[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

Data: 2012-01-27 12:35:12
Autor: Jacek Midura
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Cześć,

na początku wyrażam nadzieję, że nie zostanę zjedzony za potrójnego crossa, ale ciężko mi temat przypisać do jednej grupy.

Zastanawiam się nad rozwiązaniem, które pozwoli oglądać programy naziemnej cyfrowej TV na komputerach w sieci domowej. Co mi się nasuwa, to postawić w tej sieci komputer z kartą telewizyjną i na nim jakieś VLC żeby wysyłało w sieć. Teraz pytania:

1. Jak rozumiem w takiej sytuacji oglądać program można na wielu komputerach, ale wszędzie ten sam? Jeśli tak, to czy są tunery TV umożliwiające odbiór więcej niż jednego programu jednocześnie i czy VLC takie coś obsłuży (niechby to nawet były dwie instancje VLC działające równolegle)?

2. Jak rozwiązać kwestię przełączania na inny program TV - czy np. VLC player potrafi się w tym temacie dogadać z VLC serwerem? Zawsze można wejść na serwer przez VNC chociażby, ale to takie mało komfortowe.

3. Jakieś tunery są polecane/odradzane? Wewnętrzny czy USB? Czy na wybór może mieć wpływ fakt, że tuner będzie działał zasadniczo non-stop (tzn. czy są takie które tego nie lubią)? A może są mechanizmy, które pozwalają włączyć tuner i/lub streaming tylko wtedy, gdy ktoś chce coś obejrzeć (przyjaźniejsze niż wspomniane VNC)?

4. Jakiego rzÄ™du prÄ™dkość procesora jest potrzebna w serwerze streamingu - 1,5GHz? Czy karta graficzna ma znaczenie? Szukać jakiegoÅ› używanego  komputera czy może np. takie RaspberryPI albo coÅ› w tym stylu by sobie poradziÅ‚o?

5. A może są gotowe tego typu rozwiązania? Próbowałem trochę szukać, ale widzę że aktualnie tendencja jest dokładnie odwrotna, tzn. rzucanie na telewizor treści z Internetu. Cóż, taką mam fanaberię.

Oczywiście nie upieram się że to musi być konkretnie VLC. Budżet nie jest ściśle określony (na razie rozpoznaję temat), orientacyjnie do 300zł za sprzęt (oprogramowanie zakładam że będzie darmowe).

Będę wdzięczny za wskazówki.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-27 12:02:48
Autor: Cezar

On 27/01/2012 11:35, Jacek Midura wrote:
[...]

Nie koniecznie. Jezeli programy sa na tym samym transponderze (SAT) lub multipleksie (TV naziemna) to kazdy moze ogladac inny program.

2. Jak rozwiązać kwestię przełączania na inny program TV - czy np. VLC player potrafi się w tym temacie dogadać z VLC serwerem? Zawsze można wejść na serwer przez VNC chociażby, ale to takie mało komfortowe.

Nie znam VLC. Uzywalem VDR i ten wystawia osobny link do kazdego kanalu po HTTP

[...]

Najlepiej taki, ktory bedzie ubslugiwany przez oprogramowanie ktore bedziesz uzywal.

[...]

Jezeli nie bedziesz robil transkodowania to powinno wystarczyc. Ja uzywalem kompa na ATOM ION 330 1.6GHz i dawal rade nawet z transkodowaniem kanalu z mpeg2 do mpeg4 w pomniejszonej rozdzielczosci.

5. A może są gotowe tego typu rozwiązania? Próbowałem trochę szukać, ale widzę że aktualnie tendencja jest dokładnie odwrotna, tzn. rzucanie na telewizor treści z Internetu. Cóż, taką mam fanaberię.

pierwszy link na google po wpisaniu "dvb-t stream over network"
http://www.jtvlan.org/

[...]

c.

Data: 2012-01-27 14:20:58
Autor: Jacek Midura
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Dnia 2012-01-27, o godz. 12:02:48
Cezar <cezar91@BEZtlen.pl> napisał(a):

> [...]
> komfortowe.

Nie znam VLC. Uzywalem VDR i ten wystawia osobny link do kazdego

Czyli można oglądać niezależnie różne kanały - to nawet fajniej niż
się spodziewałem.

> [...]
> fanaberiÄ™.

pierwszy link na google po wpisaniu "dvb-t stream over network"

Szkoda, że serwer tylko na Windows (choć może odgrzebię jakąś licencję),
ale i tak wygląda bardzo zachęcająco. Oto co znaczy umieć zadać właściwe
pytanie szukajce.

Dzięki.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-27 14:35:45
Autor: Jacek Midura
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Dnia 2012-01-27, o godz. 14:20:58
Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl> napisał(a):

> [...]

Szkoda, że serwer tylko na Windows (choć może odgrzebię jakąś
licencję), ale i tak wygląda bardzo zachęcająco. Oto co znaczy umieć

Dopiero teraz doczytałem co to takiego to VDR - rewelacja. Nawet gotowe
paczki dla niektórych dystrybucji :) Jeszcze raz dzięki.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-27 13:57:37
Autor: Cezar
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

On 27/01/2012 13:35, Jacek Midura wrote:
Dnia 2012-01-27, o godz. 14:20:58
Jacek Midura<jacek@m.krakow.pl>  napisaÅ‚(a):

Dnia 2012-01-27, o godz. 12:02:48
Cezar<cezar91@BEZtlen.pl>  napisaÅ‚(a):

[...]

tu masz kompletne rozwiazanie oparte na ubuntu:
http://www.yavdr.org/

a zwlaszcza plugin:
VDR-Plugin Streamdev-Server
http://projects.vdr-developer.org/projects/show/plg-streamdev

Data: 2012-01-27 13:09:52
Autor: Budyń
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:ioeav8xpkc.ln2m.krakow.pl...
[...]

a nie Å‚atwiej zamiast streamingu dolożyć kabel antenowy do każdego kompa i dac tuner usb np  taki? http://allegro.pl/tuner-tv-asus-mycinema-u3100-mini-plus-usb-dvb-t-i2060274897.html
Załatwiasz niezależność - kazdy komp ogląda co chce.

No chyba ze nie ma jak rozprowadzić dodatkowego kabla antenowego... b.

Data: 2012-01-27 13:22:47
Autor: Zenek
W dniu 2012-01-27 12:35, Jacek Midura pisze:
[...]

Dowolny tuner z Linuxem na pokladzie i zlaczem RJ45 np dreambox i klony, z tym ze jeden stream na jeden tuner. procki w tych tunerach zaczynaja sie od 250MHz. Dekodowanie strumienia jest realizowane sprzetowo.

Data: 2012-01-27 14:26:37
Autor: Jacek Midura
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Dnia 2012-01-27, o godz. 13:22:47
Zenek <tywiesz@pot.pl> napisał(a):

> [...]
klony, z tym ze jeden stream na jeden tuner. procki w tych tunerach
zaczynaja sie od 250MHz. Dekodowanie strumienia jest realizowane

Dzięki za podpowiedź, choć z tego co widzę to to jest sporo wyższa liga
cenowa.

Jacek Midura

Data: 2012-01-27 13:43:34
Autor: DooMiniK
[...]

[...]

Nie spełni to Twoich wymagań, odezwij się na priv (mail
w stopce).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-01-27 15:06:41
Autor: Marx
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
1) Server linux
2) tyle dongli USB DVB-T ile planujesz użytkowników
3) vdr, tvheadend, Myth lub podobne - jako server
4) jako klient - to zależy jaki server, do vdr jest np Vomp, ale można używać VLC (streamdev)

Jako bonus masz nagrywarkÄ™.

Nie wiem natomiast jak rozwiązane jest posiadanie kilka takich samych kanałów na różnych urządzeniach. Na pewno można mieć np 3xtvp1 różnie nazwane i umówić się na swoją pulę kanałów, ale być może serwery są na tyle mądre że potrafią zrozumieć iż są to te same kanały i inteligentnie zarządzać ich przydzielaniem. Ponieważ nigdy nie miałem zdublowanych urządzeń z tymi samymi kanałami - to tego nie sprawdzałem i sam jestem ciekaw.
Marx

Data: 2012-01-27 15:05:21
Autor: Cezar

On 27/01/2012 14:06, Marx wrote:
1) Server linux
2) tyle dongli USB DVB-T ile planujesz użytkowników
dlaczego? ... Raczej tyle co MUXów

c.

Data: 2012-01-27 15:18:30
Autor: Damian G
W dniu 27.01.2012 12:35, Jacek Midura pisze:
[...]

Zasadniczo korzystając z jednego tunera można oglądać/nagrywać programy z jednego multipleksa.
Więc warto mieć dwa lub więcej tunerów (można dokupować z czasem, jak DVB-T w Polsce będzie się rozwijać).
Nie wiem jak VLC, ale XBMC-PVR + tvheadend takie coś obsługuje,

2. Jak rozwiązać kwestię przełączania na inny program TV - czy np. VLC player potrafi się w tym temacie dogadać z VLC serwerem? Zawsze można wejść na serwer przez VNC chociażby, ale to takie mało komfortowe.
Proponuję użyć tvheadend na jednym komputerze (serwer) i XBMC-PVR na innych.

[...]
Takie które dobrze działają pod linuksem:
http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-T_USB_Devices/Full
Raczej USB - chyba łatwiej ich podłączyć więcej niż 1.
Raczej nie miniaturowe - mogą mieć problemy z odprowadzaniem ciepła
Raczej ze standardowym gniazdem antenowym - nie potrzeba przejściówki.

[...]
Karta graficzna nie ma znaczenia. komputerki na Atomie 330 spokojnie dają radę - nagrywanie na dysk nawet kilu programów równocześnie zabiera kilkanaście % CPU. Jeśli będzie służył tylko jako serwer (bez oglądania na nim) wystarczy spokojnie 512 MB RAM.

5. A może są gotowe tego typu rozwiązania? Próbowałem trochę szukać, ale widzę że aktualnie tendencja jest dokładnie odwrotna, tzn. rzucanie na telewizor treści z Internetu. Cóż, taką mam fanaberię.
Jak już pisałem: XBMC-PVR branch http://packages.pulse-eight.net/
+ tvheadend https://www.lonelycoder.com/tvheadend/download
na Ubuntu

Oczywiście nie upieram się że to musi być konkretnie VLC. Budżet nie jest ściśle określony (na razie rozpoznaję temat), orientacyjnie do 300zł za sprzęt (oprogramowanie zakładam że będzie darmowe).
Tuner DVB-T USB jakieś 60 zł, a za 240 zł to nie wiem czy jakiś stary komputer znajdziesz

Będę wdzięczny za wskazówki.

--
Damian

Data: 2012-01-27 17:10:42
Autor: Usrobo
[...]

szukaj pod haslem stacja czołowa

Data: 2012-01-27 16:31:07
Autor: Waldek Godel
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Dnia Fri, 27 Jan 2012 17:10:42 +0100, Usrobo napisa³(a):

szukaj pod haslem stacja czo³owa

Szukaj pod has³em netykieta, bo cytujesz jak ostatni... powiedzmy, ¿e pose³
na sejm.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2012-01-27 18:25:42
Autor: Cavallino
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości news:ioeav8xpkc.ln2m.krakow.pl...
Cześć,

Jak wyłączysz qp i zadasz jeszcze raz swoje pytanie to Ci odpowiem.

Na teraz tylko tak ogólnie - jak kupisz kartę z wieloma tunerami, to możesz oglądać wiele programów z różnych transponderów.
Jak będzie tylko jeden tuner to z jednego transpondera.
Nie potrzeba super softu wystarczy dvbviewer kosztujÄ…cy 15 Eur.

Data: 2012-01-28 08:18:48
Autor: Jingiel
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

Jak będzie tylko jeden tuner to z jednego transpondera.
Nie potrzeba super softu wystarczy dvbviewer kosztujÄ…cy 15 Eur.

A ty wiesz o czym mowa? Chodzi o dvb-t, więc transponderów tu nie ma :-)

--

Jingiel

Data: 2012-01-28 08:51:42
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jingiel" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:jg07h4$fdp$1news.task.gda.pl...

Jak będzie tylko jeden tuner to z jednego transpondera.
Nie potrzeba super softu wystarczy dvbviewer kosztujÄ…cy 15 Eur.

A ty wiesz o czym mowa? Chodzi o dvb-t, więc transponderów tu nie ma :-)

Mux, transponder - bez różnicy.
I sztuka = 1 tuner.

Data: 2012-01-28 09:58:25
Autor: Bart³omiej Zieliñski
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
U¿ytkownik Cavallino napisa³:
Mux, transponder - bez ró¿nicy.
I sztuka = 1 tuner.

Tylko ¿e w naziemnej 1 antena wystarczy na dowoln± liczbê tunerów, natomiast w satelitarnej nie jest ju¿ tak ró¿owo, choæby ze wzglêdu na "obs³ugê" konwertera przez tuner, a w szczególno¶ci - prze³±czanie pasma i polaryzacji.

* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2012-01-28 10:12:46
Autor: Cavallino
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
U¿ytkownik "Bart³omiej Zieliñski" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jg0dbh$ieo$1polsl.pl...
U¿ytkownik Cavallino napisa³:
Mux, transponder - bez ró¿nicy.
I sztuka = 1 tuner.

Tylko ¿e w naziemnej 1 antena wystarczy na dowoln± liczbê tunerów,

Oczywi¶cie, dodatkowo (na razie) nie trzeba odkodowywaæ sygna³u, co znakomicie u³atwia sprawê i redukuje koszty.

natomiast w satelitarnej nie jest ju¿ tak ró¿owo, choæby ze wzglêdu na "obs³ugê" konwertera przez tuner, a w szczególno¶ci - prze³±czanie pasma i polaryzacji.

