Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zr obić?

Data: 2010-07-09 09:53:38
Autor: Rafał
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zr obić?
On 09.07.2010 06:33, ZS wrote:
Wody idzie masa wiec pomyślałem o studni. Dużo już poczytałem i zacząłem
"kopać". Obok mojej działki są studnie kręgowe z lustrem wody na
2,5m-3m. Wymyśliłem że u siebie zrobię abisynkę. Aby nie wbijać
godzinami rury wymyślaliśmy że weźmiemy 1 calową rurę plastikową do
wody, podłączymy pompę i będziemy się wbijać. W ciągu kilku minut bez
wysiłku mieliśmy włożone 6m rury pod ziemią.

Masz gdzieĹ› opis tej metody?
Tak na szybko szukanie w google nie daje pozytywnego rezultatu, wszędzie tylko oferty firm, które to robią, ale sam opis jest najpilniej strzeżoną tajemnica:)

Sam bym sobie taką studnie do podlewania ogrodu, basenu, czy też choćby do WC wykonał...

Data: 2010-07-09 06:38:25
Autor: mal
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
On 9 Lip, 09:53, Rafał <rafal_zapytaj_o_res...@o2.pl> wrote:

Masz gdzie¶ opis tej metody?

Tutaj przeczytasz: http://iglofiltry.com.pl/Iglofiltry/iglofiltry-jako-metoda-odwadniania

mal

Data: 2010-07-09 14:25:13
Autor: ZS
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zr obić?
Masz gdzieĹ› opis tej metody?
Tak na szybko szukanie w google nie daje pozytywnego rezultatu, wszędzie
tylko oferty firm, ktĂłre to robiÄ…, ale sam opis jest najpilniej
strzeĹĽonÄ… tajemnica:)

Sam bym sobie taką studnie do podlewania ogrodu, basenu, czy też choćby
do WC wykonał...

Ja też tylko do ogrodu chcę. Metody nie znalazłem tylko jak byłem mały to tak wężem się bawiłem i wiem że na kilka ładnych metrów go wprowadzałem:).
Kupujesz w casto rure do wody po 1,3zł za mb. Podłączasz wąż z kranu, lub z pompy innej (ja mam taką za 130zł) i w 10 minut masz 6m w ziemi. Na drugi dzień sprawdzasz na jakiej głebokości jest lustro wody.
Więcej opisał mal i ja będę teraz robił próbował za pomoca filtra swojej konstrukcji pompować wode. Zobacze jaka jest wydajność i na pewno opisze. Jakby wszystko się udało to koszt byłby 30zł za rury:) + 200zł za pompe:) Dzisiaj i jutro powalcze i dam znać jak idzie.

Data: 2010-07-09 20:53:48
Autor: Maniek4
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?

Użytkownik "ZS" <as@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i174f4$i38$1news.dialog.net.pl...

Ja też tylko do ogrodu chcę. Metody nie znalazłem tylko jak byłem mały to tak wężem się bawiłem i wiem że na kilka ładnych metrów go wprowadzałem:).

A jak chcesz taka rura z filtrem wybic studnie?

Pozdro.. TK

Data: 2010-07-11 20:00:55
Autor: ZS
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?

A jak chcesz taka rura z filtrem wybić studnie?
Po prostu kopiesz zwykł± niebiesk± rura do wody a potem wrzucasz ta z igłofiltrem, bez problemu się wrzuca i nic się nie zasypuje

Data: 2010-07-11 23:24:10
Autor: Maniek4
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?

Użytkownik "ZS" <as@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1d0sk$jj1$1news.dialog.net.pl...

A jak chcesz taka rura z filtrem wybić studnie?
Po prostu kopiesz zwykł± niebiesk± rura do wody a potem wrzucasz ta z igłofiltrem, bez problemu się wrzuca i nic się nie zasypuje

I taka rura niebieska z krega chcesz pionowo wybic studnie?
Moze i sie da ale tego tak sie nie robi.

Pozdro.. TK

Data: 2010-07-12 07:47:03
Autor: ZS
W dniu 2010-07-11 23:24, Maniek4 pisze:
o wody a potem wrzucasz ta z
>  igłofiltrem, bez problemu się wrzuca i nic się nie zasypuje
I taka rura niebieska z krega chcesz pionowo wybic studnie?
Moze i sie da ale tego tak sie nie robi.

Może nie robi ale to bez problemu działa:)

Data: 2010-07-12 11:30:18
Autor: Maniek4
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?

Użytkownik "ZS" <as@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1ea8k$926$1news.dialog.net.pl...
> [...]
I taka rura niebieska z krega chcesz pionowo wybic studnie?
Moze i sie da ale tego tak sie nie robi.

Może nie robi ale to bez problemu działa:)

Zastanawiam sie skad wiesz, ze wiercisz pionowo?

Pozdro.. TK

Data: 2010-07-12 12:05:34
Autor: ZS
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?

Zastanawiam sie skad wiesz, ze wiercisz pionowo?

Rurę wyprostowałem przed wierceniem. Poza tym sprawdzałem potem 5m prętem. Pierwszy raz robiłem to 4m rur± stalow±. potem dopiero tymi plastikowymi. Potem drug± dziurę wkładałem od pocz±tku plastikow± i też poszło bez problemów.

Data: 2010-07-09 15:32:56
Autor: Dariusz K. Ładziak
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
Użytkownik Rafał napisał:
On 09.07.2010 06:33, ZS wrote:
Wody idzie masa wiec pomy¶lałem o studni. Dużo już poczytałem i zacz±łem
"kopać". Obok mojej działki s± studnie kręgowe z lustrem wody na
2,5m-3m. Wymy¶liłem że u siebie zrobię abisynkę. Aby nie wbijać
godzinami rury wymy¶lali¶my że weĽmiemy 1 calow± rurę plastikow± do
wody, podł±czymy pompę i będziemy się wbijać. W ci±gu kilku minut bez
wysiłku mieli¶my włożone 6m rury pod ziemi±.

Masz gdzie¶ opis tej metody?
Tak na szybko szukanie w google nie daje pozytywnego rezultatu, wszędzie
tylko oferty firm, które to robi±, ale sam opis jest najpilniej
strzeżon± tajemnica:)

O rany, ale tajemnica! Poszukaj sobie ksi±żeczki SJS-a (a może sam się wypowie?). Wszystko opisane jak trzeba, poza tym że w różdżkarstwo wierzy to z e studniarstwa ma naprawdę porz±dn± wiedzę.

--
Darek

Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zr obić?