Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe ko³o)

[Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe ko³o)

Data: 2010-07-12 15:30:56
Autor: Rafa³
[Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe ko³o)
W dniu 12.07.2010 15:16, G.K. pisze:
Witam,
Pacjent Opel Zafira, ale zawieszenie jest to samo chyba w Astrach. Co
mo¿e stukaæ w zawieszeniu prawego ko³a? Podczas jazdy po nierówno¶ciach
s³ychaæ stukot, jakby mocowania amortyzatora, wyt³uczonej jakiej¶
gumy... Wola³bym wiedzieæ czego mogê siê spodziewaæ zanim rozbiorê
zawieszenie. Co zazwyczaj pada i powoduje takie stuki?
Pozdrawiam,
Grzegorz

przejd¼ siê na stacje diagnostyczn±(tam gdzie siê robi przegl±dy do dowodu), za "czapkê ¶liwek"  przetrzepi± Ci samochód i bêdziesz wiedzia³. Inaczej to wró¿enie z fusów, mo¿e sworzeñ, mo¿e dr±¿ki stabilizatora, mo¿e sam stabilizator, mo¿e amory a mo¿e co¶ innego. Niech sprawdz±, jak to wyra¼nie s³ychaæ to nie powinno byæ problemu z diagnoz±.

Data: 2010-07-12 15:35:38
Autor: G.K.
[Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe ko³o)
Rafa³ pisze:
W dniu 12.07.2010 15:16, G.K. pisze:
Witam,
Pacjent Opel Zafira, ale zawieszenie jest to samo chyba w Astrach. Co
mo¿e stukaæ w zawieszeniu prawego ko³a? Podczas jazdy po nierówno¶ciach
s³ychaæ stukot, jakby mocowania amortyzatora, wyt³uczonej jakiej¶
gumy... Wola³bym wiedzieæ czego mogê siê spodziewaæ zanim rozbiorê
zawieszenie. Co zazwyczaj pada i powoduje takie stuki?
Pozdrawiam,
Grzegorz

przejd¼ siê na stacje diagnostyczn±(tam gdzie siê robi przegl±dy do dowodu), za "czapkê ¶liwek"  przetrzepi± Ci samochód i bêdziesz wiedzia³. Inaczej to wró¿enie z fusów, mo¿e sworzeñ, mo¿e dr±¿ki stabilizatora, mo¿e sam stabilizator, mo¿e amory a mo¿e co¶ innego. Niech sprawdz±, jak to wyra¼nie s³ychaæ to nie powinno byæ problemu z diagnoz±.

W sumie sensowna rada... wcze¶niej przy okazji innej drobnej naprawy mechanik próbowa³ doj¶æ co stuka metod± na "bujanie auta" ale mu siê nie uda³o. Ale obstawia³ co¶ z amortyzatorem, z jego zamocowanie u góry. Mnie te¿ siê tak wydaje. Stuk dochodzi raczej do góry, ale faktycznie jak znajdê czas podjadê na stacjê diagnostyczn±.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-07-12 18:10:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
[Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
On 2010-07-12, G.K. <grego69@gazeta.pl> wrote:

W sumie sensowna rada... wcze¶niej przy okazji innej drobnej naprawy mechanik próbowa³ doj¶æ co stuka metod± na "bujanie auta" ale mu siê nie uda³o. Ale obstawia³ co¶ z amortyzatorem, z jego zamocowanie u góry. Mnie te¿ siê tak wydaje. Stuk dochodzi raczej do góry

To dok³adnie tak jak u mnie  :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-07-13 12:44:15
Autor: Szymon £uczak
[Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe ko³o)

On 2010-07-12, G.K. <grego69@gazeta.pl> wrote:

W sumie sensowna rada... wcze¶niej przy okazji innej drobnej naprawy mechanik próbowa³ doj¶æ co stuka metod± na "bujanie auta" ale mu siê nie uda³o. Ale obstawia³ co¶ z amortyzatorem, z jego zamocowanie u góry. Mnie te¿ siê tak wydaje. Stuk dochodzi raczej do góry

To dok³adnie tak jak u mnie  :)

Gumy od dr±¿ka reakcyjnego s± to takie ma³e okalaj±ce przeciête na pó³ gumy które chroni± dr±¿ek aby nie uderza³ o ramê, na szarpakach to nie wychodzi a na ma³ych nierówno¶ciach stuka jak pierun. Przerabia³em to gumy kosztuj± 50z³ komplet. z wymian± gorzej bo trzeba podnie¶æ auto :( a same gumy d³ugo nie s³u¿±

Data: 2010-07-13 13:48:53
Autor: Rafa³
[Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe ko³o)
W dniu 13.07.2010 12:44, Szymon £uczak pisze:

Gumy od dr±¿ka reakcyjnego s± to takie ma³e okalaj±ce przeciête na pó³
gumy które chroni± dr±¿ek aby nie uderza³ o ramê, na szarpakach to nie
wychodzi a na ma³ych nierówno¶ciach stuka jak pierun. Przerabia³em to
gumy kosztuj± 50z³ komplet. z wymian± gorzej bo trzeba podnie¶æ auto :(
a same gumy d³ugo nie s³u¿±

W Lagunie II jest taki patent ¿e pod te gumy podk³ada siê kawa³ek czego¶, np ~3cm paska rozrz±du czy co¶ podobnego o grubo¶ci 2..3mm. Powoduje to ¿e same gumy s± cia¶niej dopasowane do dr±¿ka i tym samym nie ma on luzów. Obejmy s± tak dopasowane ¿e niewielkie wytarcie gum powodowa³o luzy i stukanie. Mo¿e ten patent bêdzie prawid³owy te¿ do innych samochodów. A roboty z pod³o¿eniem tych pasków jest mniej ni¿ z wymian± gum, wystarczy poluzowaæ obejmy aby tylko to tam wcisn±æ.

Data: 2010-07-13 14:03:15
Autor: Szymon £uczak
[Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe ko³o)
Rafa³ pisze:
W dniu 13.07.2010 12:44, Szymon £uczak pisze:

Gumy od dr±¿ka reakcyjnego s± to takie ma³e okalaj±ce przeciête na pó³
gumy które chroni± dr±¿ek aby nie uderza³ o ramê, na szarpakach to nie
wychodzi a na ma³ych nierówno¶ciach stuka jak pierun. Przerabia³em to
gumy kosztuj± 50z³ komplet. z wymian± gorzej bo trzeba podnie¶æ auto :(
a same gumy d³ugo nie s³u¿±

W Lagunie II jest taki patent ¿e pod te gumy podk³ada siê kawa³ek czego¶, np ~3cm paska rozrz±du czy co¶ podobnego o grubo¶ci 2..3mm. Powoduje to ¿e same gumy s± cia¶niej dopasowane do dr±¿ka i tym samym nie ma on luzów. Obejmy s± tak dopasowane ¿e niewielkie wytarcie gum powodowa³o luzy i stukanie. Mo¿e ten patent bêdzie prawid³owy te¿ do innych samochodów. A roboty z pod³o¿eniem tych pasków jest mniej ni¿ z wymian± gum, wystarczy poluzowaæ obejmy aby tylko to tam wcisn±æ.

O kurka dobry patent.

[Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe ko³o)

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona