Straz Gminna a dane osobowe

Data: 2014-01-18 07:30:14
Autor: sodar
Straz Gminna a dane osobowe
Żona dostała mandat od Straży Gminnej w Człuchowie, za przekroczenie prędkości. Do winy się przyznaje, chce zapłacić mandat, jednak oprócz kasy na mandat strażnicy żądają dość szczegółowych danych osobowych, strasząc, że za ich niepodanie, skierują sprawę do sądu.
Żądane dane to oprócz PESELu, imiona rodziców/nazwisko rodowe matki, nazwisko rodowe małżonki, wykształcenie, zawód wyuczony, zawód wykonywany, seria i nr dowodu tożsamości, stan cywilny, liczba dzieci ich wiek, liczba osób na utrzymaniu.
Jestem w stanie zrozumieć PESEL i przyznanie się do winy podpisem, ale po co reszta do wystawienia mandatu.
Jest to komplet danych w sam raz do zaciągnięcia kredytu, lub autoryzacji w banku, który ma być w dodatku wysyłany listem zwykłym. Czy żona musi podawać te dane? Jeśli nie, to na jakie prawo może się powołać wysyłając odpowiedź do SG.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Data: 2014-01-18 18:28:08
Autor: Robert Tomasik
Straz Gminna a dane osobowe
Użytkownik "sodar" <sodarus@gmail.com> napisał w wiadomości news:c1f0deaf-b21f-4b7e-8225-7e09370d4e57googlegroups.com...

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Przeczytaj dobrze, ale te dane są im potrzebne, gdyby żona nie chciała przyjąć mandatu. To sie do wniosku o ukaranie wpisuje. Policja sobie te dane pobiera z Centralnej Bazy Danych, ale Straż Gminna nie ma dostępu on-line i musieliby pismo słać, to sobie upraszczają. Z tym, że by uspokoić atmosferę - Straż Gminna te dane ma prawo przetwarzać i uzyskiwać, więc jak żona nie wpisze, to po prostu jeden papierek więcej bedzie w aktach i tyle.

Data: 2014-01-20 12:37:58
Autor: Gotfryd Smolik news
Straz Gminna a dane osobowe
On Sat, 18 Jan 2014, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Wszystkie wymienione?
  Bo coś mi nie pasuje.

ale Straż Gminna nie ma dostępu on-line
i musieliby pismo słać, to sobie upraszczają.

  No i w tym chyba leży sedno sprawy - prawnie jest to nadużycie.
  Prosić mogą :>, żądać nie.

Straż Gminna te dane ma prawo przetwarzać i uzyskiwać, więc jak żona nie
wpisze, to po prostu jeden papierek więcej bedzie w aktach i tyle.

  Zgoda.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-20 16:49:55
Autor: Robert Tomasik
Straz Gminna a dane osobowe
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1401201235490.944quad...
[...]

Druk wniosku oukaranie jest standardowy i dostępny w sieci.Przejrezałemjeszcze raz i nie widzę wśród tych wymieninych przez inicjatora wątku zbędnych.

ale Straż Gminna nie ma dostępu on-line
i musieliby pismo słać, to sobie upraszczają.
 No i w tym chyba leży sedno sprawy - prawnie jest to nadużycie.
 Prosić mogą :>, żądać nie.

Jeśli osoba przyjmuje mandat, to w ogóle większość tych danych jest im zbędna.  Mandat wpisuje sie tylko te danje z PESEL.

Data: 2014-01-20 11:49:42
Autor: Kris
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2014 16:49:55 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Druk wniosku oukaranie jest standardowy i dost�pny w sieci.
A trzeba z tego druku korzystać?
Bo własnie przerabiam temat: dostałem do wypełnienia druk z prośbą o odesłanie wypełnionego.
Nie wypełniałem jednak ich druku tylko napisałem im meila że tego i tego dnia samochód oprócz mnie użytkowała ta i ta osoba.
Zobaczę czy i co odpiszą.

Data: 2014-01-20 20:58:43
Autor: Robert Tomasik
Straz Gminna a dane osobowe
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:67faba71-af4c-493d-82ab-d01aba7040dagooglegroups.com...
Bo własnie przerabiam temat: dostałem do wypełnienia druk z prośbą o odesłanie wypełnionego.

Faktycznie przysłali Ci wniosek o ukaranie do wypełnienia? :-)

Data: 2014-01-20 22:28:02
Autor: Kris
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2014 20:58:43 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Faktycznie przys�ali Ci wniosek o ukaranie do wype�nienia? :-)

Nie o ukaranie tylko ich chyba "standartowy" druk z 3 możliwościami do wyboru i kazali wypełnić i odesłać.

Data: 2014-01-21 11:34:06
Autor: Robert Tomasik
Straz Gminna a dane osobowe
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:c36260c7-3a67-4c66-b156-0617dd37754cgooglegroups.com...

Faktycznie przys�ali Ci wniosek o ukaranie do wype�nienia? :-)
Nie o ukaranie tylko ich chyba "standartowy" druk z 3 możliwościami do wyboru i kazali wypełnić i odesłać.

Też właśnie tak podejrzewam.

Data: 2014-01-21 03:02:13
Autor: Kris
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu wtorek, 21 stycznia 2014 11:34:06 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
Te� w�a�nie tak podejrzewam.

Ale chyba nie ma obowiązku wypełniac ich druczków?

Data: 2014-01-21 23:26:29
Autor: Maciek
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu 2014-01-21 12:02, Kris pisze:
Ale chyba nie ma obowiązku wypełniac ich druczków?
Obowiązku nie ma, ale z doświadczenia wiem, że dyskusja mailowa z nimi
nie ma sensu, bo zapewne nawet nikt tego nie czyta. Nie odeślesz druku
to skierują sprawę do sądu i dopiero tam warto się wdawać w dyskusje :-)

Maciek

Data: 2014-01-22 00:29:37
Autor: Kris
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu wtorek, 21 stycznia 2014 23:26:29 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
to skieruj� spraw� do s�du i dopiero tam warto si� wdawa� w >dyskusje :-)

Ze 3-4 lata temu w podobnej sprawie podobniez odpisałem meilem.
Podałem im dane osoby która kierowała: pesel, serie nr dowou, imie i nazwisko.
To było dla nich za mało widocznie bo przysłali takie pismo:
http://voila.pl/index.php?f=1778829.pdf
Pomimo że długiew warto poczytac-o Jamesie Bondzie nawet tam wspominają;)

Data: 2014-01-22 00:48:35
Autor: Kris
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu środa, 22 stycznia 2014 09:29:37 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
To było dla nich za mało widocznie bo przysłali takie pismo:
http://voila.pl/index.php?f=1778829.pdf
Pomimo że długiew warto poczytac-o Jamesie Bondzie nawet tam wspominają;)

http://voila.pl/uploads/8ps5b0zxc1
Tu w jpg

Data: 2014-01-22 11:23:44
Autor: Maciek
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu 2014-01-22 09:29, Kris pisze:
[...]
Wiele pewnie zależy od tego czyje dane im w tym mailu wysłałeś, ale
pismo jest samo w sobie piękne, a zwłaszcza zaprezentowane tam przykłady
:-> Szkoda, że nie wyczerpuje sytuacji gdy jest (o zgrozo!) kilku
współwłaścicieli pojazdu :-)
A jak się sytuacja skończyła? Zapłaciłeś te 150zł podatku?

Maciek

Data: 2014-01-22 04:05:25
Autor: Kris
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu środa, 22 stycznia 2014 11:23:44 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
Wiele pewnie zależy od tego czyje dane im w tym mailu wysłałeś,
Osoby która faktycznie wtedy tym autem kierowała ale nie mieszka pod adresem pod którym jest zameldowana więc nie mogli jej dostarczyć "zaproszenia" do złożenia wyjaśnień.
Ale była to jak najbardziej autentyczna osoba, dostali jej pesel, serie nr dowodu, adres zameldowania, imie nazwisko.

A jak się sytuacja skończyła? Zapłaciłeś te 150zł podatku?

Odpisałem im (meilem) że podałem im wszystkie niezbędne dane oisoby która w tym momencie użytkowała pojazd więc jeśli im to niech skierują sprawę do sądsu tylko zaznaczyłem żeby nie zapomnieli dołączyć informacji że wszystkie dane osoby uzytkującej pojazd im dostarczyłem.
Chyba ze 4 lata już mineło wezwania do sadu nie było więc chyba wiedzieli że marne mają szanse na ukaranie mnie i odpuścili.

Data: 2014-01-22 13:26:50
Autor: J.F
Straz Gminna a dane osobowe
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości
[...]

Ja tam nie wiem, ale pismo po dwoch awizach uznaje sie za dostarczone.
Czy SM moze oskarzyc tak wskazana osobe o wykroczenie przed sadem, czy tylko o cos zwiazanego z nieodpowiadaniem, to nie wiem, ale jesli wniosek do sadu trafi, sad wyda wyrok nakazowy, wysle, po paru tygodniach sie uprawomocni, a po paru miesiacach egzekutor bedzie sie tym zajmowal.
I moze byc skuteczniejszy, jesli po peselu z banku sciagnie.

A obywatelowi sie jeszcze przywali kare za niezameldowanie w miejscu pobytu, jak bedzie protestowal :-)

A swoja droga - jak zglosic zmiane miejsca zamieszkania na Irlandie, Antarktyde, czy np jakis statek ? :-)

J.

Data: 2014-01-22 04:57:58
Autor: Kris
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu środa, 22 stycznia 2014 13:26:50 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
Ja tam nie wiem, ale pismo po dwoch awizach uznaje sie za dostarczone.
Czy SM moze oskarzyc tak wskazana osobe o wykroczenie przed sadem, czy tylko o cos zwiazanego z nieodpowiadaniem,
Zawykroczenie nie może bo dalej nie wiedza kto kierował. Ja podałem że ja nie kierowałem tylko w tym dniu pojazd uzytkowłą ta i ta osoba. Teraz oni się musza tej osoby zapytać czy to ona kierowała w momencie poełnienia wykroczenia.
A co do dwóch aviz to chyba ok jeśli ktoś nie odbiera i listonosz napoisze "avizowano adresat nie odebrał" Jeśłi jednak pod tym adresem gośc nie mieszka to listonosz napiszę "adresat nieznany" czy "adresat wyprowadził sie" i musza ustalic jego faktyczny adres.
[...]
Tylko że w tym już straż gminna nie ma żadnego interesu. Wtedy kasa idzie do budżetu państwa a oni sa zadaniowani na kase do budżetu gminnego. Interesu nie ma roboty sporo więc odpuszczaja.

A obywatelowi sie jeszcze przywali kare za niezameldowanie w miejscu pobytu, jak bedzie protestowal :-)
Od bodajże roku to juz nie jest karalne.
A swoja droga - jak zglosic zmiane miejsca zamieszkania na Irlandie, Antarktyde, czy np jakis statek ? :-)
Póki co to nie jest zakazane.

Data: 2014-01-22 14:05:59
Autor: Tomasz Kaczanowski
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu 2014-01-22 13:57, Kris pisze:
[...]

Tylko tu jest słaby punkt "lisonosz".... Jeśli nikogo nie zastanie i nikt nie poinformuje "tu nie mieszka", to będzie "awizowanio".

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2014-01-22 05:23:24
Autor: Kris
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu środa, 22 stycznia 2014 14:05:59 UTC+1 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:
Tylko tu jest słaby punkt "lisonosz".... Jeśli nikogo nie zastanie i nikt nie poinformuje "tu nie mieszka", to będzie "awizowanio".
To fakt-taka sytuacja jest możliwa. Na szczęście w tym przypadku listonosz postąpił prawidłowo i napisał co trzeba;)
Strażnik miejski jak im odpowiedziałem meilem na ich pismo nawet do mnie zadwonił i pytał czy na pewno nie wiem gdzie aktualnie mieszka ta osoba. Powiedziałem że nie wiem.
On do mnie czy nie miałem obaw dac auto osobie o której nie wiem gdzie mieszka?
Ja mu więc mówie że w dniu popełnienia wykroczenia osoba ta mieszkała u mnie(faktycznie kuzyn był wtedy u nas na urlopie)a gdzie mieszka teraz to nie wiem. Macie jego dane to go szukajcie.
Trochę pogadalismy o skierowaniu sprawy do sądu;) i rozmowa sie zakończyła.

Data: 2014-01-22 11:38:18
Autor: Maciek
Straz Gminna a dane osobowe
[...]
Nie no! Pismo jest tak durne, że muszę jeszcze coś dopisać :-) Idąc
tokiem myślenia debila, który Ci przysłał pismo, to jeśli kiedyś
monitoring zarejestruje wysokiego blondyna, który daje na ulicy w mordę
niskiemu brunetowi, wystarczy do wszystkich wysokich blondynów wysłać
propozycję przyznania się do winy, wskazania sprawcy lub zapłaty 150zł,
a jak któryś poda dane Jamesa Bonda, to będzie to zachowanie
niepatriotyczne i nieobywatelskie.
K*! Weźcie się do roboty! Macie dane właściciela pojazdu, macie zdjęcie
sprawcy, właściciel się nie przyznaje i podaje dane jakiejś innej osoby,
to ruszcie d* i porównajcie, czy zdjęcie odpowiada podawanej osobie.
Jeśli będzie to zagraniczniak, podpiszcie sobie umowy międzynarodowe o
wymianie takich informacji. Jak się okaże, że właściciel kłamie, to
można go obciążyć kosztami postępowania. Sęk w tym, że często g* macie -
robicie zdjęcia pod dziwnymi kątami, z krzaków, śmietników, od d*
strony, licząc przede wszystkim na te 150 zł jałmużny, żebyście się
tylko odczepili, nieroby!

Maciek

Data: 2014-01-22 17:08:54
Autor: Robert Tomasik
Straz Gminna a dane osobowe
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:6f9aa555-2a1d-45ed-ac5e-449f5ed7cdf2googlegroups.com...
W dniu wtorek, 21 stycznia 2014 23:26:29 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
to skierujďż˝ sprawďż˝ do sďż˝du i dopiero tam warto siďż˝ wdawaďż˝ w  >dyskusje :-)

Ze 3-4 lata temu w podobnej sprawie podobniez odpisałem meilem.
Podałem im dane osoby która kierowała: pesel, serie nr dowou, imie i nazwisko.
http://voila.pl/index.php?f=1778829.pdf

Moim zdaniem ktoś wysłał standardowe pismo nr 1 nawet nie zastanawiając się, jaki ma związek z prowadzonym postępowaniem.

Pomimo że długiew warto poczytac-o Jamesie Bondzie nawet tam wspominają;)

MOim zdaniem zupełnie niepotrzebnie komplikują sprawę wywodami.

Data: 2014-01-19 12:47:30
Autor: WAM
Straz Gminna a dane osobowe
On Sat, 18 Jan 2014 07:30:14 -0800 (PST), sodar <sodarus@gmail.com>
wrote:

[...]
Przecież to nadawca decyduje jakim rodzajem przesłyki wyśle list a nie
odbiorca. Jak wolisz wysłać ZPO to tak wyślij. A najproście będzie
wysłać im skan mailem.

WAM

Data: 2014-01-20 23:41:12
Autor: Maciek
Straz Gminna a dane osobowe
W dniu 2014-01-19 12:47, WAM pisze:
[...]
Dokładnie. Można wysłać nawet za pobraniem ;-)

A najproście będzie wysłać im skan mailem.
.... i najlepiej od razu w CC umieścić CIA ;->

Maciek

Straz Gminna a dane osobowe