Straż gminna + zdjęcie z wakacji

Data: 2011-11-19 10:39:45
Autor: Kriss
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Walczyć czy odpu¶cić?

24.08 w jakiej¶ wsi oddalonej o 350 km od mojego miejsca zamieszkania zostałem sfotografowany przez misiów ze straży gminnej. Wczoraj przyszedł mandat. Auto jest ciotki, więc wskazała mnie jako sprawcę. Zapewne na dniach przyjdzie do mnie pisemko z mandatem.

Do ciotki nie przysłali kopii homologacji radaru. Do mnie też pewno nie wy¶l±. Podobno musz± to zrobić.

Czytam sobie artykuł http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/507647,straz_miejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html

Nie było znaku że jest kontrola. Tyle że kto ma to udowodnić. Kontrola ma być uzgodniona z Policj±. Ciekawe czy była.

Jak podej¶ć do sprawy? Niby 200 zł ale dla studenta to spory wydatek niestety. Czasu i sił na jazdę po s±dach rejonowych odległych o 350 km nie mam. Z drugiej strony działania strażników gminnych s± naganne bo łami± prawo, a te dziady wył±cznie licza na to, że człowiek sobie odpu¶ci bo nie będzie chciał się kopać z koniem i to na drugim końcu Polski. St±d też chęć 'nieodpuszczenia'. Co radzicie?

Data: 2011-11-19 10:51:34
Autor: spp
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
W dniu 2011-11-19 10:39, Kriss pisze:

<Ciach płacz>

  Co radzicie?

Zapłacić i przestać robić z siebie ofiarę?

--
spp

Data: 2011-11-19 11:52:03
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-11-19 10:51, Użytkownik spp napisał:
W dniu 2011-11-19 10:39, Kriss pisze:

<Ciach płacz>

 Co radzicie?

Zapłacić i przestać robić z siebie ofiarę?

Można oczywi¶cie zapłacić.
Można też pokopać sie z koniem czyli posprawdzać im
homologację sprzętu.
A najpro¶ciej będzie sprawdzić czy osoba za kółkiem
jest rozpoznawalna i je¶li nie to nie przyznać się
do prowadzenia.
Na wła¶ciciela pojazdu mieli bata pod postaci± mandatu
za niewskazanie osoby dysponuj±cej pojazdem.
Tobie nic nie mog± zrobić, pod warunkiem że m±drze to
rozegrasz.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-19 13:51:03
Autor: bzdreg
W dniu 2011-11-19 12:25, spp pisze:
W dniu 2011-11-19 11:52, RadoslawF pisze:

Co radzicie?

Zapłacić i przestać robić z siebie ofiarę?

Można oczywiście zapłacić.
Można też pokopać sie z koniem czyli posprawdzać im
homologację sprzętu.
A najprościej będzie sprawdzić czy osoba za kółkiem
jest rozpoznawalna i jeśli nie to nie przyznać się
do prowadzenia.

Czyli skłamać.

Nie dać się obrabować jest chwalebne, nawet uciekając się do kłamstwa. A kłamać - niekoniecznie. "Nie pamiętam, nie jestem pewien czy to ja" - wcale nie musi być kłamstwem.

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-11-19 13:52:02
Autor: spp
W dniu 2011-11-19 13:51, bzdreg pisze:

A najprościej będzie sprawdzić czy osoba za kółkiem
jest rozpoznawalna i jeśli nie to nie przyznać się
do prowadzenia.

Czyli skłamać.

Nie dać się obrabować jest chwalebne,

A gdzie tu kradzież? Autor postu nie zaprzecza że popełnił wykroczenie, chce tylko uniknąć za nie kary.

nawet uciekając się do kłamstwa. A
kłamać - niekoniecznie. "Nie pamiętam, nie jestem pewien czy to ja" -
wcale nie musi być kłamstwem.

Dobre.
Szkoda że to kłamstwo w omawianym tutaj przypadku.

--
spp

Data: 2011-11-19 12:08:36
Autor: Andy Niwiński
Straż gminna + zdjęcie z wakacji

"Kriss" <krissbezmaila@org.pl> schrieb im Newsbeitrag news:ja7tgr$qgd$1news.onet.pl...
Walczyć czy odpu¶cić?

A może by tak byc dorosłym i zapłacić za to co się zrobiło? Zapierdalałe¶ w miejscu gdzie nie powinienie¶, to teraz ponie¶ konsekwencję swoich ¦WIADOMYCH decyzji. Czy może jaki¶ strażnik Cię do tego zmusił?

Data: 2011-11-19 14:58:13
Autor: Kriss
Straż gminna + zdjęcie z wakacji

Użytkownik "Andy Niwiński" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja82nu$o5p$1dont-email.me...

[...]

Wujku Dobra Rada. Idealnie nadajesz się na moralizatora społecznego. Szkoda tylko, że z tego pieniędzy nie ma. Oczywi¶cie moja wina. Twierdzisz że cyt. "zapierdalałem". Pomijaj±c, że taki moralny do bólu cżłek przeklina publicznie (co jest też karalne) to muszę Cię drogi Moralisto wyprowadzić z błędu. Przekroczyłem prędko¶ć o 20 km/h. Było 60 km/h przy ograniczeniu do 40 km/h.  Przywalili mi maksymalne widełki. No cóż. Ale nie o prędko¶ci mowa. Mowa o nielegalnym, niezgodnym z prawem działaniem straży gminnej. Oni licz± na to, że 90% ludzi DLA ¦WIĘTEGO SPOKOJU zapłaci. O to mi chodzi panie Moralny przez duże eM.

Data: 2011-11-19 15:33:47
Autor: MadMan
Dnia Sat, 19 Nov 2011 14:58:13 +0100, Kriss napisał(a):

Było 60 km/h przy ograniczeniu do 40 km/h.  Przywalili mi maksymalne widełki

Piszesz o 200 zł, a maksymalny mandat przy takim przekroczeniu to 100.
Zdecyduj się może :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-11-19 15:35:35
Autor: JK
W dniu 2011-11-19 14:58, Kriss pisze:

Mowa o nielegalnym, niezgodnym
z prawem działaniem straży gminnej.

Macie jakie¶ dowody na to, studencie?

JK

Data: 2011-11-19 15:49:44
Autor: cef
Kriss wrote:

Ale nie o prędko¶ci mowa. Mowa o
nielegalnym, niezgodnym z prawem działaniem straży gminnej.

Na czym ma polegać ta nielegalno¶ć?
(pewnie wiem, ale mi się nie chce)
Je¶li jest tak jak piszesz, to przecież jeste¶ "wygrany" od pocz±tku :-)

Data: 2011-11-19 20:22:29
Autor: Kriss
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Na czym ma polegać ta nielegalno¶ć?
(pewnie wiem, ale mi się nie chce)
Je¶li jest tak jak piszesz, to przecież jeste¶ "wygrany" od pocz±tku :-)

Żle sie wyraziłem. Ale ja widzę takie punkty zaczepienia:

1) Straż ma 30 dni na powiadomienie o wykroczeniu. Te nast±piło pod koniec sieprnia 2011. Dzi¶ mamy połowę listopada.

2) Straż ma obowi±zek oznakować fotoradar. Nie przypominam sobie.

3) Z dokumentami stwierdzaj±cymi wykroczenie powinno być zał±czone ¶wiadectwo homologacji radaru. Nie dostarczono go.

4) Straż ma obowi±zek uzgodnić z policj± dzień, godzinę i miejsce kontrolowania. W±tpię czy to zrobili.

Wystarczy poczytać sobie co wyprawia straż korzystaj±c z tego, że ludzie dla ¶więtego spokoju zapłac±:

http://regiomoto.pl/portal/zachodniopomorskie/straz-gminna-fotoradary-przepisy-kierowca-ma-racje

Poczekam na informację ze straży, zobaczę co mi wy¶l± i będę się tu odzywał :)

Data: 2011-11-19 16:21:16
Autor: witek
On 11/19/2011 1:22 PM, Kriss wrote:
[...]

serio?

  Te nast±piło pod
koniec sieprnia 2011. Dzi¶ mamy połowę listopada.

wolisz od razu do s±du, gdzie masz widełki do 5000 zł, czy wolisz jednak mandat?

2) Straż ma obowi±zek oznakować fotoradar. Nie przypominam sobie.

Ale oni sobie przypominaj±.

3) Z dokumentami stwierdzaj±cymi wykroczenie powinno być zał±czone
¶wiadectwo homologacji radaru. Nie dostarczono go.

Nie powinno.

4) Straż ma obowi±zek uzgodnić z policj± dzień, godzinę i miejsce
kontrolowania. W±tpię czy to zrobili.

Oni nie.

Wystarczy poczytać sobie co wyprawia straż korzystaj±c z tego, że ludzie
dla ¶więtego spokoju zapłac±:

http://regiomoto.pl/portal/zachodniopomorskie/straz-gminna-fotoradary-przepisy-kierowca-ma-racje

a co to zmienia, dostan± wezwania do s±du.

Poczekam na informację ze straży, zobaczę co mi wy¶l± i będę się tu
odzywał :)

to zawsze mozesz.

Data: 2011-11-20 03:28:08
Autor: to
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
begin witek
wolisz od razu do sądu, gdzie masz widełki do 5000 zł, czy wolisz jednak
mandat?

Słyszałeś o kimś, kto dostał więcej niż na kwota mandatu i koszty sądowe?

Data: 2011-11-19 22:34:49
Autor: witek
On 11/19/2011 9:28 PM, to wrote:
[...]

oczywiscie. i to zaden wyjatek.

Data: 2011-11-20 21:48:28
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-19 23:21, witek pisze:

3) Z dokumentami stwierdzaj±cymi wykroczenie powinno być zał±czone
¶wiadectwo homologacji radaru. Nie dostarczono go.

Nie powinno.

I po co te łapanie za słówka?
Dobrze wiesz, że chodziło mu o kopię :>

N.

Data: 2011-11-19 20:26:39
Autor: spp
W dniu 2011-11-19 20:22, Kriss pisze:

1) Straż ma 30 dni na powiadomienie o wykroczeniu. Te nast±piło pod
koniec sieprnia 2011. Dzi¶ mamy połowę listopada.

No i co z tego skoro nie 30 a 180 dni czasu na to maj±?

Zapłać i przestań tutaj płakać.

--
spp

Data: 2011-11-20 03:26:49
Autor: to
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
begin spp
No i co z tego skoro nie 30 a 180 dni czasu na to majÄ…?
Zapłać i przestań tutaj płakać.

To z tego, że organ państwa, który ma za zadanie służyć obywatelom skupia się na ściganiu za drobne wykroczenia, a przy tym często sam łamie prawo. Nie widzisz nic skandalicznego w tym, że mandaty nakładane są często w sposób, delikatnie mówiąc, naciągany? Ciekawe, że jednocześnie przeszkadza Ci, że obwiniony (często w sposób ww.) stara się w sposób zgodny z prawem uniknąć mandatu. Ma do tego święte prawo!

Instytucja powołana do pilnowania przestrzegania prawa powinna w pierwszej kolejności go przestrzegać w sposób drobiazgowy, wręcz pedantyczny! Jeśli tego nie robi, to jest to wielki skandal i coś, co się normalnemu człowiekowi w normalnym państwie w głowie nie mieści. Zapraszam do raportu NIK (łatwo wygooglać fragmenty) -- tam poczytasz o skali nadużyć w SM w odniesieniu do eksploatacji fotoradarów.

To co siÄ™ u nas dzieje, to jest jakaĹ› kpina.

Data: 2011-11-19 22:33:48
Autor: witek
On 11/19/2011 9:26 PM, to wrote:
[...]

Ale zes sie gazet naczytał.
Błąd straży polegał na tym, że 30dniowy termin liczyli od daty ustalenia sprawcy a nie od daty usdtalenia wykroczenia.
Dzieki temu ludzi, ktorzy zaplacili unikali ganiania sie po sÄ…dach i placenia jeszcze wiecej.
Ale wielka afera sie zrobila, bo kasa zamiast do budzetu panstwa trafiala do budzetu gminy, ktory zwykle lepiej rozporzadzal tÄ… kasÄ… niz rozdmuchany aparat centralny.

gadasz jak nawiedzony.

Data: 2011-11-20 17:56:53
Autor: Kriss
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
To co siÄ™ u nas dzieje, to jest jakaĹ› kpina.

gadasz jak nawiedzony.

No i to jest argument godny witka przez małe w.

Data: 2011-11-20 08:23:32
Autor: spp
W dniu 2011-11-20 04:26, to pisze:

To co siÄ™ u nas dzieje, to jest jakaĹ› kpina.

No właśnie - ani razu sprawca wykroczenia nie zaprzeczył iż je popełnił.
Teraz szuka wykrętów jak ... gimnazjalista przed klasówką. I to jest kpina.

--
spp

Data: 2011-11-20 21:54:09
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-20 08:23, spp pisze:

No właśnie - ani razu sprawca wykroczenia nie zaprzeczył iż je popełnił.
Teraz szuka wykrętów jak ... gimnazjalista przed klasówką. I to jest kpina.

Kpiną to jest ta "dyskusja" i Wasze idiotyczne argumenty (chyba z nudów, bo innego powodu nie widzę). Ujeżdżacie faceta jak łysą kobyłę, a zadajcie sobie jeden z drugim retoryczne pytanie, czy sami_zawsze_jeździcie zgodnie ze wszystkimi przepisami i_nigdy_nie zdarzyło się Wam przekroczyć prędkości.
Normalnie sami bardziej święci od papieża się w tym wątku zebrali :>

N.

Data: 2011-11-20 21:58:06
Autor: spp
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
W dniu 2011-11-20 21:54, Nixe pisze:

KpinÄ… to jest ta "dyskusja" i Wasze idiotyczne argumenty (chyba z nudĂłw,
bo innego powodu nie widzę). Ujeżdżacie faceta jak łysą kobyłę, a
zadajcie sobie jeden z drugim retoryczne pytanie, czy
sami_zawsze_jeĹşdzicie zgodnie ze wszystkimi przepisami i_nigdy_nie
zdarzyło się Wam przekroczyć prędkości.
Normalnie sami bardziej święci od papieża się w tym wątku zebrali :>

Nie umiesz czytać ze zrozumieniem?
Mowa jest o tym, że facet został złapany na wykroczeniu i teraz kombinuje jak uniknąć kary. Rozmawiamy o tym, że jak już zostaliśmy złapani to nie płaczemy, nie kombinujemy a płacimy - bez radości ale nie robimy z siebie ofiar systemu.

O jeżdżeniu zawsze zgodnie z przepisami nic autor wątku nie pisał więc i o tym nie rozmawiamy.

--
spp

Data: 2011-11-20 23:19:56
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-20 21:58, spp pisze:

Mowa jest o tym, że facet został złapany na wykroczeniu i teraz
kombinuje jak uniknąć kary.

Tak, ponieważ ma podejrzenia, że zostały popełnione błędy proceduralne.
Więc jeśli ktoś ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem, to raczej nie ja.

Rozmawiamy o tym, że jak już zostaliśmy
złapani to nie płaczemy, nie kombinujemy a płacimy

Naprawdę? Bez względu na to, czy straż nie wykroczyła poza swoje kompetencje? To napiszę jak Witkowi - gratuluję zniewolenia albo grubego portfela.

bez radości ale nie robimy z siebie ofiar systemu.

Sęk w tym, że nie każdy lubi być dymany bez mydła.

N.

Data: 2011-11-21 05:56:31
Autor: spp
W dniu 2011-11-20 23:19, Nixe pisze:

Mowa jest o tym, że facet został złapany na wykroczeniu i teraz
kombinuje jak uniknąć kary.

Tak, ponieważ ma podejrzenia, że zostały popełnione błędy proceduralne.

TAk. Zwłaszcza że ciągle się upiera że mandat dostał za późno.

Więc jeśli ktoś ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem, to raczej nie ja.

Upieram siÄ™ ĹĽe jednak Ty.

Rozmawiamy o tym, że jak już zostaliśmy
złapani to nie płaczemy, nie kombinujemy a płacimy

Naprawdę? Bez względu na to, czy straż nie wykroczyła poza swoje
kompetencje? To napiszÄ™ jak Witkowi - gratulujÄ™ zniewolenia albo grubego
portfela.

A przekroczyła? Może jednak autorowi _wydaje_się_ że wykroczyła? Albo szuka wyłącznie jakiegokolwiek punktu zaczepienia by mu się mogło wydawać?

No i najważniejsze - przepychanki proceduralne zapewne niedługo wyczerpią 180 dniowy czas na wystawienie mandatu więc rzeczywiście decyzję najprawdopodobniej podejmie sąd.

--
spp

Data: 2011-11-21 18:34:07
Autor: Moon
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
spp wrote:
  Rozmawiamy o tym, ĹĽe jak juĹĽ zostaliĹ›my
złapani to nie płaczemy, nie kombinujemy a płacimy

Jak cię złapią łamiąc prawo, to też płacimy, ale czy "oni" płacą?
Co z nimi, ponad prawem? Białoruś?

moon

Data: 2011-11-21 18:55:39
Autor: spp
W dniu 2011-11-21 18:34, Moon pisze:

Rozmawiamy o tym, że jak już zostaliśmy
złapani to nie płaczemy, nie kombinujemy a płacimy

Jak cię złapią łamiąc prawo, to też płacimy, ale czy "oni" płacą?
Co z nimi, ponad prawem? Białoruś?

Wracaj na zmywak.

--
spp

Data: 2011-11-21 19:53:35
Autor: Moon
spp wrote:
[...]

twoja stara się zmęczyła?
sam jej pomóż,

moon

Data: 2011-11-20 17:50:23
Autor: Kriss
[...]

Wiesz, mi tu nawet nie chodzi o kasę, bo ją zapłacę. Chodzi sposób w jaki się "prawo" egzekwuje. Czy normalnym jest, że mimo przepisów które to zabraniają straż chowa się w krzakach, nie wystawia znaku kontroli radarowej i na dodatek wysyła mandat po 3 miesiącach? Nie mam zastrzeżeń - jechałem za szybko, mea culpa, ok. Ale nie znoszę, gdy urzędnik państwowy łamiąc przepisy prawa rźnie mnie w dupę wiedząc, że nie będę 350 km do sądu rejonowego się bujał. Koledzy spp czy witek widocznie nie widza w tym nic zdrożnego, mentalnie są przyzwyczajeni do tego, że aparatowi państwowemu wszystko wolno, bo tak było za PRLu.

Data: 2011-11-20 10:57:36
Autor: witek
On 11/20/2011 10:50 AM, Kriss wrote:

[...]

jaki siÄ™ "prawo" egzekwuje. Czy normalnym jest, ĹĽe mimo przepisĂłw ktĂłre
to zabraniajÄ… straĹĽ chowa siÄ™ w krzakach, nie wystawia znaku kontroli
[...]
widza w tym nic zdroĹĽnego, mentalnie sÄ… przyzwyczajeni do tego, ĹĽe
aparatowi państwowemu wszystko wolno, bo tak było za PRLu.

np przeciez wlasnie robisz wszystko, zeby do tego sądu jednak jeździć.
Ja raczej jestem przyzywczajony, ze jak przekraczam predkosc i ktos mnie na tym złapie, to płacę a nie skomlam jak pies szukajac dziury w całym, że policjant miał krzywo czapkę założoną.

Data: 2011-11-20 18:08:12
Autor: Kriss

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jabbi0$90v$1inews.gazeta.pl...
[...]

Widzę że skomlenie, a w zasadzie po polsku, skamlenie znasz dobrze i pewno z autopsji. Widze, że skoro inne argumenty jak przekroczenie uprawnień czy czasu przez straż gminną są ci obce, to żyj sobie w swoim męskim światku bez płakania i skamlenia za to z pełnym porfelem i miękką dupą.

Data: 2011-11-20 11:50:39
Autor: witek
On 11/20/2011 11:08 AM, Kriss wrote:

[...]

WidzÄ™ ĹĽe skomlenie, a w zasadzie po polsku, skamlenie znasz dobrze i
pewno z autopsji.

typowy obiaw konca rzeczowych arguemtnow.

  Widze, ĹĽe skoro inne argumenty jak przekroczenie
uprawnień czy czasu przez straż gminną są ci obce, to żyj sobie w swoim
męskim światku bez płakania i skamlenia za to z pełnym porfelem i miękką
dupÄ….

Ale co ci to da? Dostaniesz te same dokumenty od razu z sadu wraz z wyrokiem zaocznym i kosztami. tyle zyskasz.

Data: 2011-11-20 18:18:52
Autor: Kriss
[...]

Ciekawe czy w twoim Missouri tez policja może łamiąc prawo walić mandaty. Pewno nielegalnym emigrantom owszem, bo taki do sądu nie pójdzie i leci i płaci byleby nie wywalili go z drugiej ojczyzny.

Data: 2011-11-21 18:29:46
Autor: Moon
Kriss wrote:
[...]

w Missouri nie moĹĽe:)
ale tutaj ludzie lubią płacić.
to widać po wynikach różnych wyborów.

moon

Data: 2011-11-20 18:52:25
Autor: Budzik
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Osobnik posiadaj±cy mail witek7205@gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

np przeciez wlasnie robisz wszystko, zeby do tego s±du jednak jeĽdzić.
Ja raczej jestem przyzywczajony, ze jak przekraczam predkosc i ktos mnie na tym złapie, to płacę a nie skomlam jak pies szukajac dziury w całym, że policjant miał krzywo czapkę założon±.

a dlaczego uważasz, że jak obywatel łamie prawo, bo mu się wydaje ze w danym miejscu można jechać 20 km/h więcej to jest be, a jak to samo prawo łamie urzędnik bo mu się wydaje, że prawo jest złe, to jest cacy?

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne okre¶lone wyobrażenie

Data: 2011-11-20 13:31:14
Autor: witek
On 11/20/2011 12:52 PM, Budzik wrote:
[...]

Alez caly ten cyrk z łamaniem prawa przez straż miejska rozchodzi sie o rzecz techniczn±. O to, ze wystawili mandat zamiast skierowac sparwe do s±du, a nie to ze mandat sie nie nalezał.
On tak czy siak był do zapłacenia, ale w innym trybie i ewentualnie drożej.
To jest wycieranie sobie geby szczegolem technicznym. Podobnie ktorys polityk ostatnio paln±ł, że spalenie samochdou TVN podczas ostatnie rozruby to ograniczanie praw dziennikarzy.

Data: 2011-11-20 21:29:12
Autor: Paweł
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Dnia Sun, 20 Nov 2011 13:31:14 -0600, witek
[...]

Tylko straż miejska łamie to prawo z premedytacj±.
Mandat idzie do kasy miejskiej (gminnej), a "s±d"  do kasy państwowej.

Tak naprawdę to łamanie prawa "w kwestii technicznej" ma na celu
ograbienie skarbu państwa, ponieważ jest to sięganie po nienależne
pieni±dze.

Straże miejskie bardzo często odstępuj± od skierowania sprawy na droge
s±dow±, ponieważ urzędnik musi przygotować wniosek, często pojawić się
na rozprawie, a miasto nic z tego nie ma, więc nie ma w tym interesu..
Tu nie chodzi o prawo i bezpieczeństwo, tylko o kasę.

Paweł

Data: 2011-11-20 15:07:33
Autor: witek
On 11/20/2011 2:29 PM, Paweł wrote:
[...]

i tak i nie.  Ale tu sie zgadzam.

Mandat idzie do kasy miejskiej (gminnej), a "s±d"  do kasy państwowej.

o co to zmienia w zakresie z czego idzie kasa?

Data: 2011-11-20 22:14:15
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-20 21:29, Paweł pisze:

Tu nie chodzi o prawo i bezpieczeństwo, tylko o kasę.

Oczywi¶cie, że nie. Dowodem na to były radary ustawiane tuż za wjazdem na teren zabudowany, gdzie czasem kierowca nie był w stanie od razu zredukować prędko¶ci do 50 km.
Ale wiadomo jednocze¶nie było, że prawdopodobieństwo wykroczenia w takim miejscu jest wyj±tkowo wysokie.

N.

Data: 2011-11-20 15:31:17
Autor: witek
On 11/20/2011 3:14 PM, Nixe wrote:
[...]

bardzo smieszne
czy wczesniej był znak minimalna predkosc 50 km ?
predkosc sie redukuje przed znakiem, a nie za znakiem.

zaraz padnie haslo, ze teren zabudowany mial raptem 100 m, wiec sie nie opłacało zwalnaic.

Ale wiadomo jednocze¶nie było, że prawdopodobieństwo wykroczenia w takim
miejscu jest wyj±tkowo wysokie.

no i bardzo slusznie. na terenie zabudowanym masz miec predkosc jaka zostala do tego przewidziana.
zakazu podwyzszenia predkosci, na terenie zabudowanym nie ma.

Data: 2011-11-20 23:08:08
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-20 22:31, witek pisze:

predkosc sie redukuje przed znakiem, a nie za znakiem.

Tak, prędko¶ć_zaczyna_redukować się wraz z zauważeniem znaku. Nie zawsze zd±ży się to zrobić na tyle szybko, by znak min±ć z prędko¶ci± 50 km/h. Konia z rzędem dla tego, kto jest w stanie wyhamować z 90 km/h do 50 km/h na kilkunastu metrach bez narażania się na darcie opon i l±dowanie rodziny na przedniej szybie.

zaraz padnie haslo, ze teren zabudowany mial raptem 100 m, wiec sie nie
opłacało zwalnaic.

A to jest zupełnie inna bajka.

[...]

Widzę, że kompletnie niczego nie zrozumiałe¶.

N.

Data: 2011-11-20 18:34:50
Autor: witek
On 11/20/2011 4:08 PM, Nixe wrote:
[...]

jakbys byl w czechach to zapewne bys potrafil i jeszcze sporo metrow do znaku by ci zostało.

[...]

aha,
szczegolnie tego ze stosowac nalezy sie do znakow a nie do wlasnego widizmiesie ze czegos sie nie da.

Data: 2011-11-21 08:41:18
Autor: Nixe
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał

jakbys byl w czechach to zapewne bys potrafil i jeszcze sporo metrow do znaku by ci zostało.

Ale nie jestem w "czechach", czymkolwiek to jest :>

szczegolnie tego ze stosowac nalezy sie do znakow a nie do wlasnego widizmiesie ze czegos sie nie da.

Ponownie napiszę - kompletnie niczego nie zrozumiałe¶. Może wczytaj się w tre¶ć, zamiast tworzyć swoje własne teorie.
Problem był swego czasu opisywany wielokrotnie w prasie i radary z takich miejsc usunięto.
Nie jest więc to kwestia żadnego mojego widzimisię, tylko nadużyć ze strony straży miejskiej.
A Ty masz jakie¶ udziały w tej mafii, że tak żarliwie ich bronisz? :>

N.

Data: 2011-11-21 08:05:18
Autor: witek
On 11/21/2011 1:41 AM, Nixe wrote:
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał

jakbys byl w czechach to zapewne bys potrafil i jeszcze sporo metrow
do znaku by ci zostało.

Ale nie jestem w "czechach", czymkolwiek to jest :>

tym gorzej,
bo skoro w czechach potrafisz to dlaczego w Polsce nie?

[...]

dlaczego?
tuz za znakiem ograniczenie predkosci nie obowiazuje? dopiero kilkaset metrow dalej l;ub za zakretem?

Nie jest więc to kwestia żadnego mojego widzimisię, tylko nadużyć ze
strony straży miejskiej.

A na czym to naduzycie ma polegac? Ze mandaty dostaj± ci, co jada za szybko?

Inna sprawa ze jestem za aby kontrola była widoczna, a nie z krzakow.

A Ty masz jakie¶ udziały w tej mafii, że tak żarliwie ich bronisz? :>

pewnie. 2% zawsze dla mnie.

Data: 2011-11-21 08:50:37
Autor: spp
W dniu 2011-11-21 08:41, Nixe pisze:

Problem był swego czasu opisywany wielokrotnie w prasie i radary z
takich miejsc usunięto.

Skoro to był powszechny problem to może jaki¶ link do jego opisu?

--
spp

Data: 2011-11-21 10:03:23
Autor: Nixe
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
"spp" <spp@op.pl> napisał

Skoro to był powszechny problem to może jaki¶ link do jego opisu?

Nie magazynuję zbędnych linków, a google w każdym miejscu obsługuje się tak samo.

N.

Data: 2011-11-21 10:34:26
Autor: spp
W dniu 2011-11-21 10:03, Nixe pisze:

Skoro to był powszechny problem to może jaki¶ link do jego opisu?

Nie magazynuję zbędnych linków, a google w każdym miejscu obsługuje się
tak samo.

No cóż, w takim razie nie był to powszechny obyczaj a trudno z incydentalnych wypadków robić regułę.

--
spp

Data: 2011-11-21 11:02:18
Autor: Nixe
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
"spp" <spp@op.pl> napisał

No cóż, w takim razie nie był to powszechny obyczaj a trudno z incydentalnych wypadków robić regułę.

Ale do czego Ty teraz d±żysz? Incydentalny czy nie (raczej nie jest incydentalne co¶, co wystepowało/występuje w wielu miejscach Polski, w co bardziej łasych na pieni±dz gminach) - chodzi mi o prosty fakt, że radary w większo¶ci przypadków nie służ± poprawie bezpieczeństwa na drogach, a jedynie zarabianiu kasy. Przyznaj± się do tego jawnie sami włodarze, więc z czym tu polemizować?
Kolejny przykład - stawianie przez gminy znaków ograniczaj±cych prędko¶ć w dowolnie wybranych miejscach, choć nie ma to żadnego uzasadnienia. Np. w ¶rodku niewielkiego terenu zabudowanego nagle znak ograniczenia prędko¶ci do 40 km/h i chwilę za nim radar. Ni st±d ni zow±d na szerokiej szosie poza terenem zabudowanym znak ograniczaj±cy do 70 km.h i ... niespodzianka - niewiele dalej radar. To nierzadkie przypadki - kto jeĽdzi po Polsce nie tylko autostradami, ten wie. Je¶li kto¶ chce wierzyć, że to wszystko jest po to, by "żyło się lepiej", to gratuluję naiwno¶ci.

N.

Data: 2011-11-21 08:06:20
Autor: witek
On 11/21/2011 4:02 AM, Nixe wrote:
"spp" <spp@op.pl> napisał

[...]

a w czym problem, zeby do postawionych znakow sie zastosowac?

Data: 2011-11-21 19:09:30
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-21 15:06, witek pisze:
[...]

Ale co ja Ci mam jeszcze wytłumaczyć, skoro do tej pory nie zrozumiałe¶?

N.

Data: 2011-11-21 12:19:29
Autor: witek
On 11/21/2011 12:09 PM, Nixe wrote:
[...]

tak tak
od hamowania dzieci na szybie l±duj±.
jak dla mnie EOT.
dyskusja ze sciana mnie przerasta.

Data: 2011-11-21 19:56:58
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-21 19:19, witek pisze:

od hamowania dzieci na szybie l±duj±.\

No tak. Zero polotu. Kolejny typowy facet, który jak mu napisz± "suknia w kolorze ¶liwki", to będzie się upierał, że ¶liwka to przecież owoc.
No chyba, że masz zdiagnozowany zespół Aspergera - wówczas zwracam honor.

dyskusja ze sciana mnie przerasta.

Mnie również.

N.

Data: 2011-11-21 22:18:43
Autor: Kriss
Straż gminna + zdjęcie z wakacji

dyskusja ze sciana mnie przerasta.

Mnie również.

Wcale mnie to nie dziwi. Kto¶ z intelektem orzeszka mieszkaj±cy w USA ale ¶wietnie znaj±cy straż gminn± w Polsce jest wiarygodny niczym Macierewicz.

Data: 2011-11-25 17:48:38
Autor: Valet CA
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Wcale mnie to nie dziwi. Kto¶ z intelektem orzeszka mieszkaj±cy w USA ale ¶wietnie znaj±cy straż gminn± w Polsce jest wiarygodny niczym Macierewicz.

Wrzuć na luz :) U nas w Kanadzie na Polaczków z okolic Szikago kr±ż± niezłe dowcipy - głównie dotycz± inteligencji ;)

Data: 2011-11-25 23:15:30
Autor: spp
W dniu 2011-11-25 17:48, Valet CA pisze:

[...]

I vice Wersal... ;)

--
spp

Data: 2011-11-21 11:17:45
Autor: spp
W dniu 2011-11-21 11:02, Nixe pisze:

[...]

Problem polega na tym, że każdemu Hanysowi przejeżdżaj±cemu raz na pięć lat przez moj±* wie¶ wydaje się lepiej gdzie powinien stać radar i czemu służy.

A fotoradary spotykałem w Norwegi po¶rodku lasu czy we Francji na autostradach. I to bez żadnego ostrzeżenia. Moje za¶ do¶wiadczenie uczy, że tak jak w Polsce rozpieszczeni s± kierowcy poruszaj±cy się w terenie zabudowanym to mało gdzie można spotkać. Progi zwalniaj±ce, szykany w postaci wysepek, strefy uspokojonego ruchu nawet na jedynej drodze o stratusie szlaku z kategorii E prowadz±cej przez mało zaludnion± wie¶ to naturalna rzecz.

Tyle, że to nie ma nic wspólnego z tematem w±tku - jaki znaleĽć wykręt by unikn±ć kary za popełnione wykroczenie?

--
spp

Data: 2011-11-21 11:18:54
Autor: spp
W dniu 2011-11-21 11:17, spp pisze:

Problem polega na tym, że każdemu Hanysowi przejeżdżaj±cemu raz na pięć
lat przez moj±* wie¶ wydaje się lepiej gdzie powinien stać radar i czemu
służy.

* - wstaw Bobolice, Człuchów czy Biały Bór albo cokolwiek.

--
spp

Data: 2011-11-21 11:47:35
Autor: Nixe
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
"spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jad8hi$e3o$1news.onet.pl...

Problem polega na tym, że każdemu Hanysowi przejeżdżaj±cemu raz na pięć lat przez moj±* wie¶ wydaje się lepiej gdzie powinien stać radar i czemu służy.

Czego nie rozumiesz w "przyznaj± się do tego jawnie sami włodarze"?
A NIKowi też się co¶ "wydaje"?

A fotoradary spotykałem w Norwegi po¶rodku lasu czy we Francji na autostradach. I to bez żadnego ostrzeżenia.

No ale co w zwi±zku z tym?
Czy Norwegia lub Francja to jakie¶ niepodważalne wyznaczniki normalno¶ci?

Moje za¶ do¶wiadczenie uczy, że tak jak w Polsce rozpieszczeni s± kierowcy poruszaj±cy się w terenie zabudowanym to mało gdzie można spotkać.

To chyba za mało poza Polskę jeĽdzisz.

Progi zwalniaj±ce, szykany w postaci wysepek, strefy uspokojonego ruchu nawet na jedynej drodze o stratusie szlaku z kategorii E prowadz±cej przez mało zaludnion± wie¶ to naturalna rzecz.

Co¶ w tym złego?

Tyle, że to nie ma nic wspólnego z tematem w±tku - jaki znaleĽć wykręt by unikn±ć kary za popełnione wykroczenie?

Nie ma, bo w±tek czasem lubi dryfować.
Od wczoraj na newsach siedzisz? :)

N.

Data: 2011-11-21 07:14:16
Autor: qwerty
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Użytkownik "Nixe"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jabtoa$den$1@news.onet.pl...
[...]

Teraz zachowujesz się jak jaki¶ (za przeproszeniem) debil.

Data: 2011-11-21 08:37:08
Autor: Nixe
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał

[...]

Bardzo "rzeczowy" argument, kretynie (jak już się tak wymieniamy uprzejmo¶ciami).

N.

Data: 2011-11-21 16:14:09
Autor: qwerty
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Użytkownik "Nixe"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jacur4$urj$1@news.onet.pl...
[...]

Nie, to ty nie masz argumentów. Raczej trudno nie zauważyć D42. Raczej byle drzewko nie zasłoni tak dużego znaku. Nawet jeżeli jakim¶ cudem nie zauważyłe¶ znaku i budynków (może pora do okulisty ?) to jakim cudem przy ostrym hamowaniu masz "darcie opon i l±dowanie rodziny na przedniej szybie"? Czyżby w twoim aucie nie ma sprawnych pasów?
Dla ¶redniego auta droga hamowania 100-0 to ok 45 m. Jeżeli fotoradar stoi 100 m za znakiem to zd±żyłby¶ się zatrzymać. Jednak musisz przyhamować, więc bez problemów lekko naciskaj±c hamulec zwolnisz do 50 km/h.
Jak ci dzieciak wyskoczy na ulicę to też nie będziesz hamować, bo boisz się o przedni± szybę?

Data: 2011-11-21 16:33:35
Autor: Nixe
Straż gminna + zdjęcie z wakacji

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:jadpri$48f$1inews.gazeta.pl...

[...]

Teraz to wybacz, ale ja Ciebie muszę nazwać debilem :(
Przede wszystkim dlatego, że nigdzie nie napisał_A_m, że nie zauważam znaku, tylko, że zauważaj±c znak trudno jest zahamować momentalnie tak, by mijaj±c go mieć na liczniku mniej niż 50 km/h.

Dla ¶redniego auta droga hamowania 100-0 to ok 45 m. Jeżeli fotoradar stoi 100 m za znakiem to zd±żyłby¶ się zatrzymać.

Ale nie stoi 100 m za znakiem!
Dociera to do Ciebie, że stoi_TUŻ_ZA_?

Jednak musisz przyhamować, więc bez problemów lekko naciskaj±c hamulec zwolnisz do 50 km/h.
Jak ci dzieciak wyskoczy na ulicę to też nie będziesz hamować, bo boisz się o przedni± szybę?

Jeste¶ równie beznadziejny jak nie przymierzaj±c strażnik miejski :-/
Co innego hamowanie w nagłej sytuacji, a co innego hamowanie przy zbliżaniu się do terenu zabudowanego.
Wiadomo, że trzeba zwolnić i się zwalnia. Ale jak wyżej - nie zawsze da się zwolnić tak, że mijaj±c znak ma się na liczniku mniej niż 50 km/h. I to wła¶nie wykorzystuj± gminne hycle. Poszukaj sobie w googlach, to może Cię ol¶ni, bo albo nadal nie rozumiesz, o czym piszę albo dla zasady rżniesz głupa.

N.

Data: 2011-11-21 11:35:40
Autor: witek
On 11/21/2011 9:33 AM, Nixe wrote:
. Ale jak wyżej - nie zawsze da się zwolnić tak, że mijaj±c znak ma się
na liczniku mniej niż 50 km/h

powinni ci prawko zabrac, bo ewidentnie jezdzic nie potrafisz.

Data: 2011-11-21 19:05:07
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-21 18:35, witek pisze:
On 11/21/2011 9:33 AM, Nixe wrote:
. Ale jak wyżej - nie zawsze da się zwolnić tak, że mijaj±c znak ma się
na liczniku mniej niż 50 km/h

powinni ci prawko zabrac, bo ewidentnie jezdzic nie potrafisz.

Tobie ¶wiadectwo maturalne za raż±ce braki w rozumieniu prostych przekazów. Ale może to nawet nie kwestia matury tylko o¶lego uporu ...

A o moje umiejętno¶ci się nie martw. Jeżdżę po Polsce i Europie od niemal 20 lat. Jak dot±d zero mandatów i zero wypadków.

N.

Data: 2011-11-25 15:17:26
Autor: Cpl
Straż gminna + zdjęcie z wakacji

Użytkownik "Nixe" <nixe@nixe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jae3sk$osk$1news.onet.pl...
[...]

Ja bym go o maturę nawet nie podejrzewał :)

Data: 2011-11-21 19:16:10
Autor: qwerty
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Użytkownik "Nixe"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jadqof$nml$1@news.onet.pl...
[...]

To widzisz znak i nie potrafisz zwolnić ??? Lepiej oddaj prawo jazdy, bo jeste¶ potencjalnym zabójc±. Jak widzę w oddali jakie¶ budynki to wiem, że pewnie zaraz będzie obszar zabudowany. Noga z gazu i pod koniec delikatne przyhamowanie. Zawsze udaje mi się osi±gn±ć te 50 km/h.

Ale nie stoi 100 m za znakiem!
Dociera to do Ciebie, że stoi_TUŻ_ZA_?

Ograniczenie od którego miejscu obowi±zuje? 50, 100, 200 m czy od razu za znakiem?

[...]

I bardzo dobrze robi±. Łapiesz prawo i maj± okazję z tego skorzystać.

Data: 2011-11-21 19:48:08
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-21 19:16, qwerty pisze:

To widzisz znak i nie potrafisz zwolnić ???

Ręce opadaj± :(
"zauważaj±c znak trudno jest zahamować momentalnie tak, by mijaj±c go mieć na liczniku mniej niż 50 km/h"

Czego jeszcze tu nie rozumiesz?
Czy dla Ciebie "zacz±ć zwalniać" = "zwolnić do 50km/h"?
Może dla jasno¶ci sytuacji (bo widzę, że rozumujesz zero-jedynkowo, jak typowy facet) powinnam napisać, że "czasem jest trudno". Bo znak Ľle postawiony, bo niewidoczny z daleka, bo co¶ tam.

Lepiej oddaj prawo jazdy, bo jeste¶ potencjalnym zabójc±.

Martw się lepiej o siebie. Z takim tokiem rozumowania to generalnie musi być Ci ciężko w życiu, a nie tylko na drodze.

Jak widzę w oddali jakie¶ budynki to wiem,
że pewnie zaraz będzie obszar zabudowany.

O, to teraz już nie znak, ale budynki wystarcz±. Bomba. Za chwilę napiszesz, że wystarczy szwagra wcze¶niej zapytać, gdzie s± jakie tereny na trasie.
Nie wiem, gdzie i jak często jeĽdzisz poza miastem, ale Twoja wiedza na temat realiów załamuje.

Noga z gazu i pod koniec
delikatne przyhamowanie. Zawsze udaje mi się osi±gn±ć te 50 km/h.

Od razu mijaj±c znak_zawsze_masz 50km/h? Kogo chcesz oszukać? Siebie?
Może jeszcze napisz, że po mie¶cie też zawsze jeĽdzisz tylko 50 km/h jak przykazano.

Ale nie stoi 100 m za znakiem!
Dociera to do Ciebie, że stoi_TUŻ_ZA_?

Ograniczenie od którego miejscu obowi±zuje? 50, 100, 200 m czy od razu
za znakiem?

Kurczę, Ty naprawdę niczego nie zrozumiałe¶ :(

Łapiesz prawo i maj± okazję z tego skorzystać.

Skup się. Tak, łamię, bo w tych sytuacjach, o których piszę, nie ma możliwo¶ci, żeby nie złamać. I na tym wła¶nie żeruje straż miejska. Ale to nie znaczy, że gdybym _nie_złamała, to byłoby bezpieczniej. Resztę doczytaj w postach do spp czy Witka, bo nie mam ochoty powtarzać tych samych argumentów.

> I bardzo dobrze robi±.

Czyli opcja druga - rżniesz głupa. Dobrze, że choć to sobie wyja¶nili¶my. Zatem EOT, dalsza rozmowa traci sens.

N.

Data: 2011-11-21 22:17:15
Autor: Kriss
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
I bardzo dobrze robi±. Łapiesz prawo i maj± okazję z tego skorzystać.

Żałosne fakolenie tudzież bełkot.

Całkiem nie dawno (wygoogluj jesli cię to nie przerasta) była afera w Łodzi. Wła¶ciciele lokalów z alkoholem dostali od policji plakaty nt pigułek gwałtu. O co chodziło? Panienka brała piwko, drinka, wypiłaja trochę szła potańczyć. W innym lokalu nie szła potańczyć ale szła na papieroska. W międzyczasie jaki¶ fiut po dokonaniu rozeznania że panna jest alone wsypywał panience jakie¶ gówno do napoju. Policja uczulała - jak musisz i¶ć na szluga, weż ze sob± swojego drinka. A teraz wisienka z tortu. Kilka dni po akcji na Piotrkowskiej nalot straży miejskiej i kilkaset mandatów za picie alkoholu w miejscu niedozwolonym - czyli poza obrębem lokalu. Ile¶ tam osób odmówiło przyjęcia. Reszta po stówce dostała. Kurestwo. Oczywi¶cie  w moim wypadku nikt mnie nie zachęcał do jechania 60 km/h. Mi chodzi o zasadę. Nie chcę tu drugiej Norwegii gdzie przekroczenie o 5 km /h w lesie o 2 w nocy jest karane mandatem 500 zł. Nie chcę też Włoszech, gdzie w Neapolu jeżdz± na czerwonym ¶wietle a policia municipale kładzie na to lachę bo sami tak jeżdz±. Chcę żeby władza nie ruchała na chama w dupę obywatela. Jak tego nie kumasz to jestes dla mnie cieciem i gównianym dyskutantem więc lepiej sobie mnie splonkuj.

Data: 2011-11-22 05:47:46
Autor: spp
W dniu 2011-11-21 22:17, Kriss pisze:

[...]

ROTFL.
Chyba rzeczywi¶cie, jak to okre¶liłe¶ pewnych ludzi w innym po¶cie - trzeba mieć mózg jak orzeszek by s±dzić że taka prewencyjna akcja policji automatycznie oznacza że jest się zwolnionym z przestrzegania innych przepisów. No i że to była ze strony policji prowokacja.

--
spp

Data: 2011-11-22 10:17:33
Autor: Nixe
Straż gminna + zdjęcie z wakacji

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jaf9hl$vai$1news.onet.pl...
[...]

Oj pewnie, że nie była. Kriss chciał Cię tylko nabrać :)
Policja jest przecież bez zarzutu, dba o porz±dek i ład, bije tylko złych, chroni tylko dobrych. Policjanci jak wiadomo to taki wyselekcjonowany sort ludzi o genetycznie podwyższonym poziomie moralno¶ci i zdrowego rozs±dku (o inteligencji nie wspominaj±c) oraz zerowym poziomie podatno¶ci na korpucję (zreszt± ich zarobki s± tak wysokie, że nie byłoby sensu). I nigdy nie nadużywaj± swoich kompetencji w sposób niezgodny z prawem. No gdzieżby. To samo zreszt± tyczy się straży miejskiej.

N.

Data: 2011-11-23 16:06:15
Autor: Cpl
[...]

Oj człowieku, galopujesz we własnej chyba głupocie. Czytałem o tej akcji. Dokładnie w weekend po rozwieszeniu plakatów "pilnuj drinka" ludziska na Piotrkowskiej wychodzli z tymże drinkiem na zewn±trz lokalu. A tam już czekała na nich straż miejska i mandat, chociaz co ciekawe nie pili tylko mieli przy sobie tenże alkohol. Policja niczego nie zrobiła, za to straż miejska owszem. Tak się składa, że nie raz miałem doczynienia i z jednymi i z drugimi. 90% policjantów w przypadku picia pod chmurk± sobie odpuszcza sprawę - poucz± itd. W przypadku straży nie ma pamiłuj. Ale raz jak sie wykłucali¶my z kumplem (id±c starym miastem nie¶li¶my w ręku puste butelki po piwie do sklepu) z patrolem strazy i po ich idiotycznych sugestiach ze widzieli nas jak pijemy (co bylo klamstwem) w koncu postawilismy sprawe tak - s±d grodzki i w dupie z nimi. Odpuscili. Wnioski nasuwaj± sie same. Tym idiotom płac± lub wymagaj± wystawienia ilu¶ tam mandatów. Nie ważne jakim kosztem. A że robi± to w chamski a często niezgodny z prawem sposób - tylko dla tego że licz±, że człowiek się ugnie i zapłaci dla ¶więtego spokoju. Ja na miejscu Krissa bym nie zapłacil, czekał na mandat i odmówił przyjęcia.

Data: 2011-11-23 16:13:58
Autor: Bydlę
On 2011-11-23 15:06:15 +0000, "Cpl" <no@spam.com> said:

Oj człowieku, galopujesz we własnej chyba głupocie.

¦miała teoria.

 Czytałem o tej akcji.

Czyli nie wiesz co i jak było.

Dokładnie w weekend po rozwieszeniu plakatów "pilnuj drinka" ludziska na Piotrkowskiej wychodzli z tymże drinkiem na zewn±trz lokalu.

1. od kiedy Sejm został zamieniony na plakaciarzy?
2. there is no step two.

Ale raz jak sie wykłucali¶my z kumplem

A trzeba było czego¶ tak ohydnego nie robić.
;>

Wnioski nasuwaj± sie same.

Tak, akcja z plakatami miała pobudzić my¶lenie, ale spaliła na panewce...

--
Bydlę

Data: 2011-11-25 15:24:03
Autor: Cpl
Straż gminna + zdjęcie z wakacji

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jaj2jm$63e$1inews.gazeta.pl...
On 2011-11-23 15:06:15 +0000, "Cpl" <no@spam.com> said:

Oj człowieku, galopujesz we własnej chyba głupocie.

¦miała teoria.

Podobnie jak t. względno¶ci. Sprawdzona :)

1. od kiedy Sejm został zamieniony na plakaciarzy?
2. there is no step two.

Nie łapię o co ci z Sejmem chodzi.

Ale raz jak sie wykłucali¶my z kumplem

A trzeba było czego¶ tak ohydnego nie robić.
;>

Potwierdziło to tylko moje przypuszczenia : strażnik miejski jest od mandatów a nie od latania po s±dach grodzkich. Nie ma kasy z mandatu, traci pół dnia na s±d ... nie będzie premii więc olewa skierowanie tam sprawy.

Wnioski nasuwaj± sie same.

Tak, akcja z plakatami miała pobudzić my¶lenie, ale spaliła na panewce...

W tym wypadku można było straż zmobilizować do pouczenia a nie karania. Mieszkam w W-wie, zamknięto nam most ¦l±sko-D±browski, którym można jeĽdzić komunikacj± i taxi. Były kiepskie oznaczenia, brak wiedzy kierowców szczególnie przyjezdnych. I pierwsze dni straż miejska nie karała, a pouczała. Można? Ale to był odgórny prikaz. Inna bajka - do kogo podejdzie strażnik miejski - do pijaczyny z piwem w bramie, który nie ma z czego mandatu za picie zapłacić, czy do kilku młodych chłopaków w parku, którzy spokojnie sobie browar pij±?

Data: 2011-11-25 18:25:55
Autor: Bydlę

On 2011-11-23 15:06:15 +0000, "Cpl" <no@spam.com> said:

Oj człowieku, galopujesz we własnej chyba głupocie.

¦miała teoria.

Podobnie jak t. względno¶ci. Sprawdzona :)

Je¶li sprawdzona, to dawaj dowody.
_Obu_ teorii.

1. od kiedy Sejm został zamieniony na plakaciarzy?
2. there is no step two.

Nie łapię o co ci z Sejmem chodzi.

Plakat z napisem: "My¶l! Nie zostawiaj swoich rzeczy bez kontroli" nie zniósł w żaden sposób ustaw.
Żadnych.

Ale raz jak sie wykłucali¶my z kumplem

A trzeba było czego¶ tak ohydnego nie robić.
;>

Potwierdziło to tylko moje przypuszczenia

A jednak nie. Bo kłÓtnia pisze się w zupełnie inny sposób.
;>

Wnioski nasuwaj± sie same.

Tak, akcja z plakatami miała pobudzić my¶lenie, ale spaliła na panewce...

W tym wypadku można było straż zmobilizować do pouczenia a nie karania.

Akurat tu robili co¶ niesamowicie rzadkiego u nich - robili dobr± rzecz.

Mieszkam w W-wie, zamknięto nam most ¦l±sko-D±browski, którym można jeĽdzić komunikacj± i taxi. Były kiepskie oznaczenia, brak wiedzy kierowców szczególnie przyjezdnych.

A tobie się wydaje, że samochody z rejestracjami niewarszawskimi to przyjezdni?
Bo każda firma leasingowa pyta grzecznie - sk±d chcę mieć numer rejestracyjny, bo oni maj± 6 do wyboru...
;>
A most był oznakowany bardzo dobrze: biała tarcza z czerwon± obwódk±.
Każdy normalny kierowca wie, co to oznacza. Tyle, że tzw. sprytni próbowali kombinować...

 I pierwsze dni straż miejska nie karała, a pouczała.

I Ľle. SprawdĽ swoj± teorię sprowadzaj±c j± do granic - np.: po którym trupie należałoby już przestać pouczać?
A specjali¶ci od prawa i karania jednym głosem twierdz±, że nieuchronno¶ć działa o wiele lepiej, niż srogo¶ć.
;>

  Inna bajka - do kogo podejdzie strażnik miejski - do pijaczyny z piwem w bramie, który nie ma z czego mandatu za picie zapłacić, czy do kilku młodych chłopaków w parku, którzy spokojnie sobie browar pij±?

Jaki to ma zwi±zek z gł±bami, którzy s±dzili, że plakat to ustawa?

--
Bydlę

Data: 2011-11-23 19:05:37
Autor: spp
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
W dniu 2011-11-23 16:06, Cpl pisze:

Ciach pierdoły.

  Ja na
miejscu Krissa bym nie zapłacil, czekał na mandat i odmówił przyjęcia.

A czemu ma się wysilać i odmawiać - i tu, i tu czeka go postępowanie s±dowe.

--
spp

Data: 2011-11-25 15:25:19
Autor: Cpl
Straż gminna + zdjęcie z wakacji

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jajcln$e71$1news.onet.pl...
[...]

¦miem w±tpić czy wie¶niakom będzie się chciało po s±dach latać o sporz±dzeniu papierkowej roboty nie wspomnę.

Data: 2011-11-20 19:53:51
Autor: qwerty
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:20112011.12F91AF3@budzik61.poznan.pl...
a dlaczego uważasz, że jak obywatel łamie prawo, bo mu się wydaje ze w
danym miejscu można jechać 20 km/h więcej to jest be, a jak to samo prawo
łamie urzędnik bo mu się wydaje, że prawo jest złe, to jest cacy?

Masz na to jaki¶ dowód?

Data: 2011-11-20 22:52:24
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail qwerty01@poczta.fm napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

dowód na co?

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2011-11-21 16:04:34
Autor: qwerty
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:20112011.7CD203D6@budzik61.poznan.pl...
[...]

Przeczytaj jeszcze raz co cytowałem.

Data: 2011-11-21 18:52:20
Autor: Budzik
[...]

zacytowałe¶ moje pytanie o pogl±dy.
Szukasz dowodu na to, że witek ma takie pogl±dy?
No to nie mam takich dowodów, st±d własnie o to witka pytam. --
Pozdrawia... Budzik
"Jako¶ć wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
Karol Irzykowski

Data: 2011-11-20 21:59:38
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-20 17:57, witek pisze:

Ja raczej jestem przyzywczajony, ze jak przekraczam predkosc i ktos mnie
na tym złapie, to płacę

Zawsze? Nawet jeśli straż przekracza swoje kompetencje albo nie zachowuje się zgodnie z przepisami? To gratuluję albo totalnego zniewolenia albo grubego portfela.

N.

Data: 2011-11-20 15:10:33
Autor: witek
On 11/20/2011 2:59 PM, Nixe wrote:
[...]

zachowuje siÄ™ zgodnie z przepisami? To gratulujÄ™ albo totalnego
zniewolenia albo grubego portfela.

Zdecydowanie wole zapłacić w takim przypadku strazy mniej niz wytknac im bledy proceduralne i potem dostac wiecej od sadu.

Nic to nie zmienia w zakresie mojego wykroczenia.

Data: 2011-11-20 23:13:00
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-20 22:10, witek pisze:

Zdecydowanie wole zapłacić w takim przypadku strazy mniej niz wytknac im
bledy proceduralne i potem dostac wiecej od sadu.

A skąd się wziął ten sąd i jego grzywna, skoro straż popełniła błędy proceduralne, co wskazywać może, że żadne wykroczenie nie miało miejsca?
Czy to znaczy, że sędzia orzeknie "tak, oni wprawdzie spartolili ten pomiar, bo radar nie ma legalizacji, a termin wysłania wezwanie przekroczony, ale nie szkodzi - wykroczenie pewnie było, więc płać pan"

Nic to nie zmienia w zakresie mojego wykroczenia.

Jak wyżej. O ile w ogóle takie miało miejsce.

N.

Data: 2011-11-20 18:34:31
Autor: spp
W dniu 2011-11-20 17:50, Kriss pisze:

[...]

Już Ci napisałem - mają na wystawienie mandatu 6 miesięcy.
Jeżeli Twoje pozostałe argumenty są w takim samym stopniu oparte na wiedzy i znajomości faktów to rzeczywiście - nie przyjmuj tego mandatu.
Pamiętaj jednak, że mandat to niejako ukłon w Twoją stronę - zawsze możesz podać się weryfikacji przez Sąd. Wygląda na to że nieświadomie zmierzasz w tym kierunku.

No cóż, rozumiem, że przyjęcie odpowiedzialność za swoje czyny przekracza jednak twoje możliwości. :(

Dla mnie EOT
--
spp

Data: 2011-11-20 17:55:17
Autor: Kriss
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Zapłać i przestań tutaj płakać.

Chyba jednak jeste¶ tępy albo się nudzisz i musisz potrolować sobie troszke. Poczytaj kontekst. Ja płaczę? Dura lex, sed lex. Zapłacę. Ale wył±cznie w wypadku gdy mandat bedzie wystawiony zgodnie z prawem. Mam do tego prawo. Jak ci to nie pasuje, leć do Łukaszenki, mentalnie pasujesz do tego systemu.

Data: 2011-11-20 10:58:49
Autor: witek
On 11/20/2011 10:55 AM, Kriss wrote:
[...]

twoje prawo. Ale nie stękaj z tego powodu.
I nie zapomnij napisac ile cie to wiecej kosztowało.

Data: 2011-11-20 18:10:27
Autor: Kriss
Straż gminna + zdjęcie z wakacji

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:jabbk9$90v$2inews.gazeta.pl...
[...]

Na razie ty stękasz. Skoro lubisz być r±bany przez władzę na każdym miejscu to powodzenia :) Ewentualnie zamiast przesiadywac na usenecie podejmij drugi etat, bo niedługo mandaty podrożej±, a przeciez jako prawdziwy męzczyzna nie będziesz skamleć i płakać, tylko płacić :)

Data: 2011-11-20 11:51:12
Autor: witek
On 11/20/2011 11:10 AM, Kriss wrote:

[...]

a cos merytorycznego?

Data: 2011-11-20 19:51:34
Autor: qwerty
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Użytkownik "Kriss"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jabc9p$job$1@news.onet.pl...
[...]

Niech drożej± mandaty 5 krotnie. Jak kogo¶ nie będzie stać na zapłatę to będzie przestrzegał przepisów, a jak nie zapłaci to wpadnie do niego komornik.

Data: 2011-11-19 16:05:51
Autor: WAM
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
On Sat, 19 Nov 2011 14:58:13 +0100, "Kriss" <krissbezmaila@org.pl>
wrote:

Przekroczyłem prędko¶ć o 20 km/h. Było 60 km/h przy ograniczeniu do 40 km/h.
Przekroczenie dopuszczalnej prędko¶ci do 10 km/h do 50 (1 pkt. karny)
o 11 - 20 km/h 50 - 100 (2 pkt. karne)
o 21 - 30 km/h 100 - 200 (4 pkt. karne)

Przywalili mi maksymalne widełki.
1. Pomylili sie, za Twoje wykroczenie 60/40 jest 50-100 zl - zwroc im
na to uwage.
2. Zawsze mozesz negocjowac na minimalna kwote z widelek albo prosic o
pouczenie.

WAM

Data: 2011-11-19 16:18:53
Autor: witek
On 11/19/2011 7:58 AM, Kriss wrote:

[...]

Nie rycz. B±dĽ mężczyzn±.

Data: 2011-11-20 18:45:25
Autor: Paweł
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Dnia Sat, 19 Nov 2011 10:39:45 +0100, "Kriss" <krissbezmaila@org.pl>
napisał:

Walczyć czy odpu¶ci

Najbardziej ¶miesz± mnie wszyscy oburzeni z chęci uniknięcia
zapłacenia mandatu, pisz±cy "jak prawo złamałe¶ to płać".
Niby prawda, ale je¶li tacy m±drale zagapi± się i też pojad± zbyt
szybko (każdemu sie może zdarzyć) to ciekawe, je¶li nikt ich nie
złapie to czy pójd± złożyć doniesienie o popełnieniu wykroczenia przez
siebie?
W końcu jaka to różnica, czy złapali, czy nie. Wykroczenie było.
Nasz kraj jest niestety krajem hipokrytów. Przepisy łamiemy róznorakie
przy wielu okazjach, albo nam sie durne wydaj±, albo s± durne, albo
nie mamy wyj¶cia np. nie da się zazwyczaj zapłacić banknotem za
parkowanie.

Jeżeli kto¶ mówi, że z chęci± zapłaci daninę, na rzecz jakiej¶ mało
przyjaznej gminy, to wierzyć sie nie chce.

Paweł

Data: 2011-11-20 18:55:31
Autor: Maruda
W dniu 2011-11-20 18:45, Paweł pisze:

  nie mamy wyj¶cia np. nie da się zazwyczaj zapłacić banknotem za
parkowanie.

Jeżeli kto¶ mówi, że z chęci± zapłaci daninę, na rzecz jakiej¶ mało
przyjaznej gminy, to wierzyć sie nie chce.

No wła¶nie...
Trzaby witka i innych mu podobnych zapytać, czy s± tak absolutnie czy¶ci i czy nie maj± ochoty złożyć na siebie doniesienia...
:)

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-11-20 19:28:35
Autor: spp
[...]

A jak się da banknotem to w kolejce czekaj±:
- brak możliwo¶ci zapłacenia kart± Visa;
- brak możliwo¶ci zapłacenia kart± MasterCard;
- zbyt rzadko rozmieszczone parkomaty;
- za wysokie krawężniki;
- parkowanie równoległe choć mogłoby być prostopadłe do krawędzi jezdni;
- za blisko okien;
- za daleko od centrum...

Jeżeli kto¶ mówi, że z chęci± zapłaci daninę, na rzecz jakiej¶ mało
przyjaznej gminy, to wierzyć sie nie chce.

Tyle, że w±tek nie o tym.

Autor postu wcale nie zwraca się z w±tpliwo¶ciami co robić bo pojechał przez wie¶ za szybko i nikt go nie  złapał tylko co zrobić by będ±c złapanym unikn±ć kary. Pewnie, że nikt dobrowolnie nie będzie chciał płacić kary (aczkolwiek zdarzało mi się dobrowolnie wspierać różne lokalne inicjatywy) ale s± ludzi którzy płacz± i s± tacy którzy nie robi± z tego problemu szukaj±c tanich wykrętów.

--
spp

Data: 2011-11-20 19:53:56
Autor: Paweł
Dnia Sun, 20 Nov 2011 19:28:35 +0100, spp <spp@op.pl> napisał:

aczkolwiek zdarzało mi się dobrowolnie wspierać różne lokalne inicjatywy

A to jest inna sprawa. Twoje pieni±dze, więc możesz z nimi robić co
chcesz. Nikt Cie nie zmusza.

Powiem tak, zapłaciłem w życiu kilka mandatów i je¶li była to Policja,
to oczywi¶cie nie ochoczo, ale płaciłem wszystkie, ale nie mam zamiaru
wspierać budżetu jakiej¶ cwanej pipidówy.

Ciekawy przypadek miałem ostatnio, jak mi strażnik usiłował wlepić
mandat za złe parkowanie. Jak powiedziałem, że nie przyjmuje mandatu i
niech kieruje sprawę do s±du, to nagle się okazało, że będzie
pouczenie...

Paweł

Data: 2011-11-20 19:57:28
Autor: spp
W dniu 2011-11-20 19:53, Paweł pisze:

Powiem tak, zapłaciłem w życiu kilka mandatów i je¶li była to Policja,
to oczywi¶cie nie ochoczo, ale płaciłem wszystkie, ale nie mam zamiaru
wspierać budżetu jakiej¶ cwanej pipidówy.

Rzeczywi¶cie to jaka¶ różnica czy za to samo zapłacisz Policji czy straży?
Ciekawe podej¶cie - nigdy nad tym się nie zastanawiałem.

[...]

No i dobrze.
Następny może nie będzie tak łagodny i tyle.

--
spp

Data: 2011-11-20 20:09:17
Autor: Paweł
Dnia Sun, 20 Nov 2011 19:57:28 +0100, spp <spp@op.pl> napisał:

W dniu 2011-11-20 19:53, Paweł pisze:

Rzeczywi¶cie to jaka¶ różnica czy za to samo zapłacisz Policji czy straży?
Ciekawe podej¶cie - nigdy nad tym się nie zastanawiałem.
 A różnica jest taka, że płac±c mandat Policji płacisz do budżetu
państwa, płac±c straży do budżetu gminy.
W ruchu drogowym łamiesz przepisy wydane przez państwo, a nie przez
gminę. Dleczego kara ma zasilać pojedyńcze gminy, to służy tylko do
łatania małych budzetów

No i dobrze.
Następny może nie będzie tak łagodny i tyle.

Cóż, ten doskonale wiedział, że w s±dzie by przegrał...
Niestety wielokrotnie już spotkałem się z próbami naginania przepisów
przez straże w celu wyłudzenia daniny (mandatu) i stwierdzenie, że
idziemy do s±du bardzo często powoduje "pouczenie".
A jak dostawałem mandat od policji, to zawsze byłó to ewidętne.

Paweł

Data: 2011-11-20 13:26:45
Autor: witek
On 11/20/2011 1:09 PM, Paweł wrote:
[...]

z nie pytaj pozniej, czemu drogi lokalne s± takie dziurawe.

Data: 2011-11-20 21:00:03
Autor: Paweł
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Dnia Sun, 20 Nov 2011 13:26:45 -0600, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał:

z nie pytaj pozniej, czemu drogi lokalne s± takie dziurawe.

To nie do końca tak jest.
Masz dwa miasta: Gdańsk i Gdynia, Gdańsk ma dużo więlszy budzet,
Gdynia ma dużo większy porzadek, lepsze drogi, brak kolejek w urzedach
i leszy transport publiczny.

Oba miasta nie maj± swoich fotoradarów...

Też jestem za samorz±dno¶ci±, ale nie kosztem ludzi.

Paweł

Data: 2011-11-20 22:10:01
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-20 20:26, witek pisze:
[...]

Argument godny innego, a mianowicie, że kasa z mandatów za złe parkowanie* będzie służyła budowom nowych parkingów w mie¶cie (nie pamiętam, gdzie to czytałam/słyszałam).
Czyli najpierw złoić społeczeństwo, a potem zrobić mu dobrze.

* przy czym oczywi¶cie to gmina najpierw ustala wg własnego widzimisię, w którym miejscu nie będzie wolno parkować :>

N.

Data: 2011-11-20 20:13:38
Autor: spp
W dniu 2011-11-20 20:09, Paweł pisze:

[...]

No to tak patrz±c płac±c do budżetu Państwa to dopiero wyrzucam pieni±dze, płac±c do budżetu gminy trochę 'mniej' je wyrzucam.*

--
spp
* - zwolennik prymatu samorz±du nad władz± federaln±. ;)

Data: 2011-11-23 00:10:24
Autor: Bydlę
On 2011-11-19 09:39:45 +0000, "Kriss" <krissbezmaila@org.pl> said:

Walczyć czy odpu¶cić?

[...]

To "wczoraj" nie przyszedł mandat?
;>

(...)

Jak podej¶ć do sprawy?

Zapłacić.

--
Bydlę

Data: 2011-11-25 15:29:40
Autor: Cpl
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111109/SLUPSK/208518221

Typowy obraz działań Straży Gminnej w Polsce.

Straż gminna + zdjęcie z wakacji