Data: 2013-06-11 19:53:29 | |
Autor: J.F. | |
Strefa Tempo 30 | |
Rowerzysci w ataku - strefy Tempo 30 zyzskuja popularnosc http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13853387,Znamy_granice_Strefy_Tempo_30__Tu_zwolnimy__MAPA_.html Poznan, Lodz, Gdynia ... J. |
|
Data: 2013-06-11 20:02:39 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 11.06.2013 19:53, J.F. pisze:
W sumie w tego typu miejscach średnia prędkość to i tak 30 lub mniej, więc co za różnica? Przynajmniej normalny człowiek, który stara się jechać płynnie, nie będzie popędzany przez palantów, którzy na zmianę gwałtownie przyśpieszają i gwałtownie hamują. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-06-11 21:59:29 | |
Autor: tá´ | |
Strefa Tempo 30 | |
J.F. wrote:
Rowerzysci w ataku - strefy Tempo 30 zyzskuja popularnoscwarszawa/1,34862,13853387,Znamy_granice_Strefy_Tempo_30__Tu_zwolnimy__MAPA_.html
Powinni te swoje kompleksy zaczÄ Ä wreszcie leczyÄ u lekarza. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-12 09:46:07 | |
Autor: Tadeusz | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 2013-06-11 19:53, J.F. pisze:
Rowerzysci w ataku - strefy Tempo 30 zyzskuja popularnosc tyle, Ĺźe rowerzyĹci w PL jeĹźdĹźÄ prze ~5 m-cy w roku a strefa jak rozumiem, ma byÄ caĹoroczna? paranoja staje siÄ powszechna :( |
|
Data: 2013-06-12 10:06:12 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 12.06.2013 09:46, Tadeusz pisze:
W dniu 2013-06-11 19:53, J.F. pisze: Ale pomijajÄ c zwiÄ zek z rowerami - z jakÄ ĹredniÄ prÄdkoĹciÄ poruszasz siÄ po uliczkach z tej mapy, hmm? ZauwaĹź, Ĺźe "tranzytowe" sÄ wyĹÄ czone z ograniczenia - ograniczenie ma dziaĹaÄ w róşnych "zakamarkach" (przynajmniej wg zaĹÄ czonej mapki). -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i gĹupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tĹumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... |
|
Data: 2013-06-12 10:10:46 | |
Autor: Liwiusz | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 2013-06-12 10:06, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 12.06.2013 09:46, Tadeusz pisze: ZaĹóşmy, Ĺźe porusza siÄ ze ĹredniÄ prÄdkoĹciÄ 30km/h. Co dalej, chcesz wykazaÄ, szerloku? :) -- Liwiusz |
|
Data: 2013-06-12 10:37:59 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 12.06.2013 10:10, Liwiusz pisze:
Ale pomijajÄ c zwiÄ zek z rowerami - z jakÄ ĹredniÄ prÄdkoĹciÄ poruszasz Ĺťe jazda z takÄ prÄdkoĹciÄ caĹy czas bÄdzie optymalna. Czysta fizyka - ciÄ gle przyĹpieszanie i hamowanie jest bez sensu. Skoro i tak Ĺrednia wychodzi 30, to lepiej jechaÄ caĹy czas rĂłwno 30. -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i gĹupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tĹumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... |
|
Data: 2013-06-12 10:49:00 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 2013-06-12 10:37, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 12.06.2013 10:10, Liwiusz pisze: JeĹli dopuszczalna wynosi 50, to Ĺrednia 30 jest moĹźliwa. JeĹli 30-tka bÄdzie dopuszczalnÄ , to Ĺrednia wyjdzie koĹo 10-ciu. Typowy zabieg, Ĺźeby zmotoryzowani zaczÄli omijaÄ caĹkowicie dany rejon. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2013-06-12 10:56:55 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 12.06.2013 10:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Ĺťe jazda z takÄ prÄdkoĹciÄ caĹy czas bÄdzie optymalna. Czysta fizyka - MiaĹem na myĹli prÄdkoĹci Ĺrednie na danym odcinku drogi - bez uwzglÄdniania skrzyĹźowaĹ, ĹwiateĹ itepe Czyli scenariusz: przyĹpieszasz do 50 i po kilkunastu metrach musisz siÄ zatrzymaÄ. Nie lepiej turlaÄ siÄ ze staĹÄ prÄdkoĹciÄ i w ogĂłle siÄ nie zatrzymywaÄ? Typowy zabieg, Ĺźeby Co teĹź ma pewien sens. -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i gĹupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tĹumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... |
|
Data: 2013-06-12 11:09:09 | |
Autor: Liwiusz | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 2013-06-12 10:56, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 12.06.2013 10:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Dlaczego po kilkunastu metrach musisz siÄ zatrzymaÄ? Nie wymyĹlaj faktĂłw. Skoro sam napisaĹeĹ, Ĺźe Ĺrednia jest 30, to jak z Ĺredniej zrobisz maksymalnÄ , to Ĺrednia spadnie cbdu. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-06-12 11:50:55 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 12.06.2013 11:09, Liwiusz pisze:
Czyli scenariusz: przyĹpieszasz do 50 i po kilkunastu metrach musisz siÄ Korki, szwendajÄ cy siÄ piesi itepe Skoro sam napisaĹeĹ, Ĺźe Ĺrednia jest 30, to jak z Ĺredniej zrobisz Jak zwykle masz problemy z czytaniem. TudzieĹź myĹleniem. Nie spadnie, jeĹli Ĺrednia stanie siÄ maksymalnÄ _i_ minimalnÄ . WyraĹşnie pisaĹem o utrzymywaniu staĹej prÄdkoĹci. -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i gĹupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tĹumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... |
|
Data: 2013-06-12 13:19:50 | |
Autor: Liwiusz | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 2013-06-12 11:50, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 12.06.2013 11:09, Liwiusz pisze: Ach, bo jak siÄ bÄdzie jeĹşdziÄ 30, to automagicznie zniknÄ cytujÄ "Korki, szwendajÄ cy siÄ piesi itepe" Marz sobie dalej. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-06-12 13:47:59 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 12.06.2013 13:19, Liwiusz pisze:
Nie spadnie, jeĹli Ĺrednia stanie siÄ maksymalnÄ _i_ minimalnÄ . WyraĹşnie Pewnie Ĺźe nie, ale skoro Ĺrednia prÄdkoĹÄ w caĹym korku to 30km/h (w sumie niezĹy wynik) to jak wszyscy bÄdÄ rĂłwno jechaÄ 30 zamiast na zmianÄ przyĹpieszaÄ i hamowaÄ, to dojadÄ tak samo szybko, a bezpieczniej i taniej. Nie raz i nie dwa turlaĹem siÄ w korku na wolnych obrotach na ktĂłrymĹ tam biegu - i jechaĹem caĹy czas, podczas gdy taki jak ty jadÄ cy przede mnÄ ruszaĹ szybko, a potem hamowaĹ. OczywiĹcie metoda ma drobnÄ wadÄ, jeĹli da siÄ wyprzedziÄ turlajÄ cego siÄ rĂłwnym tempem - wtedy zawsze jakiĹ gnojek moĹźe siÄ wcisnÄ Ä bez kolejki... -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i gĹupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tĹumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... |
|
Data: 2013-06-12 12:11:05 | |
Autor: tá´ | |
Strefa Tempo 30 | |
Andrzej Lawa wrote:
Pewnie Ĺźe nie, ale skoro Ĺrednia prÄdkoĹÄ w caĹym korku to 30km/h (w Nie, jak Ĺrednia prÄdkoĹÄ jest 30 km/h przy maksymalnej 50 km/h, to przy maksymalnej 30 km/h Ĺrednia wyniesie z 15-20 km/h. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-12 12:11:58 | |
Autor: tá´ | |
Strefa Tempo 30 | |
Andrzej Lawa wrote:
Nie raz i nie dwa turlaĹem siÄ w korku na wolnych obrotach na ktĂłrymĹ Ma teĹź takÄ , ze jak kaĹźdy bÄdzie zostawiaĹ przed sobÄ 50 metrĂłw wolnego to korek bÄdzie 5x dĹuĹźszy. MyĹl! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-13 00:34:08 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Strefa Tempo 30 | |
On Wed, 12 Jun 2013, tá´ wrote:
Andrzej Lawa wrote: Dlaczego "każdy", po co ten jadący za turlającym się ze stałą prędkością, WIDZĄC że nie trzeba będzie zaraz hamować bo miejce na turlanie się jest, ma zostawiać kolejne 50m wolnego? A skoro jedzie wolniej wystarczy mu MNIEJ zapasu na hamowanie niż kiedy jedzie za poprzednim "superturbojasiejeszczezmieszcze". Myśl! Toć myśli - i akurat w takich przypadkach zastosowanie mają TIRmani, którzy z przyczyn paru zarówno wolą (paliwo), mogą (jakby to powiedzieć, z ładunkiem jest mniej zrywny :>) jak i łatwiej im (siedzącym dwa metry wyżej) ocenić widok na "potrzebną średnią" ćwierć kilometra w przód. Jedziesz za takim dłuższy odcinek i widzisz "zysk z myślenia" właśnie :) (głównie na zwężkach, "niewyprzedzalnych", bo oczywiście w innych warunkach "szybcy" natychmiast powodują pulsowanie prędkości, wbijając się w każdą szczelinę z piskiem hamulców) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-06-13 22:16:23 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 13.06.2013 00:34, Gotfryd Smolik news pisze:
Jedziesz za takim dłuższy odcinek i widzisz "zysk z myślenia" No nareszcie jakiś kompetentny kierowca który wie, że ciągle przyśpieszając i hamując zasadniczo przyśpiesza się tylko zużycie paliwa i samochodu ;) Dlaczego tak mało osób rozumie, że optymalny sposób jazdy to trzymanie się średniej prędkości możliwej do osiągnięcia na danym odcinku z minimalizacją hamowania i przyśpieszania? -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-06-13 23:24:12 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Strefa Tempo 30 | |
On Thu, 13 Jun 2013, Andrzej Lawa wrote:
Dlaczego tak mało osób rozumie, że optymalny sposób jazdy to trzymanie się Bo to jest "optymalizacja globalna". Wymagałby stosowania takiej zasady przez wszystkich. Przyspieszacz zaś ZAWSZE zyskuje wobec tych, których wyprzedził. Koszt tego że spowolnił 10, 10 czy 1000 samochodów nie ma znaczenia - od wyprzedzonych przejechał szybciej, kropka, czy sam przejechał wolniej zależy od tego czy przed nim byli inni "przyspieszacze". Fakt, że dzięki podobnym sobie *sam* traci czas (przy pewnym, chyba nie tak wysokim progu gęstości "przyspieszaczy" wyjdzie, że kolumna jedzie na tyle wolniej, że również pospieszni uzyskują wolniejszy przejazd niż w modelu "wszyscy równo") nijak nie wpływa na dobre samopoczucie "jestem szybciej od wszystkich których widziałem" :> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-06-14 08:36:33 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 13.06.2013 23:24, Gotfryd Smolik news pisze:
Bo to jest "optymalizacja globalna". Tylko że jego zysk jest dość mizerny w stosunku do wysiłków. [ciach] uzyskują wolniejszy przejazd niż w modelu "wszyscy równo") A ludzie narzekają, że "państwo" chce myśleć za nich... jak tylu samodzielnie nie potrafi ;) -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-06-14 12:02:59 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Strefa Tempo 30 | |
On Fri, 14 Jun 2013, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 13.06.2013 23:24, Gotfryd Smolik news pisze: Ale tu chyba działa ten sam mechanizm, co przy totolotku: od czasu do czasu "wyprzedzaczowi" udaje się obskoczyć kogoś tuż przed zmianą świateł (na "dopplerowskim zielonym"), i wtedy ma poczucie "zarobienia" kilku minut. A ludzie narzekają, że "państwo" chce myśleć za nich... jak tylu samodzielnie nie potrafi ;) Akurat tu państwo niewiele wymyśli, bo bezwzględny zakaz wyprzedzania nie jest rozwiązaniem :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-06-14 20:16:33 | |
Autor: Cavallino | |
Strefa Tempo 30 | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Ale tu chyba działa ten sam mechanizm, co przy totolotku: Nie poczucie, tylko jest faktycznie zarobiony o te kilka minut. Razy kilka skrzyżowań w mieście - bywa że przejedzie szybciej o kwadrans przez miasto - a to już sporo. |
|
Data: 2013-06-14 22:00:59 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 14.06.2013 20:16, Cavallino pisze:
Nie poczucie, tylko jest faktycznie zarobiony o te kilka minut. Typowe podejście odmóżdżonego debila... On najważniejszy, inni niech cierpią, a on _może_ zaoszczędzi kilka procent całkowitego czasu przejazdu. Chociaż i tak największe zyski są na zapierdalaniu ostro ponad limit po okazyjnych luźnych odcinkach. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-06-14 23:07:12 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Strefa Tempo 30 | |
On Fri, 14 Jun 2013, Cavallino wrote:
....względem tych, których "wykiwał". Co nie powoduje, że jest szybciej niż kiedy nikt by nie zaburzał ruchu. Razy kilka skrzyżowań w mieście Ale seria trafień w końcówkę zielonego pod rząd już raczej przypomina totolotka :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-06-15 08:40:18 | |
Autor: Cavallino | |
Strefa Tempo 30 | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1306142304550.4080@quad... On Fri, 14 Jun 2013, Cavallino wrote: Co znaczy wykiwał? Czy jedząc rano śniadanie "wykiwujesz" głodujących ludzi w Afryce? Czy może bezdomnego którego mijałeś po drodze idąc do sklepu po bułki na to śniadanie? Oni się wlekli sami z siebie, już zanim on się pojawił, więc i tak by nie zdążyli, jego obecność jako szybszego nic nie zmieniła. Co nie powoduje, że jest szybciej niż kiedy nikt by nie zaburzał Tyle, że ruch zaburzają ci, którzy się wloką bez potrzeby i inni intruzi na drodze w rodzaju rowerów, koparek czy traktorów, a nie normalnie jadący.
Seria to by było kilkanaście. Mowa o mieście, a nie o pipidówie, gdzie jest kilka skrzyżowań na krzyż. |
|
Data: 2013-06-15 11:13:45 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Strefa Tempo 30 | |
On Sat, 15 Jun 2013, Cavallino wrote:
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał Spowodował, że są stratni. I nie idzie o jedno miejsce w kolejce, lecz spowolnienie WIĘKSZE niż zysk wyprzedzającego, spowodowane zaburzeniem ruchu. Czy jedząc rano śniadanie "wykiwujesz" głodujących ludzi w Afryce? Nie, żywności na świecie jest dość. Miejsca na drodze NIE JEST dość, i w tym problem. Czy może bezdomnego którego mijałeś po drodze idąc do sklepu po bułki na to śniadanie? Tylko jeśli kupiłbym ostatnią bułkę :> Oni się wlekli sami z siebie, już zanim on się pojawił, więc i tak by nie zdążyli, jego obecność jako szybszego nic nie zmieniła. Przeczytaj post Andrzeja - do tego przypadku się odnoszę. W żadnym razie nie chodzi o wyprzedzanie w warunkach, w których odstępy są na tyle duże że wyprzedzony NIE MUSI HAMOWAĆ (lub zwalniać bardziej, niż musiałby i tak). Co nie powoduje, że jest szybciej niż kiedy nikt by nie zaburzał W myśl logiki "potrzebności społecznej" wypadałoby zostawić te koparki i traktory (plus ciężarówki), reszta won :| pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-06-15 12:36:26 | |
Autor: Cavallino | |
Strefa Tempo 30 | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1306151107530.1464@quad... On Sat, 15 Jun 2013, Cavallino wrote: Stratne jest co najwyżej ich ego. I nie idzie o jedno miejsce w kolejce, lecz spowolnienie WIĘKSZE Jak tą bzdurę wyliczyłeś? niż zysk wyprzedzającego, spowodowane zaburzeniem ruchu. Tak, bo identycznie jest z miejscem na drodze. Miejsca na drodze NIE JEST dość Oczywiście że jest, skoro ktoś daje radę wyprzedzić kapelusza, to znaczy, że kapelusz miał przed sobą miejsce po którym mógł jechać. A że nie chciał, to już tylko i wyłącznie jego wina. Oni się wlekli sami z siebie, już zanim on się pojawił, więc i tak by nie zdążyli, jego obecność jako szybszego nic nie zmieniła. Nie czytam postów debili, bo z założenia produkują debilizmy. Debili plonkuję. W żadnym razie nie chodzi o wyprzedzanie w warunkach, w których odstępy W Polsce praktycznie innych nie ma, chyba że mowa o jakimś konkretnym zakorkowanym w danym momencie miejscu. Ale wtedy nie ma mowy o wyprzedzaniu. Tyle, że ruch zaburzają ci, którzy się wloką bez potrzeby i inni intruzi na drodze w rodzaju rowerów, koparek czy traktorów, a nie normalnie jadący. Nie ma problemów - drogi polne są właśnie dla nich. Asfaltowe w miastach już nie. |
|
Data: 2013-06-15 23:09:39 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 15.06.2013 12:36, Kałlina kłamie jak zwykle:
Co znaczy wykiwał? Nie, wymiernie są stratni, bo jak taki durny zapierdalacz wciśnie się w ich bezpieczny odstęp, to muszą zwolnić. I nie idzie o jedno miejsce w kolejce, lecz spowolnienie WIĘKSZE Minimalne (jednostkowo) spowolnienie przemnożone przez wszystkich spowolnionych. niż zysk wyprzedzającego, spowodowane zaburzeniem ruchu. Cóż, samo to zdanie świadczy o tym, że Kałlina prawdziwej drogi, zwłaszcza w dużym mieście, w życiu nie widział. Miejsca na drodze NIE JEST dość Bo oczywiście "bezpieczny odstęp" to tylko taki mit i zmuszenie do hamowania poprzez wjechanie weń nie liczy się jako wymuszenie pierwszeństwa... Tia... Oni się wlekli sami z siebie, już zanim on się pojawił, więc i tak by ....napisał Kałlina, naczelny drogowy debil RP. W żadnym razie nie chodzi o wyprzedzanie w warunkach, w których odstępy Hehehe. [ciach] W myśl logiki "potrzebności społecznej" wypadałoby zostawić te koparki Po takim dictum - czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości, że Kałlina to jakiś niedorozwinięty dzieciak, który powinien być trzymany z dala od kierownicy nawet 3-kołowego roweru? -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-06-17 11:01:05 | |
Autor: tá´ | |
Strefa Tempo 30 | |
Gotfryd Smolik news wrote:
Nie, ĹźywnoĹci na Ĺwiecie jest doĹÄ. Miejsca na drodze NIE JEST doĹÄ, i WiÄc im krĂłcej siÄ na niej przebywa, tym lepiej. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-17 09:48:21 | |
Autor: tá´ | |
Strefa Tempo 30 | |
Andrzej Lawa wrote:
Tylko Ĺźe jego zysk jest doĹÄ mizerny w stosunku do wysiĹkĂłw. [ciach] Jak siÄ ma wolnossÄ cego diesla 1,5 jak Ty, to byÄ moĹźe. Kup kiedyĹ auto z normalnym silnikiem, naucz siÄ nim jeĹşdziÄ, to Twoje wypowiedzi w tym smÄtnym usenecie (o ile nadal bÄdzie istniaĹ) zmieniÄ siÄ nagle o 180 stopni. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-17 09:47:23 | |
Autor: tá´ | |
Strefa Tempo 30 | |
Gotfryd Smolik news wrote:
Bo to jest "optymalizacja globalna". Podobnie jak komunizm i dlatego nigdy nie zadziaĹaĹ. NaturÄ ludzkÄ jest egoizm. Przyspieszacz zaĹ I jeĹli siÄ spieszy, to bÄdzie wyprzedzaĹ, bo jego interes jest w tym momencie dla niego najwaĹźniejszy. Fakt, Ĺźe dziÄki podobnym sobie *sam* traci czas (przy pewnym, Bardzo wÄ tpliwe, jadÄ cy szybko jest krĂłcej na drodze i wykorzystuje luki tworzone przez innych -- raczej nikogo statystycznie nie spowolni, tylko wrÄcz przeciwnie. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-16 22:40:10 | |
Autor: tá´ | |
Strefa Tempo 30 | |
Gotfryd Smolik news wrote:
A skoro jedzie wolniej wystarczy mu MNIEJ zapasu na hamowanie niĹź Przy tak maĹych prÄdkoĹciach odstÄp jest juĹź IMHO podobny. ToÄ myĹli - i akurat w takich przypadkach zastosowanie majÄ TIRmani, Ja widzÄ tyle, Ĺźe jak jadÄ agresywnie, zmieniam pasy, wyprzedzam, to dojeĹźdĹźam znacznie szybciej. (gĹĂłwnie na zwÄĹźkach, "niewyprzedzalnych", bo oczywiĹcie w Ludzie sÄ z natury egoistyczni, wiÄc nie ma co liczyÄ, Ĺźe wszyscy bÄdÄ jechali rĂłwno, jak owce na rzeĹş. Poza tym niektĂłrym czasami naprawdÄ siÄ spieszy bardziej niĹź innym. Nie ma co liczyÄ na stworzenie utopii i dziwiÄ siÄ, dlaczego nie dziaĹa. Przepisy oderwane od rzeczywistoĹci oĹmieszajÄ prawo, bo ludzie przestajÄ przestrzegaÄ takĹźe tych sensownych. Przepisy powinny byÄ dla ludzi, a nie na odwrĂłt -- czyli pomyĹlane zgodnie z wolÄ wiÄkszoĹci (moĹźe z malutkimi wyjÄ tkami). Wtedy ma to jakiĹ sens i wtedy moĹźna liczyÄ na ich przestrzeganie. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-12 14:23:48 | |
Autor: Jan Koval | |
Strefa Tempo 30 | |
UĹźytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:kp9n5g$d03$1node1.news.atman.pl... W dniu 12.06.2013 13:19, Liwiusz pisze: Niby racja. MoĹźna siÄ turlaÄ ale nie bÄdzie to prÄdkoĹÄ maksymalna tylko ta uĹredniona. GdybyĹ chciaĹ utzrymaÄ sredniÄ na poziomie 30 to musiaĹbyĹ caĹy czas jechaÄ a tak siÄ nie da: skrzyĹźowania, przejĹcia, ktoĹ parkuje, ktoĹ siÄ wĹÄ cza do ruchu... Nie ma bata. Nie bÄdzie pĹynnie. |
|
Data: 2013-06-12 14:56:20 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 12.06.2013 14:23, Jan Koval pisze:
Niby racja. MoĹźna siÄ turlaÄ ale nie bÄdzie to prÄdkoĹÄ maksymalna tylko ta uĹredniona. BÄdzie jeĹli WSZYSCY bÄdÄ tak jechaÄ zachowujÄ c nieco wiÄkszy (jak przy wyĹźszej prÄdkoĹci) odstÄp. CzÄsto mi siÄ tak zdarza - turlam siÄ ustawowÄ 50-tkÄ , a goĹÄ przede mnÄ pÄdzi... natyka siÄ na przeszkodÄ (skrÄcajÄ cy w lewo, przechodzÄ cy pieszy) zatrzymuje siÄ - ja nadal jadÄ lekko ewentualnie zwalniajÄ c. I jak dobrze dobiorÄ prÄdkoĹÄ, to czÄsto zanim do niego dotrÄ i teĹź bÄdÄ musiaĹ siÄ zatrzymaÄ - on juĹź rusza (oczywiĹcie nerwowo i poĹpiesznie). I tak w kĂłĹko. W rezultacie ĹredniÄ mamy takÄ samÄ i w takim samym czasie docieramy do celu. Warszawy unikam (korki) ale jak ostatnio musiaĹem pojeĹşdziÄ po tych uliczkach z mapki to byĹo tam na tyle ciasno, Ĺźe 30km/h to jest bardzo optymistyczna Ĺrednia. Przynajmniej za dnia. -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i gĹupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tĹumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... |
|
Data: 2013-06-12 23:11:42 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 2013-06-12 14:56, Andrzej Lawa pisze:
BÄdzie jeĹli WSZYSCY Czyli nie bÄdzie. Koniec tematu. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2013-06-13 08:30:03 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Strefa Tempo 30 | |
W dniu 12.06.2013 23:11, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-06-12 14:56, Andrzej Lawa pisze:Postawi siÄ fotoradary albo te zestawy do odcinkowego pomiaru prÄdkoĹci i ludzie zgrzeczniejÄ ;-> -- Ĺwiadomie psujÄ cy kodowanie i formatowanie wierszy sÄ jak srajÄ cy z lenistwa i gĹupoty na Ĺrodku pokoju. I jeszcze ci durnie tĹumaczÄ to nowoczesnoĹciÄ ... |
|
Data: 2013-06-12 12:10:15 | |
Autor: tá´ | |
Strefa Tempo 30 | |
Andrzej Lawa wrote:
Czyli scenariusz: przyĹpieszasz do 50 i po kilkunastu metrach musisz siÄ Lepiej, tylko w jaki sposĂłb ograniczenie do 30 sprawi, Ĺźe nie bÄdziesz siÄ musiaĹ zatrzymywaÄ? PomyĹl przez chwilÄ. To nie boli. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-12 12:09:11 | |
Autor: tá´ | |
Strefa Tempo 30 | |
Andrzej Lawa wrote:
Ĺťe jazda z takÄ prÄdkoĹciÄ caĹy czas bÄdzie optymalna. Czysta fizyka - Czysta gĹupota raczej, nie fizyka. Ale to u Ciebie norma. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-12 11:28:24 | |
Autor: Michoo | |
Strefa Tempo 30 | |
On 12.06.2013 10:10, Liwiusz wrote:
W dniu 2013-06-12 10:06, Andrzej Lawa pisze: Ĺrednia 30km/h to jest caĹkiem niezĹa prÄdkoĹÄ jak jadÄ samochodem do pracy. A wiÄkszoĹÄ jadÄ po hetmaĹskiej z maksymalnÄ w okolicy 100-110. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-06-12 17:42:07 | |
Autor: Shrek | |
Strefa Tempo 30 | |
On 2013-06-12 10:10, Liwiusz wrote:
ZaĹóşmy, Ĺźe porusza siÄ ze ĹredniÄ prÄdkoĹciÄ 30km/h. Jak juĹź tak zakĹadasz, to moĹźesz nawet 150 zaĹoĹźyÄ;) W dzieĹ maaaax 20. W nocy bez znaczenia, bo i tak nie wychodzi tam tylko problem ostatniej mili. Shrek |
|
Data: 2013-06-12 20:42:07 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Strefa Tempo 30 | |
J.F. wrote:
Rowerzysci w ataku - strefy Tempo 30 zyzskuja popularnosc co za debile... |
|
Data: 2013-06-12 21:51:17 | |
Autor: TW Dziobak | |
Strefa Tempo 30 | |
Uzytkownik "J.F." napisal
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13853387,Znamy_granice_Strefy_Tempo_30__Tu_zwolnimy__MAPA_.html Sugerowalbym porównanie granic warszwskiej strefy z granicami getta; a taki tam, czysty zbieg okolicznosci. Idac dalej tym tropem "wadza" za rok powie, ze pomysl sie sprawdzil i rozszerzymy strefe - do pelnych granic :))) I zachodnia czesc city ma prze* pozdrawiam Pieszy |
|
Data: 2013-06-15 19:42:40 | |
Autor: J.F. | |
Strefa Tempo 30 | |
Dnia Tue, 11 Jun 2013 19:53:29 +0200, J.F. napisał(a):
Rowerzysci w ataku - strefy Tempo 30 zyzskuja popularnosc A z powodu takiego jednego z Krakowa, problem moze narastac: http://www.youtube.com/watch?v=vhHa0mfNSAg J. |