Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?

Data: 2010-06-05 14:35:13
Autor: CUT
Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
Witam,

Czy strzelanie z broni myśliwskiej do lotek (czy jak to się tam nazywa) na przygotowanej strzelnicy wymaga posiadania zezwolenia? Znajomi myśliwi zaprosili mnie na mały turniej, a nie chciałbym mieć jakiś problemów z tym związanych.

Data: 2010-06-05 09:11:35
Autor: SzalonyKapelusznik
On 5 Cze, 14:35, CUT <C...@CUT.pl> wrote:
[...]

A zezwolenie jest na strzelanie z broni czy jej posiadanie?

Data: 2010-06-08 07:14:18
Autor: Massai
SzalonyKapelusznik wrote:

> [...]
> mieć jakiś problemów z tym związanych.

A zezwolenie jest na strzelanie z broni czy jej posiadanie?

Tak przekornie, a co to jest posiadanie? Ten myśliwy który komuś
pożycza broń jest jej właścicielem, i gdy już pożyczył - nie posiada.
Posiadać czyli "mieć we władzy". --
Pozdro
Massai

Data: 2010-06-05 14:33:59
Autor: robertcb
[...]

A strzelanie w wojsku podczas służby zasadniczej wymaga zezwolenia?

To chyba ta sama analogia.

Data: 2010-06-05 14:42:10
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "CUT" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomości news:4c0a4486$1news.home.net.pl...
[...]

Wymaga odpowiedniej strzelnicy. Ale ponieważ strzela się śrutem, to zasadniczo nie jest ciężko coś takiego zorganizować.

Data: 2010-06-05 15:29:44
Autor: robertcb
> [...]

Wymaga odpowiedniej strzelnicy. Ale ponieważ strzela się śrutem, to zasadniczo nie jest ciężko coś takiego zorganizować.

broń myśliwska to nie wiatrówka na śrut.

Data: 2010-06-05 16:23:11
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000733.4c0a5148newsgate.onet.pl...
> [...]
zasadniczo nie jest ciężko coś takiego zorganizować.
broń myśliwska to nie wiatrówka na śrut.

Bez wątpienia masz rację, ale nijak nie jestem w stanie wymyślić, co Twoja odpowiedź ma wspólnego z moim postem. Gdzieś napisałem, że to to samo?

Data: 2010-06-06 06:59:03
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hudmkm$5s1$1inews.gazeta.pl...

Bez wątpienia masz rację, ale nijak nie jestem w stanie wymyślić, co Twoja odpowiedź ma wspólnego z moim postem.

A twoja uwaga o śrucie z wątkiem ? ;)

Data: 2010-06-06 12:04:22
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Nostradamus" <lesiosan@onet.pl> napisał w wiadomości news:hufa01$u4v$1opal.icpnet.pl...

[...]

Pomyśl, czemu strzelbę czasem się nazywa "śrutówką" i nie brnij w głupotę - proszę! Chyba, ze sądziłeś, ze do rzutek się breneką strzela. Śpieszę z wyjaśnieniem, że nie, bo byś żadnej szansy trafić nie miał.

Data: 2010-06-06 12:23:07
Autor: Jotte
Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
W wiadomości news:hufs48$h3e$1inews.gazeta.pl Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:

do rzutek się breneką strzela.
Śpieszę z  wyjaśnieniem, że nie, bo byś żadnej szansy trafić nie miał.
Miałby.
W końcu są wygrywający w totolotka.
Natomiast breneka dobra jest na słonie,  nosorożce, bizony, niedźwiedzie, odyńce, a przede wszytkim na Lawę i Płaszczycę.:))

--
Jotte

Data: 2010-06-06 12:30:55
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hufs48$h3e$1inews.gazeta.pl...

A twoja uwaga o śrucie z wątkiem ? ;)
Pomyśl, czemu strzelbę czasem się nazywa "śrutówką" i nie brnij w głupotę - proszę!

Pytanie brzmiało: "Czy strzelanie z broni myśliwskiej do lotek (czy jak to się tam nazywa)
na przygotowanej strzelnicy wymaga posiadania zezwolenia? "

Są różne zezwolenia na broń palną w zależności od tego czy to śrut czy breneka???
Nie brnij.......
Co ma do tego pytania śrut???

Chyba, ze sądziłeś, ze do rzutek się breneką strzela.

Kiedy ja strzelałem z broni palnej, to ty na nocniku równowagę chwytałeś ;)))

Data: 2010-06-06 14:56:29
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Nostradamus" <lesiosan@onet.pl> napisał w wiadomości news:huftea$1hkh$1opal.icpnet.pl...

[...]

Pytającemu nie chodzi o zezwolenie na broń, tylko o strzelnicę. Strzelnice mają różne homologacje. Nie na każdej strzelnicy można realizować każde strzelanie, choćbyś legalnie posiadał daną broń.

Nie brnij.......
Co ma do tego pytania śrut???
Chyba, ze sądziłeś, ze do rzutek się breneką strzela.
Kiedy ja strzelałem z broni palnej, to ty na nocniku równowagę chwytałeś ;)))

Nie licytujmy się, ale nie sądzę. Poza tym to nie ma nic do rzeczy. Czasem długotrwałość nie idzie w wiedzę merytoryczną.

Data: 2010-06-06 16:53:30
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hug61v$hoa$1inews.gazeta.pl...

Pytającemu nie chodzi o zezwolenie na broń, tylko o strzelnicę. Strzelnice mają różne homologacje. Nie na każdej strzelnicy można realizować każde strzelanie, choćbyś legalnie posiadał daną broń.

Pytającemu chodzi dokładnie o to o co zapytał. Czy wymagane jest pozwolenie na broń aby sobie popykać na strzelnicy. Ty zasugerowałeś, że zależne jest to od rodzaju amunicji ( bo jak śrut to......)

Data: 2010-06-06 18:35:57
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Nostradamus" <lesiosan@onet.pl> napisał w wiadomości news:hugcqm$20vu$1opal.icpnet.pl...

[...]

Pytający dokładnie napisał: "Czy strzelanie z broni myśliwskiej do lotek (czy jak to się tam nazywa) na przygotowanej strzelnicy wymaga posiadania zezwolenia? Znajomi myśliwi zaprosili mnie na mały turniej, a nie chciałbym mieć jakiś problemów z tym związanych." Czy sądzisz, ze Ci myśliwi nie mają pozwolenia na broń? Zresztą przyjęta przez Ciebie interpretacja jest kompletnie niedorzeczna, bowiem w obrębie strzelnicy osoby strzelajace nie muszą mieć pozwolenia na broń w ogóle. Pożyczanie sobie na strzelnicy broni jest normalną praktyką. Pozwolenie potrzebne jest na posiadanie broni.

Natomiast osobna sprawa, to rodzaj strzelania z legalnie posiadanej broni realizowany na danej strzelnicy. Te strzelnice mają różne ograniczenia techniczne. Strzelnica do rzutek ma inne parametry, niż przykładowo sportowa przeznaczona do strzelania dokladnego, albo strzelnica do strzelania taktycznego. Skoro - jak piszesz - strzelasz od kilkudziesięciu lat, to takie podstawy powinieneś znać, bo to zadna nowość dla osoby strzelającej. W wypadku problemu przedstawionego przez pytajacego kluczowe znaczenie mają parametry strzelnicy - bo strzelby myśliwi mają.

Data: 2010-06-06 20:01:06
Autor: Nostradamus
Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
Zresztą przyjęta przez Ciebie interpretacja jest kompletnie niedorzeczna, bowiem w obrębie strzelnicy osoby strzelajace nie muszą mieć pozwolenia na broń w ogóle.

LOL !!
Gdzie widzisz moją interpretację??
Pieprznąłeś głupotę o śrucie i brniesz dalej.

Data: 2010-06-07 00:03:38
Autor: Michał Gut
Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?

bardzo prosze o nie wyciaganie syfu mi z KFa:P
dziekuje:)

Data: 2010-06-07 00:25:21
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:huh5vk$7od$1portraits.wsisiz.edu.pl...

bardzo prosze o nie wyciaganie syfu mi z KFa:P
dziekuje:)

Kurcze. Masz niestety rację. Dałem się sprowokować.

Data: 2010-06-07 22:29:59
Autor: poreba
Dnia Mon, 7 Jun 2010 00:25:21 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

bardzo prosze o nie wyciaganie syfu mi z KFa:P
dziekuje:)
Kurcze. Masz niestety rację. Dałem się sprowokować.
A jednak -  może bez tej agresji i przemożnej chęci udowodnienia Ci błedu -
bierzesz pod uwagę że myśliwskie strzelanie sportowe to nie tylko
strzelanie śrutem (skeet,  trap itp.) do rzutków ale również strzelanie do
dzika, zająca, jelenia... A tam i brenneki, i 'zwykłe' pociski...

--
pozdro
poreba

Data: 2010-06-07 23:17:44
Autor: Jotte
Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
W wiadomości news:g6kdn6t8s9lc.1rhca37gdsce$.dlg40tude.net poreba
<dmicfg@polboks.pl> pisze:

myśliwskie strzelanie sportowe
Nie ma czegoś takiego.
Albo myśliwskie (uprawiają zabójcy), albo sportowe (uprawiają sportowcy).

--
Jotte

Data: 2010-06-08 00:02:29
Autor: Robert Tomasik

<dmicfg@polboks.pl> pisze:

myśliwskie strzelanie sportowe
Nie ma czegoś takiego.
Albo myśliwskie (uprawiają zabójcy), albo sportowe (uprawiają sportowcy).

Nie masz racji. Istnieją konkurencje sportowe myśliwskie. Strzela się do metalowego zająca jadącego na wózku, do tarczy biegnącego dzika. Te rzutki to też konkurencje myśliwskie. No i strzelanie do rogacza, choć to akurat równie dobrze mogłabybyć tarcza olimpijska :-)

Data: 2010-06-08 15:53:08
Autor: Jotte
Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
W wiadomości news:hujqd4$6bk$2inews.gazeta.pl Robert Tomasik
[...]

To kwestia podejścia do semantyki. Biorąc pod uwagę definicję słownikową myślistwa (łowiectwa) ze sportem nie ma ono nic wspólnego. Choć może ja przejawiam w tej materii jeszcze dalej idącą ortodoksję.

Strzela się do metalowego zająca jadącego na wózku, do tarczy biegnącego dzika. Te
rzutki  to też konkurencje myśliwskie. No i strzelanie do rogacza, choć
to akurat  równie dobrze mogłabybyć tarcza olimpijska :-)
Wiem. Skoro to takie niewinne, to czemu by nie poczynić konkurencji strzelania do sylwetki biegnącego Murzyna lub przemykającego się Żyda? Czyżby taki sport był niedobry?
Są też i tacy którzy bezwzględnie przeciwni są przemocy w grach video, choć to przecież już zupełny unreal (nomen omen).
Tak sobie tylko dywaguję...

--
Jotte

Data: 2010-06-08 16:43:09
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:huli5t$nm2$1news.dialog.net.pl...

[...]

Dlatego też wprowadzono te konkurencje sportowe.

[...]

Do "Murzyna" strzelałem, choć nazywa się to w slangu Francuzem, od twórców tej tarczy. Nie wiem czym miałby się charakteryzować Żyd, ale jeśli to mają być pejsy, to nie stoi nic na przeszkodzie, by domalować Francuzowi. tylko po co?

Czyżby taki sport był niedobry?

Ależ istnieje.

Są też i tacy którzy bezwzględnie przeciwni są przemocy w grach video, choć to przecież już zupełny unreal (nomen omen).
Tak sobie tylko dywaguję...

Ale w Wojsku czy Policji musisz ludzi przygotować na strzelanie do człowieka. Oczywiście to ostateczność, ale miałem już okazję widzieć, jak w szoku przy realnym strzelaniu cuda się działy. Łącznie z rozłozeniem broni jak do czyszczenia zamiast przeładowaniem. Pierwszy raz się pamięta na całe życie.

Data: 2010-06-08 17:35:01
Autor: Jotte
Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
W wiadomości news:hull40$22m$1inews.gazeta.pl Robert Tomasik
[...]

Tu własnie kryje się kwestia semantyki. Nie wystarczy czegoś jakoś nazwać, aby się takim stało.
Strzelanie do sylwetek/podobizn istot żywych nie jest wg mnie sportem i z ideą sportu fundamentalnie się kłóci, choćby ktoś to tak nazywał.

[...]
A po co do zająca?

Czyżby taki sport był niedobry?
Ależ istnieje.
Są ludzie, którzy walą z wiatrówek do wydrukowanych zdjęć swoich szefów.
Ale po pierwsze primo - robią to prywatnie, a po drugie primo - to nie sport. tylko autoterapia.

[...]
Realistyczne gry video zawierające "efektowne" (nawet "nadefektowne") headshoty, killquesty itp. mają swoje źródło w programach przeznaczonych do odczłowieczających szkoleń zwyrodnialców. Właśnie dla osłabienia poźniejszego "pierwszego wrażenia" tego, co uczynią. Takie, wiesz - symulatory rozprysku czaszki...

--
Jotte

Data: 2010-06-08 19:52:46
Autor: poreba
Dnia Tue, 8 Jun 2010 15:53:08 +0200, Jotte napisał(a):

[...]
A jest jakaś definicja 'myślistwa'?
Zapewne 'słonikowa' na dodatek?

ze sportem nie ma ono nic wspólnego.
Rzut dyskiem, oszczepem, młotem, łucznictwo czy biathlon swoje korzenie
biorą z praktycznego zabijania ludzi.

--
pozdro
poreba

Data: 2010-06-08 20:56:16
Autor: Jotte
Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
W wiadomości news:1q4wee9mr0dnc$.1m4jw8sq0m370.dlg40tude.net poreba
<dmicfg@polboks.pl> pisze:

[...]
Jest.

ze sportem nie ma ono nic wspólnego.
Rzut dyskiem, oszczepem, młotem, łucznictwo czy biathlon swoje korzenie
biorą z praktycznego zabijania ludzi.
A w szczególości skok wzwyż, F1, tańce na lodzie i curling...
Trzeba by to jeszcze jakoś sensownie wszystko udowodnić, ale co tam szczegóły.
Mimo to w biathlonie i łucznictwie strzela się do tarczy, nie do sylwetki biegnącego człowieka.
Które to zwierzę stanowi przynajmniej w miarę równorzędnego przeciwnika.
Dyskiem, oszczepem, młotem atakuje się natomiast tartan czy tam trawę (a w niej przecież pająki, dżdżownice...). ;)

BTW - na jakichś zawodach jednemu oszczepnikowi udało się nie tak dawno dosięgnąć jednak sędziego.

--
Jotte

Data: 2010-06-08 22:04:35
Autor: Nostradamus

<dmicfg@polboks.pl> pisze:

myśliwskie strzelanie sportowe
Nie ma czegoś takiego.
Albo myśliwskie (uprawiają zabójcy), albo sportowe (uprawiają sportowcy).

To i to nie wymaga zezwolenia na strzelnicy. Tomasik zasugerował , że jest to uzależnione od typu amunicji. " Ale ponieważ strzela się śrutem, to zasadniczo nie jest ciężko coś takiego zorganizować." A potem chwyatał się nawet brzytwy (czyt. słów trolla ) aby tylko nie przyznać się do błędu. Krótko pisząc zjechał z poziomem poniżej podłogi ;'))

Data: 2010-06-08 00:00:26
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "poreba" <dmicfg@polboks.pl> napisał w wiadomości news:g6kdn6t8s9lc.1rhca37gdsce$.dlg40tude.net...
[...]

Biorę. Ale to nie wnosi niczego istotnego do omawianego przez nas problemu. Kluczowym dla ustalenia, czy na danej strzelnicy da się przeprowadzić strzelania do rzutek jest sprawdzenie jej parametrów. Do rzutek strzela się naboje śrutowym. Ponieważ strzela się ku górze, a spadający pod własnym ciężarem używany do tego drobny śrut nie jest niebezpieczny, więc pozostaje kwestia wolnego nieba oraz odpowiedniej odległości wolnej od obiektów, z za których nagle moze wyjść ktoś niepowołany. U nas w górach takie strzelnic robią najczęśćiej sytuując je na zboczu pagórka. Śrut leci na dolinę, wysoko nikomu nie zagrażając.

Data: 2010-06-07 18:04:30
Autor: Nostradamus
[...]

Przecież nikt cię nie wyciągał??

Data: 2010-06-07 09:27:38
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

Pomyśl, czemu strzelbę czasem się nazywa "śrutówką" i nie brnij w
głupotę - proszę! Chyba, ze sądziłeś, ze do rzutek się breneką strzela.
Śpieszę z wyjaśnieniem, że nie, bo byś żadnej szansy trafić nie miał.

Szansę to by miał ;)

Astronomicznie małą, ale teoretycznie mógłby trafić :-P

Data: 2010-06-08 07:11:30
Autor: Massai
Andrzej Lawa wrote:

Robert Tomasik pisze:

> [...]
> trafić nie miał.

Szansę to by miał ;)

Astronomicznie małą, ale teoretycznie mógłby trafić :-P

Na własne oczy widziałem jak myśliwy trafił KULĄ w lecącą srokę.

Na broni sie nie znam, ale ot, taka dubeltówka, i nabój - nie śrut, a
właśnie kula.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-06-08 09:58:48
Autor: Andrzej Lawa
Massai pisze:

Na własne oczy widziałem jak myśliwy trafił KULĄ w lecącą srokę.

Na broni sie nie znam, ale ot, taka dubeltówka, i nabój - nie śrut, a
właśnie kula.

A właśnie że różnie bywa. Jak niegwintowana, to można i śrutem i "kulą".

Data: 2010-06-05 22:56:57
Autor: Andrzej Lawa
robertcb@poczta.onet.pl pisze:

broń myśliwska to nie wiatrówka na śrut.

Są różne rodzaje śrutu, ignorancie.

I różne rodzaje polskich czcionek - psujesz cytowanie.

Data: 2010-06-05 23:29:13
Autor: Jotte
robertcb@poczta.onet.pl <robertcb@poczta.onet.pl> pisze:

Wymaga odpowiedniej strzelnicy. Ale ponieważ strzela się śrutem, to
zasadniczo nie jest ciężko coś takiego zorganizować.
broń myśliwska to nie wiatrówka na śrut.
Bronią myśliwską są także tzw. wiatrówki, czy właściwiej - broń pneumatyczna. Nie tylko kalibru 4,5 ale i 5,5. W tym o energii pocisku przekraczającej 160J i prędkości początkowej powyżej 300 m/s. Liczy się także wartość grain.
Słowem - śrutem strzela się nie tylko z wiatrówki. Może być broń czarnoprochowa, może być i "pełnoprawna" palna.
No i śrut ma wiele rodzajów, co w charakterystyczny dla siebie debilny sposób zapodał nawet niejaki Lawa.
Natomiast nic mi nie wiadomo, aby strzelanie do rzutków organizowane przez uprawnione osoby i na odpowiednio przygotowanym terenie wymagało jakichś specjalnych zezwoleń od uczestnika.
Strzelałem ostrą amunicją do tarczy pod nadzorem uprawnionych instruktorów na powszechnie znanej strzelnicy i niczego ode mnie specjalnego nie wymagano (poza kasą :))

--
Jotte

Data: 2010-06-05 16:48:54
Autor: witek
Jotte wrote:
[...]

Potwierdzam.
Wiele razy strzelałem na strzelnicy z ostrej w ramach zawodów, uczestnicy przyjeżdżali z całej okolicy i nikt ich o pozwolenia nie pytał.
Ale organizatorom pod koniec zawodów ilość łusek z ilością wydanej amunicji musiała się zgadzać co do sztuki.

Data: 2010-06-07 11:27:35
Autor: jerzyn

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:huegnn$ma2$3inews.gazeta.pl...
[...]

Bzdura , takie kretyńskie zwyczaje  ma tylko policja i wojsko !
jerzyn

Data: 2010-06-07 05:22:40
Autor: witek
jerzyn wrote:
[...]

ty oczywiscie wiesz swoje.

Data: 2010-06-07 11:49:50
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "jerzyn" <dobieszczyn@poczta.fm> napisał w wiadomości news:huie5g$1cg$1news.onet.pl...

[...]

Policja co najmniej od 20 lat nie, a wojsko Nigdy do sztuki nie liczyło, tylko procentowo mniej więcej musiało się zgadzać. Natomiast przy szkoleniu młodzieży liczy się strazły, by ktoś do kieszeni amunicji nie wziął.

Data: 2010-06-08 18:44:25
Autor: jerzyn

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:huifeb$rpi$1inews.gazeta.pl...

[...]
W jednej jednostce policji doszli do takiej perfekcji ze nawet patrzą na rok produkcji i serie łusek :-))
Co jednostka to widać inne zwyczaje .

Data: 2010-06-08 19:51:51
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "jerzyn" <dobieszczyn@poczta.fm> napisał w wiadomości news:huls7j$ofa$1news.onet.pl...

[...]

Ale to normalne. Bo inna amunicja jest w  broni, a inna używana do szkolenia - tańsza i gorsza.

Data: 2010-06-08 20:40:12
Autor: jerzyn

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hum04c$d09$1inews.gazeta.pl...

Ale to normalne. Bo inna amunicja jest w  broni, a inna używana do szkolenia - tańsza i gorsza.
Powód jest inny, na naszym obiekcie trenuje tez IPSC i nie do końca sprzątają po sobie i ktos sobie zbiera :-))
 i uzupełnię braki ...

Data: 2010-06-07 14:25:30
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Ale organizatorom pod koniec zawodów ilość łusek z ilością wydanej
amunicji musiała się zgadzać co do sztuki.

Obacz "08/15", jeśli ktoś to jeszcze pamięta...

  MJ

Data: 2010-06-05 18:59:48
Autor: jerzyn
[...]

Na każdej strzelnicy mającej odpowiednie "certifikaty" i będącej pod opieka
ludzi mających odpowiednie uprawnienia, może strzelać każdy człowiek nie
posiadający uprawnień i zezwolenia na posiadanie broni,oczywiście musi się
zapoznać z regulaminem takiej strzelnicy i wpisać sie do książki strzelnicy
i podpisać  sie, ze zapoznał sie z  regulaminem i obowiązkiem stosowania sie.
Bron  zostanie mu użyczona na strzelnicy wraz z amunicja .
     http://www.grajcar.police.pl

Data: 2010-06-06 14:22:12
Autor: Jacek
Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
IMO pozwolenie jest na posiadanie broni oraz na prowadzenie strzelnicy.
Samo strzelanie nie wymaga pozwolenia
..
Jacek

Data: 2010-06-06 14:31:11
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomości news:hug3ti$abd$1news.task.gda.pl...
IMO pozwolenie jest na posiadanie broni oraz na prowadzenie strzelnicy.
Samo strzelanie nie wymaga pozwolenia

<mode Tomasik on>
Ale strzelanie śrutem czy kulą?
<mode Tomasik off>

Nie mogłem się powstrzymać, sorki ;)))

Data: 2010-06-08 23:08:38
Autor: Bydlę
On 2010-06-05 14:35:13 +0200, CUT <CUT@CUT.pl> said:

Witam,

[...]

Art. 11. Pozwolenia na broń nie wymaga się w przypadku:
(...)
4) używania broni w celach sportowych, szkoleniowych lub rekreacyjnych na strzelnicy działającej na podstawie zezwolenia właściwego organu,

Tak mówi ustawa o broni i amunicji.

--
Bydlę

Data: 2010-06-09 09:26:50

[...]

[...]