[C5] Stukanie w silniku

Data: 2012-02-05 09:50:14
Autor: news-gazeta
[C5] Stukanie w silniku
Witam.
Wczoraj u znajomego słuchałem odgłosów silnika w C5.
Jest to silnik 3.0 V6 24V.

Co ciekawe, podczas jazdy w żaden sposób tych stuków nie słychać, jedynie momentami przy odpuszczaniu pedału gazu.
Przy przyśpieszaniu - nigdy. Na postoju jest różnie.
Tutaj nagrałem dźwięk przy przyśpieszaniu silnika, ale jak ktoś się wsłucha to także zauważy że momentami przy przyśpieszaniu nie ma, a tylko przy odpuszczaniu gazu.

Czy to mogą być główki korbowodów?
Ewentualnie popychacze hydrauliczne?

Aha, te stukanie występuje tylko przy zakresie obrotów 2,5 do 3.5 tys obr. W żadnym innym przypadku nie zaobserwowałem stuków, choć męczyliśmy citroenka dobrą godzinę...

Aha, naklejki ma że jeździ na 0W40, a wg instrukcji powinien być półsyntetyk.

http://w34.wrzuta.pl/audio/2OXQZ6Hln8X/stukaczek

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2012-02-05 09:57:24
Autor: RZEGNA
[C5] Stukanie w silniku
Aha, naklejki ma ¿e je¼dzi na 0W40, a wg instrukcji powinien byæ

zamarznienty olej, wydzieli³y siê frakcje

Rz

Data: 2012-02-05 10:52:50
Autor: Jack
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 2012-02-05 09:57, RZEGNA pisze:
Aha, naklejki ma �e je�dzi na 0W40, a wg instrukcji powinien by�

zamarznienty olej, wydzieli�y si� frakcje

Rz

Słabe smarowanie ujawnia bardzo wrażliwą (i drogą) część tego silnika - zmieniacze faz rozrządu. Sugeruję zmienić olej na dobry syntetyczny, chyba że lubisz jak silnik chodzi jak diesel.

--
fj

Data: 2012-02-05 11:39:49
Autor: to
[C5] Stukanie w silniku
begin news-gazeta
Tutaj nagrałem dźwięk przy przyśpieszaniu
silnika, ale jak ktoś się wsłucha to także zauważy że momentami przy
przyśpieszaniu nie ma, a tylko przy odpuszczaniu gazu.
(...)
Aha, te stukanie występuje tylko przy zakresie obrotów 2,5 do 3.5 tys
obr. W żadnym innym przypadku nie zaobserwowałem stuków, choć męczyliśmy
citroenka dobrÄ… godzinÄ™...

Mi się to kojarzy z jakimiś stukami z okolic korbowodów (sworzeń tłoka? ew. panewki?), ale na podstawie takiego filmiku to wróżenie z fusów, równie dobrze to może być jakaś bzdura, nie wiem, jakiś napinacz czy coś takiego. U mnie kiedyś napieprzała np. plastikowa osłona czegoś tam, która przy pewnych obrotach się wzbudzała. :)

PS. Radziłbym go nie męczyć, tylko odstawić do dobrego warsztatu, bo jak to ta gorsza opcja, to w końcu strzeli i tyle będzie z silnika.

Data: 2012-02-05 14:02:09
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 12:39, to pisze:

Mi siê to kojarzy z jakimi¶ stukami z okolic korbowodów (sworzeñ t³oka?
ew. panewki?), ale na podstawie takiego filmiku to wró¿enie z fusów,

To prawdopodobnie bêdzie ten fantastyczny wariator zmiennych faz ;>

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 14:51:38
Autor: to
[C5] Stukanie w silniku
begin DoQ
To prawdopodobnie będzie ten fantastyczny wariator zmiennych faz ;>

Jak tam jest coś takiego to możliwe. :>

Data: 2012-02-05 16:07:56
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 15:51, to pisze:

To prawdopodobnie bêdzie ten fantastyczny wariator zmiennych faz ;>
Jak tam jest co¶ takiego to mo¿liwe. :>

Teraz ju¿ wiesz dlaczego wolê przedlifta ;)

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 17:16:12
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 16:07:56 niejaki DoQ napisa³:
W dniu 05-02-2012 15:51, to pisze:

To prawdopodobnie bêdzie ten fantastyczny wariator zmiennych faz ;>
Jak tam jest co¶ takiego to mo¿liwe. :>

Teraz ju¿ wiesz dlaczego wolê przedlifta ;)

je¶li dobrze pamiêtam to wszystkie c5 maj± silnik v6 ze zmiennymi fazami

ten silnik bez zmiennych faz wystêpowa³ w xm-ie xantii i pe¿otach --
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

Data: 2012-02-05 16:46:41
Autor: to
[C5] Stukanie w silniku
begin p0li
ten silnik bez zmiennych faz występował w xm-ie xantii i peżotach

No właśnie, a Rzędek ma XM-a.

Data: 2012-02-05 18:13:41
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 17:46, to pisze:
ten silnik bez zmiennych faz wystêpowa³ w xm-ie xantii i pe¿otach
No w³a¶nie, a Rzêdek ma XM-a.

¦ci¶lej XMa Cabrio.

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 17:45:54
Autor: to
[C5] Stukanie w silniku
begin DoQ
No właśnie, a Rzędek ma XM-a.

Ściślej XMa Cabrio.

Dokładnie, pamiętam, jak jeździliśmy nim po Kołobrzegu.

Data: 2012-02-05 18:51:17
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 18:45, to pisze:

No w³a¶nie, a Rzêdek ma XM-a.
¦ci¶lej XMa Cabrio.
Dok³adnie, pamiêtam, jak je¼dzili¶my nim po Ko³obrzegu.

Na lawecie, w koñcu to francuz.

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 18:01:29
Autor: to
[C5] Stukanie w silniku
begin DoQ
Dokładnie, pamiętam, jak jeździliśmy nim po Kołobrzegu.

Na lawecie, w końcu to francuz.

Przynajmniej był lepszy widok, bo wyżej. Z tej wysokości dostrzegłem nawet panią Beatę Kozidrak na urlopie! No chyba, że to nie była ona. :/

Data: 2012-02-05 19:20:14
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 19:01, to pisze:

Dok³adnie, pamiêtam, jak je¼dzili¶my nim po Ko³obrzegu.
Na lawecie, w koñcu to francuz.
Przynajmniej by³ lepszy widok, bo wy¿ej. Z tej wysoko¶ci dostrzeg³em
nawet pani± Beatê Kozidrak na urlopie! No chyba, ¿e to nie by³a ona. :/

To by³a Renata Beger :)

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 18:23:49
Autor: to
[C5] Stukanie w silniku
begin DoQ
To była Renata Beger :)

A miała kurwiki w oczach?

Data: 2012-02-06 19:20:10
Autor: Diabe³son
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 2012-02-05 19:01, to pisze:

Na lawecie, w koñcu to francuz.

Przynajmniej by³ lepszy widok, bo wy¿ej. Z tej wysoko¶ci dostrzeg³em
nawet pani± Beatê Kozidrak na urlopie! No chyba, ¿e to nie by³a ona. :/

co oni wypisuj± - " Beata Kozidrak robi³a francuza na lawecie"

--
F'pockokah az przytópêm

Data: 2012-02-05 19:52:44
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 18:51:17 niejaki DoQ napisa³:
W dniu 05-02-2012 18:45, to pisze:

No w³a¶nie, a Rzêdek ma XM-a.
¦ci¶lej XMa Cabrio.
Dok³adnie, pamiêtam, jak je¼dzili¶my nim po Ko³obrzegu.

Na lawecie, w koñcu to francuz.

ty siê mi tu nie pod¶miechujkuj z xm-a
mój z 98r ani razu lawety nie widzia³ - chyba ¿e gdzies na autobanie
za to hamerykañska niezawodna technika wiêcej kilometrów przejecha³a na lawecie jak na w³asnych ko³ach
i po raz 3 w ci±gu roku czeka a¿ uskrobie pieni±dze na lawetê :/

Data: 2012-02-05 19:01:30
Autor: to
[C5] Stukanie w silniku
begin p0li
ty się mi tu nie podśmiechujkuj z xm-a mój z 98r ani razu lawety nie
widział

ZamknÄ…Å‚ oczy? :>

Data: 2012-02-05 20:19:03
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 19:52, p0li pisze:

ty siê mi tu nie pod¶miechujkuj z xm-a
mój z 98r ani razu lawety nie widzia³ - chyba ¿e gdzies na autobanie

W XMie to najlepszy jest ES9J4 i ML5T.. dziêki temu jako¶ te samochody je¼dzi³y ;)

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 21:01:09
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 20:19:03 niejaki DoQ napisa³:
[...]

no w³a¶nie mam es9 ale z zf4hp20 - no i juz remont skrzyni robi³em

Data: 2012-02-05 21:07:24
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 21:01, p0li pisze:

W XMie to najlepszy jest ES9J4 i ML5T.. dziêki temu jako¶ te samochody
je¼dzi³y ;)
no w³a¶nie mam es9 ale z zf4hp20 - no i juz remont skrzyni robi³em

Ta skrzynia niektórym je¼dzi do¿ywotnio, a innym pada w niejasnych okoliczno¶ciach - ciekawe czemu.

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 21:58:30
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 21:07:24 niejaki DoQ napisa³:
[...]

jak gada³em z fachowcem przez którego rêce przesz³a ponad setka tych skrzyñ
mówi³ ¿e jest wada fabryczna która powoduje ¿e w okkolicy 180-240tys
przebiegu rozwarstwia siê ok³adzina sprzêgie³ka lock-up-u - i jak resztki
pójda w skrzynie to jest do roboty pompa i konwerter - nic wiêcej nie pada

ja przejecha³em 241tys. :(

Data: 2012-02-07 00:44:50
Autor: Maciej M.
[C5] Stukanie w silniku
On 2012-02-05 21:58, p0li wrote:

no właśnie mam es9 ale z zf4hp20 - no i juz remont skrzyni robiłem

Ta skrzynia niektórym jeździ dożywotnio, a innym pada w niejasnych
okolicznościach - ciekawe czemu.

jak gadałem z fachowcem przez którego ręce przeszła ponad setka tych skrzyń
mówił że jest wada fabryczna która powoduje że w okkolicy 180-240tys
przebiegu rozwarstwia się okładzina sprzęgiełka lock-up-u - i jak resztki
pójda w skrzynie to jest do roboty pompa i konwerter - nic więcej nie pada

ja przejechałem 241tys. :(

Jaki koszt takiej przyjemności?

--
MM

Data: 2012-02-07 09:07:30
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-07 00:44:50 niejaki Maciej M. napisa³:
Jaki koszt takiej przyjemno¶ci?

sama skrzynia ~4500-5000 z³ (dochodzi montarz/demontarz a tani nie jest bo
trzeba ca³y zespó³ napêdowy wyd³ubaæ z auta)
ja dobi³em do 7500 bo od razu powymienia³em oleje, p³yny, filtry
i okaza³o siê jeszcze ¿e jaki¶ "mechanior" wcze¶niej rozwali³ wieloklin w
dyfrze - i musia³em jeszcze dyfer wymieniaæ  --

Data: 2012-02-07 11:01:18
Autor: Maciej M.
[C5] Stukanie w silniku
On 2012-02-07 09:07, p0li wrote:

Jaki koszt takiej przyjemności?

sama skrzynia ~4500-5000 zł (dochodzi montarz/demontarz a tani nie jest bo
trzeba cały zespół napędowy wydłubać z auta)
ja dobiłem do 7500 bo od razu powymieniałem oleje, płyny, filtry
i okazało się jeszcze że jakiś "mechanior" wcześniej rozwalił wieloklin w
dyfrze - i musiałem jeszcze dyfer wymieniać

To nie da się w taki sposób rozsypanej skrzyni naprawić, tylko wymiana??

--
MM

Data: 2012-02-07 14:07:33
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-07 11:01:18 niejaki Maciej M. napisa³:
On 2012-02-07 09:07, p0li wrote:

[...]

To nie da siê w taki sposób rozsypanej skrzyni naprawiæ, tylko wymiana??

skrzyniê naprawi³ - wymieniæ musia³ dyfer

Data: 2012-02-05 19:46:40
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 18:13:41 niejaki DoQ napisa³:
W dniu 05-02-2012 17:46, to pisze:
ten silnik bez zmiennych faz wystêpowa³ w xm-ie xantii i pe¿otach
No w³a¶nie, a Rzêdek ma XM-a.

¦ci¶lej XMa Cabrio.

o prosze :)

to poproszê jakie¶ fotki --

Data: 2012-02-05 20:08:28
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 19:46, p0li pisze:

o prosze :)
to poproszê jakie¶ fotki

http://img826.imageshack.us/img826/5403/xmcabrio.jpg

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 21:03:11
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 20:08:28 niejaki DoQ napisa³:

dziêki - fajny - jeszcze mk1

sam przerabia³e¶ czy kupile¶ takiego?

Data: 2012-02-05 20:17:07
Autor: to
[C5] Stukanie w silniku
begin p0li
http://img826.imageshack.us/img826/5403/xmcabrio.jpg

dzięki - fajny - jeszcze mk1

sam przerabiałeś czy kupileś takiego?

To fotka z pokazu, po którym go kupił. Teraz ma fajniejsze felgi, chociaż nie wiem, czy nie byłoby koszerniej zostać przy oryginałach...

Data: 2012-02-05 22:02:00
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 21:17:07 niejaki to napisa³:
begin p0li

http://img826.imageshack.us/img826/5403/xmcabrio.jpg

dziêki - fajny - jeszcze mk1

sam przerabia³e¶ czy kupile¶ takiego?

To fotka z pokazu, po którym go kupi³. Teraz ma fajniejsze felgi, chocia¿ nie wiem, czy nie by³oby koszerniej zostaæ przy orygina³ach...

te akurat s± jedne z mniej urodziwych fel xm-a wiêc nie grzech ¿e zmieni³
a widze ¿e auto nie by³o i tak w 100% oryginlne bo m przedni spojler i
chyba nak³adki na progach (nie widze dobrze)
zapomnia³em jak siê ta frma tuningowa nazywa³a ale co¶ na literke z - i
robi³a takie fajne felgi piêcioramienne - wygl±da³y jak skrêcane ¶rubami)

Data: 2012-02-06 07:34:54
Autor: Micha³ \"HoMMeR\" Paszel
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 2012-02-05 22:02, p0li pisze:

zapomnia³em jak siê ta frma tuningowa nazywa³a ale co¶ na literke z - i
robi³a takie fajne felgi piêcioramienne - wygl±da³y jak skrêcane ¶rubami)

Zender.

--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
Citroen Xantia V6, Activa

Data: 2012-02-06 15:10:19
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-06 07:34:54 niejaki "Micha³ \"HoMMeR\" Paszel" napisa³:

a dok³adnie :)

Data: 2012-02-05 18:14:35
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 17:16, p0li pisze:

je¶li dobrze pamiêtam to wszystkie c5 maj± silnik v6 ze zmiennymi fazami

Tak. Wszystkie c5 mia³y zmodyfikowany ES9J4S. Z³apali siê za niego ekolodzy.

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 19:49:48
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 18:14:35 niejaki DoQ napisa³:
W dniu 05-02-2012 17:16, p0li pisze:

je¶li dobrze pamiêtam to wszystkie c5 maj± silnik v6 ze zmiennymi fazami

Tak. Wszystkie c5 mia³y zmodyfikowany ES9J4S. Z³apali siê za niego ekolodzy.

taaaa
pamietam z pierwszego borska (jako¶ 2000r)jak robili¶my wy¶cigi na pasie
to wtedy pierwsz± c5 xm jeszcze ze star± v6 objecha³ bez najmniejszego
problemu
tylko nie mia³ 2 katów zmiennych faz i 4 sond :)

Data: 2012-02-05 19:03:05
Autor: to
[C5] Stukanie w silniku
begin p0li
pamietam z pierwszego borska (jakoś 2000r)jak robiliśmy wyścigi na pasie
to wtedy pierwszą c5 xm jeszcze ze starą v6 objechał bez najmniejszego
problemu
tylko nie miał 2 katów zmiennych faz i 4 sond :)

Objechał bo był lżejszy.

Data: 2012-02-05 20:59:24
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 20:03:05 niejaki to napisa³:
begin p0li

[...]

Objecha³ bo by³ l¿ejszy.

obci±æ se nie dam - ale nie by³o tam jakiej¶ wielkiej ró¿nicy - pamiêtaj ¿e
xm to jednak wy¿sza klasa ni¿ c5 (jest wiêkszy), mia³ ¿eliwny silnik i
mnóstwo silniczków elektrycznych które swoje te¿ wa¿±
ponadto - 43 konie mniej

Data: 2012-02-05 21:01:33
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 20:59, p0li pisze:

[...]

A to Ty o tym zabytku PRV mówisz?:)

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-05 21:59:13
Autor: p0li
[C5] Stukanie w silniku
T->Dnia 2012-02-05 21:01:33 niejaki DoQ napisa³:
[...]

dok³adnie :)

zreszt± mój exclusiv z es9 ma w papierach 1660kg

Data: 2012-02-05 23:24:41
Autor: Diabe³son
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 2012-02-05 14:02, DoQ pisze:
[...]

Jasne. A groszek ro¶nie sobie w puree, a dopiero potem ugniata siê z tego kulki

--
F'pockokah az przytópêm

Data: 2012-02-05 23:41:26
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 05-02-2012 23:24, Diabe³son pisze:
To prawdopodobnie bêdzie ten fantastyczny wariator zmiennych faz ;>
Jasne. A groszek ro¶nie sobie w puree, a dopiero potem ugniata siê z
tego kulki

O widzê znawcê. Czym siê ró¿ni skrzynia ML5 w 3.0 od tej w 2.0?

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-06 18:50:25
Autor: Diabe³son
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 2012-02-05 23:41, DoQ pisze:
[...]

To grupa o samochodach, a nie o skrzyniach. Poszukaj jakiego¶ forum dla mechaników :)

--
F'pockokah az przytópêm

Data: 2012-02-06 19:15:03
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 06-02-2012 18:50, Diabe³son pisze:

O widzê znawcê. Czym siê ró¿ni skrzynia ML5 w 3.0 od tej w 2.0?
To grupa o samochodach, a nie o skrzyniach. Poszukaj jakiego¶ forum dla
mechaników :)

Tak s±dzi³em, ¿e chcia³e¶ zab³ysn±æ tym puree..

--
pozdr. Rzêdzimir

Data: 2012-02-06 19:16:52
Autor: Diabe³son
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 2012-02-06 19:15, DoQ pisze:
[...]

B³yszczê tylko ¶wiat³em odbitym od ciebie miszczó

--
F'pockokah az przytópêm

Data: 2012-02-06 19:25:41
Autor: DoQ
[C5] Stukanie w silniku
W dniu 06-02-2012 19:16, Diabe³son pisze:

B³yszczê tylko ¶wiat³em odbitym od ciebie miszczó

Czyli umiesz jedynie nieudolnie na¶ladowaæ?

--
pozdr. Rzêdzimir

[C5] Stukanie w silniku