Strucel powraca - problem z firmową megane ;)

Data: 2011-04-08 22:31:16
Autor: Michał
Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
Panowie, w=B1tek troch=EA humorystyczny, bo po prostu =B6mia=E6 si=EA chce.=
..

Wczoraj na trasie, tydzie=F1 po odbiorze auta od pocz=B1tku praktycznie
by=B3o s=B3ucha=E6 stuki dochodz=B1ce gdzie=B6 z okolic bloku. na wszelki
wypadek przed jazda sprawdzi=B3em sobie poziomy p=B3yn=F3w, olej =B6wie=BFo
zalany, p=B3yn ch=B3odniczy w normie, filtry nowe. Po przejechaniu 5km
auto zgas=B3o. Samo zgaszenie poprzedzone by=B3o nag=B3ym spadkiem mocy bez
=BFadnych podejrzanych odg=B3os=F3w. Otwieram mas=EA i stwierdzam, =BFe p=
=B3yn
ch=B3odniczy wyparowa=B3 ;) jestem pewny, ze nie wymiesza=B3 si=EA z olejem=
,
bo dymi=B3oby w spos=F3b charakterystyczny jak bo uszczelka posz=B3a nie ?
=BFadnych =B6lad=F3w wycieku nie zaobserwowa=B3em, my=B6l=EA jednak, =BFe d=
osz=B3o do
wycieku ale cholera wie gdzie ;)

Co si=EA mog=B3o sta=E6 ? jakby si=EA silnik zatar=B3 w zwi=B1zku z tym bra=
kiem
cieczy ch=B3odz=B1cej to by nawet nie by=B3 w stanie kr=EAci=E6 nie ? z dru=
giej
strony rozrz=B1d m=F3g=B3 si=EA przestawi=E6 prawda bo kto=B6 spartoli=B3 s=
praw=EA.
Mam nagranie z d=BCwi=EAkiem tego silnika przed awari=B1 i spr=F3buj=EA je
wrzuci=E6 w sie=E6 to mo=BFe na podstawie d=BCwi=EAku podpowiecie nieco.

Ale jaja, mi w renówce tez nagle zniknął płyn generalnie bez niego nie bardzo daje się jechać bo się grzeje.

Też nie wiem gdzie nagle wszystko znikło...

na 100% w 5km silnik tego nie spalił, z uszkodzona głowica kiedyś jeździłem i mooooże z litr płynu na 3kkm pali. I odpala gorzej bo musi go wypchnąć.

Jak by się zagrzał i wywaliło całą wodę to by słup pary był, spory.
chyba że:
-wiatraki na chłodnicach padły
-wywaliło całą wodę przez jakąś pękniętą rurkę od spodu ?

mi się prawie reno podpaliło od tych wiatraków bo to z 30A ma
na starcie.

za to chwilę pojeździłem nowszym i silnik nissana w reno lepszy niż volvo :) za to stare zawieszenia znacznie lepiej po dziurach.

pozdrawiam.

Data: 2011-04-10 08:39:48
Autor: Mateusz
Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
On 9 Kwi, 00:31, " Michał" <m...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Ale jaja, mi w ren wce tez nagle znikn p yn generalnie bez
niego nie bardzo daje si jecha bo si grzeje.
Te nie wiem gdzie nagle wszystko znik o...

na 100% w 5km silnik tego nie spali , z uszkodzona g owica kiedy
je dzi em i moooo e z litr p ynu na 3kkm pali. I odpala gorzej bo
musi go wypchn .

Jak by si zagrza i wywali o ca wod to by s up pary by , spory.
chyba e:
-wiatraki na ch odnicach pad y
-wywali o ca wod przez jak p kni t rurk od spodu

no właśnie... pary żadnej nie było. U mnie jeszcze najgorsze było to,
że w warunkach braku płynu chłodniczego w instalacji nie dostałem
żadnej informacji na desce. Przecież powinna się zapalić lampka,
dodatkowo miałem wskazówkę temperatury - już nie pamiętam na jakim
poziomie była, ale od czasu montażu instalacji gazowej były problemy z
jej funkcjonowaniem.

Panowie, czy ty metaliczne stuki z okolic bloku to był niesprawnego
układu chłodzenia ? ponoć optymalna temperatura pracy silnika to ok 90
stopni C. Powyżej (grubo powyżej) tej temperatury olej traci parametry
w konsekwencji czego nie jest w stanie chronić wszystkich ruchomych
elementów ?

