Stuk, puk laską w podłogę.

Data: 2016-01-08 05:08:55
Autor: stevep
Stuk, puk laską w podłogę.
# Gazeta Wyborcza wyraziła niedawno zdziwienie, że teraz, w dobie  największych sukcesów sił IV RP, naczelny piewca IV RP zamilkł. Jak  donoszą z Milanówka, źródłem milczenia jest rozgoryczenie sędziwego Poety,  że nie został jeszcze oficjalnie ukoronowany na Wawelu jako Wieszcz IV RP  – na który to tytuł niewątpliwie zasługuje.

Jak to zwykle u Poetów, gorycz zaowocowała twórczością – tym razem kąśliwą  względem czołowych postaci nowej władzy. Dotarłem do najnowszego, jeszcze  nigdzie nieopublikowanego wiersza – jak na dzieło klasycysty przystało,  pisanego wedle pięknego, fredrowskiego kanonu:

Piotrowicz i Pawłowicz w jednym siedli rzędzie:
Pawłowicz tuż przy przejściu, Piotrowicz w środeczku
Marszałek stuka laską: głosowanie będzie
- a Pawłowicz wyciąga świeżutkie ciasteczka.

Piotrowicz z niepokojem na Prezesa zerka:
Ten rozsiadł się jak basza, papierów ma masę,
Docina oratorom, radość jego wielka
- a Pawłowicz wyciąga myśliwską kiełbasę.

Prezes Piotrowiczowi daje jakieś znaki:
Opozycja pozwala sobie już zbyt hardo!
Trzeba czym prędzej złożyć wniosek byle jaki.
- a Pawłowicz wyjmuje dwa jajka na twardo.

Piotrowicz do mównicy niespiesznie podchodzi:
Będzie reasumował: świetny jest w tym zwarciu.
Prezes zadowolony, strategia wychodzi.
- Pawłowicz też kontenta, jak po „Wielkim Żarciu”. #
Ze strony:
http://skroc.pl/54c8a

--
  stevep