[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

Data: 2012-01-27 12:02:48
Autor: Cezar
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

On 27/01/2012 11:35, Jacek Midura wrote:
Cześć,

na początku wyrażam nadzieję, że nie zostanę zjedzony za potrójnego crossa, ale ciężko mi temat przypisać do jednej grupy.

Zastanawiam się nad rozwiązaniem, które pozwoli oglądać programy naziemnej cyfrowej TV na komputerach w sieci domowej. Co mi się nasuwa, to postawić w tej sieci komputer z kartą telewizyjną i na nim jakieś VLC żeby wysyłało w sieć. Teraz pytania:

1. Jak rozumiem w takiej sytuacji oglądać program można na wielu komputerach, ale wszędzie ten sam? Jeśli tak, to czy są tunery TV umożliwiające odbiór więcej niż jednego programu jednocześnie i czy VLC takie coś obsłuży (niechby to nawet były dwie instancje VLC działające równolegle)?

Nie koniecznie. Jezeli programy sa na tym samym transponderze (SAT) lub multipleksie (TV naziemna) to kazdy moze ogladac inny program.

2. Jak rozwiązać kwestię przełączania na inny program TV - czy np. VLC player potrafi się w tym temacie dogadać z VLC serwerem? Zawsze można wejść na serwer przez VNC chociażby, ale to takie mało komfortowe.

Nie znam VLC. Uzywalem VDR i ten wystawia osobny link do kazdego kanalu po HTTP

3. Jakieś tunery są polecane/odradzane? Wewnętrzny czy USB? Czy na wybór może mieć wpływ fakt, że tuner będzie działał zasadniczo non-stop (tzn. czy są takie które tego nie lubią)? A może są mechanizmy, które pozwalają włączyć tuner i/lub streaming tylko wtedy, gdy ktoś chce coś obejrzeć (przyjaźniejsze niż wspomniane VNC)?

Najlepiej taki, ktory bedzie ubslugiwany przez oprogramowanie ktore bedziesz uzywal.

4. Jakiego rzÄ™du prÄ™dkość procesora jest potrzebna w serwerze streamingu - 1,5GHz? Czy karta graficzna ma znaczenie? Szukać jakiegoÅ› używanego  komputera czy może np. takie RaspberryPI albo coÅ› w tym stylu by sobie poradziÅ‚o?

Jezeli nie bedziesz robil transkodowania to powinno wystarczyc. Ja uzywalem kompa na ATOM ION 330 1.6GHz i dawal rade nawet z transkodowaniem kanalu z mpeg2 do mpeg4 w pomniejszonej rozdzielczosci.

5. A może są gotowe tego typu rozwiązania? Próbowałem trochę szukać, ale widzę że aktualnie tendencja jest dokładnie odwrotna, tzn. rzucanie na telewizor treści z Internetu. Cóż, taką mam fanaberię.

pierwszy link na google po wpisaniu "dvb-t stream over network"
http://www.jtvlan.org/

Oczywiście nie upieram się że to musi być konkretnie VLC. Budżet nie jest ściśle określony (na razie rozpoznaję temat), orientacyjnie do 300zł za sprzęt (oprogramowanie zakładam że będzie darmowe).

Będę wdzięczny za wskazówki.

c.

Data: 2012-01-27 14:20:58
Autor: Jacek Midura
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Dnia 2012-01-27, o godz. 12:02:48
Cezar <cezar91@BEZtlen.pl> napisał(a):

> [...]
> komfortowe.

Nie znam VLC. Uzywalem VDR i ten wystawia osobny link do kazdego

Czyli można oglądać niezależnie różne kanały - to nawet fajniej niż
się spodziewałem.

> [...]
> fanaberiÄ™.

pierwszy link na google po wpisaniu "dvb-t stream over network"

Szkoda, że serwer tylko na Windows (choć może odgrzebię jakąś licencję),
ale i tak wygląda bardzo zachęcająco. Oto co znaczy umieć zadać właściwe
pytanie szukajce.

Dzięki.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-27 14:35:45
Autor: Jacek Midura
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Dnia 2012-01-27, o godz. 14:20:58
Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl> napisał(a):

> [...]

Szkoda, że serwer tylko na Windows (choć może odgrzebię jakąś
licencję), ale i tak wygląda bardzo zachęcająco. Oto co znaczy umieć

Dopiero teraz doczytałem co to takiego to VDR - rewelacja. Nawet gotowe
paczki dla niektórych dystrybucji :) Jeszcze raz dzięki.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-27 13:57:37
Autor: Cezar
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

On 27/01/2012 13:35, Jacek Midura wrote:
Dnia 2012-01-27, o godz. 14:20:58
Jacek Midura<jacek@m.krakow.pl>  napisaÅ‚(a):

Dnia 2012-01-27, o godz. 12:02:48
Cezar<cezar91@BEZtlen.pl>  napisaÅ‚(a):

[...]

tu masz kompletne rozwiazanie oparte na ubuntu:
http://www.yavdr.org/

a zwlaszcza plugin:
VDR-Plugin Streamdev-Server
http://projects.vdr-developer.org/projects/show/plg-streamdev

[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej