[KRK] Straż miejska łapie

Data: 2009-07-21 20:24:52
Autor: Jan Srzednicki
[KRK] Straż miejska łapie
On 2009-07-21, Tomasso wrote:
Gwałtu, rety! Trwoga!

SM łapie rowerzystów za niestosowanie się do oznakowania pionowego i poziomego. Konkretnie za skrzyżowaniem Westerplatte-Mikołajska w kierunku "do Rynku", za zjechanie ze skręcającej w prawo ścieżki rowerowej i kontynuowanie jazdy na wprost na zakaz ruchu.

Podczas gdy ze mną uprzejmie rozmawiano, w tym samym miejscu złapany został kolejny chłopak, a całą czwórkę minęło z dziesięć kolejnych osób, które podobnie skracały sobie drogę przez Stare Miasto.

Zostałem poinstruowany o wykroczeniu, wysokości potencjalnego mandatu, nie dyskutowałem specjalnie, lecz miło i uprzejmie podałem swoje autentyczne dane osobowe (polecam nie kombinować, bo panowie od razu sprawdzają przez radio).

To widzę, że jakaś szersza akcja. Dzisiaj łapali również na przejściu
pod mostem Stopień Dąbie (tam, gdzie jest przerwa w DDR i trzeba rower
przeprowadzać). Jak przejeżdżałem, to wlepiali mandat za to jakiejś
dziewczynie. Chyba poważnie nie mają nic do roboty.

Data: 2009-07-21 22:50:48
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[KRK] Straż miejska łapie

[...]

Koniec miesiąc się zbliża, trzeba normy wyrobić.
BTW, czy ktoś z was uciekł kiedyś SM lub Policji?

zyga

Data: 2009-07-21 23:30:58
Autor: kosik
[KRK] Straż miejska łapie

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h458jf$vi5$1news.interia.pl...
Koniec miesiąc się zbliża, trzeba normy wyrobić.
BTW, czy ktoś z was uciekł kiedyś SM lub Policji?

Sie zdarzyło pare razy :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-07-22 09:51:42
Autor: reme.k
[KRK] Straż miejska łapie
> Koniec miesiąc się zbliża, trzeba normy wyrobić.
> BTW, czy ktoś z was uciekł kiedyś SM lub Policji?

Sie zdarzyło pare razy :)

No :)

Data: 2009-07-22 22:04:12
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[KRK] Straż miejska łapie

[...]

Jesteś strasznikiem?
;-)

zyga

Data: 2009-07-23 06:55:08
Autor: Ryszard Mikke
[KRK] Straż miejska łapie
napisał(a):

> [...]

Koniec miesiąc się zbliża, trzeba normy wyrobić.
BTW, czy ktoś z was uciekł kiedyś SM lub Policji?

Chyba nie chce im się gonić.
Zawyli na mnie, jak wjechałem na pasy, żeby się włączyć do ruchu w lewo,
dałem w długą i nie stwierdziłem pościgu. Widać aż tak im się nie nudziło.

rmikke

Data: 2009-07-22 02:19:11
Autor: Wojtek Paszkowski
[KRK] Straż miejska łapie

"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnh6c90k.1ftj.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

[...]

Straż Miejska bez asysty Policji? A mają już takie uprawnienia?

pozdr

Data: 2009-07-22 05:54:21
Autor: fabian
[KRK] Straż miejska łapie
Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

Chyba mogą juĹź bez ograniczeń zatrzymywać pojazdy. Poza tym "od  zawsze" mogli zatrzymywać na zakazie ruchu/wjazdu z tego co pamiętam. Niestety podstawy nie przytoczę.

Fabian.

Data: 2009-07-22 06:05:44
Autor: Bartek
[KRK] Straż miejska łapie
Witam,

Straż Miejska może zawsze i wszędzie zatrzymywać rowerzystów i pieszych a kierujących samochodami właśnie na zakazie ruchu i zakazie wjazdu.

Data: 2009-07-22 10:41:54
Autor: Wojtek Paszkowski
[KRK] Straż miejska łapie
"Bartek" <bartekbosowiec@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h46a7o$e4n$1inews.gazeta.pl...

Straż Miejska może zawsze i wszędzie zatrzymywać rowerzystów i pieszych

i kuniarzy i pastuchów. Tyle że to jest zapisane w starym rozporządzeniu - w nowym z 2008r nie mogę jakoś znaleźć paragrafu, który bezpośrednio mówi o uprawnieniach straży gminnych. Cokolwiek o uprawnieniach do kontroli pojazdów jest tylko we wzorze upoważnienia do kontroli ruchu drogowego przez strażnikow. Czyżby straż wiejska miała teraz nieograniczone możliwości kontroli?

