Straz miejska pomaga odpalic auta

Data: 2013-01-22 13:22:24
Autor: Michal Lukasik
Straz miejska pomaga odpalic auta
Witam

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,13274325,_To_na_pewno_za_darmo___Straz_miejska_pomaga_odpalic.html

Ktoś powinien ich najpierw przeszkolić bo to co widać na zdjęciach to IMO "masakra". Chyba nie muszę tłumaczyć o co chodzi i każdy widzi?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2013-01-22 13:24:22
Autor: masti
Straz miejska pomaga odpalic auta
Dnia pięknego Tue, 22 Jan 2013 13:22:24 +0000 osobnik zwany Michal Lukasik
napisał:

[...]

ciekawe kto zapłaci za szkody? są ubezpieczeni?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-01-22 14:26:34
Autor: Myjk
Straz miejska pomaga odpalic auta
Tue, 22 Jan 2013 13:24:22 +0000 (UTC), masti
Ktoś powinien ich najpierw przeszkolić bo to co widać na zdjęciach to
IMO "masakra". Chyba nie muszę tłumaczyć o co chodzi i każdy widzi?
ciekawe kto zapłaci za szkody? są ubezpieczeni?

Realnie to bezpieczniejsze niĹź odpalanie na pych. :P
Czyt. nie róbcie scen, nie wszyscy się muszą znać. :>

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-01-22 14:39:06
Autor: ddddddd
W dniu 2013-01-22 14:26, Myjk pisze:
[...]

no dobra, uświadomcie mnie co w tym niebezpiecznego?

Lukasz

Data: 2013-01-22 14:58:31
Autor: wchpikus
Straz miejska pomaga odpalic auta

no dobra, uświadomcie mnie co w tym niebezpiecznego?

Tez nie rozumiem...
Z ekektrycznego punktu widzenia to fakt, podlaczanie dwoch akumulatorow rownolegle nie jest najlepszym pomyslem, ale przy zalozeniu ze drugie auto (od ktorego odpalamy) ma wlaczony silnik bedzie dzialac..
Wiec o co chodzi?

Data: 2013-01-22 15:06:51
Autor: Michał Pysz
[...]
To akurat nie ma znaczenia, połączenie przez masę też będzie równoległe.
A chodzi o iskrzenie przy podłączaniu/odłączaniu.
Zależy nam na tym by to iskrzenie było daleko od akumulatora.

mp.

Data: 2013-01-22 15:10:51
Autor: ddddddd
W dniu 2013-01-22 15:06, Michał Pysz pisze:
[...]

ale dlaczego, wybuchł komuś kiedyś akumulator od takiego iskrzenia?

Lukasz

Data: 2013-01-22 15:40:28
Autor: ddddddd
W dniu 2013-01-22 15:26, wchpikus pisze:
W dniu 2013-01-22 15:10, ddddddd pisze:
To akurat nie ma znaczenia, połączenie przez masę też będzie równoległe.

eeee?

Jesli nie ma znaczenia, proponuje policzyc prady plynace miedzy
akumulatorami...
Zakladajac ze masz dwa takie same aku, i prad jaki mozesz z nich
wykrzesac (rozruchowy) np 12V 54Ah prad 530A, to rezystancja wewnetrzna
takiego aku to ok 0.018ohm..
Teraz jeden z nich ma 12V( dobry) a drugi jest rozladowany...10V
Przy 2V roznicy masz 111A...
hmm...
Jednak moim zdaniem ma to znaczenie...
Moze sie myle..
:)

no ale doczekam się wreszcie odpowiedzi jakie znaczenie? wybuchnie? zepsuje się akumulator?
Pytam bo od zawsze tak odpalam i jeszcze nic mi ani nikomu znajomemu się nie stało - i zwykle większe akumulatory - od 60 do 100Ah.

Lukasz

Data: 2013-01-22 21:43:11
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 22 Jan 2013 15:10:51 +0100, ddddddd napisał(a):

[...]

Ja widziałem od trochę innego iskrzenia - łądujący się akumulator wybuchł
podczas gdy obok iskrzyła szlifierka.
Upewniło mnie to w tym, że to mimo wszystko możliwe.
Chociaż oczywiście pod maską mniej prawdopodobne, ale po co kusić los?

Nie lepiej zapiąć tą klemę gdzieś na silnik?

Data: 2013-01-22 21:46:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Straz miejska pomaga odpalic auta
Hello wchpikus,

[...]

Bardzo - rezystancja wewnętrzna rozladowanego akumulatora jest
znacznie większą a i rezystancja przewodów nie jest zerowa. I tu
pojawia sie przewaga tak potępianych na tej grupie badziewnych
przewodow - one zmniejszają prąd wyrównawczy!

:)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-22 15:30:08
Autor: wchpikus
[...]

Jednak moim zdaniem ma to znaczenie...szczegolnie jak nie chcesz swojego rozladowac:)

Moze sie myle..

Data: 2013-01-22 15:42:31
Autor: ddddddd
W dniu 2013-01-22 15:30, wchpikus pisze:
[...]

czyli przyjmujesz że ktoś odpala drugie auto na zgaszonym silniku? może dlatego nie rozumiałem o co chodzi, bo logiczne jest że auto ze sprawnym aku stoi odpalone, a czasem nawet przygazowane

Lukasz

Data: 2013-01-22 15:47:44
Autor: wchpikus
Straz miejska pomaga odpalic auta

Moze sie tak zdarzyc,ktos popodlacza i probuje odpalic auto, ktore bedzie "dawca":)
A tutaj zonk:)

A czy cos sie stanie...raczej nie, nie slyszalem o zadnym przypadku, no chyba ze odwrotnie podlaczy kable:)

Data: 2013-01-22 19:33:31
Autor: Dykus
[...]

A jaka jest rezystancja tego drugiego, padniętego akumulatora?

Teraz jeden z nich ma 12V( dobry) a drugi jest rozladowany...10V
Przy 2V roznicy masz 111A...

I jak długo taki prąd płynie?

Jednak moim zdaniem ma to znaczenie...szczegolnie jak nie chcesz swojego
rozladowac:)

Odpalanie samochodu z cudzego akumulatora to nawet w instrukcjach obsługi do samochodów jest opisane, więc jak najbardziej legalne... :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2013-01-22 23:27:16
Autor: nom
Straz miejska pomaga odpalic auta

Użytkownik "Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> napisał w wiadomości news:kdmm20$au7$1node1.news.atman.pl...
Witam,

[...]

sprawny 12,7V 4mOhm
wyład. 12,3V 8mOhm
prąd 0,4V/12mOhm = 33A
Przez 1 min. ładowania takim prądem wyładowany akumulator odzyska ok. 0,5Ah. :-)

Data: 2013-02-02 00:10:14
Autor: Dykus
Straz miejska pomaga odpalic auta
Witam,

W dniu 2013-01-22 23:27, nom pisze:

sprawny 12,7V 4mOhm
wyład. 12,3V 8mOhm

Trochę późno odpowiadam, ale z ciekawości zapytam - czym to zmierzyłeś? Zwłaszcza te rezystancje...

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2013-01-22 21:36:36
Autor: nom

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:kdm7pg$24kt$3news2.ipartners.pl...

[...]

.... mylisz się. ;-)
Spadek napięcia na rezystancji wew. 18 mOhm przy 530A byłby 9,54V, a więc na zaciskach miałbyś ok. 3V. :-)

Data: 2013-01-22 15:03:22
Autor: wchpikus
Straz miejska pomaga odpalic auta

> no dobra, uświadomcie mnie co w tym niebezpiecznego?

Tez nie rozumiem...
Z elektrycznego punktu widzenia to fakt, podlaczanie dwoch akumulatorow rownolegle nie jest najlepszym pomyslem, ale przy zalozeniu ze drugie auto (od ktorego odpalamy) ma wlaczony silnik bedzie dzialac..
Wiec o co chodzi?

Data: 2013-01-22 15:05:28
Autor: Jacek
Straz miejska pomaga odpalic auta
W dniu 2013-01-22 14:22, Michal Lukasik pisze:
Witam

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, bo i tak ci panowie będą mi się zawsze kojarzyć z cwaniakami próbującymi z wszelką cen cisnąć mandat, ale dobre i to.
Jacek

Data: 2013-01-22 15:54:56
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail michu_l@tlenCUT.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

hmmm... ja nie wiem o co chodzi...

Ale przyszło mi do głowy coś innego - jak wezwiecie ich codziennie do 10 miejsc, to nie będą mieli czasu suszyć.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2013-01-22 19:35:27
Autor: tck

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:22012013.45683793budzik61.poznan.pl...
[...]

na zdjeciu sa pod swoja siedziba
i samochod 'biorca' stoi w miejscu gdzie zazwyczaj jest przejazd;)
wiec moze tylko na ichniejszym parkingu to dziala :D

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Straz miejska pomaga odpalic auta