Strzelanie łańcucha na najmniejszej koronce

Data: 2010-07-03 16:45:55
Autor: Tormentor
Strzelanie łańcucha na najmniejszej koronce
Witam,

jak w temacie - gdy jade, pod obciazeniem, strzela ("podskakuje") mi
lancuch na najmniejszej koronce. Hak od przerzutki jest prosty (mierzone w
serwisie), najmniejsza koronka zostala wymiemiona - nie pomoglo. Na zadnych
innych koronkach problem nie wystepuje, zadne regulacje (naciag linki,
srubki H oraz L) nie pomagaja. Co to moze byc?

"Dane:"
- kaseta 9tka SRAM z WYMIENIONA najmniejsza koronka Shimano,
- przerzutka tyla SRAM X-5,
- lancuch Shimano Deore.

--
Tormentor

Data: 2010-07-03 16:53:33
Autor: Fabian
W dniu 03.07.2010 16:45, Tormentor pisze:
[...]

Nie piszesz, że wymieniłeś łańcuch więc może łańcuch zużyty?

Fabian.

Data: 2010-07-03 17:00:40
Autor: Tormentor
Strzelanie łańcucha na najmniejszej kor once

Nie piszesz, że wymieniłe¶ łańcuch więc może łańcuch zużyty?

Fabian.

Fakt, gapa ze mnie - wymienilem jakies 200 km temu, 100 km temu (pi x oko)
zaczely sie problemy ze stukaniem i przeskakiwaniem.

--
Tormentor

Data: 2010-07-03 17:07:36
Autor: MadMan
Dnia Sat, 3 Jul 2010 17:00:40 +0200, Tormentor napisał(a):

Nie piszesz, że wymieniłe¶ łańcuch więc może łańcuch zużyty?

Fakt, gapa ze mnie - wymienilem jakies 200 km temu, 100 km temu (pi x oko)
zaczely sie problemy ze stukaniem i przeskakiwaniem.

Czyli w miarę nowy? A kaseta też nowa?
Może kaseta nie jest dokręcona odpowiednio i co¶ "lata"? Ale to powinno
być odczuwalne szczególnie na większych zębatkach chyba. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-03 17:04:48
Autor: MadMan
Dnia Sat, 3 Jul 2010 16:45:55 +0200, Tormentor napisał(a):

[...]

Masz wydłużony łańcuch. Strzelam że małej zębatki używasz tyle co ja -
czyli bardzo niewiele, i nie zd±żyła się ona "dopasować" do zużycia
łańcucha. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-03 17:25:50
Autor: Tormentor
Strzelanie łańcucha na najmniejszej koronce
Masz wydłużony łańcuch. Strzelam że małej zębatki używasz tyle co ja -
czyli bardzo niewiele, i nie zd±żyła się ona "dopasować" do zużycia
łańcucha.

Lancuch jest w miare nowy (kiedys jezdzilem na dwoch lancuchach, zmieniajac
je co 500 km, potem z dwoch zrobil sie jeden (pogubione oczka itd.) i
dokupilem nowy). Nie bylo zadnych problemow z adaptacja, procz tej
skaczacej malej koronki, dlatego ja WYMIENILEM na nowa, niestety z ta nowa
jest to samo.

--
Tormentor

Data: 2010-07-03 21:59:11
Autor: Wojek
Strzelanie łańcucha na najmniejszej koronce

SprawdĽ jeszcze czy nie masz jakiego¶ ogniwa sztywnego.

pozdr.
w.

Data: 2010-07-03 18:53:16
Autor: Kosmaty
W dniu 2010-07-03 16:45, Tormentor pisze:
[...]

Zbyt długi jak na moje popsute oko.

Data: 2010-07-03 21:59:23
Autor: Tormentor
Dnia Sat, 03 Jul 2010 18:53:16 +0200, Kosmaty napisał(a):

Zbyt długi jak na moje popsute oko.

Nie wydaje mi sie - na krzyz wozek jest rownolegle do ziemi. Poza tym
napinacz z przodu. Na obydwu zebatkach z przodu (na krzyz tez) tak
przeskakuje...

--
Tormentor

Data: 2010-07-04 13:51:42
Autor: Ignac
[...]

  ...boczne blaszki ogniw łańcucha lub oski rolek s± na tyle ostre że przy   skrajnych położeniach ocieraj± o zębatke lub łańcuch jest szerszy o 0,1 czy   0,2 mm co również daje takie efekty zmierz szeroko¶c nitów łańcucha...
  a z korbami nic nie majstrowałe¶,bo często nawet nowe korby zle osi±d± na    osi suportu wystarczy 0,5 czy 1 mm za płytko czy za głęboko i wtedy łańcuch    przykoszony zbyt mocno ociera minimalnie bokiem o zębatkę,lub wysiadaj±   zapadki w bębęnku piasty bo najmniejsza przenosi największ± siłę napędow± .
    na postoju naciskaj mocno na korbę lew± nog± obseruj±c gdzie łańcuch się
  podnosi i przez to przeskakuje czy na zębatce czy może na korbie a jeżeli
  się nie podnosi a mimo to przeskoczył to winne s± zapadki w bębenku piasty.
     Ignac

Data: 2010-07-04 19:49:45
Autor: Tormentor
Dnia Sun, 04 Jul 2010 13:51:42 +0200, Ignac napisał(a):

[...]

Lancuch podskakuje na tylniej koronce, nie na korbie.

--
Tormentor

Data: 2010-07-04 18:24:23
Autor: Ignac
> [...]

Nie wydaje mi sie - na krzyz wozek jest rownolegle do ziemi. Poza tym
napinacz z przodu. Na obydwu zebatkach z przodu (na krzyz tez) tak

  ...a ile te korby maj± przejechane może po prostu kwalifikuj± się już tylko
  do wymiany...podaj ile przejechały i jakie to korby

  Ignac --

Data: 2010-07-04 19:48:10
Autor: Tormentor
Strzelanie łańcucha na najmniejszej koronce
  ...a ile te korby maj± przejechane może po prostu kwalifikuj± się już tylko
  do wymiany...podaj ile przejechały i jakie to korby

  Ignac

Truvativ Firex, pareset km moze przejechaly, nie wiecej.

--
Tormentor

Data: 2010-07-04 20:21:16
Autor: Ignac
> [...]
tylko
>   do wymiany...podaj ile przejechały i jakie to korby

Truvativ Firex, pareset km moze przejechaly, nie wiecej.

   ...w tej sytuacji pomóc może tylko szaman

    Ignac

--

Strzelanie łańcucha na najmniejszej koronce