No i żeby było ciekawiej, we wzorze i rozporządzeniu z 2002roku jest zapisane:

"Straznicy strazy gminnych (miejskich) są uprawnieni do wykonywania czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego w odniesieniu do:
(..>)
2) uczestników ruchu naruszających przepisy ustawy - Prawo o ruchu drogowym o:
(...)
b) ruchu motorowerów, rowerów (...)"

Czyli np. łamanie zakazu wjazdu w drogę jednokierunkową, nakazu skrętu itp nie do końca podpadałoby pod kontrolę straży - bo z jakiego powodu kierujący rowerem miałby być w tym zakresie inaczej traktowany niż kierujący innym pojazdem? Istnieje też na orzeczenie TK kwestionujące przepis o kontrolowaniu uczestników ruchu łamiących przepisy dot. ruchu pieszych - jako niekonstytucyjny i niezgodny z delegacją z PORD. Ktoś wie coś więcej na ten temat?

pozdr

Data: 2009-07-22 09:18:54
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
[KRK] Straż miejska łapie
On 2009-07-21, Tomasso wrote:
Gwałtu, rety! Trwoga!

[...]

Żadna szersza akcja, co jakiś czas pojawiają się w tych miejscach. Pamiętam kiedyś jak się z nich śmialiśmy do rozpuku, gdy łapali na Dąbiu, a my z kolegą zjechaliśmy ze skarpy po przejechaniu górą. Mina strażników bezcenna.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-22 20:58:55
Autor: amrac
[KRK] Straż miejska łapie
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

[...]

A ty przypadkiem wtedy nie sprowadzałeś? <rotfl>

Data: 2009-07-22 21:36:21
Autor: Tomasz Konik
[KRK] Straż miejska łapie

> [...]

Żadna szersza akcja, co jakiś czas pojawiają się w tych miejscach. Pamiętam kiedyś jak się z nich śmialiśmy do rozpuku, gdy łapali na Dąbiu, a my z kolegą zjechaliśmy ze skarpy po przejechaniu górą. Mina strażników bezcenna.

Owszem, można uciekać, omijać, bawić się w kotka & myszkę. Tylko, że w
normalnym kraju/państwie, chyba nie o to chodzi. Chodzi o to, by DDR służyła
do sprawnego przejazdu rowerzystom, a nie do napełniania kabzy urzędu.
Podobnie jest z kierowcami i polucjantami na drogach, etc. Zrzuca się przy tym
odpowiedzialność wyłącznie na rowerzystów, kierowców et consortes; służby
(policja, SM) wydają się służyć niekompetencji urzędników, a nie potrzebom
społecznym )którym winni służyć (wraz z urzędasami).
Dziel i rządź. Szczuje się kierowców przeciw rowerzystom, rowerzystów przeciw
kierowcom. Jedni i drudzy są winni. Nie są winni ci, którzy mają mandat i
możliwości rozwiązywać problemy, a którzy "oby do koryta" tylko.
Problem z przejazdem, a raczej jego brakiem, przy stopniu Dąbie, czy totalnie
zagmatwana sytuacja komunikacyjna wewnątrz plant, to przykłady; jest ich wiele.
No, i ten doniosły syndrom urzędniczy: dokopać tym, którym się da, a nie tym,
którym należy. Widział kto SM piątkowo-sobotniej nocy w Hucie, albo Pogórzu,
albo w innym podobnym miejscu? No, bo po co... Ale znajdą się na plantach
walnąć mandacik rowerzystce. Bo ona im po ryju nie da.
K.

Data: 2009-07-22 09:28:54
Autor: out
[KRK] Straż miejska łapie
Jan Srzednicki pisze:

To widzę, że jakaś szersza akcja. Dzisiaj łapali również na przejściu
pod mostem Stopień Dąbie (tam, gdzie jest przerwa w DDR i trzeba rower
przeprowadzać).
(...)

Łorany! O której to było? Myśmy koło 15.40 jechali i już pusto było, albo jeszcze?

Data: 2009-07-22 09:16:41
Autor: Jan Srzednicki
[KRK] Straż miejska łapie
On 2009-07-22, out wrote:

[...]