Stukanie w zawieszeniu

Data: 2010-09-07 20:36:48
Autor: btn
Stukanie w zawieszeniu
Pacjent: Accent'98 1.3 12v

Objawy: stukot podczas jazdy (bez znaczenia czy szybko czy wolno, choć jak się powoli jedzie to lepiej słychać). Odgłos pochodzi gdzieś z okolic prawej, przedniej części auta. Gdy jedzie się po równym i prostym asfalcie objawów praktycznie brak, gdy tylko pojawiają się nierówności, stukot zaczyna być słyszalny. Nie jest to dźwięk ciągły - ot, stuknie sobie raz i cisza na kilkadziesiąt sekund i ponownie.
Diagnostyka podwozia - gość stwierdził, że wygląda iż wszystko jest ok. Wskazał jednak na drążek kierowniczy (właśnie z prawej strony pojazdu) jako rzeczonego sprawce tych stukotów. Czy to możliwe żeby drążek tak hałasował? Kręciłem szybko kierownicą w lewo i prawo - brak stukań itp, a wystarczy jechać choćby 10km/h po nierówności i dźwięk ów się pojawia. Pytanie - możliwe iż to wadliwy drążek tak hałasuje, czy sprawdzać dalej, w innych stacjach diagnostycznych?

Data: 2010-09-07 21:05:50
Autor: Seba
Stukanie w zawieszeniu
Dnia Tue, 07 Sep 2010 20:36:48 +0200, btn napisa³(a):

Pytanie - mo¿liwe i¿ to wadliwy dr±¿ek tak ha³asuje, czy sprawdzaæ dalej, w innych stacjach diagnostycznych?

U mnie w Lybrze swego czasu dolegliwo¶ci by³y podobne - na nierównej
(nie dziurawej) drodze s³ychac by³o lekkie stuki. Wahacze, ³±czniki
stabilizatora i wszytskie inne 'typowe' elementy by³y bardzo ok. Co
wiêcej - nawet koñcówki dr±¿ków kierowniczych podczas sprawdzania na
¶cie¿ce diagnostycznej by³y ok. Jednak¿e w ostatecznym rozrachunku to
one okaza³y siê winne - po wymianie upierdliwe i ciê¿ko identyfikowalne
stuki usta³y.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-09-07 21:41:47
Autor: syntax error
Stukanie w zawieszeniu
Pytanie - możliwe iż to wadliwy drążek tak hałasuje, czy sprawdzać dalej, w innych stacjach diagnostycznych?

Accent to bliźniak Colta, od strony zawieszenia również. W tych autach padają albo gumy stablizatora albo amortyzatory, żadko kiedy pada co innego. Sprawdź amortyzator. To on hałasuje.
Miałem Colta od 2000 do 2010 r... trochę się najździłem tym autem.

Data: 2010-09-08 08:15:39
Autor: Agent
Stukanie w zawieszeniu

Użytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisał w wiadomości news:i660o0$naq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja bym sprawdził łącznik stabilizatora (jesli ma). Objaw to stuki nawet na pofalowaniach jezdni gdzie inne elementy stukają raczej na dziurach a na pofalowaniach jest cisza.

Data: 2010-09-08 20:52:30
Autor: btn
Stukanie w zawieszeniu
Dzięki za podpowiedzi. Auto oddałem do mechanika i po kilku godzinach gdy się za nie wzięli, to zadzwonili z informacją że mam powybijane poduszki amortyzatorów. Rzecz jasna zgodziłem się na wymianę. Oby to było przyczyną tych stuków. A jeśli nie... to szukam dalej :(

Data: 2010-09-08 21:17:05
Autor: Cavallino
Stukanie w zawieszeniu
Użytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisał w wiadomości news:i68m1e$l7t$1inews.gazeta.pl...
Dzięki za podpowiedzi. Auto oddałem do mechanika i po kilku godzinach gdy się za nie wzięli, to zadzwonili z informacją że mam powybijane poduszki amortyzatorów.

A co to konkretnie jest?

Rzecz jasna zgodziłem się na wymianę.

Poduszek czy amortyzatorów?

Data: 2010-09-09 10:24:32
Autor: Jakub Witkowski
Stukanie w zawieszeniu
W dniu 2010-09-08 21:17, Cavallino pisze:
[...]

Ale co co? Amortyzator, jego poduszka, czy Hyundai Accent'98 1.3 12v ?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-09-09 10:38:19
Autor: Gabriel 'wilk'
Stukanie w zawieszeniu
Użytkownik Cavallino napisał:

[...]

A np. takie cos :-)
http://www.quippo.pl/galerie/p/poduszka-amortyzatora-82_628.jpg

                Oskar Wilde

Data: 2010-09-09 10:41:39
Autor: Cavallino
Stukanie w zawieszeniu
Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Poduszka.
A np. takie cos :-)
http://www.quippo.pl/galerie/p/poduszka-amortyzatora-82_628.jpg

Aaaa, to przód był.
Pytałem bo mnie się jakaś guma przy mocowaniu amorka w punciaku ponoć spsuła i stuka.
Ale to tylny jest i ponoć guma niewymienna.
Byłem ciekaw czy ktoś to umie naprawić.

Data: 2010-09-09 18:11:55
Autor: syntax error
Stukanie w zawieszeniu
[...]

Dlaczego chłopie zignorowałeś mego posta?

Te elementy w tych autach się nie psują, po za tym nie jest to poduszka (w tych autach nie ma czegoś takiego), a łożysko amortyzatora. W kolumnie McPhersona w tym samochodzie jest sprężyna, amortyzator, odbój i łożysko.
A tak po za tym to szykuj 600 zeta na amortyzatory.

Data: 2010-09-09 19:13:27
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Stukanie w zawieszeniu
W dniu 2010-09-09 18:11, syntax error pisze:
U¿ytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Dziêki za podpowiedzi. Auto odda³em do mechanika i po kilku godzinach
gdy siê za nie wziêli, to zadzwonili z informacj± ¿e mam powybijane
poduszki amortyzatorów. Rzecz jasna zgodzi³em siê na wymianê. Oby to
by³o przyczyn± tych stuków. A je¶li nie... to szukam dalej :(

Dlaczego ch³opie zignorowa³e¶ mego posta?

Te elementy w tych autach siê nie psuj±, po za tym nie jest to poduszka
(w tych autach nie ma czego¶ takiego), a ³o¿ysko amortyzatora. W
kolumnie McPhersona w tym samochodzie jest sprê¿yna, amortyzator, odbój
i ³o¿ysko.

Jak mo¿e nie byæ gumowej poduszki amortyzatora w McPhersonie? £o¿ysko jest przykrêcone bezpo¶rednio do blachy kielicha?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-09-09 22:57:16
Autor: syntax error
Stukanie w zawieszeniu
Jak mo¿e nie byæ gumowej poduszki amortyzatora w McPhersonie? £o¿ysko jest przykrêcone bezpo¶rednio do blachy kielicha?

Jest jak piszesz. Tutaj nie ma poduszek.

Stukanie w zawieszeniu