Data: 2014-09-26 09:25:10 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 09:10, FEniks pisze:
Sąsiad zwykle po przyjeździe zostawia przed domem samochód z włączonym Sąsiad jest idiotą. Turbina po normalnej jeździe nie wymaga studzenia, co najwyżej z 15s żeby obroty wirnika spadły. Jak go pałuje aż do samych drzwi to uzasadnione jest pozostawić uruchomiony z 5min ale nie naście... -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-26 10:10:42 | |
Autor: FEniks | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 09:25, Lewis pisze:
Z zegarkiem wprawdzie nie siedzę i nie liczę, ale spaliny zdążę w domu poczuć. Ewa |
|
Data: 2014-09-26 10:23:02 | |
Autor: Chris | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 10:10, FEniks pisze:
W dniu 2014-09-26 09:25, Lewis pisze: To zamknij okno na te naście minut :) A turbinę chłodzi się 15-30 sec zależy jak bardzo katowało się auto :) po jeździe miejskiej 5-10 sec wystarczy. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-26 11:25:16 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 10:23, Chris pisze:
W dniu 2014-09-26 10:10, FEniks pisze: Powiedz to turbinie która generuje 350KM z 2.0l :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-26 11:31:02 | |
Autor: Kapibara | |
Studzenie silnika | |
Dnia Fri, 26 Sep 2014 11:25:16 +0200, Lewis napisa³(a):
W dniu 2014-09-26 10:23, Chris pisze: Takich aut jest jaki¶ promil. A je¶li piszemy o przeciêtnym turbodo³adowanym silniku, czyli najczê¶ciej turbodieslu z moc± ok 150KM z 2 litrów to wystarczy tyle ile napisa³ Chris. |
|
Data: 2014-09-26 11:42:32 | |
Autor: Chris | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 11:25, Lewis pisze:
W dniu 2014-09-26 10:23, Chris pisze: Brat ma 270KM i 2.3l i jakoś nie musi stać paru minut żeby schłodzić turbinę :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-26 12:58:29 | |
Autor: Myjk | |
Studzenie silnika | |
Fri, 26 Sep 2014 11:42:32 +0200, Chris
Brat ma 270KM i 2.3l Szczelam, M6 GG MPS :P Taczka. :> -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-09-26 13:30:57 | |
Autor: Chris | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 12:58, Myjk pisze:
Fri, 26 Sep 2014 11:42:32 +0200, Chris :) ale czemu taczka ? -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-26 15:11:46 | |
Autor: Myjk | |
Studzenie silnika | |
Fri, 26 Sep 2014 13:30:57 +0200, Chris
:) ale czemu taczka ? Takie miałem wrażenia podczas jazdy. Dupy nie urywa, za to chla paliwo jak smok wawelski. :) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-09-26 15:22:26 | |
Autor: Chris | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 15:11, Myjk pisze:
Fri, 26 Sep 2014 13:30:57 +0200, Chris Bo to nie jest typowe auto sportowe jak Subaru STI/WRX, Fokua ST/RS czy Lancer EVO. To raczej fajny wygodny sedan mający mocy w zapasie który na autostradzie pojedzie spokojnie 250 bo potem odcina. Co do paliwa to fakt, lubi się najeść :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-26 14:04:18 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 11:42, Chris pisze:
W dniu 2014-09-26 11:25, Lewis pisze: Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości muszlę wirnika wydechowego ;) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-26 14:09:12 | |
Autor: Chris | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 14:04, Lewis pisze:
W dniu 2014-09-26 11:42, Chris pisze: Troszkę kultury :) a jeździ losowo choć frog to nie jest :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-26 19:16:04 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 14:09, Chris pisze:
W dniu 2014-09-26 14:04, Lewis pisze: Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości Oj tam śmieję się tylko, bez urazy ;) Tylko to jest rodzinny dupowóz z odrobiną pazura i pewnie pełnego wykorzystywania potencjału nigdy nie widział :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-29 08:45:42 | |
Autor: Chris | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 19:16, Lewis pisze:
W dniu 2014-09-26 14:09, Chris pisze: Ok :) Tylko to jest rodzinny dupowóz z odrobiną pazura i pewnie pełnego To fakt że wygodny choć bardzie twardy niż zwykła wersja :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-09-27 00:23:39 | |
Autor: BartekK | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 o 14:04, Lewis pisze:
Jak do białości rozgrzane turbo - to znaczy że EGT w kosmos idzie, jest coś źle zrobione zdecydowanie (i zaraz pierdyknie), a nie "trzeba 10 minut chłodzić".Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białościBrat ma 270KM i 2.3l i jakoś nie musi stać paru minut żeby schłodzićA turbinę chłodzi się 15-30 sec zależy jak bardzo katowało się auto :)Powiedz to turbinie która generuje 350KM z 2.0l :) Choćbyś wstawił turbo od lokomotywy spalinowej, to ile czasu może potrwać ostygnięcie masy wirnika ~kilkaset gramów z (powiedzmy) 800'C do akceptowalnego poziomu wyłączenia 200-300'C, zakładając że jest ciągle chłodzona obudowa wodą oraz sam wirnik - przy łożyskowaniu olejem, a całość jest przedmuchiwana z jednej strony powietrzem o temperaturze otoczenia, a z drugiej strony chłodnymi spalinami (w idle zdecydowanie <100'C)? -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-09-26 17:39:37 | |
Autor: kogutek444 | |
Studzenie silnika | |
W dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 00:23:39 UTC+2 u¿ytkownik BartekK napisa³:
W dniu 2014-09-26 o 14:04, Lewis pisze: Tak na marginesie. Do bia³o¶ci to grubo ponad 1000 stopni. Jak stal jest rozgrzana do bia³o¶ci to ma konsystencje plasteliny. Od bia³o¶ci do temperatury w której stal siê pali w powietrzu jest ze sto stopni. W silnikach odrzutowych ³opatki turbin pracuj±ce po stronie gor±cej s± ch³odzone od wewn±trz, i na dodatek zrobione s± z trochê lepszego materia³u ni¿ w sprê¿arce samochodowej. |
|
Data: 2014-09-27 08:29:39 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-27 00:23, BartekK pisze:
W dniu 2014-09-26 o 14:04, Lewis pisze: Widzę zabrakło "białości". Owszem wiem że biały kolor żeliwa to 1000C++ EGT mam na poziomie 930C przy pełnym ogniu. A to wystarczy żeby po upalaniu turbo świeciło. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-27 12:25:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Studzenie silnika | |
Hello Lewis,
Saturday, September 27, 2014, 8:29:39 AM, you wrote: [...] Jak do bia³o¶ci rozgrzane turbo - to znaczy ¿e EGT w kosmos idzie, jestWidzê zabrak³o "bia³o¶ci". 1200++ EGT mam na poziomie 930C przy pe³nym ogniu. A to wystarczy ¿eby po upalaniu turbo ¶wieci³o. Jasne. Bo prosto pod budynek mieszkalny prowadzi d³uuuuuuuugi, prosty tor wy¶cigowy, na którym jest okazja wreszcie rozgrzaæ turbinê. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-09-29 09:28:28 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Studzenie silnika | |
W dniu 27.09.2014 12:25, RoMan Mandziejewicz pisze:
EGT mam na poziomie 930C przy pe³nym ogniu. A to wystarczy ¿eby po Niektórym niestety tak siê wydaje :( -- Boga prawdopodobnie nie ma. A teraz przestañ siê martwiæ i raduj siê ¿yciem! |
|
Data: 2014-09-27 13:05:01 | |
Autor: BartekK | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-27 o 08:29, Lewis pisze:
EGT mam na poziomie 930C przy pełnym ogniu. A to wystarczy żeby poI sądzisz, że ile czasu zajmuje jego wystygnięcie do akceptowalnego poziomu? -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-09-28 00:47:59 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-27 13:05, BartekK pisze:
W dniu 2014-09-27 o 08:29, Lewis pisze: Ale Wy się upraliście na tę konkretna sytuację "pod dom" Nigdy nie goniłeś autostradą i nie zjeżdżałeś na stację? ostudzenie po solidnym kilowaniu to 3-5min. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-28 01:13:43 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Studzenie silnika | |
Hello Lewis,
Sunday, September 28, 2014, 12:47:59 AM, you wrote: Ale Wy siê upraliœcie na tê konkretna sytuacjê "pod dom"EGT mam na poziomie 930C przy pe³nym ogniu. A to wystarczy ¿eby poI s¹dzisz, ¿e ile czasu zajmuje jego wystygniêcie do akceptowalnego Tp zajrzyj do posta inicjuj¹cego ten w¹tek. Nigdy nie goni³eœ autostrad¹ i nie zje¿d¿a³eœ na stacjê? Ale co to jest to „solidne kilowanie” i co ma wspólnego z parkowaniem pod domem? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-09-28 09:35:21 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-28 01:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Lewis, Zrozum w koñcu ¿e powsta³ delikatny OT traktuj¹cy o samym sensie jakiegokolwiek studzenia turbiny... Pad³o stwierdzenie ¿e turbo wystarczy studziæ 15-30s zale¿nie od stylu jazdy. Co mo¿na odebraæ pierdzisz po mieœcie 15s, gnieciesz go non stop do oporu 30s... Jasne czy dalej mam t³umaczyæ? -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-29 22:32:55 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Studzenie silnika | |
Zrozum w końcu że powstał delikatny OT traktujący o samym sensie Ale co do umówienia się na przyszłość, to jak rozumiemy "kilowanie"? 4tys obr/min przez 1h autostradą to "kilowanie" czy jeszcze nie? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2014-09-29 23:51:04 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-29 22:32, Mateusz Bogusz pisze:
Zrozum w końcu że powstał delikatny OT traktujący o samym sensie Dla diesla tak :) "kilowanie" w zasadzie to ciągłe WOT na każdym biegu i kręcenie do limitera naprzemienne z hamowaniem. Stała jazda po autostradzie blisko końca zakresu obrotów to też "kilowanie" :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-30 20:39:08 | |
Autor: Michał Baszyński | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-29 23:51, Lewis pisze:
W dniu 2014-09-29 22:32, Mateusz Bogusz pisze: bez przesady.. Nie dla każdego. -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2014-09-30 21:29:11 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-30 20:39, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2014-09-29 23:51, Lewis pisze: No nie każdego ale tak dla 85-90% diesli dostępnych na rynku :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-30 18:08:14 | |
Autor: Cavallino | |
Studzenie silnika | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m0cflo$1ch$1@node1.news.atman.pl... Zrozum w końcu że powstał delikatny OT traktujący o samym sensie Benzyniakiem? Spokojna jazda. Ale chłodzić długo trzeba. |
|
Data: 2014-09-26 15:44:07 | |
Autor: FEniks | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 10:23, Chris pisze:
W dniu 2014-09-26 10:10, FEniks pisze: Jak już poczuję ten smród, to jest za późno, bo mam go w domu. Poza tym nie chodziło mi o rady, co robić, bo to doskonale wiem i mam nadzieję, że obejdzie się bez interwencji policji oraz czatowania na sąsiada w celu szybkiego zamknięcia okna. ;) Byłam tylko ciekawa, co to za cudo taki silnik. Z tego co tutaj czytam, to coś jest na tzw. rzeczy. Nie zdawałam sobie sprawy, że takim cackiem można sobie (oraz innym) tak skomplikować życie. ;) Ewa |
|
Data: 2014-09-27 20:35:28 | |
Autor: megrimsES | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 o 10:10, FEniks pisze:
W dniu 2014-09-26 09:25, Lewis pisze:Zatankuj mu w nocy przez wlot powietrza na podszybiu 2 litry mleka, a potem przelej wodą, aby nie było widać. Najlepiej w nocy o 5 rano. Po paru dniach to, co on poczuje nakłoni go do zmiany samochodu. Może to nowe będzie bez turbo. :D p.s. Takie działanie to wandalizm i jest karalne, ale skuteczne. |
|
Data: 2014-09-27 11:47:35 | |
Autor: kogutek444 | |
Studzenie silnika | |
W dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 20:35:28 UTC+2 u¿ytkownik megrimsES napisa³:
W dniu 2014-09-26 o 10:10, FEniks pisze: Kto¶ kiedy¶ radzi³ ¿eby okruszków dla ptaszków na dach nasypaæ. Latem mokre ³uski z ryby powinny te¿ siê sprawdziæ. Przyklejaj± siê i wysychaj±c kurcz± wy³upuj± przy tym lakier. Mro¿one szk³o robi siê w ten sam sposób, pokrywa siê szk³o klejem kostnym. |
|
Data: 2014-09-29 22:04:32 | |
Autor: megrimsES | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-27 o 20:47, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 20:35:28 UTC+2 u¿ytkownik megrimsES napisa³:Ostatnio znalaz³em 50m cienkiej linki stalowej. Przypomnia³a mi siê scena z jakiego¶ filmu. http://www.filmweb.pl/film/%C5%9Awintuch-1982-110032# Przywi±zali tam tylny most radiowozu tak± lin± do drzewa i czekali a¿ ten radiowóz ruszy z impetem. Mo¿na by z takiej linki u¿ytek zrobiæ. Bardziej widowiskowe ni¿ mleko, okruszki itp. |
|
Data: 2014-09-26 12:05:56 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 09:25, Lewis pisze:
W dniu 2014-09-26 09:10, FEniks pisze: W studzeniu turbiny nie chodzi o obroty, tylko o temperaturę łożyska, żeby po zatrzymaniu obiegu olej się nie zapiekł. Nowe samochody mają w komputerze możliwość wskazywania temperatury oleju. Mój znajomy jak dojedzie włącza to i potrafi siedzieć z włączonym silnikiem nawet parę minut, aż temperatura spadnie poniżej stu iluś stopni (105?). |
|
Data: 2014-09-26 10:29:26 | |
Autor: masti | |
Studzenie silnika | |
Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2014-09-26 09:25, Lewis pisze: jakby to by³o takie wa¿ne to by³aby mocno widoczna kontrolka i/lub niemo¿no¶æ wy³±czenia silnika wcze¶niej. Widocznie nie jest to niezbêdne skoro czego¶ takiego nie ma -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-09-26 12:49:40 | |
Autor: Jasio | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 o 12:29, masti pisze:
jakby to by³o takie wa¿ne to by³aby mocno widoczna kontrolka i/lub No tak, przecie¿ producentowi auta zale¿y na tym, ¿eby turbina dzia³a³a jak najd³u¿ej. W przeciwnym wypadku klient jeszcze pojecha³by do ASO i wyda³ kilka tysiêcy na now±, a to same straty dla producenta... |
|
Data: 2014-09-26 11:25:19 | |
Autor: masti | |
Studzenie silnika | |
Jasio wrote:
W dniu 2014-09-26 o 12:29, masti pisze: i dlatego skasowano w samochodach lampkê kontorli ci¶nienia oleju ... -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-09-26 16:01:21 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 12:29, masti pisze:
Tomasz Wójtowicz wrote: Obecnie wchodz± dwie technologie - ch³odzenie ³o¿yska turbiny wod± i elektryczna pompka olejowa, w³±czaj±ca siê na kilka minut po zgaszeniu silnika. To w zasadzie za³atwia sprawê i pozwala gasiæ silnik od razu. Nawet z megaprzegazówk±. |
|
Data: 2014-09-26 14:06:53 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 12:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2014-09-26 09:25, Lewis pisze: Misiu ja to wiem, ale zwykłe dupowozy używane w dupowoziasty sposób nie nagrzewają turbiny i wystarczy jak przed zgaszeniem wyhamujesz wirnik w turbo który po zaniku ciśnienia oleju potrafi w skrajnych przypadkach kręcić się jeszcze z prędkością 100k++ RPM (Jak jakiś idiota zrobi przegazówkę przed zgaszeniem. Czym to grozi chyba wiesz... -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-26 14:23:05 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Studzenie silnika | |
W dniu 26.09.2014 14:06, Lewis pisze:
Misiu ja to wiem, ale zwykłe dupowozy używane w dupowoziasty sposób nie Tylko co to kogo obchodzi? Jeśli nie umie jeździć tak, żeby silnik nie wymagał dlugotrwałego "wygaszania" pod oknami innych, to niech mu tę turbinę szlag trafi. -- Boga prawdopodobnie nie ma. A teraz przestań się martwić i raduj się życiem! |
|
Data: 2014-09-26 15:40:43 | |
Autor: Dawid | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 14:23, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 26.09.2014 14:06, Lewis pisze:Tu zgadzam się, 100% racji, a kilka wizyt panów mundurowych zapewni mu lepsze chłodzenie turbiny.Niech bałwan zatrzyma się prędzej i postoi w polu, a potem powoli do domku, albo sprzeda to gówno. |
|
Data: 2014-09-26 19:18:03 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-26 14:23, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 26.09.2014 14:06, Lewis pisze: Ale ja absolutnie nie bronię tego głąba smrodzącego pod oknem tylko tłumaczę dlaczego turbo się chłodzi a nie gasi się od razu po kilowaniu. Jasne? :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-29 09:27:20 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Studzenie silnika | |
W dniu 26.09.2014 19:18, Lewis pisze:
Ale ja absolutnie nie bronię tego głąba smrodzącego pod oknem tylko Jasne. Z zastrzeżeniem, że zdaje się istnieją systemy chłodzące działające i po zgaszeniu silnika. -- Boga prawdopodobnie nie ma. A teraz przestań się martwić i raduj się życiem! |
|
Data: 2014-09-29 12:32:28 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-29 09:27, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 26.09.2014 19:18, Lewis pisze: W nowszych sprzętach tak, u mnie niestety nic takiego nie ma. A czym porusza się powód tego topicu nie wiemy. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-29 13:10:12 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Studzenie silnika | |
W dniu 29.09.2014 12:32, Lewis pisze:
W dniu 2014-09-29 09:27, Andrzej Lawa pisze:Tak czy inaczej to jego problem. Jak nie umie jeździć z turbo tak, żeby potem innym nie uprzykrzać życia, to niech sobie turbo wymontuje i tyle. -- Boga prawdopodobnie nie ma. A teraz przestań się martwić i raduj się życiem! |
|
Data: 2014-09-29 14:10:40 | |
Autor: Lewis | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-29 13:10, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 29.09.2014 12:32, Lewis pisze: Całkowicie się z Tobą zgadzam. Tylko żeby czytającym wypowiedzi typu "po co studzić turbo?" nie przyszło do głowy tak robić jak ktoś upala... -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-09-30 22:17:38 | |
Autor: FEniks | |
Studzenie silnika | |
W dniu 2014-09-29 12:32, Lewis pisze:
W dniu 2014-09-29 09:27, Andrzej Lawa pisze: bmw 520d Ewa |