Strefa 30

Data: 2013-11-21 22:52:22
Autor: J.F
Strefa 30
U偶ytkownik "anacron"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6lum7$k7g$1@news.task.gda.pl...
http://tempo30.dlalodzi.info/
Kogo艣 wali w system? Mo偶e od razu nakaz pchania samochodu.

E tam pchania

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,14541704,Koniec_z_nielegalnym_parkowaniem__Chodniki_sa_dla.html
"Trzeba we Wroc艂awiu zacz膮膰 ograniczanie parkowania na ulicach. Nie
wsz臋dzie trzeba je likwidowa膰 ca艂kowicie - czasem wystarczy zmniejszy膰
liczb臋 miejsc czy odpowiednio je zaaran偶owa膰. Odzyskan膮 przestrze艅
mo偶na przeznaczy膰 na poszerzenie chodnika, stworzenie pasa dla
rower贸w, ogr贸dki gastronomiczne, drzewa czy 艂awki. Miasto odetchnie."

I juz nawet nie popchasz auta, chyba ze masz dwa prywatne parkingi :-)

A swoja droga - czas sie organizowac, bo to wszystko zle sie skonczy.

J.

Data: 2013-11-22 09:10:33
Autor: WOJO
Strefa 30
A swoja droga - czas sie organizowac, bo to wszystko zle sie skonczy.
Nie.
Nadchodzi czas, kiedy trzeba b臋dzie kupi膰 moto... :)
Wolno parkowa膰 na chodnikach, w korkach nie stoisz. Fotki nie straszne.
Jedyny mankament pojawia si臋 zim膮.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-22 10:05:20
Autor: anacron
Strefa 30
W dniu 22.11.2013 09:10, WOJO pisze:
A swoja droga - czas sie organizowac, bo to wszystko zle sie skonczy.
Nie.
Nadchodzi czas, kiedy trzeba b臋dzie kupi膰 moto... :)

Ha, od p贸艂 roku my艣l臋 o skuterku, co by na miasto sobie bzykiem
pojecha膰... :)

--
anacron

Data: 2013-11-22 10:19:49
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-22 10:05, anacron pisze:

Nadchodzi czas, kiedy trzeba b臋dzie kupi膰 moto... :)

Ha, od p贸艂 roku my艣l臋 o skuterku, co by na miasto sobie bzykiem
pojecha膰... :)

Odk膮d na pi藕dziku 50cm trzeba je藕dzi膰 w kasku, to straci艂o to dla mnie jakikolwiek sens. Je偶d偶臋 rowerem, dop贸ki tego samego nie wprowadz膮, a wtedy b臋d臋 lansowa艂 obywatelski sprzeciw.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-22 10:52:43
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 22.11.2013 10:19, sqlwiel pisze:
[...]

C贸偶, dla ciebie mo偶e to strasznie niewygodny i niepotrzebny wym贸g, ale zawarto艣膰 czaszki innych ludzi warta jest jednak pewnej ochrony.

--
艢wiadomie psuj膮cy kodowanie i formatowanie wierszy
s膮 jak sraj膮cy z lenistwa i g艂upoty na 艣rodku pokoju.

Data: 2013-11-22 11:43:31
Autor: WOJO
Strefa 30
C贸偶, dla ciebie mo偶e to strasznie niewygodny i niepotrzebny wym贸g, ale zawarto艣膰 czaszki innych ludzi warta jest jednak pewnej ochrony.
Dlaczego kto艣 inny ma decydowa膰 o tym, czy t膮 zawarto艣膰 chroni膰?
WOJO

Data: 2013-11-22 10:51:24
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-22, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
C贸偶, dla ciebie mo偶e to strasznie niewygodny i niepotrzebny wym贸g, ale zawarto艣膰 czaszki innych ludzi warta jest jednak pewnej ochrony.
Dlaczego kto艣 inny ma decydowa膰 o tym, czy t膮 zawarto艣膰 chroni膰?

Zaraz przeczytasz jak to sobie tacy tlumacza, ze byc moze jestes wartosciowy
dla spoleczenstwa i wymyslisz kiedys lek na raka albo ze Twoje leczenie moglo by obciazyc budzet panstwa, dlatego panstwo Cie chroni a jezeli tego
nie rozumiesz to zes zacofany cwok nienauczony zyc w nowoczesnym spoleczenstwie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-22 11:49:32
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 22.11.2013 11:43, WOJO pisze:
C贸偶, dla ciebie mo偶e to strasznie niewygodny i niepotrzebny wym贸g, ale
zawarto艣膰 czaszki innych ludzi warta jest jednak pewnej ochrony.
Dlaczego kto艣 inny ma decydowa膰 o tym, czy t膮 zawarto艣膰 chroni膰?

Bo ten kto艣 m.in. odpowiada za opiek臋 zdrowotn膮.

Data: 2013-11-22 10:53:58
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-22, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
[...]

To nie lepiej zakazac uprawiania sportow i podejmowania niebezpiecznych
dzialan bo moga narazic opieke zdrowotna na koszty?

To, ze mentalnie jestes niewolnikiem i czujesz sie wlasnoscia panstwa nie
znaczy, ze inni tak sie czuja czy chca sie czuc.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-22 12:00:24
Autor: Budzik
Strefa 30
Osobnik posiadaj眂y mail artur.zabronski@gmail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

C罂, dla ciebie mo縠 to strasznie niewygodny i niepotrzebny wym骻, ale
zawarto舵 czaszki innych ludzi warta jest jednak pewnej ochrony.
Dlaczego kto inny ma decydowa o tym, czy t zawarto舵 chroni?

Bo ten kto m.in. odpowiada za opiek zdrowotn.

To nie lepiej zakazac uprawiania sportow i podejmowania niebezpiecznych
dzialan bo moga narazic opieke zdrowotna na koszty?

Chyba hobbystycznie uprawiay sport raczej zmniejsza ewentualne koszty opieki zdrowotnej? :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")

Data: 2013-11-22 12:47:09
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-22, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

To nie lepiej zakazac uprawiania sportow i podejmowania niebezpiecznych
dzialan bo moga narazic opieke zdrowotna na koszty?

Chyba hobbystycznie uprawiay sport raczej zmniejsza ewentualne koszty opieki zdrowotnej? :)

No nie wiem, zabijesz sie albo niedajboze zostaniesz kaleka i zamiast zasilku pogrzebowego trza bedzie placic za leczenie i rente, wtedy
pozytku zadnego a placic trzeba.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-22 14:05:20
Autor: z
Strefa 30
W dniu 2013-11-22 13:47, AZ pisze:
No nie wiem, zabijesz sie albo niedajboze zostaniesz kaleka i zamiast
zasilku pogrzebowego trza bedzie placic za leczenie i rente, wtedy
pozytku zadnego a placic trzeba.

Uwa縜j bo nowy minister sportu (podobno m眃rzejszy od ministry) podchwyci Tw骿 pomys.
W sumie to bym si nie zdziwi (tyle ju by硂 przyk砤d體).
Wszak to by砨y genialny pretekst 縠by sobie znowu bezpiecze駍twem mord POwyciera.
Liczy si najprostsza "logika" a nie ta m眃ra. :-)

Data: 2013-11-22 19:00:34
Autor: Budzik
Strefa 30
[...]

M體isz o jakims konkretnym prawdopodobienstwie?
Jakies konkretne badanie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Najpewniejsz metod zachowania tajemnicy jest
sprawienie, by ludzie wierzyli, 縠 ju j znaj."  Frank Herbert

Data: 2013-11-22 15:42:55
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-22 13:00, Budzik pisze:
[...]

A hobbystyczne kontakty homoseksualne? Spo縴wanie fast-food體, czy wieprzowiny? Alkoholu? (O papierosach ju tu kto napisa).

A ja po raz kolejny widz, 縠 odsetek mi硂秐ik體 oberregulacji na tej grupie jest wyra糿ie nadreprezentowany. S砤by ze mnie socjolog, ale jestem bardzo ciekaw dlaczego 秝iadomi u縴tkownicy aut tak lubi, gdy pa駍two traktuje ich jak inwentarz gospodarski (krowy, 秝inie, kury), a dok砤dniej: jako swoj w砤sno舵, czyli niewolnik體.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-22 14:47:10
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-22, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

Chyba hobbystycznie uprawiay sport raczej zmniejsza ewentualne koszty
opieki zdrowotnej? :)

A hobbystyczne kontakty homoseksualne? Spo偶ywanie fast-food贸w, czy wieprzowiny? Alkoholu? (O papierosach ju偶 tu kto艣 napisa艂).

A ja po raz kolejny widz臋, 偶e odsetek mi艂o艣nik贸w oberregulacji na tej grupie jest wyra藕nie nadreprezentowany. S艂aby ze mnie socjolog, ale jestem bardzo ciekaw dlaczego 艣wiadomi u偶ytkownicy aut tak lubi膮, gdy pa艅stwo traktuje ich jak inwentarz gospodarski (krowy, 艣winie, kury), a dok艂adniej: jako swoj膮 w艂asno艣膰, czyli niewolnik贸w.

To wczoraj sie urodziles? Rozne ludzie maja fetysze, jeden lubi byc wolny i miec prawo wyboru a drugi byc niewolnikiem...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-22 14:53:49
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-22, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

[...]

To by bylo uciskanie.

[...]

Ty po prostu nie rozumiesz jak funkcjonuje nowoczesne spoleczenstwo!
Zaraz Ci tutaj wytlumacza, ze czy chcesz czy nie chcesz jestes czescia
spoleczenstwa a jak sie nie podoba to do lasu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-22 16:21:11
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-22 15:53, AZ pisze:
On 2013-11-22, sqlwiel<"nick"@googlepoczta.com>  wrote:

[...]

Ale偶 - ja rozumiem, 偶e s膮 zwolennicy socjalizmu. Ale dlaczego tutaj (na p.m.s.) wida膰 ich o wiele wyra藕niej, ni偶 na innych grupach?
I nie dotyczy to "u偶ytkownik贸w aut w og贸lno艣ci" (kt贸rych chyba jest 60-70% og贸艂u), ale w艂a艣nie tych 艣wiadomych, lubi膮cych wiedzie膰 jak to dzia艂a i dlaczego tak i lubi膮cych pogada膰 o tym.
Po prostu poszukuj臋 odpowiedzi. Mo偶e konieczno艣膰 podporz膮dkowania si臋 PoRD, a wi臋c pewnym regulacjom i zdanie z tego偶 egzaminu ma tu jaki艣 wp艂yw?

Bardziej chore s膮 chyba grupy mi艂o艣nik贸w zwierzak贸w trzymanych w domach, tj. kot贸w, ps贸w, chomik贸w, papug... Bo np. akwary艣ci moim zdaniem ju偶 nie.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-22 19:00:34
Autor: Budzik
Strefa 30
Osobnik posiadaj眂y mail @googlepoczta.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

A hobbystyczne kontakty homoseksualne? Spo縴wanie fast-food體, czy wieprzowiny? Alkoholu? (O papierosach ju tu kto napisa).

Pewnie zwiekszaj.

[...]

M骿 g硂s nie by opowiadaniem sie za kaskami.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Kpi z filozofii to filozofowa naprawd."
Blaise Pascal

Data: 2013-11-22 12:02:48
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 22.11.2013 11:53, AZ pisze:
On 2013-11-22, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
[...]

Tak, na z艂o艣膰 mamie odmro藕 uszy.

Nie widz臋 problemu z kaskami na zmotoryzowanych jedno艣ladach. Wym贸g jest rozs膮dny, nie jest jako艣 szczeg贸lnie kosztowny i nie wp艂ywa na wolno艣膰 - pomijaj膮c ludzi o mentalno艣ci niedorozwini臋tego dziecka (jak powy偶ej w przyk艂adzie z uszami).

Data: 2013-11-22 12:27:12
Autor: Jarek Andrzejewski
Strefa 30
On Fri, 22 Nov 2013 12:02:48 +0100, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Nie widz problemu z kaskami na zmotoryzowanych jedno秎adach. Wym骻 jest rozs眃ny, nie jest jako szczeg髄nie kosztowny i nie wp硑wa na wolno舵 - pomijaj眂 ludzi o mentalno禼i niedorozwini阾ego dziecka (jak powy縠j w przyk砤dzie z uszami).

Rozs眃ne jest zak砤danie kasku na g硂w, ale nie prawny obowi眤ek jego
zak砤dania.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-11-22 12:44:56
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-22, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote:
[...]

Rozs膮dne jest zak艂adanie kasku na g艂ow臋, ale nie prawny obowi膮zek jego
zak艂adania.

Niektorzy tego nie rozumieja.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 15:14:48
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 22.11.2013 12:27, Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

Podobnie jak rozs眃ne jest je縟縠nie z rozs眃n pr阣ko禼i czy rozs眃ne jest w砤禼iwe zabezpieczanie reaktora atomowego.

Czy to oznacza, 縠 wg ciebie ka縟y powinien m骳 bez 縜dnych ogranicze wybudowa sobie reaktor atomowy na podw髍ku czy zapierdala ile fabryka da砤?

--
iadomie psuj眂y kodowanie i formatowanie wierszy
s jak sraj眂y z lenistwa i g硊poty na 秗odku pokoju.

Data: 2013-11-23 14:19:01
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:

Rozs膮dne jest zak艂adanie kasku na g艂ow臋, ale nie prawny obowi膮zek jego
zak艂adania.

Podobnie jak rozs膮dne jest je偶d偶enie z rozs膮dn膮 pr臋dko艣ci膮 czy rozs膮dne jest w艂a艣ciwe zabezpieczanie reaktora atomowego.

Czy to oznacza, 偶e wg ciebie ka偶dy powinien m贸c bez 偶adnych ogranicze艅 wybudowa膰 sobie reaktor atomowy na podw贸rku czy zapierdala膰 ile fabryka da艂a?

Nie zakladajac kasku narazasz tylko siebie, jadac z nierozsadna predkoscia
narazasz innych.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 15:00:19
Autor: Budzik
Strefa 30
Osobnik posiadaj眂y mail artur.zabronski@gmail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Nie zakladajac kasku narazasz tylko siebie, jadac z nierozsadna
predkoscia narazasz innych.

Pozostaje jeszcze pytanie o prawdopodobienstwo tego narazania siebie.
W koncu skuter to nie az tak duze predkosci.

Pytanie czy sa jakies statystyki urazowo禼i g硂wy w wypadkach na skuterze w Polsce?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Stwierdzono, 縠 demokracja jest najgorsz form rz眃u, je秎i nie
liczy wszystkich innych form, kt髍ych pr骲owano od czasu do czasu."
Winston Churchill

Data: 2013-11-23 15:19:57
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Nie zakladajac kasku narazasz tylko siebie, jadac z nierozsadna
predkoscia narazasz innych.

Pozostaje jeszcze pytanie o prawdopodobienstwo tego narazania siebie.
W koncu skuter to nie az tak duze predkosci.

Pytanie czy sa jakies statystyki urazowo艣ci g艂owy w wypadkach na skuterze w Polsce?

Ale jakie to ma znaczenie? Moja glowa to i ja powinienem o niej decydowac.
Kazdy rozsadny kask zalozy jak bedzie taka potrzeba. Kiedys wyszedlem przeparkowac motocykl z pod bloku na strzezony parking po drugiej stronie ulicy, jak normalny czlowiek wyszedlem tak jak stalem, pech chcial ze jak wsiadlem i mialem juz jechac nadjechal radiowoz i byli bardzo chetni dac mandat...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 17:08:26
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6qh2t$4q7$2@node2.news.atman.pl...
On 2013-11-23, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Zadeklarujesz 100% odp艂atno艣ci z w艂asnej kieszeni za ew. leczenie?

Data: 2013-11-23 17:13:19
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Ale jakie to ma znaczenie? Moja glowa to i ja powinienem o niej decydowac.

Zadeklarujesz 100% odp艂atno艣ci z w艂asnej kieszeni za ew. leczenie?

A ty zadeklarujesz za leczenie jak sie przewrocisz na chodniku i zlamiesz
noge?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 18:07:49
Autor: Budzik
Strefa 30
Osobnik posiadaj眂y mail artur.zabronski@gmail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Ale jakie to ma znaczenie? Moja glowa to i ja powinienem o niej
decydowac.

Zadeklarujesz 100% odp砤tno禼i z w砤snej kieszeni za ew. leczenie?

A ty zadeklarujesz za leczenie jak sie przewrocisz na chodniku i
zlamiesz noge?

A przewracaj眂 sie na chodniku w jakis spos骲 przyczyniasz sie do obnizenia swojego bezpieczesntwa co powoduje z砤manie nogi?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
M昕czyzna musi trzy rzeczy w 縴ciu zrobi...
wyrwa drzewo, zburzy dom i da w pysk swojemu synowi...

Data: 2013-11-23 22:32:59
Autor: AZ
Strefa 30
Dnia 23.11.2013 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa艂/a:
 A ty zadeklarujesz za leczenie jak sie przewrocisz na chodniku i
zlamiesz noge?

A przewracaj膮c sie na chodniku w jakis spos贸b przyczyniasz sie do obnizenia swojego bezpieczesntwa co powoduje z艂amanie nogi?

Pytanie czy idac po chodniku w jeansach jestes odpowiednio chroniony przed
takimi wypadkami i czy czasem nie powinienes nosic ochraniaczy?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 20:51:54
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6qnnd$2t9$2@node1.news.atman.pl...
On 2013-11-23, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Je艣li b臋d臋 mia艂 ochot臋 zrobi膰 to celowo.....

Data: 2013-11-25 07:52:59
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

A ty zadeklarujesz za leczenie jak sie przewrocisz na chodniku i zlamiesz
noge?

Je艣li b臋d臋 mia艂 ochot臋 zrobi膰 to celowo.....

A skuters bez kasku celowo sie wywroci i przyjebie glowa w kraweznik?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 16:44:54
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6uvkr$ebg$1@node2.news.atman.pl...
On 2013-11-23, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

[...]

Oczywi艣cie, gdyby jak cz艂owiek za艂o偶y艂 kask, to waln膮艂by kaskiem a nie g艂ow膮.
Wi臋c ta zasadnicza r贸偶nica w skutkach, to jego wina, celowa jak najbardziej.

Data: 2013-11-25 15:52:43
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-25, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

[...]

Ale to specjalnie sie rzuci na ten kraweznik czy bedzie to nieszczesliwy
wypadek jak przewrocenie sie i zlamanie nogi?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 18:09:52
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-23 17:08, Cavallino pisze:

Ale jakie to ma znaczenie? Moja glowa to i ja powinienem o niej
decydowac.

Zadeklarujesz 100% odp艂atno艣ci z w艂asnej kieszeni za ew. leczenie?

1. Dlaczego nie 偶膮dasz tego samego od np. wszystkich pal膮cych?
2. A dlaczego mia艂by? W ko艅cu to problem ubezpieczyciela, aby przy zwi臋kszonym ryzyku za偶膮da膰 wi臋kszej sk艂adki. Dlaczego si臋 wpie...asz mi臋dzy w贸dk臋, a zak膮sk臋?
3. Wr贸膰my do reklamy "zwolnij" - tam bardzo wyra藕nie wida膰, ze ka偶dy pieszy na przej艣ciu powinien mie膰 kask... :)

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-23 20:51:18
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:5290e160$0$2295$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Sugerujesz zakaz palenia?
Mo偶e i by艂bym w stanie 艂ykn膮膰, cho膰 sam fajeczk臋 popalam.
Ale palacze chocia偶 wp艂acaj膮 spor膮 kas臋 do bud偶etu, czego z tytu艂u brak kasku si臋 nie pobiera.

Data: 2013-11-23 21:05:51
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 18:09, sqlwiel pisze:

Zadeklarujesz 100% odp砤tno禼i z w砤snej kieszeni za ew. leczenie?

1. Dlaczego nie 勘dasz tego samego od np. wszystkich pal眂ych?

P砤c w akcyzie.

2. A dlaczego mia砨y? W ko馽u to problem ubezpieczyciela, aby przy
zwi阫szonym ryzyku za勘da wi阫szej sk砤dki. Dlaczego si wpie...asz
mi阣zy w骴k, a zak眘k?

W tym przypadku ubezpieczyciel jest cz甓ci administracji pa駍twowej.

3. Wr箧my do reklamy "zwolnij" - tam bardzo wyra糿ie wida, ze ka縟y
pieszy na przej禼iu powinien mie kask... :)

C罂, je秎i ty wiedz o 秝iecie czerpiesz z reklam...

Data: 2013-11-24 21:51:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Strefa 30
Hello sqlwiel,

Saturday, November 23, 2013, 6:09:52 PM, you wrote:

[...]

Dlatego, 縠 zyski ze sprzeda縴 papieros體 s tak wielkie, ze z zapasem
pokrywaj koszty leczenia i jeszcze na Lancie dla rz眃u zostaje. Poza
tym - palacze s bardzo kr髏ko emerytami. O ile w og髄e do縴j
emerytury.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-25 20:19:36
Autor: anacron
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 17:08, Cavallino pisze:
Zadeklarujesz 100% odp艂atno艣ci z w艂asnej kieszeni za ew. leczenie?

W skali globalnej o wiele wi臋ksze koszty dla Pa艅stwa generuje alkohol i
nikotyna.

--
anacron

Data: 2013-11-25 14:13:18
Autor: kogutek444
Strefa 30
W dniu poniedzia砮k, 25 listopada 2013 20:19:36 UTC+1 u縴tkownik anacron napisa:
W dniu 23.11.2013 17:08, Cavallino pisze:

> Zadeklarujesz 100% odp砤tno禼i z w砤snej kieszeni za ew. leczenie?

W skali globalnej o wiele wi阫sze koszty dla Pa駍twa generuje alkohol i

nikotyna.

-- anacron

Alkohol tak, papierosy i tyto nie.

Data: 2013-11-25 21:31:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Strefa 30
Hello anacron,

Zadeklarujesz 100% odp砤tno禼i z w砤snej kieszeni za ew. leczenie?
W skali globalnej o wiele wi阫sze koszty dla Pa駍twa generuje alkohol i
nikotyna.

Nieprawda.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-25 22:34:10
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
Hello anacron,

Zadeklarujesz 100% odp砤tno禼i z w砤snej kieszeni za ew. leczenie?
W skali globalnej o wiele wi阫sze koszty dla Pa駍twa generuje alkohol i
nikotyna.

Nieprawda.

Jeste pewien? Czy mo縠 uwzgl阣ni砮 akcyz i inne podatki od legalnych narkotyk體?

Data: 2013-11-26 17:27:34
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l707s4$47k$1@news.task.gda.pl...
W dniu 23.11.2013 17:08, Cavallino pisze:
Zadeklarujesz 100% odp艂atno艣ci z w艂asnej kieszeni za ew. leczenie?

W skali globalnej o wiele wi臋ksze koszty dla Pa艅stwa generuje alkohol i
nikotyna.

Ale one generuj膮 wp艂ywy, brak kask贸w takowych nie generuje.

Data: 2013-12-04 16:52:02
Autor: Marcin N
Strefa 30

On 2013-11-23, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Twoja logika jest niepodwa偶alna. dok艂adnie tak膮 sam膮 logik膮 kierowa艂 si臋 komputer steruj膮cy w filmie "ja, robot". - I pozamyka艂 ludzi w domach.

--
MN

Data: 2013-11-23 18:00:19
Autor: Budzik
Strefa 30
[...]

Tak. Ale pozostaje kwestia koszt體 leczenia.
Je縠li okaza硂by sie, ze np. pomimo braku nakazu noszenia kasku wypadki z urazami g硂wy zdarza硑 sie bardzo sporadycznie, np. 10 na rok na ca砤 Polske to takie uregulowanie rzeczywi禼ie wydaje sie przeregulowaniem.
Ale moze to jest jakis wiekszy problem?

Bo jezeli sie okaze, ze problemem nie by硂, a jednak wprowadzono nakaz, to zaczynam czuc lobbing producent體...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

Data: 2013-11-23 21:07:02
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 19:00, Budzik pisze:

Bo jezeli sie okaze, ze problemem nie by硂, a jednak wprowadzono nakaz, to
zaczynam czuc lobbing producent體...

Nie s眃z - u縴wanie kask體 by硂 i tak powszechne.

Data: 2013-11-23 22:41:35
Autor: AZ
Strefa 30
Dnia 23.11.2013 Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> napisa艂/a:
Bo jezeli sie okaze, ze problemem nie by艂o, a jednak wprowadzono nakaz, to
zaczynam czuc lobbing producent贸w...

Nie s膮dz臋 - u偶ywanie kask贸w by艂o i tak powszechne.

To wiec po co regulacja?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-24 00:18:55
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 23:41, AZ pisze:
Dnia 23.11.2013 Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> napisa/a:
Bo jezeli sie okaze, ze problemem nie by硂, a jednak wprowadzono nakaz, to
zaczynam czuc lobbing producent體...

Nie s眃z - u縴wanie kask體 by硂 i tak powszechne.

To wiec po co regulacja?

痚by przekona kilku ostatnich niereformowalnych.

Data: 2013-11-24 00:41:07
Autor: WOJO
Strefa 30
To wiec po co regulacja?
痚by przekona kilku ostatnich niereformowalnych.
Przekona?!
A umrze mi b阣zie wolno, kiedy b阣 chcia, czy te musze poczeka na pozwolenie opieku馽zego pa駍twa?!
WOJO

Data: 2013-11-24 02:04:08
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 24.11.2013 00:41, WOJO pisze:
[...]

A w jaki spos骲? Bo je秎i b阣zie to samob骿stwo tylko nieco nieudane, to wg mnie NFZ powinien po uratowaniu 勘da zwrotu koszt體.

Data: 2013-11-24 03:29:21
Autor: WOJO
Strefa 30
A w jaki spos骲? Bo je秎i b阣zie to samob骿stwo tylko nieco nieudane, to wg mnie NFZ powinien po uratowaniu 勘da zwrotu koszt體.
A za Boga te podejmujesz decyzje?
WOJO

Data: 2013-11-24 08:42:37
Autor: Cavallino
Strefa 30

U縴tkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:l6ro9s$d4a$1@node2.news.atman.pl...
A w jaki spos骲? Bo je秎i b阣zie to samob骿stwo tylko nieco nieudane, to wg mnie NFZ powinien po uratowaniu 勘da zwrotu koszt體.
A za Boga te podejmujesz decyzje?

A za kt髍ego?

Data: 2013-11-24 22:17:35
Autor: WOJO
Strefa 30
A w jaki spos骲? Bo je秎i b阣zie to samob骿stwo tylko nieco nieudane, to wg mnie NFZ powinien po uratowaniu 勘da zwrotu koszt體.
A za Boga te podejmujesz decyzje?

A za kt髍ego?
Jedynego :)
WOJO

Data: 2013-11-25 16:42:24
Autor: Cavallino
Strefa 30

U縴tkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:l6ut4q$aph$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie ma czego takiego, ka縟y mo縠 sobie mie swojego w砤snego.

Data: 2013-11-25 17:09:58
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-25 16:42, Cavallino pisze:

A za Boga te podejmujesz decyzje?

A za kt髍ego?
Jedynego :)

Nie ma czego takiego, ka縟y mo縠 sobie mie swojego w砤snego.

Jed za Odr i wykrzycz to pod jakim meczetem ;) We z sob jeszcze kogo, kto nagra film i wrzuci potem na jutiuba.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-26 17:24:27
Autor: Cavallino
Strefa 30

U縴tkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:52937655$0$2144$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

PO jakiego?
Dosy szajbus體 uwa縜j眂ych podobnie i nie pozwalaj眂ych komu innemu mie swojego bo縦a, znajdzie si i w tym kraju.
Mo縠 nawet wi阠ej ni za Odr.

Data: 2013-11-26 18:32:01
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-26 17:24, Cavallino pisze:

Dosy szajbus體 uwa縜j眂ych podobnie i nie pozwalaj眂ych komu innemu
mie swojego bo縦a, znajdzie si i w tym kraju.
Mo縠 nawet wi阠ej ni za Odr.

Ale nie poder縩 Ci gard砤 jak tamci. Nie sztuka podrze Bibli, jak Nergal. Podrzyj Koran przed kamerami TVNu, to b阣ziesz go舵.
BTW - katolicy nie twierdz, 縠 nie ma innych bog體 :) , a islam - owszem.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-26 19:13:53
Autor: Cavallino
Strefa 30

U縴tkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:5294db0e$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Za to b阣 pyszczy w internecie jak nakr阠eni, albo co zdemoluj jak im si nie spodoba.
Jeden pies.
 -- -
Ta wiadomo舵 e-mail jest wolna od wirus體 i z硂秎iwego oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2013-11-27 08:48:13
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 26.11.2013 18:32, sqlwiel pisze:
[...]

To jak z pras體ki z tego skeczu w kt髍ym Stalin dziecko skopa: "...a m骻 zabi!" (czyli taki dobry, 縠 nie zabi)

BTW - katolicy nie twierdz, 縠 nie ma innych bog體 :) , a islam - owszem.

Twierdz.

Data: 2013-11-25 18:30:59
Autor: WOJO
Strefa 30
A za Boga te podejmujesz decyzje?
A za kt髍ego?
Jedynego :)
Nie ma czego takiego, ka縟y mo縠 sobie mie swojego w砤snego.
Pytaniem "A za kt髍ego?" w domy秎e potwierdzasz, 縠 jaki B骻 istnieje, a za chwil si z tego wycofujesz.
Co z Ciebie za ateista? :)
WOJO

Data: 2013-11-26 17:26:22
Autor: Cavallino
Strefa 30

U縴tkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:l701gk$hn1$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Dla m體i眂ego.

, a za
chwil si z tego wycofujesz.
Co z Ciebie za ateista? :)

Problemy z logik masz.....

Data: 2013-11-25 19:30:18
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 24.11.2013 03:29, WOJO pisze:
A w jaki spos骲? Bo je秎i b阣zie to samob骿stwo tylko nieco nieudane,
to wg mnie NFZ powinien po uratowaniu 勘da zwrotu koszt體.
A za Boga te podejmujesz decyzje?

Za twoje urojenia to decyzje podejmujesz (nie秝iadomie) ty sam.

Data: 2013-11-25 19:45:20
Autor: WOJO
Strefa 30
Za twoje urojenia to decyzje podejmujesz (nie秝iadomie) ty sam.
I tym optymistycznym akcentem 縠gnam Ci ma硑 cz硂wieczku.
Jak si kiedy nauczysz szanowa adwersarza, to mo縠 jeszcze podyskutujemy, a na chwil obecna mam do舵 Twojego poziomu intelektualnego oraz stylu w jakim to wyra縜sz.
WOJO

Data: 2013-11-25 22:31:33
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 25.11.2013 19:45, WOJO pisze:
[...]

Powiedz prawd, a fundziakowi piana z pyska p骿dzie...

Data: 2013-11-25 23:44:11
Autor: WOJO
Strefa 30
Powiedz prawd, a fundziakowi piana z pyska p骿dzie...
Psa szukaj w rodzinie pierdolony prostaku.
WOJO

Data: 2013-11-26 09:23:47
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 25.11.2013 23:44, WOJO pisze:
Powiedz prawd, a fundziakowi piana z pyska p骿dzie...
Psa szukaj w rodzinie pierdolony prostaku.

Ach, jak縠 pi阫na jest mi硂舵 do bli糿iego w wykonaniu prawdziwie wierz眂ych.

(to jest sarkazm, jakby nie zauwa縴, chory fundziaku)

Data: 2013-11-24 21:16:28
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-24, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:
呕eby przekona膰 kilku ostatnich niereformowalnych.
Przekona膰?!
A umrze膰 mi b臋dzie wolno, kiedy b臋d臋 chcia艂, czy te偶 musze poczeka膰 na
pozwolenie opieku艅czego pa艅stwa?!

A w jaki spos贸b? Bo je艣li b臋dzie to samob贸jstwo tylko nieco nieudane, to wg mnie NFZ powinien po uratowaniu 偶膮da膰 zwrotu koszt贸w.

Jednak jestes pierdolniety :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 19:57:50
Autor: J.F
Strefa 30
U縴tkownik "Andrzej Lawa"  napisa w wiadomo禼i
W dniu 24.11.2013 00:41, WOJO pisze:
A umrze mi b阣zie wolno, kiedy b阣 chcia, czy te musze poczeka na
pozwolenie opieku馽zego pa駍twa?!

Umrzec ci wolno dopiero po 65 latach i zaplaceniu wszystkich skladek na ZUS :-)

A w jaki spos骲? Bo je秎i b阣zie to samob骿stwo tylko nieco nieudane, to wg mnie NFZ powinien po uratowaniu 勘da zwrotu koszt體.

Jakim prawem ? Ktos go prosil o pomoc ? :-)

J.

Data: 2013-11-25 22:33:09
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 25.11.2013 19:57, J.F pisze:
[...]

67 ;-P

A w jaki spos骲? Bo je秎i b阣zie to samob骿stwo tylko nieco nieudane,
to wg mnie NFZ powinien po uratowaniu 勘da zwrotu koszt體.

Jakim prawem ? Ktos go prosil o pomoc ? :-)

Hmmm... Tylko jak jak na szybko odr罂nisz pr骲 samob骿cz od wypadku, pomy砶i czy pr骲y zab骿stwa z upozorowaniem pr骲y samob骿czej?

Data: 2013-11-24 08:18:42
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-24 00:41, WOJO pisze:
[...]

Spoko. Pa駍two Ci zaskoczy.
Wyliczy sobie, 縠 nie przynosisz ju pa駍twu dochodu, a jedynie generujesz koszty i albo przejmie Ci pod opiek (i na sw骿 portfel) rodzina, albo zostaniesz wylosowany do spo砮cznie uzasadnionej eutanazji.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-24 11:00:27
Autor: Budzik
Strefa 30
Osobnik posiadaj眂y mail alawa.news@lechistan.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

[...]

Skoro to by硂 "kilku" to jaki stanowili problem i obci笨enie dla budzetu?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi s pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

Data: 2013-11-24 21:08:46
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-24, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

呕eby przekona膰 kilku ostatnich niereformowalnych.

Skoro to by艂o "kilku" to jaki stanowili problem i obci膮偶enie dla budzetu?

Nie draz bo sie Andrzej zapetli w glupotach ktore wypisuje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 22:40:28
Autor: AZ
Strefa 30
Dnia 23.11.2013 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa艂/a:

Tak. Ale pozostaje kwestia koszt贸w leczenia.
Je偶eli okaza艂oby sie, ze np. pomimo braku nakazu noszenia kasku wypadki z urazami g艂owy zdarza艂y sie bardzo sporadycznie, np. 10 na rok na ca艂a Polske to takie uregulowanie rzeczywi艣cie wydaje sie przeregulowaniem.
Ale moze to jest jakis wiekszy problem?

Nie wiem. Trzeba by poszukac statystyk z ameryki bo OIDP sa tam stany gdzie
nie musisz miec kasku a jedynie ochrone oczu.

Bo jezeli sie okaze, ze problemem nie by艂o, a jednak wprowadzono nakaz, to zaczynam czuc lobbing producent贸w...

No co Ty? W naszym cudownym i slynacym z uczciwosci panstwie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-24 12:00:16
Autor: Budzik
Strefa 30
[...]

Mysle, ze jest to problem og髄no秝iatowy.

Data: 2013-11-23 18:01:15
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 16:19, AZ pisze:

Pytanie czy sa jakies statystyki urazowo禼i g硂wy w wypadkach na skuterze w
Polsce?

Ale jakie to ma znaczenie? Moja glowa to i ja powinienem o niej decydowac.

Je秎i zagwarantujesz, 縠 twoja (i innego bezkaskowca) g硂wa na pewno nie znajdzie si na mojej drodze - decyduj sobie ile chcesz (np. na terenie prywatnym wy潮czonym z publicznego ruchu).

Data: 2013-11-23 18:07:49
Autor: Budzik
Strefa 30
[...]

Teraz to 縜rtujesz, Andrzej?
Jak nawet jego g硂wa znajdzie sie na Twojej drodze, to co ci robi za r罂nice cy bedzie w kasku czy bez?

Data: 2013-11-23 20:53:25
Autor: Cavallino
Strefa 30

U縴tkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:23112013.00C75C04@budzik61.poznan.pl...
[...]

Zasadnicze, jak walnie czerepem o ziemi, to szansa, 縠by si wyliza w 7 dni jest ma硂 realna.

Data: 2013-11-24 11:00:26
Autor: Budzik
Strefa 30
Osobnik posiadaj眂y mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

[...]

No i? Skoro to by砤 jego wina to jakie to ma dla ciebie znaczenie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Dyplomata to cz硂wiek, kt髍y pami阾a o urodzinach kobiety,
ale zapomina o jej wieku."  Anthony Eden

Data: 2013-11-24 12:49:38
Autor: Cavallino
Strefa 30

U縴tkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:24112013.286DFB4A@budzik61.poznan.pl...
[...]

A gdzie tu widzia砮 co o jego winie?

Data: 2013-11-24 12:41:52
Autor: Budzik
Strefa 30
[...]

A, czyli to obawa, ze sie przejedzie takiego skuterowca i co mu sie zrobi?
A o pieszych sie nie boimy?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
Ka縟y samoch骴 b阣zie ci m骻 s硊縴 do ko馽a 縴cia
je秎i b阣ziesz wystarczaj眂o szybko je糳zi.

Data: 2013-11-24 16:32:48
Autor: Cavallino
Strefa 30

U縴tkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:24112013.6514FDD6@budzik61.poznan.pl...
[...]

Boimy.
Ale skoro nie mo縩a takich nauczy, 縠by nie w砤zili pod ko砤, nawet na przej禼iu, to wymaganie kask體 by硂by absurdem.

Data: 2013-11-24 17:37:20
Autor: WOJO
Strefa 30
Boimy.
Ale skoro nie mo縩a takich nauczy, 縠by nie w砤zili pod ko砤, nawet na przej禼iu, to wymaganie kask體 by硂by absurdem.
Nie b骿cie si. B眃糲ie bardziej kreatywni, nie spoczywajcie na laurach. Ubierzcie pieszych w odblaski (nakazowo). :)
WOJO

Data: 2013-11-25 19:35:47
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 24.11.2013 17:37, WOJO pisze:
[...]

Je秎i mia砨y jakiekolwiek do秝iadczenie w ruchu drogowym poza pe硁ym dniem lub dobrze o秝ietlonym miastem, to sam by si tego domaga.

Data: 2013-11-25 19:51:37
Autor: J.F
Strefa 30
U縴tkownik "WOJO"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Ubralismy
http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/odblaski-dla-pieszych-obowiazkowe-prezydent-podpisal-ustawe

Ale z tymi kaskami to nieglupie.
Trudno przy przejsciu postawic policjanta, aby czekal caly dzien czy dluzej az ktos wejdzie pod kola.
Za to brak kasku widac od razu, mandatow nie nadazy wypisywac.

A przeciez kask tani jest i lekki, ilez to zyc pieszym moze uratowac.

J.

P.S. gdzie by tu schowac odblask, zeby w razie pieszej potrzeby byl pod reka ?

Data: 2013-11-25 19:34:46
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 24.11.2013 12:00, Budzik pisze:

[...]

Post阷owanie prokuratorskie jest znacznie bardziej k硂potliwe.

Przyk砤d z 縴cia - babka wymusi砤 na znajomym, uszkodzi砤 w砤sne dziecko, 3 czy mo縠 4 miesi眂e min瓿y i nadal nie ma papierka dla ubezpieczyciela.

Data: 2013-11-23 20:56:53
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 19:07, Budzik pisze:
Teraz to 縜rtujesz, Andrzej?
Jak nawet jego g硂wa znajdzie sie na Twojej drodze, to co ci robi za
r罂nice cy bedzie w kasku czy bez?

Ogromn. Du縪 砤twiej zabi kogo bez kasku.

Data: 2013-11-23 21:45:01
Autor: Gotfryd Smolik news
Strefa 30
On Sat, 23 Nov 2013, Andrzej Lawa wrote:

W dniu 23.11.2013 19:07, Budzik pisze:
Teraz to 縜rtujesz, Andrzej?
Jak nawet jego g硂wa znajdzie sie na Twojej drodze, to co ci robi za
r罂nice cy bedzie w kasku czy bez?

Ogromn. Du縪 砤twiej zabi kogo bez kasku.

  Czy to Ty pyta砮 gdzie wy縠j o "wsparcie"?
  To ja bym te poprosi. Tym razem z Twojej strony.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-24 00:16:03
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
[...]

Uzupe硁ienie: zabi lub bardzo powa縩ie uszkodzi.

  Czy to Ty pyta砮 gdzie wy縠j o "wsparcie"?
  To ja bym te poprosi. Tym razem z Twojej strony.

Hmm... Zr骲 eksperyment: rozp阣 si i walnij w betonow 禼ian. Najpierw maj za硂縪ny kask, a potem bez. Por體namy wyniki ;->

Data: 2013-11-24 11:00:27
Autor: Budzik
Strefa 30
[...]

Tak samo, jak pieszego przechodz眂ego przez ulice.
A jednak nikt nie postuluje, zeby przechodzic przez ulice w kasku...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Ludzie nie maj problem體, tylko sobie sami je stwarzaj"

Data: 2013-11-25 08:57:16
Autor: RobertP.
Strefa 30
On Sat, 23 Nov 2013 18:01:15 +0100, Andrzej Lawa  <alawa.news@lechistan.com> wrote:

Je秎i zagwarantujesz, 縠 twoja (i innego bezkaskowca) g硂wa na pewno nie  znajdzie si na mojej drodze - decyduj sobie ile chcesz (np. na terenie  prywatnym wy潮czonym z publicznego ruchu).

Zgodnie z tym, to w kaski najpierw nale縜硂by zaku wszystkich kierowc體  samochod體. A co!

http://ibikekrakow.com/2011/04/08/czy-rowerzysta-narazony-jest-na-czeste-urazy-glowy/

RobertP.

Data: 2013-11-25 09:38:36
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-25 08:57, RobertP. pisze:

Zgodnie z tym, to w kaski najpierw nale縜硂by zaku wszystkich kierowc體
samochod體. A co!

http://ibikekrakow.com/2011/04/08/czy-rowerzysta-narazony-jest-na-czeste-urazy-glowy/

Ch.j z badaniami! Tutejsi ekspierdzi wiedz lepiej!

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-23 22:09:41
Autor: Robert R臋dziak
Strefa 30
On Sat, 23 Nov 2013 15:19:57 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Ale jakie to ma znaczenie? Moja glowa to i ja powinienem o niej decydowac.

 Pod warunkiem, 縠 koszty leczenia, rekonwalescencji, opieki,
 whatever, zostan pokryte ze 秗odk體 Twoich lub Twoich
 spadkobierc體.

pech chcial ze jak wsiadlem i mialem juz jechac nadjechal radiowoz i byli bardzo chetni dac mandat...

 I nie wiedzia砮, 縠 PoRD nak砤da na Ciebie obowi眤ek jazdy w
 kasku?

 RR.
robert r阣ziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-11-23 22:23:40
Autor: AZ
Strefa 30
Dnia 23.11.2013 Robert R臋dziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa艂/a:
Ale jakie to ma znaczenie? Moja glowa to i ja powinienem o niej decydowac.

 Pod warunkiem, 偶e koszty leczenia, rekonwalescencji, opieki,
 whatever, zostan膮 pokryte ze 艣rodk贸w Twoich lub Twoich
 spadkobierc贸w.

Idac tym tokiem rozumowania niech kazdy kto sobie sam zrobil krzywde leczy sie
sam. Zlamales reke/noge po pijaku? Lecz sie sam. Przewrociles sie na lodzie?
Lecz sie sam...

pech chcial ze jak wsiadlem i mialem juz jechac nadjechal radiowoz i byli bardzo chetni dac mandat...

 I nie wiedzia艂e艣, 偶e PoRD nak艂ada na Ciebie obowi膮zek jazdy w
 kasku?

Ciezko nazwac jazda przejazd na druga strone ulicy... Dlatego tak wkurza mnie
ten obowiazek, rozsadnym jest zalozyc kask gdzies jadac ale zakladanie kasku
by przejechac na druga strone ulicy jest po prostu nadgorliwoscia i marnowaniem
czasu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 17:56:56
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 15:19, AZ pisze:

[...]

Odpisa砮m w innym miejscu: moje podatki, moje samopoczucie i moje problemy formalne (je秎i taki bez kasku wymusi pierwsze駍two i b阣 zamieszany w jego zgon).

Data: 2013-11-23 17:10:59
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:

Nie zakladajac kasku narazasz tylko siebie, jadac z nierozsadna predkoscia
narazasz innych.

Odpisa艂em w innym miejscu: moje podatki, moje samopoczucie i moje problemy formalne (je艣li taki bez kasku wymusi pierwsze艅stwo i b臋d臋 zamieszany w jego zgon).

A moje podatki i samopoczucie to co?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 21:04:08
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 18:10, AZ pisze:

[...]

C罂, je秎i uwa縜sz, 縠 za ma硂 twoich podatk體 idzie na leczenie rozbitych g丑w, to zawsze mo縠sz da co na jakie cele charytatywne, wi阠 nie ma problemu.

A je秎i dla twojego samopoczucia konieczne jest, 縠by wi阠ej g硊pk體 rozbi硂 sobie g硂wy, to powiniene si sam leczy.

Data: 2013-11-23 22:03:14
Autor: Robert R臋dziak
Strefa 30
On Sat, 23 Nov 2013 14:19:01 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Nie zakladajac kasku narazasz tylko siebie, jadac z nierozsadna predkoscia
narazasz innych.

 Ale generujesz koszty leczenia, kt髍e uszczuplaj wsp髄n pul
 pieni阣zy pochodz眂ych z ubezpieczenia zdrowotnego.

Data: 2013-11-23 22:24:50
Autor: AZ
Strefa 30
Dnia 23.11.2013 Robert R臋dziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa艂/a:
Nie zakladajac kasku narazasz tylko siebie, jadac z nierozsadna predkoscia
narazasz innych.

 Ale generujesz koszty leczenia, kt贸re uszczuplaj膮 wsp贸ln膮 pul臋
 pieni臋dzy pochodz膮cych z ubezpieczenia zdrowotnego.

A palacze i alkoholicy nie generuja kosztow? --
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 22:34:14
Autor: Robert R臋dziak
Strefa 30
On Sat, 23 Nov 2013 22:24:50 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

A palacze i alkoholicy nie generuja kosztow?

 - generuj
 - ale generuj te przych骴 (akcyza)
 - ubezpieczenie pa駍twowe nie r罂nicuje sk砤dek w zale縩o禼i od
   ryzyka, za to ryzyko ma by zmniejszane innymi regulacjami.

Data: 2013-11-23 22:44:30
Autor: AZ
Strefa 30
Dnia 23.11.2013 Robert R臋dziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa艂/a:
A palacze i alkoholicy nie generuja kosztow?

 - generuj膮
 - ale generuj膮 te偶 przych贸d (akcyza)

Pokrywa to koszty leczenia? No i czy akcyza z fajek faktycznie idzie
na leczenie chorob pluc i innych czy jest prezezerana na zupelnie cos
innego a w kasie NFZ pustki...

 - ubezpieczenie pa艅stwowe nie r贸偶nicuje sk艂adek w zale偶no艣ci od
   ryzyka, za to ryzyko ma by膰 zmniejszane innymi regulacjami.

No fajnie, tylko czemu to ubezpieczenie jest obowiazkowe? --
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-24 23:01:15
Autor: Robert R臋dziak
Strefa 30
On Sat, 23 Nov 2013 22:44:30 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Pokrywa to koszty leczenia? No i czy akcyza z fajek faktycznie idzie
na leczenie chorob pluc i innych czy jest prezezerana na zupelnie cos
innego a w kasie NFZ pustki...

 Akcyza idzie do wora pt. bud縠t, z kt髍ego potem dzieli si kas
 na r髗ne wydatki. W 2012 wp硑wy z akcyzy wynosi硑 60mld, wydatki
 na s硊縝 zdrowia 105mld PLN.

 - ubezpieczenie pa駍twowe nie r罂nicuje sk砤dek w zale縩o禼i od
   ryzyka, za to ryzyko ma by zmniejszane innymi regulacjami.

No fajnie, tylko czemu to ubezpieczenie jest obowiazkowe?

 By mo縠 dlatego, 縠 im wieksza pula, tym trudniej wyczerpa j
 losowymi, du縴mi wydatkami. By mo縠 dlatego, 縠 ludzie s g硊pi
 i najpierw strugaj gieroja (jak s硑nny przedsi阞iorca, kt髍y
 chce si wypisa z ZUS-u i opowiada wszystkim na lewo i prawo,
 jak to dba o zdrowie, uprawia sporty i pija herbatk z cytrynk
 na przezi阞ienia), a jak przyjdzie do powa縩ego problemu
 (zdarzenie losowe, nowotw髍, choroba o pod硂縰 genetycznym), to
 wtedy s pretensje do wszystkich dooko砤 縠 przedsi阞iorczego i
 zapobiegawczego jednak nie sta na skomplikowany zabieg/leczenie
 za pierdyliard z硂t體ek, w zwi眤ku z czym zosta zdradzony o
 秝icie (a gdy zdradzonych o 秝icie jest du縪, to gotowi ustr骿
 wywraca do g髍y nogami). Obowi眤kowe ubezpieczenie to r體niez
 pakiet obowi眤kowych dzia砤 profilaktycznych (np. szczepienia),
 kt髍e maj na celu zmniejsza podatno舵 populacji na choroby.
  Kr髏ko m體i眂 ludzie (cz阺to nawet profesjonali禼i) nie potrafi
 szacowa i wycenia ryzyka, szczeg髄nie w dziedzinach o kt髍ych
 nie maj zielonego poj阠ia, a maj podejmowa samodzielnie
 decyzje, kt髍e potem mog zawa縴 na ich 縴ciu.

Data: 2013-11-25 07:55:16
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-25 00:01, Robert R阣ziak pisze:

  wywraca do g髍y nogami). Obowi眤kowe ubezpieczenie to r體niez
  pakiet obowi眤kowych dzia砤 profilaktycznych (np. szczepienia),
  kt髍e maj na celu zmniejsza podatno舵 populacji na choroby.
.... i jeszcze par innych cel體.
Dobrze, 縠 przypomnia砮 - to kolejny przyczynek, dow骴, 縠 pa駍two traktuje obywateli jak sw骿 inwentarz gospodarski (krowy, kury, 秝inie).

Obowi眤kowe ubezpieczenie, to nie ubezpieczenie. To haracz.

  Kr髏ko m體i眂 ludzie (cz阺to nawet profesjonali禼i) nie potrafi
  szacowa i wycenia ryzyka, szczeg髄nie w dziedzinach o kt髍ych
  nie maj zielonego poj阠ia, a maj podejmowa samodzielnie
  decyzje, kt髍e potem mog zawa縴 na ich 縴ciu.

Na tym polega wolno舵 i odpowiedzialno舵.
Jeden b阣zie uprawia downhill (oczywi禼ie w kasku ;) ), drugi nie b阣zie wychodzi z domu jak nie musi. Dlaczego obaj maj pod przymusem p砤ci tak sam sk砤dk?
Aby mot硂ch my秎a, musi mie "przyk砤dy" w postaci meneli umieraj眂ych z g硂du pod mostem i to w 秝iat砤ch reflektor體 TVNu. Tylko wtedy o siebie zadba.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-25 13:19:18
Autor: Robert R臋dziak
Strefa 30
On Mon, 25 Nov 2013 07:55:16 +0100, sqlwiel
<"nick"@googlepoczta.com> wrote:

Na tym polega wolno舵 i odpowiedzialno舵.

 A na czym polega g硊pota tych, kt髍ym si wydaje, 縠 s panami
 swego losu, od pocz眛ku do ko馽a?

Data: 2013-11-25 13:28:01
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-25, Robert R臋dziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:
Na tym polega wolno艣膰 i odpowiedzialno艣膰.

 A na czym polega g艂upota tych, kt贸rym si臋 wydaje, 偶e s膮 panami
 swego losu, od pocz膮tku do ko艅ca?

Obawiam sie, ze nie zrozumiesz :-( Nie zebym Cie obrazal...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 13:49:07
Autor: Robert R臋dziak
Strefa 30
On Mon, 25 Nov 2013 13:28:01 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

 A na czym polega g硊pota tych, kt髍ym si wydaje, 縠 s panami
 swego losu, od pocz眛ku do ko馽a?

Obawiam sie, ze nie zrozumiesz :-( Nie zebym Cie obrazal...

 Oczywi禼ie 縠 nie rozumiem ideli Selfmejdme駍twa, Wolno禼i i
 Odpowiedzialno禼i Za Swoje Czyny. I Powszechnej M眃ro禼i w
 Narodzie. I oby nigdy nie musia doj舵 do wniosku jak bardzo
 nie masz wp硑wu na cokolwiek.

 I tu mo縠my "spisa" protok蟪 rozbie縩o禼i.

Data: 2013-11-24 21:54:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Strefa 30
Hello AZ,

Saturday, November 23, 2013, 11:24:50 PM, you wrote:

[...]

Generuj czyste zyski. Jak pr骲uj generowa tylko koszty, produkuj眂
samodzielnie u縴wki, to si ich do wi陑ienia sadza.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-24 08:13:59
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-23 23:03, Robert R阣ziak pisze:

Nie zakladajac kasku narazasz tylko siebie, jadac z nierozsadna predkoscia
narazasz innych.

  Ale generujesz koszty leczenia, kt髍e uszczuplaj wsp髄n pul
  pieni阣zy pochodz眂ych z ubezpieczenia zdrowotnego.

To problem ubezpieczyciela, a nie Tw骿. Twoje 秝iadczenia b阣 pokryte zgodnie z NFZ-wskimi regu砤mi.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-23 15:00:19
Autor: Budzik
Strefa 30
[...]

Kazda rozmowe mozna sprowadzic do absurdu...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Wiem, 縠 to, co pisz, jest mo縠 秗ednio m眃re,
ale c罂 - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

Data: 2013-11-23 17:55:34
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 16:00, Budzik pisze:
[...]

A czy nie jest absurdem robienie z prostego, rozs眃nego i niek硂potliwego nakazu zak砤dania kasku bandyckiego zamachu na wolno舵??

Data: 2013-11-23 18:00:19
Autor: Budzik
Strefa 30
[...]

Jest.
Ale por體nanie tego do budowania reaktora atomowego na podw髍ku...

Z drugiej strony w ten spos骲 mozna wyt硊maczyc kazde kolejne ma砮 uregulowanie.
Bo przeciez kazde ma砮 uregulowanie jest tylko ma硑m uregulowaniem a nie zamachem na wolnosc. A z tych wielu ma硑ch uregulowa robi sie...

Ale w sumie co do kask體 - sam nie wiem. Rozumiem zar體no argumenty za jak i przeciw.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
....i to by by硂 na tyle
Jan T. Stanis砤wski

Data: 2013-11-23 22:38:40
Autor: AZ
Strefa 30
Dnia 23.11.2013 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa艂/a:

Jest.
Ale por贸wnanie tego do budowania reaktora atomowego na podw贸rku...

Porownanie jak zwykle wziete z przyslowiowej dupy.

Z drugiej strony w ten spos贸b mozna wyt艂umaczyc kazde kolejne ma艂e uregulowanie.
Bo przeciez kazde ma艂e uregulowanie jest tylko ma艂ym uregulowaniem a nie zamachem na wolnosc. A z tych wielu ma艂ych uregulowa艅 robi sie...

Ja to rozumiem, Ty to rozumiesz ale sa tacy ktorzy nie widza w tym nic
dziwnego i bardzo chetnie stosuja sie do wszelkich regulacji.

Ale w sumie co do kask贸w - sam nie wiem. Rozumiem zar贸wno argumenty za jak i przeciw.

No i o to wlasnie chodzi. Myslisz, ze jakby zdjeli nakaz to nagle wszyscy
by porzucili kaski? Nie, bo wielu (w tym i mnie) zakladanie kasku podpowiada
rozsadek ale chcialbym sobie wyskoczyc do sklepu po bulki bez niego.
Nie mowiac juz np. o jezdzie po miescie w ~30 stopniowym upale gdy gotuje
ci sie czacha.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-24 00:28:44
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 23:38, AZ pisze:

[...]

Masz g體niany kask.

Data: 2013-11-24 21:18:21
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:
[...]

Masz g贸wniany kask.

No i to mowi gosc ktory wystawial jakis czas temu kilkunastoletnie smiecie na sprzedaz...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 08:18:55
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 24.11.2013 22:18, AZ pisze:
On 2013-11-23, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:
[...]

Kilkunastoletnim 艣mieciem to jeste艣 ty, szczylu.

Data: 2013-11-25 08:15:57
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-25, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Masz g贸wniany kask.

No i to mowi gosc ktory wystawial jakis czas temu kilkunastoletnie smiecie
na sprzedaz...

Kilkunastoletnim 艣mieciem to jeste艣 ty, szczylu.

Zapomniales wziac lekow dzis? To moze wrzuc raz jeszcze zdjecia tych super
kaskow ktore sprzedawales bo ja bym je po nocy do smietnika niosl zeby
ktos nie zauwazyl.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 09:35:11
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
On 2013-11-25, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Masz g贸wniany kask.

[...]

Zazdro艣cisz, szczylku, i tyle.

Data: 2013-11-25 08:37:41
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-25, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Masz g贸wniany kask.

[...]

Jasne, po prostu jak zawsze lgasz i pierdolisz glupoty. Jak mozna mowic komus,
ze ma gowniany kask samemu jezdzac w takim badziewiu?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 09:40:43
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 25.11.2013 09:37, AZ pisze:

Zazdro艣cisz, szczylku, i tyle.

Jasne, po prostu jak zawsze lgasz i pierdolisz glupoty. Jak mozna mowic komus,
ze ma gowniany kask samemu

Skoro nie ma 偶adnej wentylacji...

jezdzac w takim badziewiu?

Twoja opinia, g贸wniarzu, jest g贸wno warta.

Data: 2013-11-25 08:45:13
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-25, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
Zazdro艣cisz, szczylku, i tyle.

Jasne, po prostu jak zawsze lgasz i pierdolisz glupoty. Jak mozna mowic komus,
ze ma gowniany kask samemu

Skoro nie ma 偶adnej wentylacji...

Jak sobie wyobrazasz wentylacje w 30 stopniowym upale w jakim kolwiek kasku
poruszajac sie z niewielkimi predkosciami? No chyba, ze kask lata na twoim pustym lbie jak zyd po pustym sklepie to wtedy sie zgodze...

jezdzac w takim badziewiu?

Twoja opinia, g贸wniarzu, jest g贸wno warta.

A jakie to ma znaczenie czyja opinia? Smiec to smiec.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 09:48:24
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 25.11.2013 09:45, AZ pisze:
On 2013-11-25, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
[...]

Nie musz臋 sobie wyobra偶a膰 - znam z praktyki.

W przeciwie艅stwie do ciebie.

poruszajac sie z niewielkimi predkosciami?

Niewielkimi? Nawet motorowerowe pr臋dko艣ci w zupe艂no艣ci wystarcz膮.

No chyba 偶e masz afro ;->

No chyba, ze kask lata na twoim pustym
lbie jak zyd po pustym sklepie to wtedy sie zgodze...

Ustalili艣my, 偶e pusty 艂eb to masz ty, szczylku. A tak偶e pust膮 kies臋, skoro nie sta膰 ci臋 na kask z prawid艂ow膮 wentylacj膮.

jezdzac w takim badziewiu?

Twoja opinia, g贸wniarzu, jest g贸wno warta.

A jakie to ma znaczenie czyja opinia? Smiec to smiec.

Kim ty jeste艣, 艣mieciu, to ju偶 ustalili艣my.

Data: 2013-11-25 11:00:20
Autor: Budzik
Strefa 30
Osobnik posiadaj眂y mail alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

No chyba, ze kask lata na twoim pustym
lbie jak zyd po pustym sklepie to wtedy sie zgodze...

Ustalili秏y, 縠 pusty 砮b to masz ty, szczylku. A tak縠 pust kies, skoro nie sta ci na kask z prawid硂w wentylacj.

Panowie, czy t dyskusj na niew眛pliwie wysokim poziomie mogliby禼ie przenies na priv i tam ustalic sobie kto jest g硊pszy?

- ty jestes!
- nie, ty jestes!
itd.

Mo縠cie sie nawet um體ic i piaskiem w piaskownicy obrzucic...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Wiar mo縩a manipulowa. Tylko
wiedza jest niebezpieczna."  Frank Herbert

Data: 2013-11-23 21:33:01
Autor: Gotfryd Smolik news
Strefa 30
On Sat, 23 Nov 2013, Andrzej Lawa wrote:

A czy nie jest absurdem robienie z prostego, rozs眃nego i niek硂potliwego nakazu zak砤dania kasku

  On nie jest "niek硂potliwy".
  Po pierwsze pogarsza s硑szalno舵.
  Po drugie k砤dzie na 硂patki latem i pogarsza
zawsze mo縧iwo舵 regulacji nadmiaru ciep砤 z g硂wy,
uchylenie go (w czasie jazdy) NIE JEST "proste" co
sugerujesz.
  Mam kask i bardzo rzadko u縴wam.
  W odr罂nieniu od kamizelki, kt髍ej u縴wam prawie zawsze
od zmroku i prawie zawsze od jesieni do wiosny.
  I tako jestem przeciwny nakazowi.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-23 13:23:53
Autor: kogutek444
Strefa 30
W dniu sobota, 23 listopada 2013 21:33:01 UTC+1 u縴tkownik Gotfryd Smolik news napisa:
On Sat, 23 Nov 2013, Andrzej Lawa wrote:

> A czy锟 nie jest absurdem robienie z prostego, rozs锟絛nego i niek锟給potliwego > nakazu zak锟絘dania kasku

  On nie jest "niek锟給potliwy".

  Po pierwsze pogarsza s锟統szalno锟斤拷.

  Po drugie k锟絘dzie na 锟給patki latem i pogarsza

zawsze mo锟絣iwo锟斤拷 regulacji nadmiaru ciep锟絘 z g锟給wy,

uchylenie go (w czasie jazdy) NIE JEST "proste" co

sugerujesz.

  Mam kask i bardzo rzadko u锟統wam.

  W odr锟絥ieniu od kamizelki, kt锟絩ej u锟統wam prawie zawsze

od zmroku i prawie zawsze od jesieni do wiosny.

  I tako锟 jestem przeciwny nakazowi.

pzdr, Gotfryd

Nie ma obowi眤ku je縟縠nia czym co wymaga zak砤daniu kasku.

Data: 2013-11-24 11:00:27
Autor: Budzik
Strefa 30
Osobnik posiadaj眂y mail kogutek444@gmail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Nie ma obowi眤ku je縟縠nia czym co wymaga zak砤daniu kasku.

Nie rozmawiamy o obowi眤kach tylko o zakazach.
Skoro panstwo tak dba o nasze zdrowie, to dlaczego np. nie ma obowi眤ku zdrowej diety, uprawiania sportu itp?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
Jest Le縜jsk, jest dobrze.
By Le縜jsk, jest mi niedobrze.

Data: 2013-11-23 22:20:51
Autor: sqlwiel
Strefa 30
On Sat, 23 Nov 2013, Andrzej Lawa wrote:

A czy nie jest absurdem robienie z prostego, rozs眃nego i
niek硂potliwego nakazu zak砤dania kasku

On nie jest "niek硂potliwy".

Dodajmy jeszcze k硂potliwo舵 "co zrobi z kaskiem?", gdy jedziemy np. 3km "za砤twi spraw" z dokumentem w kieszeni i w normalnym ubraniu, a nie sportowym.

Odpowiadaj眂 przy okazji tym durniom przej阾ym og髄nospo砮cznymi kosztami 秝iadcze zdrowotnych: Wystarczy znie舵 przymus ubezpiecze zdrowotnych. Niech ka縟y p砤ci za siebie, kto chce - niech si ubezpiecza, a TU niech kalkuluj sk砤dki tak, 縠by im si te op砤ca硂.
Ubezpieczenie obowi眤kowe, to 縜dne ubezpieczenie. To po prostu kolejny podatek.
Takie pogl眃y, jakie prezentuje za przeproszeniem A.Lawa (czy wa) i paru innych tylko sprzyjaj traktowaniu spo砮cze駍twa przez pa駍two jako bezm髗gie byd硂 i w砤sno舵 pa駍twa. "Brali秏y to" ju przez 50 lat i wygl眃a na to, 縠 do tego wracamy. Polacy nie nadaj si na wolny nar骴. Niech Lawa i jemu podobni za硂勘 parti dobrowolnych niewolnik體 i zdeklaruj rezygnacj z wolno禼i.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-24 00:27:45
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
[...]

ROTFL

Podczas jazdy i tak warkot silnika oraz szum powietrza wszystko skutecznie zag硊szaj. To ma znaczenie wy潮cznie na postoju.

  Po drugie k砤dzie na 硂patki latem

ROTFL

Brednie.

i pogarsza
zawsze mo縧iwo舵 regulacji nadmiaru ciep砤 z g硂wy,

Nie za硂縴砮 czasem omy砶owo he砿u nurka?

Przy przeci阾nej pr阣ko禼i przelotowej problemem jest raczej nadmierne przewianie.

uchylenie go (w czasie jazdy) NIE JEST "proste" co
sugerujesz.

Primo - o uchyleniu jeszcze nic nie pisa砮m.
Secundo - wentylacj 砤two zapewni NAWET je秎i nie jest to "szcz阫owiec".

  Mam kask i bardzo rzadko u縴wam.
  W odr罂nieniu od kamizelki, kt髍ej u縴wam prawie zawsze
od zmroku i prawie zawsze od jesieni do wiosny.
  I tako jestem przeciwny nakazowi.

Kamizelka w sumie bardziej przydaje si w korku, kiedy reflektor i tylne pozycyjne s s砤bo widoczne.

Data: 2013-11-25 08:19:14
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:

Nie za艂o偶y艂e艣 czasem omy艂kowo he艂mu nurka?

Przy przeci臋tnej pr臋dko艣ci przelotowej problemem jest raczej nadmierne przewianie.

To solidnie musialo cie przewiac w tych smieciach ktore sprzedawales, ze
takie brednie wypisujesz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 09:35:51
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 25.11.2013 09:19, AZ pisze:
On 2013-11-23, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:

[...]

Po prostu przyznaj si臋, ma艂olacie, 偶e zwyczajnie NIE STA膯 CI臉 na kask.

Data: 2013-11-25 08:38:49
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-25, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

Nie pograzaj sie...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 09:39:39
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 25.11.2013 09:38, AZ pisze:
On 2013-11-25, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

Aha! Trafi艂em w czu艂y punkt!

Data: 2013-11-25 09:44:40
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-25 09:38, AZ pisze:
On 2013-11-25, Andrzej Lawa<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>  wrote:

[...]

Wyluzuj... Lawa (czy 艁awa) pr臋dzej czy p贸藕niej u ka偶dego, kto pr贸buje z nim dyskutowa膰 l膮duje w KF (cho膰 trudno to sprawdzi膰 prostym wyszukiwaniem). Lepiej zrobi膰 to od razu i mie膰 go z g艂owy.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-25 08:46:36
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-25, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
[...]

Ja to jestem wyluzowany a to co wypisuje wywoluje u mnie usmiech... politowania ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 09:51:01
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 25.11.2013 09:46, AZ pisze:

Ja to jestem wyluzowany a to co wypisuje wywoluje u mnie usmiech...
politowania ;-)

Mhm. Tak wyluzowany, 偶e w prostym i do艣膰 oczywistym przepisie widzisz spisek i zamach na twoj膮 wolno艣膰.

Za cz臋sto je藕dzi艂e艣 bez kasku i takie skutki...

Data: 2013-11-24 12:30:47
Autor: dddddddd
Strefa 30
W dniu 2013-11-23 17:55, Andrzej Lawa pisze:

A czy nie jest absurdem robienie z prostego, rozs眃nego i
niek硂potliwego nakazu zak砤dania kasku bandyckiego zamachu na wolno舵??

ja tam si nie znam, mam 'mot髍' i je縟筷 w kasku, ale to nie motorynka- szybciej je糳zi wi阠 i przez my秎 mi nie przejdzie 縠by je糳zi bez kasku. Nie je縟筷 te bez dobrej kurtki czy spodni z ochraniaczami, cho prawo tego ode mnie nie wymaga. I IMO du縪 wi阠ej p砤cimy za skutki jazdy motocyklist體 w spodenkach ni by秏y p砤cili za jazd skuterowc體 bez kask體.

p.s. zdarza mi si przestawi motor bez kasku na podw髍ku :)

kasz

Data: 2013-11-25 08:32:02
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 24.11.2013 12:30, dddddddd pisze:

prawo tego ode mnie nie wymaga. I IMO du縪 wi阠ej p砤cimy za skutki
jazdy motocyklist體 w spodenkach ni by秏y p砤cili za jazd skuterowc體
bez kask體.

Ale masz jakie wsparcie?

p.s. zdarza mi si przestawi motor bez kasku na podw髍ku :)

Prywatne podw髍ko? Wy潮czone z og髄nego ruchu? Mo縠sz przestawia nawet bez prawa jazdy ;)

Data: 2013-11-25 08:20:47
Autor: robot
Strefa 30
W dniu 2013-11-23 17:55, Andrzej Lawa pisze:

A czy nie jest absurdem robienie z prostego, rozs眃nego i niek硂potliwego nakazu zak砤dania kasku bandyckiego zamachu na wolno舵??

Zdejmij kask, bo Ci chyba za mocno na 砮b uciska.

--
pozdro

Data: 2013-11-23 15:17:36
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
On 2013-11-22, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
[...]

Dlaczego od razu zakaza? Chyba zbyt wiele razy waln背e si w g硂w nie maj眂 na niej kasku - prawid硂w analogi do zakazu uprawiania sport體 by砨y zakaz jazdy na wszelkich jedno秎adach, w przypadku kt髍ych obecnie wymagane jest "straszne zniewolenie" w postaci za硂縠nia kasku.

To, ze mentalnie jestes niewolnikiem i czujesz sie wlasnoscia panstwa nie
znaczy, ze inni tak sie czuja czy chca sie czuc.

Ewidentnie masz jakie kompleksy i urojenia.

Data: 2013-11-23 14:25:16
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:

Bo ten kto艣 m.in. odpowiada za opiek臋 zdrowotn膮.

To nie lepiej zakazac uprawiania sportow i podejmowania niebezpiecznych
dzialan bo moga narazic opieke zdrowotna na koszty?

Dlaczego od razu zakaza膰? Chyba zbyt wiele razy waln膮艂e艣 si臋 w g艂ow臋 nie maj膮c na niej kasku - prawid艂ow膮 analogi膮 do zakazu uprawiania sport贸w by艂by zakaz jazdy na wszelkich jedno艣ladach, w przypadku kt贸rych obecnie wymagane jest "straszne zniewolenie" w postaci za艂o偶enia kasku.

A moze nakaz chodzenia po centrach handlowych w kasku? Nigdy nie wiadomo
kiedy napadnie cie ochroniarz.

To, ze mentalnie jestes niewolnikiem i czujesz sie wlasnoscia panstwa nie
znaczy, ze inni tak sie czuja czy chca sie czuc.

Ewidentnie masz jakie艣 kompleksy i urojenia.

Ja po prostu potrafie myslec i nie jestem umyslowym kaleka ktory oczekuje,
ze panstwo bedzie myslalo za niego.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 15:52:38
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 15:25, AZ pisze:

[...]

Do tego by砨y lepszy nakaz noszenia broni palnej ;->

[...]

Zdecydowanie masz obsesj na punkcie "kalectwa umys硂wego". Kompleksy, zdecydowanie kompleksy.

I ja nie oczekuj, 縠by pa駍two my秎a硂 za mnie - ja z w砤snej nieprzymuszonej woli bardzo ch阾nie zak砤dam kask i stanowczo walczy砨ym z zakazem jego zak砤dania ;)

Bardziej mi chodzi mi o tych durni體, kt髍zy nie maj do舵 rozs眃ku, 縠by ten kask za硂縴 z w砤snej woli.

Data: 2013-11-23 15:22:46
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:

Zdecydowanie masz obsesj臋 na punkcie "kalectwa umys艂owego". Kompleksy, zdecydowanie kompleksy.

Ja nie mam kompleksow, po prostu z przerazeniem obserwuje co sie dzieje. Malo
kto potrafi juz samodzielnie ruszyc lepetyna zeby cokolwiek zrobic.

I ja nie oczekuj臋, 偶eby pa艅stwo my艣la艂o za mnie - ja z w艂asnej nieprzymuszonej woli bardzo ch臋tnie zak艂adam kask i stanowczo walczy艂bym z zakazem jego zak艂adania ;)

No ja tez zakladam z wlasnej woli ale czy to znaczy, ze nie moge juz byc
przeciwny przymusowi?

Bardziej mi chodzi mi o tych durni贸w, kt贸rzy nie maj膮 do艣膰 rozs膮dku, 偶eby ten kask za艂o偶y膰 z w艂asnej woli.

No ale co sie nimi interesujesz? Ich leb, ich wybor.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 17:53:44
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 16:22, AZ pisze:
On 2013-11-23, Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:

[...]

Masz kompleksy, bo ka縟y rozs眃ny przepis bierzesz osobi禼ie do siebie jakby by pisany z my秎 o tobie.

[...]

Ale sobie b眃. Ale 砤skawie nie przypisuj mi swoich kompleks體.

Bardziej mi chodzi mi o tych durni體, kt髍zy nie maj do舵 rozs眃ku,
縠by ten kask za硂縴 z w砤snej woli.

No ale co sie nimi interesujesz? Ich leb, ich wybor.

P髃i ma to wp硑w na moje podatki a tak縠 na moje samopoczucie oraz formalne zawracanie g硂wy jak taki debil bez kasku wymusi na mnie pierwsze駍two - je秎i tylko si pot硊cze jest to dla mnie znacznie mniej stresuj眂e i k硂potliwe ni jak 砮b sobie rozwali i szlag go trafi.

Dlatego poza drogami publicznymi na swoim prywatnym, wy潮czonym z publicznego ruchu terenie mo縠sz je糳zi sobie bez kasku.

Pami阾aj 縠 nakaz dotyczy wy潮cznie dr骻 publicznych.

Data: 2013-11-23 16:52:32
Autor: WOJO
Strefa 30
Bardziej mi chodzi mi o tych durni體, kt髍zy nie maj do舵 rozs眃ku, 縠by ten kask za硂縴 z w砤snej woli.
Dlaczego?
Tylko nie m體, 縠 musisz na nich p砤ci sk砤dki na NFZ, bo ka縟y p砤ci i nie jeste jedyny.
WOJO

Data: 2013-11-23 17:54:18
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 16:52, WOJO pisze:
Bardziej mi chodzi mi o tych durni體, kt髍zy nie maj do舵 rozs眃ku,
縠by ten kask za硂縴 z w砤snej woli.
Dlaczego?
Tylko nie m體, 縠 musisz na nich p砤ci sk砤dki na NFZ,

B阣 m體i.

bo ka縟y p砤ci i  nie jeste jedyny.

Co mi nie odbiera prawa do opinii.

Data: 2013-11-24 11:48:35
Autor: J.F.
Strefa 30
Dnia Sat, 23 Nov 2013 17:54:18 +0100, Andrzej Lawa napisa(a):
[...]

Uwazaj, bo od tego tylko krok do obowiazkowej czapki i kalesonow.

Leczenie tych gryp za duzo kosztuje :-)

J.

Data: 2013-11-24 21:10:12
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-24, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dlaczego?
Tylko nie m贸w, 偶e musisz na nich p艂aci膰 sk艂adki na NFZ,

B臋d臋 m贸wi艂.

Uwazaj, bo od tego tylko krok do obowiazkowej czapki i kalesonow.

Leczenie tych gryp za duzo kosztuje :-)

Jeden myslacy...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 08:20:13
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 24.11.2013 11:48, J.F. pisze:
[...]

To akurat nie ma wi阫szego zwi眤ku.

Data: 2013-11-23 17:07:34
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:

Ja po prostu potrafie myslec i nie jestem umyslowym kaleka ktory oczekuje,
ze panstwo bedzie myslalo za niego.

Skoro chcesz je藕dzi膰 na letnich zim膮 (albo p贸藕n膮 jesieni膮), to tylko Ci si臋 tak wydaje i Pa艅stwo pomy艣le膰 za Ciebie chyba jednak musi.
Inaczej nie przeszkadza艂by Ci sam fakt, 偶e nie wolno je藕dzi膰 na letnich, skoro i tak mia艂by艣 dostosowane do warunk贸w opony na ko艂ach.

Data: 2013-11-23 17:14:32
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-23, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Znajdz mi prosze zimowki do motocykla w rozmiarze 120/70ZR17 i 190/55ZR17.
Dzieki z gory.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-23 20:52:28
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6qnpo$2t9$3@node1.news.atman.pl...
On 2013-11-23, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

A po co zim贸wki do pojazdu, kt贸rego si臋 zim膮 nie u偶ywa, bo nie ma to najmniejszego sensu?

Data: 2013-11-23 21:54:44
Autor: WOJO
Strefa 30
A po co zim贸wki do pojazdu, kt贸rego si臋 zim膮 nie u偶ywa, bo nie ma to najmniejszego sensu?
A jeste艣 pewien? :)
R贸wnie dobrym argumentem jest "po co zmienia膰 opony - nie ma to najmniejszego sensu"
I co wi臋cej - ten argument mog臋 poprze膰 kilkuletnim do艣wiadczeniem jazdy na zim贸wkach ca艂y rok :)
WOJO

Data: 2013-11-24 08:40:01
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6r4mf$p9i$1@node2.news.atman.pl...
A po co zim贸wki do pojazdu, kt贸rego si臋 zim膮 nie u偶ywa, bo nie ma to najmniejszego sensu?
A jeste艣 pewien? :)

Tak.

Data: 2013-11-24 12:36:09
Autor: dddddddd
Strefa 30
W dniu 2013-11-24 08:40, Cavallino pisze:

[...]

eee tam, je藕dzi艂em w ujemnych temperaturach motocyklem i w dobrym ubraniu jest ca艂kiem fajnie. Fakt - nie je藕dzi艂em po 艣niegu - ale pewnie dlatego 偶e nie mia艂em zim贸wek :P

艁ukasz

Data: 2013-11-24 12:52:16
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6sob9$fr5$2@dont-email.me...
[...]

Ja te偶 i dlatego pisz臋, gdybym nie mia艂 poj臋cia o czy m贸wi臋, to bym si臋 nie wypowiada艂.

i w dobrym ubraniu jest ca艂kiem fajnie.

Znaczy lubisz wywrotki, czy s膮dzisz, 偶e zim膮 zmniejsza si臋 na nie szansa?
Bo skoro cz臋sto 艣lizga si臋 nawet auto na 4 zim贸wkach, to jaka jest szansa, 偶e utrzyma si臋 r贸wnowag臋 na motorze?
Zim膮 to si臋 je藕dzi co najwy偶ej skuterem, ale 艣nie偶nym.

Data: 2013-11-24 13:43:19
Autor: dddddddd
Strefa 30
W dniu 2013-11-24 12:52, Cavallino pisze:

[...]

znaczy jest wystarczaj膮co ciep艂o, nie wiem jak by si臋 motocykl zachowywa艂 na 艣niegu czy lodzie bo nie je藕dzi艂em :)

艁ukasz

Data: 2013-11-24 16:33:25
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6ss96$47a$1@dont-email.me...
[...]

Jak wyje偶d偶asz, co wcale nie znaczy, ze identycznie b臋dzie jak b臋dziesz wraca艂. ;-)

Data: 2013-11-24 18:51:29
Autor: dddddddd
Strefa 30
W dniu 2013-11-24 16:33, Cavallino pisze:

[...]

jak z rana wyje偶d偶asz to mo偶e by膰 tylko lepiej :)
ale ja nie z przymusu tylko dla zabawy tym motorkiem no i generalnie w ko艂o komina wi臋c w ci膮gu godziny by艂em w stanie wr贸ci膰 :)

艁ukasz

Data: 2013-11-24 19:42:54
Autor: Cavallino
Strefa 30

[...]

Niekoniecznie, zw艂aszcza jak 艣nieg popada.
W zimie si臋 tak zdarza.

Data: 2013-11-25 19:28:26
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 24.11.2013 18:51, dddddddd pisze:

Jak wyje縟縜sz, co wcale nie znaczy, ze identycznie b阣zie jak b阣ziesz
wraca. ;-)

jak z rana wyje縟縜sz to mo縠 by tylko lepiej :)

Je秎i przez "lepiej" rozumiesz ogromn 秐ie縴c po s硂necznym wiosennym poranku...

Data: 2013-11-25 19:27:07
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 24.11.2013 13:43, dddddddd pisze:

Znaczy lubisz wywrotki, czy s眃zisz, 縠 zim zmniejsza si na nie szansa?
Bo skoro cz阺to 秎izga si nawet auto na 4 zim體kach, to jaka jest
szansa, 縠 utrzyma si r體nowag na motorze?
Zim to si je糳zi co najwy縠j skuterem, ale 秐ie縩ym.

znaczy jest wystarczaj眂o ciep硂, nie wiem jak by si motocykl
zachowywa na 秐iegu czy lodzie bo nie je糳zi砮m :)

Da si, ale to ma硂 przyjemne do秝iadczenie.

Data: 2013-11-24 21:13:39
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-24, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

eee tam, je藕dzi艂em w ujemnych temperaturach motocyklem

Ja te偶 i dlatego pisz臋, gdybym nie mia艂 poj臋cia o czy m贸wi臋, to bym si臋 nie wypowiada艂.

Gowno prawda. Chyba, ze motorynka 30 lat temu.

[...]

Jezdzilem i przy -10 motocyklem ktory ma 160 KM i 120 Nm na turystycznych
oponach, dramatycznego pogorszenia przyczepnosci nie zauwazylem (mowie tutaj
o suchym).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 00:03:53
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6tq63$7p8$6@node1.news.atman.pl...
On 2013-11-24, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

eee tam, je藕dzi艂em w ujemnych temperaturach motocyklem

Ja te偶 i dlatego pisz臋, gdybym nie mia艂 poj臋cia o czy m贸wi臋, to bym si臋 nie
wypowiada艂.

Gowno prawda.

Ooo widz臋, 偶e kolega wie lepiej.
No c贸偶, podyskutuj wobec tego z podobnymi sobie geniuszami.
EOD

Data: 2013-11-23 22:31:32
Autor: AZ
Strefa 30
Dnia 23.11.2013 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa艂/a:

Znajdz mi prosze zimowki do motocykla w rozmiarze 120/70ZR17 i 190/55ZR17.

A po co zim贸wki do pojazdu, kt贸rego si臋 zim膮 nie u偶ywa, bo nie ma to najmniejszego sensu?

Nie troluj. Wg. nowego prawa prawie od miesiaca juz nie moglbym jezdzic bo
nie mam zimowek. Motocyklem bez problemu mozna przejezdzic i cala zime
z przerwami gdy na drodze lezy snieg i bloto albo jest mocno na minusie.

<https://lh3.googleusercontent.com/-_sJoQAeapWw/TUlMNU5phVI/AAAAAAAADug/DRYysRysvko/w1200-h900-no/2011-02-02+12.57.09.jpg>

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-24 08:41:48
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6rac4$ubl$3@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie troluj.

To nie ja wyskakuj臋 z motocyklami na grupie samochodowej.

Wg. nowego prawa prawie od miesiaca juz nie moglbym jezdzic bo
nie mam zimowek. Motocyklem bez problemu mozna przejezdzic i cala zime

Ta jasne, bo ju偶 latem mo偶liwo艣膰 wywortki jest tak ma艂a, 偶e warto ryzykowa膰 jeszcze zim膮.

Data: 2013-11-24 21:11:40
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-24, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Nie troluj.

To nie ja wyskakuj臋 z motocyklami na grupie samochodowej.

Akurat nakaz zimowek jest ogolnie wiec dotyczy tez motocyklistow, wiec czemu
go nie poruszyc tez w tym aspekcie?

[...]

A jaka to latem jest mozliwosc wywrotki? Motocykl z natury jedzie prosto a nie
sie przewraca.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 00:03:06
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:

Ta jasne, bo ju偶 latem mo偶liwo艣膰 wywrotki jest tak ma艂a, 偶e warto ryzykowa膰
jeszcze zim膮.

A jaka to latem jest mozliwosc wywrotki? Motocykl z natury jedzie prosto a nie
sie przewraca.

No w艂a艣nie jest dok艂adnie odwrotnie.
Prosto to jedzie samoch贸d i si臋 nie przewraca sam z siebie.
To 偶eby si臋 motocykl nie przewr贸ci艂 zale偶y tylko od kierowcy, wszystko to raczej kwestia czasu, pytanie powinno by膰 raczej kiedy, a nie czy.

Data: 2013-11-25 07:56:57
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-25 00:03, Cavallino pisze:

[...]

Ty chyba nigdy nie widzia艂e艣 filmiku, na kt贸rym pozbawiony kierowcy motocykl stabilizuje si臋 i jedzie sobie prosto jeszcze kilkaset m, a偶 w co艣 walnie.
Nie. Nie znajd臋 Ci linku. Sam sobie wyguglaj.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-25 16:43:33
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:5292f4b7$0$2167$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Za to widzia艂em wiele innych, 偶e nawet z kierowc膮 si臋 wywraca bez wyra藕nego powodu. ;-)

Data: 2013-11-25 15:53:20
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-25, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

[...]

Taaaa, a fizyke to w szkole miales? A na rowerze bez trzymania jezdziles?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 17:36:06
Autor: J.F
Strefa 30
U偶ytkownik "AZ"  napisa艂 w wiadomo艣ci
On 2013-11-25, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

To ze bez trzymania, to nie znaczy ze rower bez aktywnego kierowcy sam pojedzie.
To jest jednak pewna umiejetnosc tak jechac, trzeba sie tego nauczyc.

J.

Data: 2013-11-26 08:16:58
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-25, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No dlugo nie pojedzie bo nie ma napedu. Rower/motocykl jedzie w wiekszosci
przypadkow prosto (chyba, ze ma jakas dziwna geometrie albo jest krzywy).
Ale jak ktos w zyciu na motocyklu nie jechal to pozniej rozpowiada glupoty
o przewracajacym sie motocyklu albo trzymaniu balansu :-) Od powiedzmy >15km/h jedzie sam prosto i w pionie, balansowac to trzeba
przy manewrach przy malej predkosci.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-25 17:14:10
Autor: sqlwiel
Strefa 30
W dniu 2013-11-25 16:43, Cavallino pisze:

[...]

To dowodzi tylko, ze zdolny kierowca potrafi przewr贸ci膰 motocykl :P

Czasem p..isz takie g艂upoty, 偶e a偶 w dup臋 szczypie. Poniewa偶 nie brak durni, kt贸rzy gotowi Twoje p...enie wzi膮膰 za dobr膮 monet臋 i uwierzy膰 w nie, to paru z nas czasem to prostuje.
Ty za to nie masz odrobiny szacunku dla samego siebie i nie zamkniesz si臋, ani tym bardziej nie powiesz "nie mia艂em racji" albo chocia偶 "co innego mia艂em na my艣li".
C贸偶 - g贸wno b臋dziemy omija膰, a nie rozdeptywa膰.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-26 17:25:11
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:52937751$0$2186$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wybacz, to nie ja pisa艂em o nieprzewracaj膮cych si臋 motocyklach, do tego na z艂ej grupie.

Data: 2013-11-25 08:27:14
Autor: AZ
Strefa 30
On 2013-11-24, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Czyli, jednak chyba nigdy nie jezdziles motocyklem. Sprawny motocykl
zeby sie przewrocil musi zwolnic do zera albo zablokowac sie ktores z kol.

http://www.youtube.com/watch?v=Vf7g2n8LVDU

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-24 00:14:23
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 23.11.2013 20:52, Cavallino pisze:

Znajdz mi prosze zimowki do motocykla w rozmiarze 120/70ZR17 i
190/55ZR17.

A po co zim體ki do pojazdu, kt髍ego si zim nie u縴wa, bo nie ma to
najmniejszego sensu?

1. s r罂ne zimy
2. nawet w te bardziej zimowe niekt髍zy u縴waj (chocia raczej nie takie motocykle)
3. opony motocyklowe nie s tak utwardzone, jak letnie samochodowe - a bie縩iki b硂tno-秐iegowe jak najbardziej istniej (aczkolwiek ponownie - nie wie, czy dla takich motocykli, na pewno do mojego istniej)

Data: 2013-11-22 12:46:03
Autor: Artur Miller
Strefa 30
W dniu 22/11/2013 11:49, Andrzej Lawa pisze:
[...]

umm... Delegalizacja papieros贸w? Bo przecie偶...

@

Data: 2013-11-22 14:08:21
Autor: z
Strefa 30
W dniu 2013-11-22 12:46, Artur Miller pisze:

umm... Delegalizacja papieros體? Bo przecie...

No NIEEE. Jak wchodzi dzia砶a Wincentego to on ma priorytet.

Kurde. Jak teraz psioczy na ministra finans體. Taki m硂dy, 砤dny, niewinny. Jeszcze nic g硊piego nie wymy秎i i sam przecie nie wymy秎i.
Przesrane ma jak nic :-)

Data: 2013-11-22 14:48:31
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30
W dniu 22.11.2013 12:46, Artur Miller pisze:
[...]

S膮 stopniowo delegalizowane.

Plus wysoka akcyza niweluje negatywne skutki bud偶etowe palenia.

Data: 2013-11-22 05:59:53
Autor: kogutek444
Strefa 30
W dniu pi眛ek, 22 listopada 2013 14:48:31 UTC+1 u縴tkownik Andrzej Lawa napisa:

> umm... Delegalizacja papieros體? Bo przecie...

S stopniowo delegalizowane.

Plus wysoka akcyza niweluje negatywne skutki bud縠towe palenia.

-- iadomie psuj眂y kodowanie i formatowanie wierszy

s jak sraj眂y z lenistwa i g硊poty na 秗odku pokoju.

I jeszcze ci durnie t硊macz to nowoczesno禼i...

Akurat nie. Polowa akcyzy z papieros體 wystarcza na ca潮 dop砤t do bud縠tu zwi眤an z ochron zdrowia. Palacze 縴j kr骳ej i kr骳ej pobieraj emerytury. Jak zachoruj w zwi眤ku z paleniem to leczenie trwa kr髏ko i ko馽zy si wyp砤ceniem przez ZUS zasi砶u pogrzebowego. Akcyza a alkoholu to 縴wa strata dla bud縠tu bo 3 razy wi阠ej ni z niej zbior wydajemy na skutki zwi眤ane z alkoholizmem i piciem alkoholu.

Data: 2013-11-23 01:02:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Strefa 30
On Fri, 22 Nov 2013, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  Jakby to by argument, to stara砨y si o wprowadzenie kask體
dla wszystkich *pieszych* na drodze.
  Ze znacz眂ym udzia砮m przechodz眂ych przez pasy.
  Bo raczej tam jest wi阠ej rozbitych g丑w.
  Ba, niewykluczone, 縠 obecnych w samochodach te.

  Jasne, kierowc體 (i pasa縠r體) wychodz眂ych z samochodu na jezdni
oraz rowerzyst體 prowadz眂ych (po jezdni) rower te by to obj瓿o.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-23 15:20:59
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30

[...]

Z tymi wszystkimi pasami i poduszkami?

  Jasne, kierowc體 (i pasa縠r體) wychodz眂ych z samochodu na jezdni
oraz rowerzyst體 prowadz眂ych (po jezdni) rower te by to obj瓿o.

Nie przesadzaj.

Dodatkowo: kask dla jad眂ych jedno秎adem z silnikiem to nie tylko zabezpieczenie w razie wypadku.

Data: 2013-11-23 21:09:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Strefa 30
[...]

  Oczywi禼ie.
  Ma砮 wykorzystywanie roweru :>
  Rannych rowerzyst體: ~4000, pieszych: ~10 000

  Statystyki osobno dla g丑w nie mam, a dla "szansy w kasku"
jak s眃z nikt nie ma ("szansy dla bezkasku" te).

  Ba, niewykluczone, 縠 obecnych w samochodach te.

Z tymi wszystkimi pasami i poduszkami?

  Kwestia skali.
  ~14 000 + ~13 000 (kieruj眂y+pasa縠rowie) rannych.
  Z tymi wszyskimi pasami i poduszkami "w co" s jednak ranni.

  Jasne, kierowc體 (i pasa縠r體) wychodz眂ych z samochodu na jezdni
oraz rowerzyst體 prowadz眂ych (po jezdni) rower te by to obj瓿o.

Nie przesadzaj.

  Nie przesadzam. Wyj禼ie z pojazdu to JEST znakomita okazja na
spowodowanie wypadku.

Dodatkowo: kask dla jad眂ych jedno秎adem z silnikiem to nie tylko zabezpieczenie w razie wypadku.

  Dorzu prosz komentarz, co jeszcze daje :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-24 00:27:04
Autor: Andrzej Lawa
Strefa 30

Ale masz jakie wsparcie?

  Oczywi禼ie.
  Ma砮 wykorzystywanie roweru :>

Jakiego roweru?

[ciach reszta bredni ma硂 przytomnego]

Data: 2013-11-25 09:24:30
Autor: RobertP.
Strefa 30
On Sat, 23 Nov 2013 15:20:59 +0100, Andrzej Lawa  <alawa.news@lechistan.com> wrote:

Bo ten kto艣 m.in. odpowiada za opiek臋 zdrowotn膮.

  Jakby to by艂 argument, to stara艂by si臋 o wprowadzenie kask贸w
dla wszystkich *pieszych* na drodze.
  Ze znacz膮cym udzia艂em przechodz膮cych przez pasy.
  Bo raczej tam jest wi臋cej rozbitych g艂贸w.

Ale masz jakie艣 wsparcie?

Nie ma co prawda odniesienia do og贸lnej liczby uczestnik贸w ruchu, ale:

http://www.magazynrowerowy.pl/index.php?id=1191&backPID=1112

Cytuj臋: "Nie wszystkie ofiary wypadk贸w drogowych z obra偶eniami czaszki to  cykli艣ci. Spogl膮daj膮c na brytyjskie statystyki ofiar 艣miertelnych (w  wyniku tego urazu), dowiadujemy si臋, 偶e 40% z nich to kierowcy, 39% piesi,  12% motocykli艣ci, a 8,5% rowerzy艣ci."

I wniosek (naci膮gany tak samo jak Twoje wywody): wprowadzenie  obowi膮zkowych kask贸w dla kierowc贸w mog艂oby uratowa膰 wi臋cej ludzi ni偶  wprowadzenie ich dla rowerzyst贸w.

IMO zreszt膮 mo偶e to by膰 kwestia czasu: najpierw obowi膮zkowe kaski dla  rowerzyst贸w, potem dla kierowc贸w, a przy okazji wprowadzi si臋  pi臋ciopunktowe pasy i klatki bezpiecze艅stwa. A co, bezpiecze艅stwo jest  najwa偶niejsze ;)

RobertP.

Data: 2013-11-22 17:16:39
Autor: Cavallino
Strefa 30

U偶ytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l6ncgh$kot$1@node1.news.atman.pl...
C贸偶, dla ciebie mo偶e to strasznie niewygodny i niepotrzebny wym贸g, ale zawarto艣膰 czaszki innych ludzi warta jest jednak pewnej ochrony.
Dlaczego kto艣 inny ma decydowa膰 o tym, czy t膮 zawarto艣膰 chroni膰?

Od kiedy leczenie tego偶 jest finansowane z publicznej kasy.

Strefa 30