Jeszce jedna rzecz - paliwo - wskazówka była na połówce skali. Trochę
mnie zdziwiła rzecz, że po zgaszeniu silnika nadal utrzymywała się na
tym samym poziomie. Może ktoś potwierdzić fakt, że w megankach te
wskazówki cały czas wskazywały bieżący poziom paliwa ? za cholerę nie
wiem kto przede mną ja tankował (nie udało się dowiedzieć). Mogło być
tak, że ten "mechanik" spieprzył sprawę, bo jak z nim gadałem o immo
(zdjęciu) to mówił mi że wpieli pod komputer i usunęli (żałosne
kłamstwo) a po stanie śrub z przedniej deski przy rogach wiem, że po
prostu wypieli lampki kontrolne, ba, nawet ta lampka powinna się
zapalić przy checku na starcie a tego nie ma. Licznik km pod głównym
też nic nie sugeruje...

Data: 2011-04-10 21:46:59
Autor: Michał
On 9 Kwi, 00:31, " Micha=B3" <m...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> [...]
> chyba e:
> -wiatraki na ch odnicach pad y
> -wywali o ca wod przez jak p kni t rurk od spodu

no w=B3a=B6nie... pary =BFadnej nie by=B3o. U mnie jeszcze najgorsze by=B3o=
 to,
=BFe w warunkach braku p=B3ynu ch=B3odniczego w instalacji nie dosta=B3em
=BFadnej informacji na desce. Przecie=BF powinna si=EA zapali=E6 lampka,
dodatkowo mia=B3em wskaz=F3wk=EA temperatury - ju=BF nie pami=EAtam na jaki=
poziomie by=B3a, ale od czasu monta=BFu instalacji gazowej by=B3y problemy =
jej funkcjonowaniem.

Panowie, czy ty metaliczne stuki z okolic bloku to by=B3 niesprawnego
uk=B3adu ch=B3odzenia ? pono=E6 optymalna temperatura pracy silnika to ok 9=
0
stopni C. Powy=BFej (grubo powy=BFej) tej temperatury olej traci parametry
w konsekwencji czego nie jest w stanie chroni=E6 wszystkich ruchomych
element=F3w ?

Jeszce jedna rzecz - paliwo - wskaz=F3wka by=B3a na po=B3=F3wce skali. Troc=
h=EA
mnie zdziwi=B3a rzecz, =BFe po zgaszeniu silnika nadal utrzymywa=B3a si=EA =
na
tym samym poziomie. Mo=BFe kto=B6 potwierdzi=E6 fakt, =BFe w megankach te
wskaz=F3wki ca=B3y czas wskazywa=B3y bie=BF=B1cy poziom paliwa ? za choler=
=EA nie
wiem kto przede mn=B1 ja tankowa=B3 (nie uda=B3o si=EA dowiedzie=E6). Mog=
=B3o by=E6
tak, =BFe ten "mechanik" spieprzy=B3 spraw=EA, bo jak z nim gada=B3em o imm=
(zdj=EAciu) to m=F3wi=B3 mi =BFe wpieli pod komputer i usun=EAli (=BFa=B3os=
ne
k=B3amstwo) a po stanie =B6rub z przedniej deski przy rogach wiem, =BFe po
prostu wypieli lampki kontrolne, ba, nawet ta lampka powinna si=EA
zapali=E6 przy checku na starcie a tego nie ma. Licznik km pod g=B3=F3wnym
te=BF nic nie sugeruje...

Ok, łapie bardziej, wydaje mi się że:
-auto zgasło i miało to tylko związek z LPG i brakiem wody,
bez wody w chłodzeniu reduktor zamarza i po prostu zgaśnie.
po chwili odpalisz go bez problemu, na benzynie też bez problemu.

Nie wiem co to za stuki, 2x słyszałem metaliczne stuki:
-Lancia k, 5cyl przetrwał silnik brak oleju 400km, jeździ ok
-Leganza 2.0, nie przetrwał nawet 140km bez oleju (korba wyszła bokiem)

jak auto zgaśnie to całą elektronika chodzi, przynajmniej w safrane
i pokazuje wszystko, pamięta wszystko.

ilość czujników jakie są montowane różnią się w zależności od wersji,
przynajmniej wiem ze w starym aucie miałem okablowany prawie cały silnik a w nowszym czujników jakby mniej. Może ich tam porostu nie ma ?

pozdrawiam!

--

Strucel powraca - problem z firmową megane ;)