[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

Data: 2012-01-27 15:18:30
Autor: Damian G
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
W dniu 27.01.2012 12:35, Jacek Midura pisze:
Cze艣膰,

na pocz膮tku wyra偶am nadziej臋, 偶e nie zostan臋 zjedzony za potr贸jnego crossa, ale ci臋偶ko mi temat przypisa膰 do jednej grupy.

Zastanawiam si臋 nad rozwi膮zaniem, kt贸re pozwoli ogl膮da膰 programy naziemnej cyfrowej TV na komputerach w sieci domowej. Co mi si臋 nasuwa, to postawi膰 w tej sieci komputer z kart膮 telewizyjn膮 i na nim jakie艣 VLC 偶eby wysy艂a艂o w sie膰. Teraz pytania:

1. Jak rozumiem w takiej sytuacji ogl膮da膰 program mo偶na na wielu komputerach, ale wsz臋dzie ten sam? Je艣li tak, to czy s膮 tunery TV umo偶liwiaj膮ce odbi贸r wi臋cej ni偶 jednego programu jednocze艣nie i czy VLC takie co艣 obs艂u偶y (niechby to nawet by艂y dwie instancje VLC dzia艂aj膮ce r贸wnolegle)?
Zasadniczo korzystaj膮c z jednego tunera mo偶na ogl膮da膰/nagrywa膰 programy z jednego multipleksa.
Wi臋c warto mie膰 dwa lub wi臋cej tuner贸w (mo偶na dokupowa膰 z czasem, jak DVB-T w Polsce b臋dzie si臋 rozwija膰).
Nie wiem jak VLC, ale XBMC-PVR + tvheadend takie co艣 obs艂uguje,

2. Jak rozwi膮za膰 kwesti臋 prze艂膮czania na inny program TV - czy np. VLC player potrafi si臋 w tym temacie dogada膰 z VLC serwerem? Zawsze mo偶na wej艣膰 na serwer przez VNC chocia偶by, ale to takie ma艂o komfortowe.
Proponuj臋 u偶y膰 tvheadend na jednym komputerze (serwer) i XBMC-PVR na innych.

3. Jakie艣 tunery s膮 polecane/odradzane? Wewn臋trzny czy USB? Czy na wyb贸r mo偶e mie膰 wp艂yw fakt, 偶e tuner b臋dzie dzia艂a艂 zasadniczo non-stop (tzn. czy s膮 takie kt贸re tego nie lubi膮)? A mo偶e s膮 mechanizmy, kt贸re pozwalaj膮 w艂膮czy膰 tuner i/lub streaming tylko wtedy, gdy kto艣 chce co艣 obejrze膰 (przyja藕niejsze ni偶 wspomniane VNC)?
Takie kt贸re dobrze dzia艂aj膮 pod linuksem:
http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-T_USB_Devices/Full
Raczej USB - chyba 艂atwiej ich pod艂膮czy膰 wi臋cej ni偶 1.
Raczej nie miniaturowe - mog膮 mie膰 problemy z odprowadzaniem ciep艂a
Raczej ze standardowym gniazdem antenowym - nie potrzeba przej艣ci贸wki.

4. Jakiego rz臋du pr臋dko艣膰 procesora jest potrzebna w serwerze streamingu - 1,5GHz? Czy karta graficzna ma znaczenie? Szuka膰 jakiego艣 u偶ywanego  komputera czy mo偶e np. takie RaspberryPI albo co艣 w tym stylu by sobie poradzi艂o?
Karta graficzna nie ma znaczenia. komputerki na Atomie 330 spokojnie daj膮 rad臋 - nagrywanie na dysk nawet kilu program贸w r贸wnocze艣nie zabiera kilkana艣cie % CPU. Je艣li b臋dzie s艂u偶y艂 tylko jako serwer (bez ogl膮dania na nim) wystarczy spokojnie 512 MB RAM.

5. A mo偶e s膮 gotowe tego typu rozwi膮zania? Pr贸bowa艂em troch臋 szuka膰, ale widz臋 偶e aktualnie tendencja jest dok艂adnie odwrotna, tzn. rzucanie na telewizor tre艣ci z Internetu. C贸偶, tak膮 mam fanaberi臋.
Jak ju偶 pisa艂em: XBMC-PVR branch http://packages.pulse-eight.net/
+ tvheadend https://www.lonelycoder.com/tvheadend/download
na Ubuntu

Oczywi艣cie nie upieram si臋 偶e to musi by膰 konkretnie VLC. Bud偶et nie jest 艣ci艣le okre艣lony (na razie rozpoznaj臋 temat), orientacyjnie do 300z艂 za sprz臋t (oprogramowanie zak艂adam 偶e b臋dzie darmowe).
Tuner DVB-T USB jakie艣 60 z艂, a za 240 z艂 to nie wiem czy jaki艣 stary komputer znajdziesz

B臋d臋 wdzi臋czny za wskaz贸wki.

--
Damian

[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej