozwiÄ…zania
problemu, aż znaleźli w marcu kogoś, kto wreszcie problem rozwiązał...

gdzie bez BO nie można pracować, bo pusty magazyn nie da zrobić rozchodu. A bez rozchodu
nie można wystawić faktury sprzedaży.

A w lewo na "rondzie" nie _można_ skręcić -- prawda Gotfryd? :D

Jeżeli z lewej stoi barierka - nie można.

Ja wiem, że tu połowa ludzi to każdy program sobie debuguje i w nim grzebie paluchami, i sobie go przerabia trzy razy w tygodniu, ale przeciętny użytkownik nic nie zrobi, jak mu wyskakuje komunikat "nie można zatwierdzić faktury - ujemny stan magazynu".

A więc NIE MOŻNA wystawić.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-03 22:52:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Aug 2010, Krzysztof wrote:

U¿ytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisa³

Abstrahujac od legalnosci wystawiania faktur dopiero po zaplacie naleznosci,

A co¶ jest nie tak z legalno¶ci± takiego postêpowania?

  Owszem, bo zap³ata nie jest w opisywanym przypadku zdarzeniem
przypadkowo wystêpuj±cym, lecz warunkiem.
  A warunkiem byæ nie mo¿e - przy DG opodatkowaniu (jak i dokumentowaniu
dowodem ksiêgowym) podlega przychód NALE¯NY.
  Nieop³acenie podatku od zdarzenia gospodarczego tylko dlatego ¿e
nie by³o zap³aty jest... wróæ, b³±d :)
  Niewykazanie podatku (w formie "niewystawienia faktury" na przyk³ad)
od zdarzenia gospodarczego podlega pod KKS!

pzdr, Gotfryd

Straty z miesiêcy ubieg³ych