Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [tech] Stuck Down Tool

[tech] Stuck Down Tool

Data: 2009-10-06 21:07:25
Autor: zcxz
[tech] Stuck Down Tool
Hejka,
http://www.youtube.com/watch?v=yknz9iLkQq8
Gdzie taki kolnierz dopasc i jaka sprezyne najlepiej zastosowac?
Chce to spreparowac do foxa rp3.
Moze ktos ma doswiadczenie i by sie chetnie podzielil :) ?

Brak tego toola konczy sie tak:
http://www.youtube.com/watch?v=l27fJJqS-QA&NR=1

--
zcxz

Data: 2009-10-06 21:23:30
Autor: kml
[tech] Stuck Down Tool

Uzytkownik "zcxz" <valter@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:hag4h6$73u$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Hejka,
http://www.youtube.com/watch?v=yknz9iLkQq8
Gdzie taki kolnierz dopasc i jaka sprezyne najlepiej zastosowac?
Chce to spreparowac do foxa rp3.
Moze ktos ma doswiadczenie i by sie chetnie podzielil :) ?

Doswiadczenie jest takie, ze o ile nie istnieje gotowy taki klucz to musisz go od podstaw robic na zamówienie co znaczy tyle, ze bedzie drogo albo bardzo drogo. IMO posiadanie takiego klucza ma sens wylacznie w serwisie - zwyklemu czlowiekowi to sie w zaden sposób nie oplaci.

Brak tego toola konczy sie tak:
http://www.youtube.com/watch?v=l27fJJqS-QA&NR=1

No jak sie skonczylo? Stalo sie cos komus? Sposób, który zostal zastosowany jest _generalnie_ tym co zalecaja producenci w czasie serwisu.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 04/10/2009 naped na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.

Data: 2009-10-06 21:36:30
Autor: zcxz
[tech] Stuck Down Tool
kml wrote:
Doswiadczenie jest takie, ze o ile nie istnieje gotowy taki klucz to musisz go od podstaw robic na zamówienie co znaczy tyle, ze bedzie drogo albo bardzo drogo. IMO posiadanie takiego klucza ma sens wylacznie w serwisie - zwyklemu czlowiekowi to sie w zaden sposób nie oplaci.
IMO klucz sie sklada z:
- nagwintowanego prynta z dziubkiem
- sprezyny
- nakretki
- kolnierza
Kochaniutki, koszt wykonania toola nie powienien przekroczyc 100, a jezeli zrobisz we wlasnym zakresie to koszt materialow 20 PLN
W cult bikes odstuckowanie to 50 pln i nie chca wykonac tego bez reszty prac serwisowych, czyli lacznie 149 + 50 = 199
Przyjmujac max cene za toola 100 pln + koszt zakupu zestawu uszczelek 92 pln = 192
Brak tego toola konczy sie tak:
http://www.youtube.com/watch?v=l27fJJqS-QA&NR=1

No jak sie skonczylo? Stalo sie cos komus? Sposób, który zostal zastosowany jest _generalnie_ tym co zalecaja producenci w czasie serwisu.
zartujesz :) ratuje to genralnie
jezeli otwierales zastuckowanego dampera to pls opisz swoj sposob

--
zcxz

Data: 2009-10-07 06:22:41
Autor: kml
[tech] Stuck Down Tool

Uzytkownik "zcxz" <valter@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:hag67n$8ch$1portraits.wsisiz.edu.pl...

Kochaniutki, koszt wykonania toola nie powienien przekroczyc 100, a jezeli zrobisz we wlasnym zakresie to koszt materialow 20 PLN

Zrób to narzedzie za 100 PLN a potem powiedz gdzie.

W cult bikes odstuckowanie to 50 pln i nie chca wykonac tego bez reszty prac serwisowych, czyli lacznie 149 + 50 = 199
Przyjmujac max cene za toola 100 pln + koszt zakupu zestawu uszczelek 92 pln = 192

Jak wyzej. Poza tym jak czesto Ci zasysa damper?


zartujesz :) ratuje to genralnie
jezeli otwierales zastuckowanego dampera to pls opisz swoj sposob

Nie motyw z recznikiem etc jest znany i szeroko stosowany. Gdybym w tej chwili mial takiego dampera to zrobilbym dokladnie jak ten koles na drugim filmie a nie myslal o bardzo specyficznym i drogim narzedziu do tego celu.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 04/10/2009 naped na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.

Data: 2009-10-07 11:10:18
Autor: Rzaq
[tech] Stuck Down Tool

Uzytkownik "kml"  napisal w wiadomosci

Kochaniutki, koszt wykonania toola nie powienien przekroczyc 100, a jezeli zrobisz we wlasnym zakresie to koszt materialow 20 PLN

Zrób to narzedzie za 100 PLN a potem powiedz gdzie.

Mi sie wydaje ze prosciej by bylo przerobic damper na Dual Air ;)

--
Rzaq

Data: 2009-10-07 17:03:39
Autor: kml
[tech] Stuck Down Tool

Użytkownik "Rzaq" <rzaq@malpa.krowa.org> napisał w wiadomości news:hahltl$bic$1achot.icm.edu.pl...

Uzytkownik "kml"  napisal w wiadomosci

Kochaniutki, koszt wykonania toola nie powienien przekroczyc 100, a jezeli zrobisz we wlasnym zakresie to koszt materialow 20 PLN

Zrób to narzedzie za 100 PLN a potem powiedz gdzie.

Mi sie wydaje ze prosciej by bylo przerobic damper na Dual Air ;)

;]


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 04/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.

Data: 2009-10-07 17:24:24
Autor: zcxz
[tech] Stuck Down Tool
Rzaq wrote:
Mi sie wydaje ze prosciej by bylo przerobic damper na Dual Air ;)
taraz to on triple air :)

--
zcxz

Data: 2009-10-07 18:11:51
Autor: zcxz
[tech] Stuck Down Tool
kml wrote:
Jak wyzej. Poza tym jak czesto Ci zasysa damper?
pierwszy raz :)
dlatego to przerabiam i sie pytam

Nie motyw z recznikiem etc jest znany i szeroko stosowany. Gdybym w tej chwili mial takiego dampera to zrobilbym dokladnie jak ten koles na drugim filmie a nie myslal o bardzo specyficznym i drogim narzedziu do tego celu.
no dobra przekonales mnie :)
jak zobaczysz w kampie goscia z rp3 w czole to ja ;)

--
zcxz

Data: 2009-10-07 18:52:37
Autor: kml
[tech] Stuck Down Tool

Uzytkownik "zcxz" <valter@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:haiejv$4ae$1portraits.wsisiz.edu.pl...

Nie motyw z recznikiem etc jest znany i szeroko stosowany. Gdybym w tej chwili mial takiego dampera to zrobilbym dokladnie jak ten koles na drugim filmie a nie myslal o bardzo specyficznym i drogim narzedziu do tego celu.
no dobra przekonales mnie :)
jak zobaczysz w kampie goscia z rp3 w czole to ja ;)

Gdyby to sie dalo kupic od reki i nie kosztowaloby to nie wiadomo ile to bylbym jak najbardziej za ale taki custom to naprawde nie jest kwestia paru zeta, tym bardziej jak sie samemu tego nie robi. Jak bedziesz pilnowac stanu uszczelek i robic przeglady regularnie (ew czesciej) to nie powinno sie nic dziac.

Jak zaczniesz juz walczyc to KONIECZNIE zalóz okulary ochronne na oczy zeby nieszczescia jakiegos nie bylo i pod zadnym pozorem nie stój nad damperem centralnie.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 04/10/2009 naped na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.

Data: 2009-10-07 16:56:35
Autor: Jan Srzednicki
[tech] Stuck Down Tool
On 2009-10-07, kml wrote:

no dobra przekonales mnie :)
jak zobaczysz w kampie goscia z rp3 w czole to ja ;)

Gdyby to sie dalo kupic od reki i nie kosztowaloby to nie wiadomo ile to bylbym jak najbardziej za ale taki custom to naprawde nie jest kwestia paru zeta, tym bardziej jak sie samemu tego nie robi. Jak bedziesz pilnowac stanu uszczelek i robic przeglady regularnie (ew czesciej) to nie powinno sie nic dziac.

Jak zaczniesz juz walczyc to KONIECZNIE zalĂłz okulary ochronne na oczy zeby nieszczescia jakiegos nie bylo i pod zadnym pozorem nie stĂłj nad damperem centralnie.

O mamo, skąd w tych damperach tyle agresji?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-10-07 19:47:35
Autor: CeZ__134
[tech] Stuck Down Tool


Jak zaczniesz juz walczyc to KONIECZNIE zalóz okulary ochronne na oczy zeby nieszczescia jakiegos nie bylo i pod zadnym pozorem nie stój nad damperem centralnie.


I koniecznie ful face ! :))


CeZ__134

Data: 2009-10-07 20:29:07
Autor: kml
[tech] Stuck Down Tool

Użytkownik "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:haik6r$on0$1news.onet.pl...


Jak zaczniesz juz walczyc to KONIECZNIE zalóz okulary ochronne na oczy zeby nieszczescia jakiegos nie bylo i pod zadnym pozorem nie stój nad damperem centralnie.


I koniecznie ful face ! :))

I ochraniacz na jaja ;)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 04/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.

Data: 2009-10-07 22:53:05
Autor: zcxz
[tech] Stuck Down Tool
kml wrote:
I ochraniacz na jaja ;)
dodajac kask i jajochron to na 100% wyjdzie drozej niz tool ;)

--
zcxz

Data: 2009-10-08 16:49:01
Autor: Marcin J.
[tech] Stuck Down Tool
Nie zapomnij skrecic tlumienia powrotu na min, tzn. ma odbijac jak najwolniej. To zabezpieczy przed gwaltownym rozciagnieciem sie tlumika i troche wytlumi uderzenie obudowy (wazne dla metody z recznikiem). Mozesz tez spróbowac metody nr 3 - bez tool'a i bez recznika, podejrzewam, ze obudowa nawet do sufitu (1.5m) nie doleci. Praktykowalem na tlumiku DT (stuck downa nie rozbieralem) - tlok z trzpieniem i eyeletem uniosly sie na ok 20 cm, bylem rozczarowany. Jedyne ryzyko to porysowanie wewnetrznej strony obudowy, mozna ew. owinac eyeleta jakas tasma. W metodzie nr 3 nie uzywalbym do odkrecania zadnych narzedzi - moga zdestabilizowac start. Oczywiscie pierwsza próbe zrobilbym na zewnatrz, tak na wszelki wypadek. Minusem wersji z recznikiem jest mozliwosc uszkodzenia uszczelki kurzowej. Którakolwiek metode wybierzesz przygotuj sie na chmurke Float Fluid'u.
A tak na poczatek to spróbowalbym skubanca rozciagnac (w ramie). Mniej wiecej przy 30% skoku (oidp) cisnienia poz/neg sie wyrównuja.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-10-09 17:27:22
Autor: zcxz
[tech] Stuck Down Tool
Marcin J. wrote:
Nie zapomnij skrecic tlumienia powrotu na min, tzn. ma odbijac jak najwolniej. To zabezpieczy przed gwaltownym rozciagnieciem sie tlumika i troche wytlumi uderzenie obudowy (wazne dla metody z recznikiem). Mozesz tez spróbowac metody nr 3 - bez tool'a i bez recznika, podejrzewam, ze obudowa nawet do sufitu (1.5m) nie doleci. Praktykowalem na tlumiku DT (stuck downa nie rozbieralem) - tlok z trzpieniem i eyeletem uniosly sie na ok 20 cm, bylem rozczarowany. Jedyne ryzyko to porysowanie wewnetrznej strony obudowy, mozna ew. owinac eyeleta jakas tasma. W metodzie nr 3 nie uzywalbym do odkrecania zadnych narzedzi - moga zdestabilizowac start. Oczywiscie pierwsza próbe zrobilbym na zewnatrz, tak na wszelki wypadek. Minusem wersji z recznikiem jest mozliwosc uszkodzenia uszczelki kurzowej. Którakolwiek metode wybierzesz przygotuj sie na chmurke Float Fluid'u.
A tak na poczatek to spróbowalbym skubanca rozciagnac (w ramie). Mniej wiecej przy 30% skoku (oidp) cisnienia poz/neg sie wyrównuja.
dzieks :)
troche mnie w metodziesz 3 przeraza okkrecanie na golasa ;)
jakos pojawiaja sie obrazy latakacych palcow :(
....co do uszkodzenia uszczelek przy zastosowaniu metody recznikowej, to tysz mam takie przypuszczenia

--
zcxz

[tech] Stuck Down Tool

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona