Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

Data: 2010-07-22 22:57:29
Autor: Lewis
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze:

gazu. DochodzÄ… jakby z prawej strony silnika z okolic rozrzÄ…du ale na
ucho są to jakby zawory/wałki/popychacze.

A więc mam wstępną diagnozę, silnik osłuchany na wszelkie możliwości przez 3 ludzi i stwierdzenie że to hydro-popychacz na 2 cylindrze, w sumie to by pasowało, na zimnym stuka znacznie mniej niż na rozgrzanym, gęstszy olej lepiej trzyma szklankę na gorąco klepie już dość głośno.
Jutro ściągam pokrywę i będzie wiadomo czy to na pewno to.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-07-23 15:49:47
Autor: Lewis
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
W dniu 2010-07-22 22:57, Lewis pisze:
W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze:

gazu. DochodzÄ… jakby z prawej strony silnika z okolic rozrzÄ…du ale na
ucho są to jakby zawory/wałki/popychacze.

A więc mam wstępną diagnozę, silnik osłuchany na wszelkie możliwości
przez 3 ludzi i stwierdzenie ĹĽe to hydro-popychacz na 2 cylindrze, w
sumie to by pasowało, na zimnym stuka znacznie mniej niż na rozgrzanym,
gęstszy olej lepiej trzyma szklankę na gorąco klepie już dość głośno.
Jutro ściągam pokrywę i będzie wiadomo czy to na pewno to.



Pokrywa zdjęta popychacze w porządku, wałki, łańcuch napinacz też, ale 2 tłok ma luz czyli albo panewka albo sworzeń albo odkręciła się obejma korbowodu.
Sprawdzone w banalny sposób wykręcone wszystkie świece wrzucony 5 bieg i przetaczamy samochód, w momencie jak tłok idzie do dołu popycham go czymś sztywnym przez otwór świecy, i 2 tłok opadł jakieś 3mm...
Czyli kolega Olleo ma najlepszy słuch...

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-07-23 21:32:44
Autor: DoQ
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Lewis pisze:

czymś sztywnym przez otwór świecy, i 2 tłok opadł jakieś 3mm...
Czyli kolega Olleo ma najlepszy słuch...

Czyli napinacz? ;-)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-23 22:38:39
Autor: Lewis
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
W dniu 2010-07-23 21:32, DoQ pisze:
Lewis pisze:

czymś sztywnym przez otwór świecy, i 2 tłok opadł jakieś 3mm...
Czyli kolega Olleo ma najlepszy słuch...

Czyli napinacz? ;-)


Pozdrawiam
Pawel


Nie, piston slap...

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-07-23 20:47:26
Autor: Robert Rędziak
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Nie, piston slap...

 Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej
 panewka/sworzeń, a nie piston slap. Zwłaszcza gdy najmocniej
 słychać przy dodaniu/odpuszczeniu gazu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-07-23 22:47:16
Autor: DoQ
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Lewis pisze:

Nie, piston slap...

Aa to tak.
Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :]



Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-23 22:51:13
Autor: Lewis
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
W dniu 2010-07-23 22:47, DoQ pisze:
Lewis pisze:

Nie, piston slap...

Aa to tak.
Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :]



Pozdrawiam
Pawel

Cóż niefart, zobaczymy czy to chałtura poprzedniego właściciela czy nieszczęśliwszy zbieg okoliczności. Mimo wszystko auto daje/dawało ale i będzie dawać, taką masę radości że wizja wymiany panewek mnie nie przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotą poradzimy ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-07-23 22:56:21
Autor: DoQ
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Lewis pisze:

przeraĹĽa. Zestaw kosztuje grosze a z robotÄ… poradzimy ;)

Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-23 23:02:26
Autor: Lewis
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
W dniu 2010-07-23 22:56, DoQ pisze:
Lewis pisze:

przeraĹĽa. Zestaw kosztuje grosze a z robotÄ… poradzimy ;)

Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>


Pozdrawiam
Pawel

Draken cieszy się bardzo dobrymi opiniami, mają części bardzo dobrej jakości, a takie padnięcia panewek.sworzni czasem się zdarzają, poza tym auto jak najbardziej OK. No ale wszystko wyjdzie w praniu.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-07-24 11:22:22
Autor: P_ablo
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:i2cvr4$4tv$1mx1.internetia.pl...

Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>


Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly...

--
Picasso

Data: 2010-07-24 13:05:10
Autor: Lewis
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
W dniu 2010-07-24 11:22, P_ablo pisze:
Uďż˝ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
news:i2cvr4$4tv$1mx1.internetia.pl...

Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>


Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja
sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly...


Jeżeli to będzie panewka to prawdopodobnie wyciągnę cały wał i oddam do 1 szlifu, komplet panewek głównych i korbowych 0.25mm kosztuje około 400zł z przesyłką.
Jak sworzeń to albo ściąganie głowicy albo wyciąganie wału...

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-07-23 22:48:22
Autor: Lewis
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
W dniu 2010-07-23 22:46, Robert Rędziak pisze:
On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:

Nie, piston slap...

  Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej
  panewka/sworzeń, a nie piston slap.

  r.

A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka? Czyli panewka/sworzeń?

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-07-23 20:56:42
Autor: Robert Rędziak
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka?

 Piston slap to hałas tłoka o zbyt dużym luzie, w miarę
 nagrzewania się cichnie, bo stopy lekkie maj± większ±
 rozszerzalno¶ć ciepln± niż żeliwna tuleja/blok.

Czyli panewka/sworzeń?

 Najlepiej by było, jakby¶ podjechał tym autem do dobrego
 mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za
 wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr.
 House'a :>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-07-23 22:59:58
Autor: Lewis
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
W dniu 2010-07-23 22:56, Robert Rędziak pisze:
On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:

A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka?

  Piston slap to hałas tłoka o zbyt dużym luzie, w miarę
  nagrzewania się cichnie, bo stopy lekkie maj± większ±
  rozszerzalno¶ć ciepln± niż żeliwna tuleja/blok.

Czyli panewka/sworzeń?

  Najlepiej by było, jakby¶ podjechał tym autem do dobrego
  mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za
  wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr.
  House'a :>

  r.

Ale diagnoza już jest, sam go zdiagnozowałem, ewidentny luz na 2 tłoku czyli sworzeń/panewka b±dĽ odkręcona obejma korbowodu.

--
Pozdrawiam
Lewis

Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona