Strona WWW - plagiat

Data: 2009-12-05 13:34:35
Autor: aqq
Strona WWW - plagiat
Witam,
jestem autorem skryptu, który posiada funkcjonalności znanego serwisu ogłoszeniowego. Mój skrypt jest w 100% autorski i napisany przeze mnie.

Wygląd jest zbliżony do znanego serwisu (inna kolorystyka, _podobny_ układ, całkowicie inny silnik - oprogramowanie serwera), lecz nie wykorzystuje żadnych marek zastrzeżonych przez owy serwis, serwis ten również raczej nie kojarzy się z ich serwisem.

Firma X właściciel znanego polskiego serwisu wystosowała do mnie pismo, iż muszę usunąć z internetu swoje kopie oprogramowania - gdyż są one plagiatem. Zadzwoniłem do Pani która wysłała do mnie pismo (zarząd firmy) i zapytałem dlaczego zostałem osądzony o plagiat i kazałem wejść na moją stronę i wskazać elementy autorskie. Pani spod telefonu weszła i powiedziała "strona z ogłoszeniem" jest _podobna_ do naszej...

Nie wiem czy może mi coś grozić, ponieważ jest to wielka polska spółka (właściciel serwisu). Z tego co mi wiadomo, niszczą konkurencję już od kolebki przez zastraszanie, jednakże nie należy się ich bać. Odpowiedziałem na otrzymane wezwanie - prosząc o listę elementów, które są wg. nich chronione prawem autorskim, a zostaną one zmienione / usunięte - do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.

Ogólnie zarzucono mi:
- czyn nieuczciwej konkurencji (przepisy z Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku, Dz.U. z 8 czerwca 1993 roku Nr 47, poz. 211 ze zm.)
- prawa autorskie (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Dz.U. z 1994 r.  Nr 24, poz. 83 ze zm)
- dodatkowo straszą odszkodowaniem na zasadach art. 415 k.c. i nast.

Wg. mnie jest to typowe zastraszanie, firma ta z tego co mi wiadomo zapłaciła za swoje oprogramowanie prawie ponad milion złotych, a ja napisałem _podobne_ za ciągu 2 miesięcy sam.

Co o tym sądzicie.

Data: 2009-12-05 13:54:51
Autor: Arek
Strona WWW - plagiat
aqq pisze:
[..]
Co o tym sądzicie.

Zapodaj linki tych serwisów.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-12-05 15:30:59
Autor: wspolna-flaszka.pl
Strona WWW - plagiat

Użytkownik "aqq" <aqq@wuer.pl> napisał w wiadomości news:hfdivd$2jg$1node1.news.atman.pl...
[...]

jezlei to allegro i aukcje.fm to maja racje i mam nadzieje ze Ci sie do dupy dobiora bo takie zrzynanie to czysta bezczelnosc.

Data: 2009-12-05 15:42:53
Autor: aqq
Strona WWW - plagiat

Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hfdqr8$jvv$1inews.gazeta.pl...

[...]

To zupełnie inna sprawa. Więc nie podniecaj się.. ;) i popuść gumę w majtkach.

Data: 2009-12-05 15:54:27
Autor: wspolna-flaszka.pl
Strona WWW - plagiat

Użytkownik "aqq" <aqq@wuer.pl> napisał w wiadomości news:hfdqft$3ep$1node1.news.atman.pl...

[...]

:)

no to zapodaj linki

Data: 2009-12-05 22:55:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Strona WWW - plagiat
wspolna-flaszka.pl pisze:
jezlei to allegro i aukcje.fm

Swoją szosą, gnoje z tych aukcje.fm....
Mówię o ,,To nie są aukcje internetowe alegro (allegro) - Alegro''.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-05 23:39:38
Autor: Zygmunt
Strona WWW - plagiat
Swoją szosą, gnoje z tych aukcje.fm....
Mówię o ,,To nie są aukcje internetowe alegro (allegro) - Alegro''.

Ale maja niższe opłaty niż aledrogo

Data: 2009-12-06 00:29:58
Autor: aqq
Strona WWW - plagiat
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hfejcg$hmo$1news.interia.pl...
wspolna-flaszka.pl pisze:
jezlei to allegro i aukcje.fm

Swoją szosą, gnoje z tych aukcje.fm....
Mówię o ,,To nie są aukcje internetowe alegro (allegro) - Alegro''.

-- Przemysław Adam Śmiejek

W chwili obecnej nie mogę podać linków, w poniedziałek po ponownym kontakcie z tą firmą i kolejnym ewentualnym zastraszaniu (czyli nici z porozumienia) podam adresy i ocenicie sami.

Co do aukcje.fm to informację  ,,To nie są aukcje internetowe alegro (allegro) - Alegro''. z tego co wiem kazało zamieścić same Allegro.pl. Taka sytuacja miała miejsce w serwisie Subasta.pl za czasów jego funkcjonowania. Subasta.pl miał też na swoim koncie przeprosiny (w newsie) na rzecz spóki QXL za wykorzystywanie loginów i haseł z kont Allegro do przenoszenia aukcji na Subastę co naruszało regulamin Allegro.

Data: 2009-12-06 09:18:01
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Strona WWW - plagiat
aqq pisze:
Co do aukcje.fm to informację  ,,To nie są aukcje internetowe alegro (allegro) - Alegro''. z tego co wiem kazało zamieścić same Allegro.pl.

Nie sądzę, żeby Allegro działało na swoją szkodę.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-06 11:15:50
Autor: aqq
Strona WWW - plagiat

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hffnsg$poj$2news.interia.pl...
aqq pisze:
[...]

A cóż to za szkoda informować jasno i wyraźnie, iż nie są to aukcje internetowe Allegro. Bo może ktoś by się pomylił :) w takim podobieństwie :)
Szkoda tylko taka, że mogą próbować (i próbują) pozycjonować swoją stronę na hasła związane z Allegro, ale to również nie jest zakazane - znaków zastrzeżonych nie wykorzystują. Konkurencja działa agresywnie, ale jeśli to budzi jakieś wątpliwości to zawsze jest UOKiK. Ciekaw jestem zresztą jakie jest stanowisko Allegro.pl co do Aukcje.fm - czy już w postępowaniu jest jakaś sprawa sądowa czy to olali...

Data: 2009-12-06 12:42:29
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Strona WWW - plagiat
aqq pisze:
Nie sądzę, żeby Allegro działało na swoją szkodę.
A cóż to za szkoda informować jasno i wyraźnie, iż nie są to aukcje internetowe Allegro. Bo może ktoś by się pomylił :) w takim podobieństwie :)

To nie jest informacja, a stopka pozycjonująca serwis na słowa kluczowe
związane z TM konkurencji oraz na podobne słowa (stąd pisownia z błędami).

Szkoda tylko taka, że mogą próbować (i próbują) pozycjonować swoją stronę na hasła związane z Allegro, ale to również nie jest zakazane - znaków zastrzeżonych nie wykorzystują.

Nie wiem czy zakazane. Na pewno nieetyczne. Samemu nie potrafią się
wybić, to próbują na plecach konkurencji.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-06 13:18:32
Autor: aqq
Strona WWW - plagiat
Nie wiem czy zakazane. Na pewno nieetyczne. Samemu nie potrafią się
wybić, to próbują na plecach konkurencji.

-- Przemysław Adam Śmiejek

A jak jest z produktami spożywczymi?
Przykład:

Cola Original z Biedronki.
- kolorystyka prawie identyczna,
- kolor napoju :) identyczny,
- smak, podobny
Ewidentne wykorzystywanie sukcesu Coca-Cola Company do sprzedaży swojego produktu. Nie wspomnę już o setkach innych podróbek Coli.

W przykładzie aukcje.fm mamy podobnie jak z Colą z Biedronki. Wygląda podobnie, działa podobnie i smakuje podobnie ;) Jak więc z tym jest? Oprogramowanie aukcje.fm jest napisane (domyślam się) że od postaw (tak jak receptura Coli z Biedronki :)), szablon jest podobny (jak butelka Coli z biedronki, tzn. etykieta, bo oryginalny kształt butelki [kobieca talia :D] jest OPATENTOWANY i dlatego nie mogą go wykorzystywać).

Jaka jest więc różnica w przypadku jednego i drugiego "plagiatu"?

Data: 2009-12-06 15:18:00
Autor: Papa Smurfs
Strona WWW - plagiat
Órzytkownik "aqq" napisał:
[...]

to masz jeszcze ciekafszy pszykład: marchweka i ziemniory z pola pana zdzisia są podobne a nawet identyczne z marchefką i ziemniorami pana kszysia z innego rejomu polski, co na to powiesz?:O)
na szczęście jeszcze takich bzdur nikt nie patentuje, ale już niedługo opatentują nawet marchefkę, świnię, a nawet człowieka i będziesz musiał placić haracz za to że jesz cudzą własność a nawet za to że sam jesteś cudzą własnością:O)

tak parsze i widzę że w tym patentowaniu to chodzi wyłącznie o totalną kontrolę a nie o ochronę czegokolwiek, trzeba z tym walczyć, piraci fszystkich krajuf łączmy się!:O)

Data: 2009-12-06 18:48:11
Autor: mvoicem
Strona WWW - plagiat
(06.12.2009 13:18), aqq wrote:
[...]

Różnica jest taka że Coca Cola nie chce ścigać Biedronki o to (albo robi
to po cichu, tak że nie wiemy o tym), a Wiodący Serwis Aukcyjny chce
ścigać Pokątny Serwis Aukcyjny.

p. m.

Data: 2009-12-06 23:27:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Strona WWW - plagiat
aqq pisze:
[...]

Pytanie na jakim poziomie podróbek. Bo nie mówię, że zrobienie serwisu
aukcyjnego jest podróbką Allegro, bo nie pierwszy i nie ostatni to
serwis. Konkurencja jest dobra, a jak wykazuje przypadek Pepsi, wręcz
korzystna, bo produkty Pepsico są o wiele smaczniejsze niż pierwowzór.

Tutaj nie czepiam się podróbek, a pozycjonowania się na markę
konkurenta, czyli nieuczciwej konkurencji.
Podróbki to osobny temat.

Jaka jest więc różnica w przypadku jednego i drugiego "plagiatu"?

przecie właśnie akurat co do ,,plagiatu'' to ja nie mam zastrzeżeń. Nie
uważam, żeby coś takiego jak ,,serwis aukcyjny'' powinno być
zastrzeżone. To tak jakby zastrzec telewizor albo czytnik NNTP.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-06 13:02:13
Autor: mvoicem
Strona WWW - plagiat
aqq pisze:
Co do aukcje.fm to informację  ,,To nie są aukcje internetowe alegro
(allegro) - Alegro''. z tego co wiem kazało zamieścić same Allegro.pl.

Nie sądzę, żeby Allegro działało na swoją szkodę.
[...]

[...]

Jeżeli wierzyć doniesieniom Vagli (http://prawo.vagla.pl) to były wyroki
zagranicznych sądów które uznawały pozychjonowanie na hasła związane z
konkurencją jako nieuczciwą konkurencję. Tym bardziej to się wg mnie łapie.

p. m.

Data: 2009-12-06 18:42:10
Autor: Marcin Debowski
Strona WWW - plagiat
On 2009-12-05, aqq <aqq@wuer.pl> wrote:
jestem autorem skryptu, który posiada funkcjonalno?ci znanego serwisu og?oszeniowego. Mój skrypt jest w 100% autorski i napisany przeze mnie.

Wygl?d jest zbli?ony do znanego serwisu (inna kolorystyka, _podobny_ uk?ad, ca?kowicie inny silnik - oprogramowanie serwera), lecz nie wykorzystuje ?adnych marek zastrze?onych przez owy serwis, serwis ten równie? raczej nie kojarzy si? z ich serwisem.

Osobną sprawą jest użycie innego "silnika", osobną podobieństwa wyglądu strony. Rozważ taki przykład. Ksiązkę wydrukowano drukując egzemplarze na laserówce, Ty powieliłeś ją na atramentówce używając niebieskiego atramentu. Wolno Ci było? To tak bez wnikania w rzeczywiste podobieństwa.

--
Marcin

Data: 2009-12-06 13:21:41
Autor: aqq
Strona WWW - plagiat
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:2desu6-hdh.ln1ziutka.router...
On 2009-12-05, aqq <aqq@wuer.pl> wrote:
[...]

Rozumiem, dlatego poprosiłem firmę X o wskazanie chronionych prawem autorskim podobieństw (choć nic szczególnego tam nie ma, żadnej inwencji twórczej), aby je zmienić / usunąć i co by już nie uważali strony za plagiat.

Strona WWW - plagiat