Straż gminna + zdjęcie z wakacji

Data: 2011-11-20 18:45:25
Autor: Paweł
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Dnia Sat, 19 Nov 2011 10:39:45 +0100, "Kriss" <krissbezmaila@org.pl>
napisał:

Walczyć czy odpuści

Najbardziej śmieszą mnie wszyscy oburzeni z chęci uniknięcia
zapłacenia mandatu, piszący "jak prawo złamałeś to płać".
Niby prawda, ale jeśli tacy mądrale zagapią się i też pojadą zbyt
szybko (każdemu sie może zdarzyć) to ciekawe, jeśli nikt ich nie
złapie to czy pójdą złożyć doniesienie o popełnieniu wykroczenia przez
siebie?
W końcu jaka to różnica, czy złapali, czy nie. Wykroczenie było.
Nasz kraj jest niestety krajem hipokrytów. Przepisy łamiemy róznorakie
przy wielu okazjach, albo nam sie durne wydają, albo są durne, albo
nie mamy wyjścia np. nie da się zazwyczaj zapłacić banknotem za
parkowanie.

Jeżeli ktoś mówi, że z chęcią zapłaci daninę, na rzecz jakiejś mało
przyjaznej gminy, to wierzyć sie nie chce.

Paweł

Data: 2011-11-20 18:55:31
Autor: Maruda
W dniu 2011-11-20 18:45, Paweł pisze:

  nie mamy wyjścia np. nie da się zazwyczaj zapłacić banknotem za
parkowanie.

Jeżeli ktoś mówi, że z chęcią zapłaci daninę, na rzecz jakiejś mało
przyjaznej gminy, to wierzyć sie nie chce.

No właśnie...
Trzaby witka i innych mu podobnych zapytać, czy są tak absolutnie czyści i czy nie mają ochoty złożyć na siebie doniesienia...
:)

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-11-20 19:28:35
Autor: spp
[...]

A jak się da banknotem to w kolejce czekają:
- brak możliwości zapłacenia kartą Visa;
- brak możliwości zapłacenia kartą MasterCard;
- zbyt rzadko rozmieszczone parkomaty;
- za wysokie krawężniki;
- parkowanie równoległe choć mogłoby być prostopadłe do krawędzi jezdni;
- za blisko okien;
- za daleko od centrum...

Jeżeli ktoś mówi, że z chęcią zapłaci daninę, na rzecz jakiejś mało
przyjaznej gminy, to wierzyć sie nie chce.

Tyle, że wątek nie o tym.

Autor postu wcale nie zwraca się z wątpliwościami co robić bo pojechał przez wieś za szybko i nikt go nie  złapał tylko co zrobić by będąc złapanym uniknąć kary. Pewnie, że nikt dobrowolnie nie będzie chciał płacić kary (aczkolwiek zdarzało mi się dobrowolnie wspierać różne lokalne inicjatywy) ale są ludzi którzy płaczą i są tacy którzy nie robią z tego problemu szukając tanich wykrętów.

--
spp

Data: 2011-11-20 19:53:56
Autor: Paweł
Dnia Sun, 20 Nov 2011 19:28:35 +0100, spp <spp@op.pl> napisał:

aczkolwiek zdarzało mi się dobrowolnie wspierać różne lokalne inicjatywy

A to jest inna sprawa. Twoje pieniądze, więc możesz z nimi robić co
chcesz. Nikt Cie nie zmusza.

Powiem tak, zapłaciłem w życiu kilka mandatów i jeśli była to Policja,
to oczywiście nie ochoczo, ale płaciłem wszystkie, ale nie mam zamiaru
wspierać budżetu jakiejś cwanej pipidówy.

Ciekawy przypadek miałem ostatnio, jak mi strażnik usiłował wlepić
mandat za złe parkowanie. Jak powiedziałem, że nie przyjmuje mandatu i
niech kieruje sprawę do sądu, to nagle się okazało, że będzie
pouczenie...

Paweł

Data: 2011-11-20 19:57:28
Autor: spp
W dniu 2011-11-20 19:53, Paweł pisze:

Powiem tak, zapłaciłem w życiu kilka mandatów i jeśli była to Policja,
to oczywiście nie ochoczo, ale płaciłem wszystkie, ale nie mam zamiaru
wspierać budżetu jakiejś cwanej pipidówy.

Rzeczywiście to jakaś różnica czy za to samo zapłacisz Policji czy straży?
Ciekawe podejście - nigdy nad tym się nie zastanawiałem.

[...]

No i dobrze.
Następny może nie będzie tak łagodny i tyle.

--
spp

Data: 2011-11-20 20:09:17
Autor: Paweł
Dnia Sun, 20 Nov 2011 19:57:28 +0100, spp <spp@op.pl> napisał:

W dniu 2011-11-20 19:53, Paweł pisze:

Rzeczywiście to jakaś różnica czy za to samo zapłacisz Policji czy straży?
Ciekawe podejście - nigdy nad tym się nie zastanawiałem.
 A różnica jest taka, że płacąc mandat Policji płacisz do budżetu
państwa, płacąc straży do budżetu gminy.
W ruchu drogowym łamiesz przepisy wydane przez państwo, a nie przez
gminę. Dleczego kara ma zasilać pojedyńcze gminy, to służy tylko do
łatania małych budzetów

No i dobrze.
Następny może nie będzie tak łagodny i tyle.

Cóż, ten doskonale wiedział, że w sądzie by przegrał...
Niestety wielokrotnie już spotkałem się z próbami naginania przepisów
przez straże w celu wyłudzenia daniny (mandatu) i stwierdzenie, że
idziemy do sądu bardzo często powoduje "pouczenie".
A jak dostawałem mandat od policji, to zawsze byłó to ewidętne.

Paweł

Data: 2011-11-20 13:26:45
Autor: witek
On 11/20/2011 1:09 PM, Paweł wrote:
[...]

z nie pytaj pozniej, czemu drogi lokalne są takie dziurawe.

Data: 2011-11-20 21:00:03
Autor: Paweł
Straż gminna + zdjęcie z wakacji
Dnia Sun, 20 Nov 2011 13:26:45 -0600, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał:

z nie pytaj pozniej, czemu drogi lokalne są takie dziurawe.

To nie do końca tak jest.
Masz dwa miasta: Gdańsk i Gdynia, Gdańsk ma dużo więlszy budzet,
Gdynia ma dużo większy porzadek, lepsze drogi, brak kolejek w urzedach
i leszy transport publiczny.

Oba miasta nie mają swoich fotoradarów...

Też jestem za samorządnością, ale nie kosztem ludzi.

Paweł

Data: 2011-11-20 22:10:01
Autor: Nixe
W dniu 2011-11-20 20:26, witek pisze:
[...]

Argument godny innego, a mianowicie, że kasa z mandatów za złe parkowanie* będzie służyła budowom nowych parkingów w mieście (nie pamiętam, gdzie to czytałam/słyszałam).
Czyli najpierw złoić społeczeństwo, a potem zrobić mu dobrze.

* przy czym oczywiście to gmina najpierw ustala wg własnego widzimisię, w którym miejscu nie będzie wolno parkować :>

N.

Data: 2011-11-20 20:13:38
Autor: spp
W dniu 2011-11-20 20:09, Paweł pisze:

[...]

No to tak patrząc płacąc do budżetu Państwa to dopiero wyrzucam pieniądze, płacąc do budżetu gminy trochę 'mniej' je wyrzucam.*

--
spp
* - zwolennik prymatu samorządu nad władzą federalną. ;)

Straż gminna + zdjęcie z wakacji