Data: 2010-07-21 20:23:17 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Witam.
Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r 228kkm przebiegu, turbina po regeneracji wymieniony panel z cewkami i świece, układ hamulcowy, zużyte elementy zawieszenia itp itd. Ogólnie całkiem fajny egzemplarz w ładnym stanie. Przyjechałem nim do domu, zrobiłem z 900km i banan nie schodził z ust;) Aż do dziś, wracałem po trasie 200km w większości bardzo spokojnym tempem miejscami z mocniejszym wciśnięciem pedału gazu. Przed samym końcem zaczęły być słyszalne jakieś stuki z przodu z prawej strony dobiegające jakby z silnika, wiec już ostatnie 5km dotoczyłem się w iście emeryckim stylu. Postawiłem go, poczekałem aż ostygnie i odpaliłem ponownie. Stuki na wolnych obrotach z grubsza nie są słyszalne, może delikatnie, pojawiają się w momencie uruchamiania silnika i w trakcie dodawania i puszczania gazu. Dochodzą jakby z prawej strony silnika z okolic rozrządu ale na ucho są to jakby zawory/wałki/popychacze. Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powodują zacieranie się silników i już mam stan przedzawałowy ze saabaryna wymaga wymiany silnika... Stan oleju w normie, 5W40, auto jeździło i jeździ zdecydowanie poprawnie, jak na aero przystało. Zamieszczam link do próbki dźwięku jaki nagrałem aby pomóc w identyfikacji problemu: http://ul.to/evyict Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-21 12:40:11 | |
Autor: Olleo | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Naczyta³em siê ostatnio o tych nieszczêsnych odmach co to powoduj± Saabaryna, to 9-2 bylo ;) Zdecydowanie nie brzmi to, jak panewki, a i tez na stukanie zaworow mi to nie wyglada. Na pewno nie jest to przy kazdej eksplozji, tylko przy samym depnieciu - panewki by caly czas walily. Moze sie co urwalo? Poduszka silnika walnela? Co do napinacza, to sie nie wypowiadam. Wez kawal kija (a jeszcze lepiej preta) i przykladaj do kazdego elementu z osobna od pokrywy rozrzadu poczawszy. Za pomoca takiego zaimprowizowanego stetoskopu powiniennes zlokalizowac zrodlo dzwieku. -- Olleo |
|
Data: 2010-07-21 21:47:45 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-21 21:40, Olleo pisze:
Naczyta³em siê ostatnio o tych nieszczêsnych odmach co to powoduj± W³a¶nie w ten sposób z grubsza os³ucha³em silnik ale z nerwów i przera¿enia odstawi³em auto do gara¿u. Jutro na spokojnie zbadam wszystko po kolei i zdejmê ten nieszczêsny wieloklin. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-21 18:48:46 | |
Autor: to | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis wrote:
Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi Zanim wymienisz silnik sprawdź czy to nie jest jakieś gówno w stylu jakiejś rolki, napinacza, jakiegoś osprzętu. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-07-21 20:33:22 | |
Autor: PB | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r na ucho wygląda na wymianę bloku silnika jk |
|
Data: 2010-07-21 21:00:40 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-21 20:33, PB pisze:
Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r Heh a możesz racjonalnie wskazać co ma do tego blok silnika? Do puki nie ma w nim dziury blok jako blok jest sprawny, chyba ze jestem w błędzie... Dziwi mnie tylko co mogło tak nagle zdechnąć powodując objawy takie a nie inne. Wcześniej było idealnie cicho bez żadnych wahań obrotów, i z pazurem. Rozrząd jest na łańcuchu i hałasować może napinacz ale wtedy hałas byłby wyraźnie słyszalny również na wolnych obrotach. Nie wchodziłem pod spód aby osłuchać czy to nie panewki ale stukanie dobiega wyraźnie z góry silnika... Tak jakby popychacz powiedział weź się odwal i przestał działać. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-22 12:54:21 | |
Autor: zbrodel | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
na ucho wygląda na wymianę bloku silnika Racjonalnie? :D Daj spokój, to przecież troll kolina. NNTP-Posting-Host: 85-222-48-38.home.aster.pl Z tym że chyba mu ktoś pomagał pisać, bo w tak długim zdaniu nie ma ani jednego błędu. J. |
|
Data: 2010-07-21 21:03:55 | |
Autor: Jarek | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
Podobny dźwięk miałem przy zużytym łożysku rolki napinacza paska osprzętu, ale w innym samochodzie. Pozdrawiam Jarek |
|
Data: 2010-07-21 21:08:46 | |
Autor: Nex@pl | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze:
Ja bym zdjął najpierw pasek wieloklinowy/klinowy czy jaki tam masz i znów posłuchał czy dalej jest ten dźwięk. |
|
Data: 2010-07-21 21:54:55 | |
Autor: DoQ | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału. Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak... http://www.youtube.com/watch?v=G6T3s4_wSV4 porownaj sobie z tym np. Ale najpierw sprawdz napinacze, choc one z kolei czesciej stukaja na jalowym niz przy zwiekszaniu obrotow. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-21 13:11:10 | |
Autor: Olleo | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak... Panewki, to raczej dwiek wystepujacy ciagle i jedynie nasilajacy sie z obciazeniem oraz zwiekszajacy czestotliwosc przy zmianie obrotow. Tutaj dzwiek wystepuje ewidentnie po dodaniu gazu i tylko przez kilka eksplozji. Nie chce rozbudzac nadzieji, ale kto wie, czy to nie jakis element wydechu nie poszedl, albo jakas oslona - przy wychyleniach silnika po dodaniu gazu moze o cos walic. -- Olleo |
|
Data: 2010-07-21 22:13:36 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-21 22:11, Olleo pisze:
Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak... Nie nie, dźwięk ewidentnie z wnętrza silnika ewentualnie z jego bardzo bliskiego sąsiedztwa, jutro będę to dokładnie badać. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-21 13:16:22 | |
Autor: Olleo | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Nie nie, d¼wiêk ewidentnie z wnêtrza silnika ewentualnie z jego bardzo No jak z silnika, to rzeczywiscie mi na napinacz wyglada, ale szczerze powiedziawszy, nie spotkalem sie nawet z drugiej, czy trzeciej reki z dzwiekiem przy zwalonym napinaczu, wiec nie umiem powiedziec. Z autopsji rozpoznaje jedynie piston slap ;) -- Olleo |
|
Data: 2010-07-21 22:03:24 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-21 21:54, DoQ pisze:
Lewis pisze: Jeżeli to panewki to jeszcze pół biedy w 1000zł się zamknę, wolałbym oczywiście żeby to był jakiś głupi napinacz wieloklina, byle nie łańcuszka rozrządu, aczkolwiek taki napinacz też potrafi kosztować... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-21 22:04:55 | |
Autor: DoQ | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
Jeżeli to panewki to jeszcze pół biedy w 1000zł się zamknę, wolałbym oczywiście żeby to był jakiś głupi napinacz wieloklina, byle nie łańcuszka rozrządu, aczkolwiek taki napinacz też potrafi kosztować... Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :] Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-21 21:06:02 | |
Autor: Waldek Godel | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Dnia Wed, 21 Jul 2010 22:04:55 +0200, DoQ napisa³(a):
Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :] Zw³aszcza w Saabie... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-07-21 22:09:14 | |
Autor: DoQ | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Waldek Godel pisze:
Jak ci sie uda w 1000 to nie masz co sie martwic :]Zw³aszcza w Saabie... Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego... Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-21 22:11:08 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-21 22:09, DoQ pisze:
Waldek Godel pisze: http://draken.com.pl/saab/index.php?cPath=30_186_187 -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-21 13:12:30 | |
Autor: Olleo | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
> Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego... Akurat koszt czesci nie jest najdrozszy w przypadku panewek ;) -- Olleo |
|
Data: 2010-07-21 22:15:05 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-21 22:12, Olleo pisze:
Ciekawe czy w turbo sa jakies specjalne (drozsze) w stosunku do zwyklego... Poradzimy, znajomy ma warsztat który dłubie takie ciekawsze wynalazki... więcej niż 500 ze mnie nie zedrze... Aczkolwiek... :P -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-22 01:54:39 | |
Autor: P_ablo | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
U¿ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i27duo$e5i$1news.onet.pl...
Mnie to wyglada (wyslusza) na jakies spalanie stukowe... Moze kiepska bena i mikrofon po chwili poprawia zaplon? -- Picasso |
|
Data: 2010-07-22 09:24:00 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-22 01:54, P_ablo pisze:
U�ytkownik "Lewis"<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa� w wiadomo�ci Paliwo Verva 98, zalana pod korek, poza tym auto zbiera się tak jak się zbierało zanim te stuki się pojawiły.. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-22 13:42:17 | |
Autor: P_ablo | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
U¿ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i28rmj$l9m$1news.onet.pl...
Paliwo Verva 98, zalana pod korek, poza tym auto zbiera siê tak jak siê zbiera³o zanim te stuki siê pojawi³y.. Pozostaje pobawic sie w Dr House - stetoskop do lapki i szukac. Moze auto mialo poskladane panewki na zlotko od czekolady... -- Picasso |
|
Data: 2010-07-22 13:28:10 | |
Autor: kamil | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
"P_ablo" <op@op.pl> wrote in message news:4c482e9f$0$2584$65785112news.neostrada.pl... U¿ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i28rmj$l9m$1news.onet.pl... Dlaczego ludzie srebrna folie od dziesiecioleci nazywaja "zlotkiem"? Pozdrwiam Kamil |
|
Data: 2010-07-22 14:56:01 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
On 2010-07-22 14:28, kamil wrote:
Dlaczego ludzie srebrna folie od dziesiecioleci nazywaja "zlotkiem"? A jaka ona srebrna? Toz to zwykla cynfolia. Wiec moze od bialego zlota ;) (btw, mi sie raczej bardziej kojarzy wlasnie zwiazek wyrazowy pt. "sreberko od czekolady", ale to moze kwestia regionalna) -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-22 22:57:29 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze:
gazu. Dochodzą jakby z prawej strony silnika z okolic rozrządu ale na A więc mam wstępną diagnozę, silnik osłuchany na wszelkie możliwości przez 3 ludzi i stwierdzenie że to hydro-popychacz na 2 cylindrze, w sumie to by pasowało, na zimnym stuka znacznie mniej niż na rozgrzanym, gęstszy olej lepiej trzyma szklankę na gorąco klepie już dość głośno. Jutro ściągam pokrywę i będzie wiadomo czy to na pewno to. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 15:49:47 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-22 22:57, Lewis pisze:
W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze: Pokrywa zdjęta popychacze w porządku, wałki, łańcuch napinacz też, ale 2 tłok ma luz czyli albo panewka albo sworzeń albo odkręciła się obejma korbowodu. Sprawdzone w banalny sposób wykręcone wszystkie świece wrzucony 5 bieg i przetaczamy samochód, w momencie jak tłok idzie do dołu popycham go czymś sztywnym przez otwór świecy, i 2 tłok opadł jakieś 3mm... Czyli kolega Olleo ma najlepszy słuch... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 21:32:44 | |
Autor: DoQ | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
czymś sztywnym przez otwór świecy, i 2 tłok opadł jakieś 3mm... Czyli napinacz? ;-) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-23 22:38:39 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 21:32, DoQ pisze:
Lewis pisze: Nie, piston slap... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 20:47:26 | |
Autor: Robert Rêdziak | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: Nie, piston slap... Jak na zimnym stuka s³abiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej panewka/sworzeñ, a nie piston slap. Zw³aszcza gdy najmocniej s³ychaæ przy dodaniu/odpuszczeniu gazu. r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-07-23 22:47:16 | |
Autor: DoQ | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
Nie, piston slap... Aa to tak. Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :] Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-23 22:51:13 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 22:47, DoQ pisze:
Lewis pisze: Cóż niefart, zobaczymy czy to chałtura poprzedniego właściciela czy nieszczęśliwszy zbieg okoliczności. Mimo wszystko auto daje/dawało ale i będzie dawać, taką masę radości że wizja wymiany panewek mnie nie przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotą poradzimy ;) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 22:56:21 | |
Autor: DoQ | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotą poradzimy ;) Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;> Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-23 23:02:26 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 22:56, DoQ pisze:
Lewis pisze: Draken cieszy się bardzo dobrymi opiniami, mają części bardzo dobrej jakości, a takie padnięcia panewek.sworzni czasem się zdarzają, poza tym auto jak najbardziej OK. No ale wszystko wyjdzie w praniu. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-24 11:22:22 | |
Autor: P_ablo | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
U¿ytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i2cvr4$4tv$1mx1.internetia.pl...
Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly... -- Picasso |
|
Data: 2010-07-24 13:05:10 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-24 11:22, P_ablo pisze:
U�ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci Jeżeli to będzie panewka to prawdopodobnie wyciągnę cały wał i oddam do 1 szlifu, komplet panewek głównych i korbowych 0.25mm kosztuje około 400zł z przesyłką. Jak sworzeń to albo ściąganie głowicy albo wyciąganie wału... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 22:48:22 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 22:46, Robert Rêdziak pisze:
On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis A rzeczony piston slap to nie jest odg³os nieprawid³owej pracy t³oka? Czyli panewka/sworzeñ? -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 20:56:42 | |
Autor: Robert Rêdziak | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: A rzeczony piston slap to nie jest odg³os nieprawid³owej pracy t³oka? Piston slap to ha³as t³oka o zbyt du¿ym luzie, w miarê nagrzewania siê cichnie, bo stopy lekkie maj± wiêksz± rozszerzalno¶æ ciepln± ni¿ ¿eliwna tuleja/blok. Czyli panewka/sworzeñ? Najlepiej by by³o, jakby¶ podjecha³ tym autem do dobrego mechanika, który by je os³ucha³ (zw³aszcza ¿e z tego wave'a za wiele nie s³ychaæ). Diagnoza przez Internet to tylko u dr. House'a :> r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-07-23 22:59:58 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 22:56, Robert Rêdziak pisze:
On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis Ale diagnoza ju¿ jest, sam go zdiagnozowa³em, ewidentny luz na 2 t³oku czyli sworzeñ/panewka b±d¼ odkrêcona obejma korbowodu. -- Pozdrawiam Lewis |
|