Data: 2010-07-22 22:57:29 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze:
gazu. Dochodzą jakby z prawej strony silnika z okolic rozrządu ale na A więc mam wstępną diagnozę, silnik osłuchany na wszelkie możliwości przez 3 ludzi i stwierdzenie że to hydro-popychacz na 2 cylindrze, w sumie to by pasowało, na zimnym stuka znacznie mniej niż na rozgrzanym, gęstszy olej lepiej trzyma szklankę na gorąco klepie już dość głośno. Jutro ściągam pokrywę i będzie wiadomo czy to na pewno to. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 15:49:47 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-22 22:57, Lewis pisze:
W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze: Pokrywa zdjęta popychacze w porządku, wałki, łańcuch napinacz też, ale 2 tłok ma luz czyli albo panewka albo sworzeń albo odkręciła się obejma korbowodu. Sprawdzone w banalny sposób wykręcone wszystkie świece wrzucony 5 bieg i przetaczamy samochód, w momencie jak tłok idzie do dołu popycham go czymś sztywnym przez otwór świecy, i 2 tłok opadł jakieś 3mm... Czyli kolega Olleo ma najlepszy słuch... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 21:32:44 | |
Autor: DoQ | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
czymś sztywnym przez otwór świecy, i 2 tłok opadł jakieś 3mm... Czyli napinacz? ;-) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-23 22:38:39 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 21:32, DoQ pisze:
Lewis pisze: Nie, piston slap... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 20:47:26 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: Nie, piston slap... Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej panewka/sworzeń, a nie piston slap. Zwłaszcza gdy najmocniej słychać przy dodaniu/odpuszczeniu gazu. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-07-23 22:47:16 | |
Autor: DoQ | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
Nie, piston slap... Aa to tak. Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :] Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-23 22:51:13 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 22:47, DoQ pisze:
Lewis pisze: Cóż niefart, zobaczymy czy to chałtura poprzedniego właściciela czy nieszczęśliwszy zbieg okoliczności. Mimo wszystko auto daje/dawało ale i będzie dawać, taką masę radości że wizja wymiany panewek mnie nie przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotą poradzimy ;) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 22:56:21 | |
Autor: DoQ | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Lewis pisze:
przeraĹĽa. Zestaw kosztuje grosze a z robotÄ… poradzimy ;) Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;> Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-07-23 23:02:26 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 22:56, DoQ pisze:
Lewis pisze: Draken cieszy się bardzo dobrymi opiniami, mają części bardzo dobrej jakości, a takie padnięcia panewek.sworzni czasem się zdarzają, poza tym auto jak najbardziej OK. No ale wszystko wyjdzie w praniu. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-24 11:22:22 | |
Autor: P_ablo | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:i2cvr4$4tv$1mx1.internetia.pl...
Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly... -- Picasso |
|
Data: 2010-07-24 13:05:10 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-24 11:22, P_ablo pisze:
U�ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci Jeżeli to będzie panewka to prawdopodobnie wyciągnę cały wał i oddam do 1 szlifu, komplet panewek głównych i korbowych 0.25mm kosztuje około 400zł z przesyłką. Jak sworzeń to albo ściąganie głowicy albo wyciąganie wału... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 22:48:22 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 22:46, Robert Rędziak pisze:
On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka? Czyli panewka/sworzeń? -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-07-23 20:56:42 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka? Piston slap to hałas tłoka o zbyt dużym luzie, w miarę nagrzewania się cichnie, bo stopy lekkie maj± większ± rozszerzalno¶ć ciepln± niż żeliwna tuleja/blok. Czyli panewka/sworzeń? Najlepiej by było, jakby¶ podjechał tym autem do dobrego mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr. House'a :> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-07-23 22:59:58 | |
Autor: Lewis | |
Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3. | |
W dniu 2010-07-23 22:56, Robert Rędziak pisze:
On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis Ale diagnoza już jest, sam go zdiagnozowałem, ewidentny luz na 2 tłoku czyli sworzeń/panewka b±dĽ odkręcona obejma korbowodu. -- Pozdrawiam Lewis |
|