1 antena te¿ wystarczy, tyle ¿e z konwerterem zgodnym z planowan± ilo¶ci± tunerów.

Data: 2012-01-28 20:00:37
Autor: Jingiel
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

Mux, transponder - bez różnicy.
I sztuka = 1 tuner.

Dla ciebie bez różnicy, dla kogoś innego zasadnicza różnica. Po cholere wprowadzasz ludzi w błąd? Nie wszyscy muszą być fachowcami, a takie odpowiedzi tylko mieszają ludziom w głowach.

--

Jingiel

Data: 2012-01-28 22:13:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jingiel" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:jg1gku$skg$1news.task.gda.pl...

Mux, transponder - bez różnicy.
I sztuka = 1 tuner.

Dla ciebie bez różnicy, dla kogoś innego zasadnicza różnica. Po cholere wprowadzasz ludzi w błąd?

Sugerujesz, że mógłby sobie kupić tuner satelitarny zamiast dvb-t, skoro napisałem transponder, a nie mux, ale on pytał o dvb-t ?
Nie sądzisz że po prostu się czepiasz ?

Lepiej "czep siÄ™ swojej baby".

Data: 2012-01-29 09:39:35
Autor: Jingiel
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

Lepiej "czep siÄ™ swojej baby".

Żałosne. Nic lepszego nie wymyślisz? Pewnie mnie zaraz mnie do kf pewnie wrzucisz. Chyba się zapłaczę.
--

Jingiel

Data: 2012-01-29 12:25:26
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jingiel" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:jg30k5$v1r$1news.task.gda.pl...

Lepiej "czep siÄ™ swojej baby".

Żałosne. Nic lepszego nie wymyślisz?

LOL !!!
Cytat był za trudny i nie załapałeś?

Data: 2012-01-27 21:05:01
Autor: janusz_kk1
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Dnia 27-01-2012 o 12:35:12 Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl> napisał(a):

Cześć,

na poczÄ…tku wyrażam nadziejÄ™, że nie zostanÄ™ zjedzony za potrójnego  crossa, ale ciężko mi temat przypisać do jednej grupy.
A w czym problem, rzecz dotyczy telewizji a nie budowania,
jest odpowiednia grupa o telewizji, od biedy możesz napisać na elektronikę.

Zastanawiam siÄ™ nad rozwiÄ…zaniem, które pozwoli oglÄ…dać programy  naziemnej cyfrowej TV na komputerach w sieci domowej. Co mi siÄ™ nasuwa,  to postawić w tej sieci komputer z kartÄ… telewizyjnÄ… i na nim jakieÅ› VLC  żeby wysyÅ‚aÅ‚o w sieć. Teraz pytania:
Wg mnie bez sensu, kupujesz wzmacniacz jak tylko naziemnÄ… albo multiswitch  wtedy z satkÄ…
podÅ‚Ä…czasz antenÄ™/anteny i prowadzisz od tego multiswitch-a koncentryk do  każdego
pokoju a najlepiej dwa. I teraz podÅ‚aczasz siÄ™ pod kartÄ™ telewizyjnÄ… w  kompie,
możesz oglądać co chcesz. W innym pokoju podłączysz telewizor i ogladasz
co innego, w kolejnym dekoder itd..
Sa karty jako pcimcia (teraz exprescard) albo usb, tylko na TV albo TV i  sat
do wyboru do koloru.
multiswitch
http://allegro.pl/nowy-multiswitch-blue-line-5-8-8-odbiorcow-kurier-i2056214247.html
do niego musisz mieć odpowiedni konwerter np taki
http://allegro.pl/konwerter-lnb-quattro-typ-0-1-hd-digital-sat-i2069220289.html

tu masz przykładową kartę
http://allegro.pl/dekoder-mpeg-4-ac3-hd-dvb-t-tuner-stb-epg-antena-i2056788998.html
tu masz inny
http://allegro.pl/tuner-tv-radio-grabber-jednorazowa-wyprzedaz-i2082370341.html
no i jeszcze karta sat
http://allegro.pl/lifeview-flydvb-trio-cardbus-pcmcia-dvb-t-s-stv-fm-i2068661910.html

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2012-01-29 11:31:19
Autor: The MusK

poszukaj na tym forum wiele cennych wskazówek odnoÅ›nie HTPC  http://forum.dvhk.pl/index.php

Data: 2012-01-29 11:50:22
Autor: qwerty
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Użytkownik "Jacek Midura"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ioeav8xpkc.ln2@m.krakow.pl...
[...]

Przesyłany jest cały multipleks.

[...]

Nie ma znaczenia.

[...]

Skoro router może robić na serwer steramu dvb-t to sobie sam odpowiedz.

[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej