[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej

Data: 2012-01-27 12:35:12
Autor: Jacek Midura
[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej
Cześć,

na początku wyrażam nadzieję, że nie zostanę zjedzony za potrójnego crossa, ale ciężko mi temat przypisać do jednej grupy.

Zastanawiam się nad rozwiązaniem, które pozwoli oglądać programy naziemnej cyfrowej TV na komputerach w sieci domowej. Co mi się nasuwa, to postawić w tej sieci komputer z kartą telewizyjną i na nim jakieś VLC żeby wysyłało w sieć. Teraz pytania:

1. Jak rozumiem w takiej sytuacji oglądać program można na wielu komputerach, ale wszędzie ten sam? Jeśli tak, to czy są tunery TV umożliwiające odbiór więcej niż jednego programu jednocześnie i czy VLC takie coś obsłuży (niechby to nawet były dwie instancje VLC działające równolegle)?

2. Jak rozwiązać kwestię przełączania na inny program TV - czy np. VLC player potrafi się w tym temacie dogadać z VLC serwerem? Zawsze można wejść na serwer przez VNC chociażby, ale to takie mało komfortowe.

3. Jakieś tunery są polecane/odradzane? Wewnętrzny czy USB? Czy na wybór może mieć wpływ fakt, że tuner będzie działał zasadniczo non-stop (tzn. czy są takie które tego nie lubią)? A może są mechanizmy, które pozwalają włączyć tuner i/lub streaming tylko wtedy, gdy ktoś chce coś obejrzeć (przyjaźniejsze niż wspomniane VNC)?

4. Jakiego rzÄ™du prÄ™dkość procesora jest potrzebna w serwerze streamingu - 1,5GHz? Czy karta graficzna ma znaczenie? Szukać jakiegoÅ› używanego  komputera czy może np. takie RaspberryPI albo coÅ› w tym stylu by sobie poradziÅ‚o?

5. A może są gotowe tego typu rozwiązania? Próbowałem trochę szukać, ale widzę że aktualnie tendencja jest dokładnie odwrotna, tzn. rzucanie na telewizor treści z Internetu. Cóż, taką mam fanaberię.

Oczywiście nie upieram się że to musi być konkretnie VLC. Budżet nie jest ściśle określony (na razie rozpoznaję temat), orientacyjnie do 300zł za sprzęt (oprogramowanie zakładam że będzie darmowe).

Będę wdzięczny za wskazówki.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-29 11:33:03
Autor: The MusK
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości
[...]

poszukaj na tym forum wiele cennych wskazówek odnoÅ›nie HTPC  http://forum.dvhk.pl/index.php

[CROSS] Streaming naziemnej TV w sieci domowej