Studzienki kanalizacyjne, wlazy na drogach publicznych - sa jakies normy budowlane?

Data: 2009-08-17 14:23:25
Autor: Rafal M
Studzienki kanalizacyjne, wlazy na drogach publicznych - sa jakies normy budowlane?
Witam

Czy w przypadku studzienek kanalizacyjnych, roznych wlazow itd na
drogach
publicznych obowiazuja jakies normy budowlane? Chodzi mi glownie o
norme, ktora mowi jaka jest tolerancja takich studzienek, wzgledem
poziomu jedni?

Szlak mnie juz trafia, jak na swiezo wyremontowanej drodze co druga
studzienka jest ponizej poziomu jedni, i trzeba jechac slalomem :(

Orientuje sie ktos, czy ta sprawa jest jakos regulowana przez prawo?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-18 08:00:15
Autor: J@szek
[...]

Wolna amerykanka, robia co chca :-)
http://skocz.pl/studzienka

Jaszek

Data: 2009-08-18 12:11:09
Autor: Duch
Użytkownik "J@szek" <j@szek.pl> napisał w wiadomości

[...]

Jeden z bardzo niewielu przykładów:
Przejedźcie się do Witomina zjazdem z obwodnicy Trójmiasta.
Albo po Hutniczej w Gdyni. Za każdym razem ktoś rzuca kurwami przez CB :-)

Data: 2009-08-18 13:49:10
Autor: kamil

"Duch" <tigerman@tnij.o2.pl> wrote in message news:h6dunf$oce$1news.task.gda.pl...
[...]

Ludzie zyja na stacji orbitalnej, afrykanskie wioski maja internet bezprzewodowy przez sieci komorkowe, potrafimy klonowac zywe organizmy.. XXI wiek pelna geba, a polskich drogowcow przerasta wmurowanie studzienki rowno z jezdnia..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-18 14:51:33
Autor: Mumin
kamil pisze:

[...]

Nie znam się na budownictwie i wymaganiach, ale czy te studzienki to muszą być na ulicy? Nie można ich umieścić obok?
--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-08-18 13:59:41
Autor: kamil

"Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> wrote in message news:h6e5e8$du2$1news.vectranet.pl...
kamil pisze:

[...]

Albo przynajmniej na srodku pasa ruchu, a nie tam gdzie zazwyczaj sa kola...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-18 18:51:57
Autor: Marcin L
Studzienki kanalizacyjne, wlazy na drogach publicznych - sa jakies normy budowlane?

Nie znam się na budownictwie i wymaganiach, ale czy te studzienki to
muszą być na ulicy? Nie można ich umieścić obok?

czasami jest to jedyna mozliwosc prowadzenia kanalizacji deszczowej, sanitarnej , wody itp. wlasciciele sasiadujacych dzialek niezgadzaja sie na prowadzenie sieci po ich dzialkach i wtedy trzeba to robic w drodze.
ale akurat dobrze wykonane zwienczenie takiej studni nie ma prawa sie zapasc - wokol i pod studnia musi byc dobrze zageszczone, a wlaz musi lezec na pierscieniu odciazajacym lub stozku, pierscieniach regulacyjnych. jezeli jest to zrobione zgodnie z zasadami, z dobrych materialow a wysokosc wlazow regulowana jest przed samym kladzeniem masy  - naprawde prawie nie czuc jak sie po tym przejezdza. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4345 (20090818) __________

Data: 2009-08-19 04:25:53
Autor: Adas Miauczynski
On 18 Sie, 18:51, "Marcin L" <marcin.lewicki_WYTNIJ...@o2.pl> wrote:

czasami jest to jedyna mozliwosc prowadzenia kanalizacji deszczowej,
sanitarnej , wody itp. wlasciciele sasiadujacych dzialek niezgadzaja sie na
prowadzenie sieci po ich dzialkach i wtedy trzeba to robic w drodze.

Z Twojego posta wnioskuję, że siedzisz w temacie dlatego pozwolę sobie
zadać pytanie uzupełniające :-)

Z tego co obserwuję to kanalizacja deszczowa/ sanitarna (do której
prowadzą te duże, okrągłe i najbardziej znienawidzone przez kierowców
włazy) _zawsze_ jest prowadzona pod jezdnią. Nie widziałem jeszcze
nigdy tych włazów na chodnikach podczas gdy wielokrotnie widziałem na
tam studzienki TPSA (które posiadają takie prostokątne, duże włazy).
Trudno jest mi więc uwierzyć, że to tylko przez złośliwość właścicieli
sąsiednich działek musimy po tych nieszczęsnych studzienkach jeździć.

Czy są więc jakieś unormowania techniczne, które nakazują prowadzene
tych instalacji pod jezdnią? Przecież to rozwiązanie utrudnia ich
ewentualną obsługę (konieczność wyłączenia pasa jezdni z ruchu). Co
więcej - gdyby taki właz znajdował się na chodniku to nie jego budowa
byłaby dużo łatwiejsza, bo przecież na chodniku nie byłby poddawany
takim obciązeniom.

I na koniec: w jednym z postów napisanych powyżej znaduje się link do
zdjęcia, na którym widać studzienki rozsiane po całej szerokości
jezdni. Czy skoro nie da się ich przenieść poza jezdnię to czy nie da
się ich chociaż zebrać w jedno skupisko?

--
AM

Data: 2009-08-19 16:14:26
Autor: J.F.
Studzienki kanalizacyjne, wlazy na drogach publicznych - sa jakies normy budowlane?
Użytkownik "Adas Miauczynski" <adas.miauczynski@gmail.com>
[...]

Nie wiem jak prawo, ale na Klecinskiej we wrocku wlewy sa zamontowane w kraweznikach.
Hm, jak sie zastanowic to i w starszych wlewy sa inne - takie "kratki" ~30x40cm, a  te okragle to raczej wlazy.
Ale to nowa droga, szeroka bardzo, moze bylo miejsce - jakos tak dawniej te kanaly byly slusznej wielkosci, na paru powstancow co najmniej, moze teraz juz nie ma takiej potrzeby ?

J.

Data: 2009-08-20 17:02:10
Autor: Arek (G)
kamil pisze:

[...]

Ja to czasem odnoszę wrażenie, że w tych "ratuszach" robią specjalne testy. Im ktoś jest większym idiotą tym ma większą szansę na państwową posadę.

A.

Data: 2009-08-24 10:33:45
Autor: .Peeter
Użytkownik "Duch" napisał:
Przejedźcie się do Witomina zjazdem z obwodnicy Trójmiasta.
Albo po Hutniczej w Gdyni. Za każdym razem ktoś rzuca kurwami przez CB :-)

Gdynia pod względem ilości zapadniętych studzienek jest wręcz
niesamowita, ale nie przejmuj się, Gdańskowi też nic nie brakuje.
Po paru latach jazdy po trójmieście człowiek już ma w głowie mapę
dziur i studzienek, odruchowo jeździ slalomem. A jakie wkurwienie
bierze, gdy o którejś się zapomni, albo akurat trzeba ominąć wielką
dziurę jadąc przy osi jezdni i jedzie coś z przeciwnego kierunku, na
którym również jest dziura, którą trzeba omijać przy osi jezdni.
Tak jest np. na ul. Małomiejskiej w Gdańsku, na zakręcie, wiele
razy się zastanawiałem jakim cudem jeszcze mam lewe lusterko
na miejscu. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Studzienki kanalizacyjne, wlazy na drogach publicznych - sa jakies normy budowlane?