Strona internetowa firmy przed jej za這瞠niem?

Data: 2009-12-17 12:03:26
Autor: Pan υ
Strona internetowa firmy przed jej za這瞠niem?
Witam,

Mam takie pytanie: czy posiadanie strony internetowej przysz貫j firmy przed jej formalnym za這瞠niem (wpisem, licencj) jest jako niezgodne z prawem? Wykupi貫m domen za prywatne pieni康ze, napisa貫m stron i powiesi貫m j w tej domenie. Na stronie jest oczywi軼ie mail, telefon i ca趾iem ciekawy opis tego co zamierzamy robi.

Ze wzgl璠u na brak czynno軼i fiskalnych w grudniu, zaplanowali鄉y, 瞠 formalno軼i urz璠owe (wpis do rejestru, gwarancja bankowa i licencja organizatora turystyki przyjazdowej) wykonamy w styczniu (na stycze te nie mamy zaplanowanej 瘸dnej czynno軼i generuj帷ej przych鏚).

Czy kto (np. urz康 wydaj帷y licencj) mo瞠 mie co przeciwko istnieniu samej strony?

Pozdrawiam,
Pan υ

Data: 2009-12-17 11:27:41
Autor: jureq
Strona internetowa firmy przed jej za這瞠niem?
Dnia Thu, 17 Dec 2009 12:03:26 +0100, Pan 瞿o繞 napisa(a):

Mam takie pytanie: czy posiadanie strony internetowej przysz糧ej firmy
przed jej formalnym za糧o聶eniem (wpisem, licencj簣) jest jako繞 niezgodne z
prawem? Wykupi糧em domen礙 za prywatne pieni簣dze, napisa糧em stron礙 i
powiesi糧em j簣 w tej domenie. Na stronie jest oczywi繞cie mail, telefon i
ca糧kiem ciekawy opis tego co zamierzamy robi疆.

Ze wzgl礙du na brak czynno繞ci fiskalnych w grudniu, zaplanowali繞my, 聶e
formalno繞ci urz礙dowe (wpis do rejestru, gwarancja bankowa i licencja
organizatora turystyki przyjazdowej) wykonamy w styczniu (na stycze簽 te聶
nie mamy zaplanowanej 聶adnej czynno繞ci generuj簣cej przych籀d).

Czy kto繞 (np. urz簣d wydaj簣cy licencj礙) mo聶e mie疆 co繞 przeciwko istnieniu
samej strony?

Jakby poszuka dobrze w archiwum tej grupy, to znalazby zapewne rozwa髒ania na temat co jest prowadzeniem dziaalnoci gospodarczej a co jeszcze nim nie jest. Posiadanie strony internetowej? Jeli masz na niej tekst "Strona w budowie" to napewno jeszcze nie jest DG (chyba, 髒e rzeczywicie ju髒 zlecie wykonanie tej strony). Reklamy twojej firmy z ofert cenow - uznabym, 髒e raczej umieszczenie ich na stronie ju髒 jest prowadzeniem DG (w tym wypadku niezarejestrowanej). Piszesz o "opisie tego co zamierzacie robi". Myl, 髒e niekt籀rzy mogliby dyskutowa.

I jeszcze uwaga do tego co piszesz. To czy dana konkretna czynno generuje przych籀d i kiedy ten przych籀d nastpi w zasadzie nie ma wikszego znaczenia do okrelenia czy jest ona ju髒 prowadzeniem DG.

Data: 2009-12-17 11:32:13
Autor: jureq
Strona internetowa firmy przed jej za這瞠niem?
Dnia Thu, 17 Dec 2009 11:27:41 +0000, jureq napisa(a):

Jakby poszuka dobrze w archiwum tej grupy,

A waciwie to nie tej tylko pl.soc.prawo.podatki.

Data: 2009-12-17 12:54:28
Autor: Pan υ
Strona internetowa firmy przed jej za3o?eniem?
Posiadanie strony internetowej? Je郵i masz na niej
tekst "Strona w budowie" to napewno jeszcze nie jest DG (chyba, 瞠
rzeczywi軼ie ju zleci貫 wykonanie tej strony). Reklamy twojej firmy z
ofert cenow - uzna豚ym, 瞠 raczej umieszczenie ich na stronie ju jest
prowadzeniem DG (w tym wypadku niezarejestrowanej). Piszesz o "opisie
tego co zamierzacie robi". My郵, 瞠 niekt鏎zy mogliby dyskutowa.

Dzieki za odpowiedz. Nie ma tam slow "strona w budowie", nie ma takze zadnych ofert z cenami. Jest za to dokladny opis co oferujemy, a dokladniej co oferuje Polska, jako ze to turystyka przyjazdowa. Jest takze informacja kim jestesmy (ale jeszcze bez nazwisk), jest takze informacja jakie sa w Polsce hotele, jaki mozemy zorganizowac transport, koncert czy kolacje... Wszystko bez konkretnych nazw i bez cen.

I jeszcze uwaga do tego co piszesz. To czy dana konkretna czynno嗆
generuje przych鏚 i kiedy ten przych鏚 nast徙i w zasadzie nie ma
wi瘯szego znaczenia do okre郵enia czy jest ona ju prowadzeniem DG.

To mnie zaskoczylo. Zwlaszcza w naszym przypadku, gdzie jest granica promocji destynacji, ladnej "strony o Polsce", a strony, ktora moglaby zahaczac o jakis konflikt prawny?

Teoretycznie: czy jak piszesz "prowadzenie niezarejestrowanej DG bez czynnosci finansowych" przez np. miesiac jest nielegalne i podlega jakiejs karze?

Pozdrawiam,
Pan Los

Data: 2009-12-17 13:00:25
Autor: spp
W dniu 2009-12-17 12:54, Pan υ pisze:

To mnie zaskoczylo. Zwlaszcza w naszym przypadku, gdzie jest granica
promocji destynacji, ladnej "strony o Polsce",
            ^^^^^^^^^^                 ^^^^^^^^^^

A mnie z瑿y zabola造. :(

--
spp

Data: 2009-12-17 13:20:31
Autor: Pan υ
[...]

No ja wiem, ze to nie jezyk prawniczy, ale chcialem to malowniczo opisac. Prosze mi wierzyc, strona jak i firma beda profesjonalne, a nasze doswiadczenie w branzy siega 10 lat. Pytam o sama kwestie promocji i strony przed DG i licencja, bo nie chce robic niczego niezgodnego z prawem. A z drugiej strony, kazda dzialalnosc wymaga pewnego przygotowania, ktore nie generuje jeszcze zadnych krokow finansowych czy fiskalnych.

Data: 2009-12-17 13:38:53
Autor: spp
W dniu 2009-12-17 13:20, Pan υ pisze:
[...]

Dopiszcie do tej strony "w budowie' albo 'strona testowa' i ju po sprawie. :)

Ja jedynie protestuj przeciwko mieszaniu dw鏂h system闚. Destynacja i Polska to zupe軟ie z dw鏂h r騜nych 鈍iat闚 pochodz :)

--
spp

Data: 2009-12-17 13:40:29
Autor: Pan υ
Strona internetowa firmy przed jej za3o?eniem?
Dopiszcie do tej strony "w budowie' albo 'strona testowa' i ju po sprawie. :)

Dzieki.

Ja jedynie protestuj przeciwko mieszaniu dw鏂h system闚. Destynacja i Polska to zupe軟ie z dw鏂h r騜nych 鈍iat闚 pochodz :)

Masz racj - ponios這 mnie. J瞛yk bran穎wy... standy, destynacja, eventy... tez mnie to drazni, ale po pewnym czasie czlwoiek sam w to wchodzi ;/ angielski nas zalewa. Przykre to, ale prawdziwe.

Data: 2009-12-17 13:51:04
Autor: spp
W dniu 2009-12-17 13:40, Pan υ pisze:

Masz racj - ponios這 mnie. J瞛yk bran穎wy... standy, destynacja, eventy...

embarkacja, dysembarkacja itd. ;)

tez mnie to drazni, ale po pewnym czasie czlwoiek sam w to wchodzi ;/
angielski nas zalewa. Przykre to, ale prawdziwe.

Niestety, po informatykach to w豉郾ie turystyka i transport mi璠zynarodowy najbardziej nasi彗aj. Nic, takie 篡cie. :-)

--
spp

Data: 2009-12-17 14:30:40
Autor: Micha Gut
Strona internetowa firmy przed jej za這瞠niem?
mozesz sobie wieszac i 10 lat przed rozpoczeciem dzialanosci

a jesli juz sprobuje sie przyczepic - to mozesz powiedziec ze pozycjonujesz strone przyszlej swojej firmy

moga cie w dzwonka calowac

gorzej jak za posrednictwem tej strony posrednio lub bezposrednio sprzedasz cos bez prowadzenia dg

Data: 2009-12-17 14:43:13
Autor: Pan υ
[...]

Ta odpowied najbardziej mi si podoba ;)
A masz na to jaki przepis? Czy po prostu brak przepisu?

gorzej jak za posrednictwem tej strony posrednio lub bezposrednio sprzedasz cos bez prowadzenia dg

Nie, nie, tutaj jestem czysty, bo jakkolwiek mam ju jakie "nagrane" imprezy na 2010 rok, ale one beda mialy miejsce gdy firma bedzie juz posiadala komplet dokumentow, konto firmowe, etc.

Pozdrawiam,
Pan υ

Data: 2009-12-17 14:46:27
Autor: Tomek
Strona internetowa firmy przed jej zao髒en iem?
Dnia 17-12-2009 o 14:43:13 Pan o <brak@nospam.pl> napisa(a):

mozesz sobie wieszac i 10 lat przed rozpoczeciem dzialanosci

a jesli juz sprobuje sie przyczepic - to mozesz powiedziec ze
pozycjonujesz strone przyszlej swojej firmy

moga cie w dzwonka calowac

Ta odpowied翹 najbardziej mi si礙 podoba ;)
A masz na to jaki繞 przepis? Czy po prostu brak przepisu?

Pamitam 髒e jeszcze chyba za Marcinkiewicza by
projekt nowelizacji ustawy o swobodzie dziaalnoci
gospodarczej, w kt籀rym by zapis 髒e czynnoci przygotowawcze
przed rozpoczciem DG nie stanowi DG.

Niestety nie umiem teraz znale驕 tego projektu,
a po pobie髒nym skan ustawy nie znalazem w niej tego przepisu
wic chyba gdzie to po drodze utkno.

Tak髒e w tej chwili trzeba chyba si powoywa na niezarobkowo,
niecigo lub niezorganizowanie :)

--
Tomek

Data: 2009-12-17 15:12:44
Autor: Pan υ
Strona internetowa firmy przed jej za這瞠niem?
Tak瞠 w tej chwili trzeba chyba si powo造wa na niezarobkowo嗆,
nieci庵這嗆 lub niezorganizowanie :)

Dzieki Wam za porady.

Zrobilem tak:

"In connection with the legal reorganization of XXXX brand and the new company that will hold the brand, we kindly inform that this site is just an information about our plans, ideas and we hope to let you discover Poland with XXXX website"

Ladnie i legalnie? :)

Pan υ

Data: 2009-12-17 15:26:47
Autor: Micha Gut
[...]

brzmi jak opis marzen a nie przedsiewziecia:)
:P ale poza tym git

Data: 2009-12-17 15:37:40
Autor: Pan υ
Strona internetowa firmy przed jej za這瞠niem?

U篡tkownik "Micha Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa w wiadomo軼i news:hgdf1g$fv3$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

No ale wlasnie o to chodzilo :) a kto ma wiedziec, to i tak wie.

Dzieki za pomoc wszystkim!

Pan Los

Strona internetowa firmy przed jej za這瞠niem?